Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Kuinka hillitä itsensä?

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa
reaperzz
potkutyyny
potkutyyny
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1
Lauteille: Marraskuu 2012

Kuinka hillitä itsensä?

#1

Viesti reaperzz »

Ensiksikin hei kaikille, olen uusi täällä vaikka olenkin jo jonkun aikaa täältä juttuja lueskellut. Mutta itse asiaan. Eli osaan olla hyvinkin temperamenttinen. En väkivaltainen välttämättä mutta silti tuntuu kuin räjähtäisin kohta aika usein. Varsinkin kun olen tuttavien kanssa viettämässä viikonloppua. Ensin kaikki on hyvin, pidän hauskaa jne, mutta sitten kun joku edes sanoo jotain pienesti väärin saatan olla koko loppuillan vihainen. Joten nyt kysynkin, onko kellään mitään vinkkejä millä tämän saisi loppumaan koska se pilaa oman iltani sekä myös joissain tapauksissa muitten illan.
obmijoy
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 3461
Lauteille: Maaliskuu 2009

Kuinka hillitä itsensä?

#2

Viesti obmijoy »

älä loukaannu tekstistä

mene johonkin missä olet itseksesi ja "rukoile" vihamiehesi puolesta "rukoile tarkoittaa" ajattele pääsi sisällä että
joo tuo pas kiainen on ihan mul kku pitäs hakata se, mutta se on mulkku koska silläkin on siihen joku syy ja se ei ite tajua kuinka sitä syytä vois lieventää ja nyt tuo mu lkku on tartuttanut pahan olonsa minuunkin, mutta mä en aijo olla mul kku enkä tyhmä ainakaan ku mä tajuun tän jutun ja mä en aijo provotakkan sitä ku silloin se satutta mua tai jos ei pysty niin se satutta jotain heikompaa ehkä vahingossa tappaa kun ei näköjään muutenkaan osaa hillitä itseään

Ja hox en näköjään meinaa mäkään osata, täähän voi olla vaarallista...

nyt kun pääsit tähän asti yritä ajatella mukavia siitä mu lkusta ja ajattela kokoajan ja jos pystyt asetuun mul kun asemaan pääsi sisällä, saatat ehkä joutua tai päästä hänen kanssa keskusteleen tai jopa ihan hätävarjelutilanteeseen "mutta siihen on omat jutunsa ja tää ei liitynyt siihen"

jos kuvioihin liittyy viina
voiko viina laskea testotasojasi ja saada siksi vi t tuuntuneeksi tai siten olet pääsi sisältä selainen tai siinnä vaiheessa elämääsi että viina ei sovi sulle

Tai jos harmistut siitä kun et voi olla aina oikeassa ja kännisten seassa kukaan niistä kännisistä ei oikeesti oo oikeessa vaan ne on kaikki hölmöjä juntteja siksi sitä viinaa otetaan että päästään normi roolista takaisin lapsuuteen
ja jos joku väittää että on oikeesti kiva otta vaan vähän ja diivailla että mulla on hienompi käyntikortti ku sulla malliin "ameriikan psyko" ei tiedä rentoutumisesta ja kännipaineista mitään. Vaikka ite en enään juo (viimeks 2002 marraskuu) silloin ku join revitelin ajoitain huolella; kas elämä on elettävä ja sitte on vaan kuoltava.

jops mikään ei auta poistu tai ota lisää viinaa "johtuuko laskuhumalasta"

Ja et antanut mitään esimerkkiä minkälaisissa tilanteissa tuut vihaiseksi?

mitä jos alituksen mul ku mootkin sinä ja jostain syystä tulkitsetb asiat löiian kärkäästi ja yrität sanella miten asiat on

kumiskin meillä on 2 korvaa että kuuneltais kaks kertaa enmpi ku mitä sanotaan


ps
anteeksi jos loukasin sinua
hyvät yöt
ALOITTELIJA perehdy tähän:
linkki
tärkeintä on venyt. ja keskivart. vahvistus, jotta voi harjoitel. turvallisesti linkki
http://kiusatunvastaisku.blogspot.com/p ... tulle.html
https://www.youtube.com/watch?v=VJK2hIf6Ptg&t=3s
obmijoy
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 3461
Lauteille: Maaliskuu 2009

Kuinka hillitä itsensä?

