Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Ensiapu

Keskustelua voimaharjoittelusta, kamppailulajien oheisharjoittelusta, liikuntaravitsemuksesta ja urheiluvammoista

Valvoja: Valvoja

Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 24804
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Ensiapu

#16

Viesti Mjölnir »

[youtube][/youtube]
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Lehe
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 1196
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Saaristo

Ensiapu

#17

Viesti Lehe »

Mjöllistä kompaten. Ensiapukoulutuksen tulee istua kohderyhmään. Ja sen pitää opettaa rohkeutta auttaa kaikissa tilanteissa.

" onclick="window.open(this.href);return false;

Ja Presenter. Jyskälästä löytynee ainakin Väätäisen Jarkko, firmaa en nyt muista.
Se mikä ei tapa, sattuu s-tanasti..
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 24804
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Ensiapu

#18

Viesti Mjölnir »

[youtube][/youtube]
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Ile
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 6402
Lauteille: Lokakuu 2009

Ensiapu

#19

Viesti Ile »

YJT kirjoitti: Kerran a-radalla laitoin sivupöydälle A4-lapun jossa oli otsikkona teksti "hälytyspuhelin", keskellä paperia kännykän kuva (jonka päälle sijoitettiin puhelin), ja ambulanssin tilaamiseen ohjeet osoitteineen. Toki nämä käydään läpi joka ammuntasession alussakin, mutta varmuuden vuoksi kuitenkin. Lappu jäi niille paikoilleen, ja taitaa vieläkin olla siellä.
Jossain häke-sivuillahan saa muokattua ja tulostettua osoitetietojen/kartan avulla sellaisen lapun, jossa on esim. oman kesämökin osalta koordinaatit, ajo-ohjeet ja muut tiedot mahdollista hätäpuhelua varten. Itse olen joskus tulostanut ja ne taitaa olla landella kiinnitetty sekä mökin että saunan seinälle.
taikaviitta
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 611
Lauteille: Maaliskuu 2011
Paikkakunta: Nokia
Etulaji: Hokutoryu Ju-jutsu
Sivulajit: Kobukai Kobudo / Sutekki ryu Bojutsu
Takalajit: EKJT

Ensiapu

#20

Viesti taikaviitta »

Mjölnir kirjoitti: [youtube][/youtube]

Tuolle EA-kurssille mäkin haluun. Opettajat ku ois totaluokkaa, ni luulenpa että raavaiden turva-alan immeisten joukossa ois halukkaita jonoksi asti opettelemaan tekohengityksen antoa.
Kuntoilija
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 74
Lauteille: Marraskuu 2012
Paikkakunta: Helsinki

Ensiapu

#21

Viesti Kuntoilija »

Olen ostanut treenipaikalle 3 kylmäpussia ja 4 rullaa urheiluteippiä. Ei ole vielä 2 kk aikana tarvittu. Pieniä havereita on kuitenkin sattunut silloin tällöin. Olen käynyt elämäni aikana pari kolme kertaa EA1:n. Olisi taas hyvä kerrata tietoja. Kiitos viestiketjun herättämästä tarpeesa kertaukseen. Mietin myös, että EA voisi olla suuntautunut lajiin; tässä tapauksessa judoon.
Mika Luostarinen
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1131
Lauteille: Maaliskuu 2009

Ensiapu

#22

Viesti Mika Luostarinen »

Ea-laukun sisältö kannattaa koota itse. Tietääpähän mitä tarvikkeita on, ja voi valikoida sellaiset joita osaa käyttää. Itse pidän eniten salkkumallisista lokerikoista, joissa tarvikkeet ovat hyvin esillä, ja jotka voi laittaa vaikka märkään maahan. Jotkut tietokone- ja kalastustarvikelaukut voivat käydä myös. Auton ea-laukkuun voi kiinnittää esim. isot heijastinliivin palaset.

Kolmioliinalle on tosiaan käyttöä esim. olkavarren murtumassa tai sijoiltaanmenossa, ainakin jos sairaalaan on matkaa. Tulee mieleen kertomus olkavartensa murtaneesta, jolle laitettiin tyhjiölasta. Oli todella kipeä. Lastan poisotto sairaalassa ja käden laittaminen kolmioliinaan poisti kivun. Luun päät eivät enää koskeneet toisiinsa, mutta käsi oli kuitenkin tuettu. SPR:n verkkokaupassa myydään kankaisia kolimioliinoja (joskus ea-laukuissa on haperoita kuituliinoja, en tykkää.) Kolmioliinalla voi olla käyttöä myös verenvuodon tyrehdyttämisessä.

Kannattaa hankkia hyvät sakset, mieluummin kuin huonot. ;)
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 93843
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Ensiapu

#23

Viesti Mika »

Ensiapuopetuksella on Suomessakin jo pitkä historia.
Ensimmäinen Punaisen Ristin ensiapukurssi järjestettiin Helsingin rautatieasemalla 9.3.1885. Kurssille osallistui 20 rautatieläistä. Ajatus siitä, että ensiaputaitoja alettiin opettaa muillekin kuin terveydenhuollon ammattilaisille, oli uusi ja esimerkillinen.

Nykyään SPR järjestää ensiapukursseja monille yrityksille ja yhteisöille. Viime vuonna kursseilla kouluttautui noin 130 000 – 150 000 ihmistä.

– Ensiaputaito on äärimmäisen tärkeää. Sanoisin, että ensiaputaito pitäisi olla kansalaistaito. Jokaisella kansalaisella pitäisi olla jonkinasteinen ensiapuosaaminen. Taito auttaa siinä tilanteessa, kun jotain sattuu, toteaa SPR:n Varsinais-Suomen piirin ohjelmapäällikkö Minna Rautanen.



Minusta olisi hyvä, jos tuo tavoite säännöllisestä ensiapuopetuksesta peruskouluissa saavutettaisiin.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 24804
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Ensiapu

#24

Viesti Mjölnir »

Defendo White - ohjelmaan kuuluu myös sosiaali-, terveys- ja opetusalan turvallisuuskoulutuksen lisäksi ensiapu, pääpaino kolmentyyppisissä tilanteissa:

Kamppailu- / voimankäyttötilanteiden harjoittelutapaturmiin liittyvä ensiapu
Turvallisuusalan työntekijöiden hätäensiapu
Sotilaiden ja korkean riskin työn aseistettujen turvallisuushenkilöiden taktinen ensiapu

Defendo White[/linkki]
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 36 kurkkijaa