Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Choy Lee Fut

Kiinalaiset lajit

Valvoja: Valvoja

Vastaa
stafferoinen
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 5
Lauteille: Tammikuu 2013

Choy Lee Fut

#196

Viesti stafferoinen »

Tietenkin olen menossa katsomaan, en ota (enään, joskus on tultu otettua) palkokasveja nenääni.
Kuvake
Alioppilas
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 20
Viestit: 5053
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Choy Lee Fut

#197

Viesti Alioppilas »

Aina on hyvä käydä katsomassa omin silmin. Helsingin vetoportaalla taitaa tulla kahdeksan vuotta täyteen opettajatehtäviä, ja harjoitteluvuosia on tietenkin alla enemmänkin, joten jos Chan-perheen Choy Lee Fut on se, mitä haluaa opiskella, niin Helsingissä se on paras vaihtoehto.
Karpo
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 18
Lauteille: Maaliskuu 2008

Re: Choy Lee Fut

#198

Viesti Karpo »

Jussi Häkkinen kirjoitti:
Kuisidu kirjoitti: Nyt kun yhtä lajia pitkään harjoitellut henkilö, jolla voidaan otaksua olevan kamppailullista pätevyyttä, noin suorasanaisesti lyttää toisen lajin pääopettajat (plus vihjailut "sivuseteistä"), olisi hyvä, että näille koville väitteille esitettäisiin kunnon perustelut. Ei liene Potkun periaatteiden mukaista noin yksioikoisesti väheksyä minkään lajin opettajia. Kritiikkiä voi toki esittää, jos siihen on aihetta, mutta se edellyttää asianmukaisia perusteluja, jotta väitteisiin voidaan vastata ja mahdollisesti virheellisiä käsityksiä oikoa.
Olen jo kauemman aikaa ihmetellyt, että laji tai nämä opettajat eivät vielä ole olleet iltapäivälehtien lööpeissä.

Ulkomailla CLF voi varmasti olla hieno ja monipuolinen harrastus. Suomessa en voi suositella sitä kenellekään pääopettajien edesottamusten vuoksi.
Aikoinaan Turun vetäjät koittivat tuoda Choy Lee Futia Poriinkin, vaikka sitä treenattiin samaan aikaan.. Eihän niitten hommista sitten mitään tullutkaan Porissa, mutta jäi miesten uhoilusta aika huono kuva silloin..
Kuvake
Elina
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 16300
Lauteille: Joulukuu 2004

Choy Lee Fut

#199

Viesti Elina »

Suosittelisin myös lajista kiinnostunutta menemään paikan päälle. Choikkari on kuitenkin oikein hieno laji ja tarjoaa varmasti treenattavaa ja pureskeltavaa vuosiksi eteenpäin.
Harri Liimatainen
potkutyyny
potkutyyny
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1
Lauteille: Tammikuu 2013

Choy Lee Fut

#200

Viesti Harri Liimatainen »

En ota ollenkaan kantaa yli viiden vuoden takaisiin diskusioihin.

Itse olen harrastanut lajia vuodesta 2007 lähtien. Täysin ns. rahanarvoista opetusta olen saanut sekä Tampereella, Helsingissä että Turussa. Olen saanut paljon monipuolista harjoitusta eri osa-alueille, aseetonta sekä aseiden kanssa (keppi, miekka, keihäs,miekka-kilpi,yms).

Turussa olen ollut sifujen opetuksessa ainoastaan liikesarjojen omaksumisessa. Kuitenkin olen täysin vakuuttunut heidän valtavasta tieto/taidon määrästään. Ovathan he sentään melkein kolmekymmentä vuotta elämästään antaneet aktiiviselle choy lee futin harjoitukselle. Ja se kyllä paistaa läpi joka ikisessä kehon liikkeessä ja tekniikassa, minkä he suorittavat.

