Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Treeniä lasten ehdoilla

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Barbamama
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 61
Lauteille: Maaliskuu 2012

Treeniä lasten ehdoilla

#1

Viesti Barbamama »

Ajattelin kysellä hyviä vinkkejä mun pakon sanelemaan tilanteeseen, eli mun treenimahdollisuudet on joka toinen viikko tosi tiukassa. Tämä siis sen takia, että lapset on käytännössä joka toinen viikko mulla ja joka toinen viikko toisen vanhemman luona. Kersat on alle kouluikäisiä, joten hoitaja tarvitaan aina, kun aion poistua ovesta ilman heitä.

Miten tällaisen käytännön rajoitteen voisi parhaiten minimoida tulosten/mielekkyyden kannalta? Onko joku treenannut sellaisella tyylillä, että viikon ajan joka päivä ja sitten taas viikon ajan max. kerran-pari? Ainakin kevyen viikon aikana ehtii palautua, mutta onko se tiukka viikko sitten kuitenkin ihan turhaa? Mun treenit on siis lajiharjoituksia, juoksua ja toiminnallista jumppailua. Tavoitteitakin on ainakin sen verran, että maratonin aion juosta keväällä eikä thaikussa kehittyminenkään ois yhtään paha. Lisäksi tiedän, että tämä tilanne jatkuu vielä vuosia, joten pakkohan tähän on sopeutua ja ottaa treenistä irti se mitä saa.

Niinä viikkoina, kun lapset on mulla, voin varmaan yhtenä iltana järjestää itselleni mahdollisuuden mennä treeneihin ja toisaalta lasten hoitopäivien aikana ehdin ehkä toisinaan lenkille/salille. Kotonahan voi vaikka kahvakuulailla, mutta oon tosi laiska tekemään kotijumppaa. Kesällä ainakin jossain määrin voi yrittää sitä, että ottaa lapset mukaan vaikka urheilukentälle pallon perässä juoksemaan ja itse juoksee sen mitä pystyy. Nyt talvella lasten kanssa urheilu tuntuu työläältä, mutta ehkä tämä on vain mun kuvitelmaa.

Njaa, varmaan mulla oli enemmänkin tarve avautua raskaasta tilanteesta kuin saada varsinaisia neuvoja. :smt003 Hankala tottua tähän kun aikaisemmin on päässyt iltaisin ja viikonloppuisin menemään melkeinpä oman mielen mukaan. Kaikki keskustelu aiheesta tervetullutta. Erityisesti tietysti kiinnostaa kuulla kokemuksia, jos täällä on vanhempia, jotka ovat osan ajasta tai koko ajan yksin vastuussa jälkikasvusta.
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Treeniä lasten ehdoilla

#2

Viesti Andy »

Kuntopyörä.
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
kimmokammo
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 421
Lauteille: Joulukuu 2009

Treeniä lasten ehdoilla

#3

Viesti kimmokammo »

kotijumppaa ja kuntopyörää, lapset sit kertoo toiselle että "äiti jumppaa joka päivä, sunkin pitää jaksaa tulla ulos meidän kanssa" ;)
"Marriage is for how long you can hack it, divorce is eternal. " Louis C.K.
obmijoy
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 3461
Lauteille: Maaliskuu 2009

Treeniä lasten ehdoilla

#4

Viesti obmijoy »

joustavuutta
vie lapset ukolles 3x viikossa ja se on se viikko ku lapset on sulla ja haluut käydä vedetyissä treeneissä (salli niitten tulla myös sulle ku ne on isällään fifty fifty)
ajatele tää viikko kevyeksi viikoksi
jumpaa myös 2x kotona
ja talvella pulkkamäessä spurtteja ylös
vesijuoksu ja 25m spurtit kroolaten
paljastus:
arvostan sinua Barbamama siksi koska annat lasten isänkin olla lasten kanssa
niin tekee myös kaverin emäntä, syynä tähän on ehkä se että

1 lapsia on monta jolloin jaksaminen on helpompaa kun antaa tasapuolisesti kumankin vanhemman kasvatta
2 treenaavan ihmisen itsetunto on kunnossa jolloin ei tarvi työkseen hankaloittaa asioita kun kiinostus elämässä on omassa kehittymisessä
ALOITTELIJA perehdy tähän:
linkki
tärkeintä on venyt. ja keskivart. vahvistus, jotta voi harjoitel. turvallisesti linkki
http://kiusatunvastaisku.blogspot.com/p ... tulle.html
https://www.youtube.com/watch?v=VJK2hIf6Ptg&t=3s
marcus
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1117
Lauteille: Elokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Treeniä lasten ehdoilla

#5

Viesti marcus »

Tästä ei nyt käynyt selville tarkempaa ikää, mutta jos 3+ vuotiaita... On kuntosaleja, varsinkin noita isompia ketjuja, joissa on lastenhoito. Muistaakseni mm. Elixiassa on ainakin lapsiparkki. Sillä saisi ainakin kuntosalitreenit hoidettua. Elixialla näköjään myös jotain tunteja lapsille, en tiedä mitään sisällöstä, mutta jos lapset sattuvat innostumaan...