#3

Viesti obmijoy »

tuli mieleen viellä että samavika rahikaisella, ärsyyntyminen vanhat vaan ärsyyntyy kun ei jaksa enään suuttua ja menettää malttia
syynä kyynistyminen joka kertoo takaraivossa äänellänsä "ei kannata ei hyödytä menee w ituiksi ja saat haukut, anna sen ite hölmöillä, niin ja pyytää se sitte lastaria ku sirkeli vie sormet, ja sanoithan sä jo kerran hyvin selkeesti asiasta ja et sää voi jäädä ketään vartioimaan." Yks asiakas kuoli tähän asenteeseen ku oli jo poistetu ja vastapuolikin rauhotettu ja tilanne ohi ja tuli yks toinen juttu sisällä mikä piti hoitaa ja sinä aikana kipinä sytyi pihalla uudestaan ja ruumis tuli, kuoli sinä aikana ku mediheliä odotettiin. Silti ei meillä ollut oikeutta raudottaa rauhottunutta miestä tai hapettaa.

kun sanoo joskus jostakin asiasta menee se perille minun sanomanani 0% eli yleensä aiheutuu juuri päin vastaine toiminta tai ei tapahdu mitään.

Tottakai tällainen tympäisee, mutta kun tajuaa tämän;
Vaikka maailmassa olis kuinka monta hyvää tapaa tehdä asioita tai keskustella sopuisati ja päätyä moleminpuoliseen kompromissiin, josta molemat olisivat kohtuu tyytyväisiä. ASIAT ei saa mennä niin sillä jos asiat menis aina oikeen ei ihmiset opis mitään. Ei olis edes sanalaskuja kun ei olis tehty virheitä. Elämä on se ihmisen paras aika jona tehdään virheitä ja suurin osa ei edes opi niistä mitään.

tuskin itekään oon oppinu yhtään mitään tää jälkiviisastelu ja kirjottelu on vaan niin helpoa
ku nyt osais kirjotta ees ymmärrettävää tekstiä.

ps
vihastuminen on vielä helpompaa
ALOITTELIJA perehdy tähän:
linkki
tärkeintä on venyt. ja keskivart. vahvistus, jotta voi harjoitel. turvallisesti linkki
http://kiusatunvastaisku.blogspot.com/p ... tulle.html
https://www.youtube.com/watch?v=VJK2hIf6Ptg&t=3s
marcus
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1117
Lauteille: Elokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Kuinka hillitä itsensä?

#4

Viesti marcus »

Meditaatio on yksi hyvä väline. Tottuu sietämään kaiken maailman ääliömäisyyksiä (varsinkin omia) ilman että se sietäminen on rasite.
"Through violence, you may 'solve' one problem, but you sow the seeds for another."
tonik
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 920
Lauteille: Helmikuu 2007

Kuinka hillitä itsensä?

#5

Viesti tonik »

Se auttaa kun et hillitse itseäsi väärässä paikassa. Aamulla silmä mustana ja se pari kertaa niin kokemus opettaa hillitsemään itsesi.
Kuvake
MtJ
takapotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 12792
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Etelä-Savo

Kuinka hillitä itsensä?

#6

Viesti MtJ »

Siitäkin on mielestäni apua, että haluatko riidan jatkuvan pahimmillaan poliisin välityksellä ja selvittelyjen kestävän esimerkiksi 2 vuotta? Vain sen vuoksi, että meni yhden kerran hermot. Käräjäoikeuteen jonottaminen pahoinpitelyn tai jonkun muun tuomion takia (kunnianloukkaussyyte selvitellään myös pahimmillaan käräjillä) voi kestää pahimmillaan pari vuotta. Sitä ennen on kaikenlaista, on poliisikuulusteluja, vastapuolen tapaamista, jne jne. Kaverisuhteet menevät piloille, tulee lisää ongelmia ja mahdollisesti taloudellisia tappioita ja sellaista.