Sifujen vahva tekniikka, henki ja metodit välittyvät mielestäni hyvin esiin jokaisella paikkakunnalla, missä Chan Family Choy Lee Futtia harrastetaan.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 47
Viestit: 93832
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Choy Lee Fut

#201

Viesti Mika »



[youtube][/youtube]
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 47
Viestit: 93832
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Choy Lee Fut

#202

Viesti Mika »

Lajia voi nyt opiskella myös etänä.
We will shortly begin an online video learning course that will include Chen Family CLF Kung Fu, Qi Gong and Traditional Chinese Medical Theory. The course will provide a tailored and systematic teaching of theory and practise via an online video lesson sent to you 2-4 times a month for a period of 1 year. If you are interested in participating (or for more details of the courses), please pre-register below and we will email you the details once they are ready.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
JVK
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 11
Lauteille: Toukokuu 2013
Paikkakunta: Helsinki

Choy Lee Fut

#203

Viesti JVK »

http://choyleefut.org/masters" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuosta ei löydy suomalaisia opettajia. Mitenkä on, ovatko pääopettajat vielä mukana kuvioissa?
Ja jos eivät niin miksi eivät? Ajattelin että laji vaikuttaa oivalta mutta jos Suomen koululla on jotain ongelmia mestarin kanssa niin en tiedä haluanko mukaan alkeita opettelemaan. Tyyli ei tosin muutu vaikka mestari ei enää pääopettajia suosisikaan joten todennäköisesti menen alkeiskurssille syksyllä kuitenkin :)
Tapani
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 15
Viestit: 1996
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Turku

Choy Lee Fut

#204

Viesti Tapani »

Joskus viime vuonnahan liikkui sellainen huhu, että Sipilät olisi potkittu ulos tosta kansainvälisestä järjestöstä ja sifunsa sisäpiiristä. Silloin asia kiistettiin tiukasti heidän taholtaan. Ilmeisesti piti kuitenkin paikkansa.
Kuvake
KungFuMiäs
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 5372
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Vaasa

Choy Lee Fut

#205

Viesti KungFuMiäs »

Tuonhan voi varmasti varmistaa itse päämajasta, sielä oli tälläinen mailiosoite: info@choyleefut.org
Tapani
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 15
Viestit: 1996
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Turku

Choy Lee Fut

#206

Viesti Tapani »

Kirjoittelin tonnekin viime vuonna, kun asiasta multa privaatisti kyseltiin. En koskaan saanut vastausta. Ehkä asia oli silloin liian tuore.
Kuvake
Shaolinsi
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 856
Lauteille: Syyskuu 2009
Paikkakunta: Dengfeng
Etulaji: Perinteinen Shaolin 少林拳
Sivulajit: Itsepuolustus

Choy Lee Fut

#207

Viesti Shaolinsi »

Mikä on Tang Langin ja Choy Lee Futin yhteys? Tuntuu, että melkein puolet tankuloista on entisiä Choy Lee Futin treenaajia. Opetettiinko näitä kahta lajia rinnakkain jossakin samassa koulussa jossakin päin Suomea ja tämä kamppailukoulu jakaantui sitten kahtia erinäisistä syistä vai miten se meni?
Tapani
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 15
Viestit: 1996
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Turku

Choy Lee Fut

#208

Viesti Tapani »

Yhteys on se, että kun minä ja Mika lähdimme kävelemään choy lee futista ja toimme tang langin maahan, iso määrä entisiä choy lee fut -oppilaita ja opettajia seurasi mukana.
TimoU
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 48
Lauteille: Maaliskuu 2005
Paikkakunta: Tampere

Choy Lee Fut

#209

Viesti TimoU »

Vaikea sanoa mikä australialaisten motivaatio tuollaisten listojen julkaisemisessa. Mestari Chan Yong Fahan ei niitä sivuja ylläpidä. Voi olla että niille on sattunut virhe.

Edelleen, jos olisi potkittu jostain pihalle niin oletettavasti siitä tiedotettaisiin poispotkituille. Tuolla australialaisella koululla ei ole mitään sanottavaa mestarin ja sifu Markun ja Martin väliseen suhteeseen, jossa ei ole mitään mutkia.

Jos näihin suhteisiin tulisi jotain muutoksia, niin me myös siitä kertoisimme. Sitä paitsi Tapani, mikset kysynyt asiasta minulta (minä, kuten muutkin vetäjät, saa ensikäden tietoa numeroita näppäilemällä)? Siihen voi olla syynsä etteivät nuo australialaiset kommentoi henkilökohtaisia suhteita... ;)
Chan Family Choy Lee Fut
- www.choyleefut.fi -
TimoU
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 48
Lauteille: Maaliskuu 2005
Paikkakunta: Tampere

Choy Lee Fut

#210

Viesti TimoU »

Niin ja JVK: käy ihmeessä kokeilemassa peruskurssia. Chan Family Choy Lee Futia siellä edelleen opetetaan kaiken maailman huhuista huolimatta. :)
Chan Family Choy Lee Fut
- www.choyleefut.fi -
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 32 kurkkijaa