Tapiolan Esport-arenalla on hoplop, jonka voisi kuvitella palvelevan myös täntapaista virkaa.

Onnea järjestelyyn, jo yksi lapsi tarkoittaa treenien järjestelyä, niin tuo kuulostaa ajallisesti haastavalta tilanteelta.
"Through violence, you may 'solve' one problem, but you sow the seeds for another."
Kuvake
Kalle Koskinen
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 4217
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Iisalmi

Treeniä lasten ehdoilla

#6

Viesti Kalle Koskinen »

Tekisipä mieli vastata tähän, mutta nyt väsyttää aika kivasti. Kolme lasta itsellä, joista nuorimmalla ollut aikamoisia ongelmia terveytensä kanssa ja tätä myötä olen joutunut rajoittamaan treeneihin menemistä aika helvetin paljon.


Vastailen siis myöhemmin kun ajatuskin juoksee vähän paremmin.
Kuvake
Point
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 6870
Lauteille: Tammikuu 2009

Treeniä lasten ehdoilla

#7

Viesti Point »

Töiden luonne/työpaikan sijainti/liikkumisvälineet, lasten päivähoidon sijanti tekevät varmaan omat rajoitteensa treenaamiselle, mutta tässä vinkkejä, jos/kun on aika kortilla.

15 min "tehotreeni" heti herättyä (laittaa vaikka sen kellon soimaan vartin ennen) kuntoopiirimäisesti (yleisliikettä, punnerrusta, selkiä, vastoa, kahvakuula swing jne.).. Ei välttämättä kohota kuntoa, mutta tuleepa tehtyä jotain ja ei ainakaa hirveästi kuntolaske sillä viikolla, kun ei pääse lajitreeneihin. Ja herää ainaskin.

Pyörällä töihin. Itse vedin maratonin pohjat pyöräilemällä työmatkat 12 km siivu.. Käy pk-treenistä

Lounastauolla reipas 30 min kävely, niin että sykkeet saa nousemaan pk-tasolle. Parempi kui ei mitään.

Ja sitten tietenkin se kuntopyörä, jos muksu antaa mahdollisuuden sotkea sen tunnin putekeen rauhassa. (En tiedä potkulaista, mutta minusta tuntuu, että useinmiten kotikuntopyörät toimivat vaatetelineinä)
Detox ei ole pelkkä dietti. Se on elämäntapa.
Tapani
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1996
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Turku

Treeniä lasten ehdoilla

#8

Viesti Tapani »

Tämä ei ole välttämättä se vastaus, jota kaipaat, mutta treenaa kevyemmin muutama vuosi. Aika pian ne lapset on sen ikäisiä, että voivat tulla mukaan treeniin tai ne voi jättää hetkeksi kotiin.
Barbamama
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 61
Lauteille: Maaliskuu 2012

Treeniä lasten ehdoilla

#9

Viesti Barbamama »

Tässä sen näkee, että olosuhteet ei oikeasti ole mikään este vaan enemmänhän se on asennekysymys. Disclaimer: puhun vain omasta tilanteestani enkä missään nimessä ala määrittelemään, minkälaisissa elämäntilanteissa muiden pitäisi jaksaa urheilla.

Yksi syy, miksi ylipäänsä asiaa mietin, on se, että en ole mikään luontainen liikkuja. Olen aikuisiällä aloittanut liikunnan sohvaperunatasolta ja vuosien kuluessa pikkuhiljaa rakentanut pohjakuntoa ja jonkilaista rutiinia lähtemiseen. Tiedostan kuitenkin, että mun perse on edelleen altis homehtumaan sohvaan kiinni, jos en kiinnitä huomiota asiaan ja varta vasten järjestä itselleni liikuntaa. Lisäksi haluan huolehtia itsestäni, vaikka tulevat vuodet ovat väistämättä vaativia. Lapsille ei ole mitään iloa sellaisesta äidistä, joka rapistuu ja masentuu.

Tämä viikko on ollut tähän saakka hyvä: lapset on olleet mulla ja oon silti käynyt yhdet ohjatut treenit, yhden puolentoista tunnin juoksulenkin sekä kerran salilla heilumassa. :) Tämän on mahdollistaneet mun exä, lasten ukki sekä kunnallinen päivähoito. :D Mun päiväohjelma vaihtelee kausittain eli toisinaan on runsaasti aikaa virka-aikana liikunnalle ja toisinaan oon kaikki päivät minuutilleen kiinni. Alkuvuonna on tulossa helpompi jakso. :)
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 51 kurkkijaa