Itse lopetin kaiken hermoilun, kun opin, mitä siitä seuraa kantapään kautta. Kun on maksanut yhdet etuhampaat toiselle ihmiselle ja selvitellyt sen koko jupakan läpi alusta loppuun, on paitsi rahallisesti paljon köyhempi, myös muuten paljon väsyneempi. Ei sellaista raastuvassa ja muuallakin juoksemista kukaan täysjärkinen kestä. Aikaa tapahtumasta tuomioon meni 9kk, että pääsi edes tuomiolle. Ja sen jälkeen vasta suoritettiin tuomiot, korvaukset, pidettiin yhteyksiä vastapuoleen, jne jne jne. Vaikka jo heti tapahtuman jälkeen suoritettiin yksi kuulustelu, niin ei se vielä riitä mihinkään. Siitä tulee vielä ihan hirveä soppa ja sotku, jota selvitellään vallan perusteellisesti ja puidaan käräjillä myös.

Aivan älytöntä, yhden suuttumisen takia. Nykyään jos on menemäisillään hermot, mietin vaan uudelleen tuota 2 vuotta, joka kaikkineen selvityksiin meni. Ja totean kerta toisensa jälkeen, että ei mitään järkeä ärsyyntyä vähänkään enemmän.

Kyllä siinä oppii filosofiseksi, kun huomaa, minkälaisen byrokratian ja voimankäytön kohteeksi joutuu hölmöillessään vähänkään enemmän. Alkaa kummasti tuo pasifistinen puoli kiinnostamaan. Vielä se jotenkin menisi, jos tapahtumasta tuomioon ja rangaistukseen menisi lyhyempi aika. Mutta se aika, kun odotat oikeudenkäyntilappuja kotiisi, on ihan älyttömän pitkä.
“Tallella ikä eletty, sanotaan. Kokemuksia karttuu, monesta asiasta voi huokaisten sanoa: herrankiitos kun on tuokin temppu jo tehty.”
― Veikko Huovinen, Mikäpä tässä
obmijoy
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 3461
Lauteille: Maaliskuu 2009

Kuinka hillitä itsensä?

#7

Viesti obmijoy »

hiton hyviä komentteja asiaan joka on kuvailtu aika suppeasti

mä vähän ennunstan sulle:
sitten kun sä oot opinut hillitseen itses poikamiehenä ja lapsettomana ja kaikki on OK hetken aikaa just sen verran aikaa että totut ja elämä on rauhalista
hahaa siten alkaa 18v kiista elatuksesta ja muusta jos menertät hermot edes puhelimessa sulle väänetään lähestymiskielto tai jos et menetä hermoja missään vaiheessa saat silti aina odottaa tai jotain muuta hiton turhaa "jokaisessa jutussa omat säätönsä"

ja parhaissa tapauksissa riidan ydin oliko se sitten "lapsi, perintö tai jokin muu" joka on tärkeä riitapukareille kuolee aika pian riidan loputtuia tai muuten tuhoutuu. Tai vaan menettää jotenkin merkityksen.

Elämä se on parasta bas kaa mitä ihminen voi elämässään kärsiä
PS
tääkin oli viellä tämmönen kevyt versio sillä tästä puuttu "oikeat ja vakavat ongelmat eli pysyvä liikuntakyvyttömyys jne tai 4raajahalvaantuminen just ku voittaa täysvoiton lotossa jne."

ok vähän keksityjä on mutta lapsuudessani oli lehdissä jo juttuja lottovoitajista jotka menttivät kaiken saatuaan lottovoiton.
Läheisistä kehittyi rottia ja voittajasta ties mitä?

kummallinen elämä?
ALOITTELIJA perehdy tähän:
linkki
tärkeintä on venyt. ja keskivart. vahvistus, jotta voi harjoitel. turvallisesti linkki
http://kiusatunvastaisku.blogspot.com/p ... tulle.html
https://www.youtube.com/watch?v=VJK2hIf6Ptg&t=3s
Kristian Hyvärinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 6487
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Tampere

Kuinka hillitä itsensä?

#8

Viesti Kristian Hyvärinen »

reaperzz kirjoitti: Ensiksikin hei kaikille, olen uusi täällä vaikka olenkin jo jonkun aikaa täältä juttuja lueskellut. Mutta itse asiaan. Eli osaan olla hyvinkin temperamenttinen. En väkivaltainen välttämättä mutta silti tuntuu kuin räjähtäisin kohta aika usein. Varsinkin kun olen tuttavien kanssa viettämässä viikonloppua. Ensin kaikki on hyvin, pidän hauskaa jne, mutta sitten kun joku edes sanoo jotain pienesti väärin saatan olla koko loppuillan vihainen. Joten nyt kysynkin, onko kellään mitään vinkkejä millä tämän saisi loppumaan koska se pilaa oman iltani sekä myös joissain tapauksissa muitten illan.
:tervetuloa:

Tunnen samastumista, tosin vuosien takaa.

Jos ikäsi alkaa ykkösellä, ei hätää. Nuo asiat korjaavat itsensä ajan kanssa. Itse olin teinarina kova suuttumaan ja pillastumaan - nyt parikymppisenä impulssinhillintä on jo aivan toista luokkaa. Kamppailulajithan ovat siitä ihana juttu, että ne antavat sellaisen positiivisen purkamiskanavan negatiivisille fiiliksille.

Voimakas raivostuminen pikkujutuista kertoo minusta siitä, että elämäntilanteessa ei kaikki välttämättä ole kohdallaan. Ota aikaa ja ajattele, miltä elämä tuntuu. Saatko tyydytystä ja nautintoa arjesta? Turhauttaako jokin (kaverit tai niiden puute, seksi tai sen puute, työt tai niiden puute, koulu... jne.) tai onko jokin muuten pielessä?

Rennosti vain, elämä on pieni ihme ja iso vitsi. Täällä Potkussa on yksi tyyppi, joka ehdottaa henkisiin vaikeuksiin jännittämisen lopettamista. Siinä voi olla perää. brushteeth

Tsemppiä. :)
... well, that aged like milk.

If you're not perfect, there's something wrong with you.

- George Carlin
Kuvake
MtJ
takapotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 12792
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Etelä-Savo

Kuinka hillitä itsensä?

#9

Viesti MtJ »

Saatko tyydytystä ja nautintoa arjesta?
Luin tämän; Saatko tyydytystä ja nautintoa aineista? :smt003
“Tallella ikä eletty, sanotaan. Kokemuksia karttuu, monesta asiasta voi huokaisten sanoa: herrankiitos kun on tuokin temppu jo tehty.”
― Veikko Huovinen, Mikäpä tässä
obmijoy
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 3461
Lauteille: Maaliskuu 2009

Kuinka hillitä itsensä?

#10

Viesti obmijoy »

Kristian Hyvärinen kirjoitti:
reaperzz kirjoitti: Ensiksikin hei kaikille, olen uusi täällä vaikka olenkin jo jonkun aikaa täältä juttuja lueskellut. Mutta itse asiaan. Eli osaan olla hyvinkin temperamenttinen. En väkivaltainen välttämättä mutta silti tuntuu kuin räjähtäisin kohta aika usein. Varsinkin kun olen tuttavien kanssa viettämässä viikonloppua. Ensin kaikki on hyvin, pidän hauskaa jne, mutta sitten kun joku edes sanoo jotain pienesti väärin saatan olla koko loppuillan vihainen. Joten nyt kysynkin, onko kellään mitään vinkkejä millä tämän saisi loppumaan koska se pilaa oman iltani sekä myös joissain tapauksissa muitten illan.
:tervetuloa:

Tunnen samastumista, tosin vuosien takaa.

Jos ikäsi alkaa ykkösellä, ei hätää. Nuo asiat korjaavat itsensä ajan kanssa. Itse olin teinarina kova suuttumaan ja pillastumaan - nyt parikymppisenä impulssinhillintä on jo aivan toista luokkaa. Kamppailulajithan ovat siitä ihana juttu, että ne antavat sellaisen positiivisen purkamiskanavan negatiivisille fiiliksille.

Voimakas raivostuminen pikkujutuista kertoo minusta siitä, että elämäntilanteessa ei kaikki välttämättä ole kohdallaan. Ota aikaa ja ajattele, miltä elämä tuntuu. Saatko tyydytystä ja nautintoa arjesta? Turhauttaako jokin (kaverit tai niiden puute, seksi tai sen puute, työt tai niiden puute, koulu... jne.) tai onko jokin muuten pielessä?

Rennosti vain, elämä on pieni ihme ja iso vitsi. Täällä Potkussa on yksi tyyppi, joka ehdottaa henkisiin vaikeuksiin jännittämisen lopettamista. Siinä voi olla perää. brushteeth

Tsemppiä. :)
tässä oli asiaa

toinen juttu on tää
ajattele että sulla on ketju jossa on kaks ääripäätä

kontrolliton kiukustuminen-joka tilanteessa--------------täydellinen tyyneys joka tilanteessa

epänormaaleja tiloja jos on kyseessä ihminen joka oikeasti välittää asioista

siksipä sanotaankin
"Pysyttele hyvissä väleissä kaikkien kanssa niin pitkään kuin se alistumatta
on mahdollista."
kas kun jos käy niin, että joudut alistumaan ja et pysty tilanetta korjaamaan tai kukaan ei puutu jatkuvaan tilanteeseen on vaara että ketjunpäät yhdistyy ja siitä syntyy kipinä joka on nimeltään "henkirikos tai törkeä pahoinpitely"

Rikoshistoriasta löytyy näitä rauhallisiksi kutsuttujen miesten tekemiä hirmutekoja.

ps

maankamarakin maanjäristysalueilla järisee suuresti jos ei ole tapahtunut pieniä (vain mitareilla huomattavia)järistyksiä pitkään aikaan

Portsarikaverini lähes tappoi asiakaan kun oli ollut hälle aikansa ystävällinen ja jämerän kohtelias ja sai tuosta kiitoskseksi päällekäymisen. Kallo oli niin kova ettei murskaantunut joten linnavempula sai sakot niin kuinkaveriniki joka menetti myös työluvat.
ALOITTELIJA perehdy tähän:
linkki
tärkeintä on venyt. ja keskivart. vahvistus, jotta voi harjoitel. turvallisesti linkki
http://kiusatunvastaisku.blogspot.com/p ... tulle.html
https://www.youtube.com/watch?v=VJK2hIf6Ptg&t=3s
Kuvake
Aleksi T
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2189
Lauteille: Kesäkuu 2009

Kuinka hillitä itsensä?

#11

Viesti Aleksi T »

Oikeastaan mitä tahansa haitallista tai omasta mielestään negatiivista käyttäytymismallia kannattaa lähestyä seuraavasti:

Analysoi mikä käyttäytymisessä on pielessä. Millaiset kommentit saavat sinut suuttumaan ja miksi oikeastaan suutut? Joku loukkaa sinua tai sinun kavereita tai joku vain on yksinkertaisesti töykeä ja pilaa tunnelman tms? Nyt sinun täytyy analysoida, että miksi ne tunteet nousee ja mitä niiden pohjalta kannattaa tehdä. Yleensä tunteet ovat se pääasiallinen motivaattori toimintaan (uteliaisuus -> tiede, viha -> väkivalta, pelko -> sulkeutuminen), mutta negatiiviset tunteet ovat aika huonoja motivaattoreita etenkin impulsiivisessa toiminnassa. V1tutus voi laukaista halun parantaa omaa kuntoa, kykyjä tai mitä ikinä, mutta se voi myös laukaista nyrkin kohti toisen leukaperiä. Jotenka sinun kannattaa todeta, ettei näiden tunteiden pohjalta kannata eikä tarvitse toimia. Idiootteja tulee aina olemaan ja vaikken itse juurikaan yöelämässä liiku, niin veikkaisin että on aika hankala välttyä epämiellyttäviltä ihmisiltä ja tilanteilta siellä. Tiedät itsekin, että niitä ikäviä tyyppejä/tilanteita iskee jatkuvasti päälle, etkä oikeastaan voi välttää niitä, joten joudut tekemään jotain muuta.

Ohjelmoi uudelleen omat aivot. Tämä on se vaikea osa ja vaatii pitkäjänteisyyttä. Nyt kun sulla on teoria hanskassa eli olet tutkinut labrassa, mikä ottaa päähän, onko se positiivista ja miten niiden tunteiden pohjalta kannattaa toimia. No vaikka tämän tiedostaisit ja iskostaisit mieleen, ei mikään muutu sinun käyttäytymisessä tai tunteissa. Joku ääliö aukoo päätään taas ja sulla on ilta pilalla. Ratkaisuna on se, että muistutat itseäsi jatkuvasti, vaikka jollain mantralla, että ei saa suuttua, se ei kannata eikä siitä ole mitään hyötyä. Jos sidot sen mantran vaikka rauhalliseen hengitykseen ja siihen keskittymiseen eli jonkinlaiseen meditaatioon, niin vaikutus on parempi. Kun rauhallinen hengitys ja ne ajatukset alkavat kulkea käsi kädessä, niin sulla no jo tehokas keino rauhoittaa itsesi ja de-eskaloida tilanteita ja tunteita. Aluksi et toki onnistu ollenkaan ja hyvin todennäköisesti muistat vasta illan jälkeen, että ei hitto unohdin kaiken, eikä siitä ollut mitään hyötyä. Siinä on se ensimmäinen askel. Toinen on, että tilanne tapahtuu uudelleen, otat itseesti, mutta jonkin ajan kuluttua tapahtumista muistat taas sen mantran ja sen ajatussetin, jonka olet miettinyt analyysi-vaiheessa. Jos jaksat pitää yllä tuota metodia, niin koko ajan se mantra tulee mieleen helpommin ja nopeammin. Parhaassa tapauksessa jonkun aukoessa päätä, muistutat heti itseäsi rauhoittumaan ja selviät tilanteesta ilman minkäänlaisia negatiivisia tunteita.

Heitän vähän selkeämmän analogian tähän. Opettelet jotain hienostuneempaa nyrkkeilytekniikkaa, vaikka ohjailemaan vastustajan lyöntejä ohi, kun itse etenet. No ensimmäisellä kerralla kävelet suoraan siihen nyrkkiin ja otat vahinkoa. Tässä vaiheessa voit jo luovuttaa, kun se tekniikka vain pahentaa tilannetta. Jos harjoittelet sitä kuitenkin, niin jatkuvasti pystyt tekemään sen entistä tehokkaammin ja luontaisemmin, vaikka se ei vielä olisikaan niin hyvä, että voisit oikeassa matsissa käyttää. Parhaimmillaan se lopputulos on kuitenkin se, että joka kerta kun tulee sopiva tilanne, kehosi ja mielesi on välittömästi liikkumassa oikeita liikeratoja pitkin ja tekemässä tekniikkaa oikein, jolloin hyödyt ihan hitosti siitä kaikesta harjoittelusta ja turpaanottamisesta. Samoin on käyttäytymisen kanssa. Aluksi voi tuntua siltä, että olisi parempi investoida aika ja vaiva johonkin muuhun, mutta kun viimein saavutat sen ylimmän tason "tekniikassa", ne hyödyt on valtaisat.

En tiedä auttaako tämä sinua yhtään tai jaksatko edes lukea kaikkea, mutta näin lähestyn itse lähes jokaista ongelmaa omassa käyttäytymisessäni. Mulla on ollut vaihe, jolloin ihmisten välinpitämättömyys ja tietämättömyys otti jatkuvasti päähän ja tulin aina pahalle päälle, kun joku vaikka tuli höpöttämään jostain moraalin turhuudesta ja kuinka yhteiskunta olisi parempi, jos kaikki saisivat tehdä mitä haluavat. Vähittäisellä "ohjelmoinnilla" olen karsinut pois noita negatiivisia tunteita ja en kauheasti edes ärsyynny mistään nykyisin. Samankaltainen lähestymistapa on toiminut mm. nukkumiseen, opiskeluun, kuntoiluun ja vähän kaikkeen.

Analysoi ongelma, kehitä parempi tapa toimia ja reagoida, ohjelmoi se itseesi. Ovathan kamppailulajitkin loppujen lopuksi sitä, että kehoon tai aivoihin ohjelmoidaan uusia fiksumpia käyttäymistapoja ja parhailla tekijämiehillä ne jutut tulevat nimenomaan luonnostaan, kun ne on niin perusteellisesti hinkattu sinne ihmisen kovalevyyn.
obmijoy
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 3461
Lauteille: Maaliskuu 2009

Kuinka hillitä itsensä?

#12

Viesti obmijoy »

Aleksi T teksti on aika kattava (mielestäni parhautta ainakin sillä perusteella mitäs itse asiasta ymmärrän)
varsinkin kun ei ole mitään esimerkkejä


Otatko itsesi kun muumailma on ristiriidassa sinua vastaan?
Vai otatko itseesi kun mielestäsi käsityksesi pelastaisi tai auttaisi ja silti ohjeesi tai näkemyksesi ei mene perille.?
Vai otatko itsessi kun et saa korotetua itseäsi mielipidevoittajaksi?
Vai tunnetko epävarmuutta ja se nostaa vihaa?
Vai koetko muut vähempi arvoisiksi ja vihaat itseäsi kun njoudut heidän seurassa olemaan ja näin kohdistat ärtymyksen kuminkin ympärillesi.

Joka tapauksessa olet voitolla koska olet alkanut tajuta hakea muutosta, joka on merkki siitä, että alat hahmoittaa ainoan joka voi asiassa muuttua 100% varmuudella. Ainoastaan itse voi taata muutoksen itsensä kohdalla.
Muita voi toki muuttaa jos he suostuvat siihen tai jos pakotat. Ja tämä taas luo tulevaan uusia ristiriitoja.

tutustuisin kirjaan läsnäolon voima
en ole siitä itse nähnyt viellä kuin kohdan jossakuvaillaan:

egon ja tunteiden vuorovaikutusuhteen aiheutaman noidankehää


loppuun lisäisin älämölöä x8+6 ku on tää juttu vähän tämöstä sisäistä linnunradan matkailua
vaikapa joku sanoi joskus "älä pelkää sitä mikä tulee ulkoa, vaan pelkää sitä mikä tulee sisältäsi"

Ei nyrki lyö ilman sisäistä kipinää varsinkin jos refleksit lasketaan pois laskuista.
ALOITTELIJA perehdy tähän:
linkki
tärkeintä on venyt. ja keskivart. vahvistus, jotta voi harjoitel. turvallisesti linkki
http://kiusatunvastaisku.blogspot.com/p ... tulle.html
https://www.youtube.com/watch?v=VJK2hIf6Ptg&t=3s
Kuvake
Disturbed
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 753
Lauteille: Lokakuu 2011
Paikkakunta: Europa

Kuinka hillitä itsensä?

#13

Viesti Disturbed »

Onko mielenterveysongelmia? Mulla niitä riittää. Epävakaa persoonallisuushäiriö, traumaperäinen stressiäreaktio ym. Mä oon hyvin räjähdysherkkä. En kavereita kohtaan. Mutta mulla on vihaa, paljon vihaa ihmisyyttä kohtaan. Patoutunutta vihaa ne sanoo.

Oon tikittävä pommi, kysymys ei oo "räjähtääkö vai ei", vaan "milloin?". Mä en siedä sitä että joku ihminen hyppii mun silmille tai haastaa riitaa. Itse en tätä harrasta, mutta räjähdän, yleensä väkivaltaseks tuossa vaiheessa. En oo ylpeä siitä mitä oon, en oo onnellinen elämästäni. Mutta tällanen mä oon. Hermostun hyvin, hyvin helposti ja jos joku rauhottelee tai sanoo lopeta tuo tai jotain niin hermostun vaan lisää. Eritoten nyt kun ei oo kahteen vuoteen päässy harrastamaan tai tekemään mitään mihin purkaa vähän sitä vihaa, sitä vaan kertyy lisää ja lisää.

Jos sulla taas ei oo mielenterveysongelmia, en sitten tiedä.. Mulla oli rauhoittavia, (opamox / oxamin), se oli tosin ahdistukseen mutta eipä se auttanut siihen, eikä myöskään tuohon vihaan. Sama juttu diapamilla.

Tuo on todella ikävä juttu, tiedän kyllä tunteen. Entä onko jotain syytä miks oisit tuollanen? En lukenut kuin alotuspostin (add :)). Oletko katkera? Minä olen. Tunnetko kovasti vihaa, vai onko kaikki hyvin mutta luonteeseesi vain kuuluu tuo temperamenttisuus? Sori jos nyt kotipsykiatriksi rupesin, mutta mua kiinnostaa kuulla toisten tässä tilassa olevien taustaa ym. Ei oo tietenkään pakko kertoa.

Voimia kuitenkin sinne päin. Hyvä asia että kuitenkin tiedostaa ongelman. Tiedänpä kaverin jolla sama vika mutta on itse täysin sokea asialle...
There is no peace, no release, no cure for this disease
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: tapsaattori ja 98 kurkkijaa