Etsitkö kamppailuharrastusta? Aloita suoraan tästä uusi aihe valmiiden kysymysten kanssa ja odota, kun konkarit vastaavat sinulle. 

Bujinkan Budo Taijutsu
Valvojat: Valvoja, Lasse Candé
-
- etupotkija
- Lauteille: Tammikuu 2005
Kysymyksiä Hontai Yoshinryu Jujutsu:sta
Niin, Kote gaeshi tietty nimellisesti viittaa siihen vanteen kääntämiseen, meillä (luultavasti) sama suorite kulkee nimikkeellä Omote Gyaku, joka taas viittaa vaan tiettyyn suuntaan vääntämisestä, alla yksi esimerkki (tätä muodollisuuttahan Jasse ja Rojola olivat kai tutkailleet);
[youtube][/youtube]
[youtube][/youtube]
- Lauteille: Huhtikuu 2005
Kamalaa tuubaa tämä video.Ôari kirjoitti: alla yksi esimerkki (tätä muodollisuuttahan Jasse ja Rojola olivat kai tutkailleet);
-
- etupotkija
Ja vielä vähän aiheen vierestäkin, juuhvoipa kirjoitti:Kamalaa tuubaa tämä video.Ôari kirjoitti: alla yksi esimerkki (tätä muodollisuuttahan Jasse ja Rojola olivat kai tutkailleet);

Mutta, avaisitko hieman lisää tuota klipin tuubaisuutta silmissäsi?
- Lauteille: Syyskuu 2005
F5 standing by!Ôari kirjoitti:Ja vielä vähän aiheen vierestäkin, juuhvoipa kirjoitti:Kamalaa tuubaa tämä video.Ôari kirjoitti: alla yksi esimerkki (tätä muodollisuuttahan Jasse ja Rojola olivat kai tutkailleet);
Mutta, avaisitko hieman lisää tuota klipin tuubaisuutta silmissäsi?

Janne Paavilainen
Master of illusion is a student of reality.
Harjoitteletteko te siellä Bujinkanissa oikein tuelta tätä asioiden ja sanomisten vääristelyä ja asiayhteyksien muuten vain sekoittelua?
Harjoitteletteko te siellä Bujinkanissa oikein tuelta tätä asioiden ja sanomisten vääristelyä ja asiayhteyksien muuten vain sekoittelua?
-
- kylkeenpotkija
Toki:Ôari kirjoitti: Mutta, avaisitko hieman lisää tuota klipin tuubaisuutta silmissäsi?
1. Klipin kesto on 1.47 ja pelkät alkutekstijuhlallisuudet vievät jo 24s.
2. Heräsi kysymys, kenelle tämä pätkä mahtaa oikein olla tehty.
3. Tekniikkaa ei missään vaiheessa näytetä edes kertaalleen kokonaisuudessaan vaan aika menee pelkkään teorian luennointiin.
4. Näytetty rannekaato ei tuolla tavalla suoritettuna edes toimi.
Riittääkö?
-
- etupotkija
Tätä neljättä kohtaa jos raaskit vähän avata. Mitkä asiat tekevät tuosta toimimattoman? Toki kiinnostaa myös, miten sinun mielestäsi rannekaato tulisi suorittaa niin, että se toimii.voipa kirjoitti: 4. Näytetty rannekaato ei tuolla tavalla suoritettuna edes toimi.
Riittääkö?
Janne Paavilainen
-
- kylkeenpotkija
Kaverihan on täysin keskittynyt tuohon tarttumisotteen irrottamiseen ja hyökkääjän horjuttamiseen, ja pitää itse kaatoa täysin triviaalina ja helppona asiana.Rojola kirjoitti: Tätä neljättä kohtaa jos raaskit vähän avata. Mitkä asiat tekevät tuosta toimimattoman? Toki kiinnostaa myös, miten sinun mielestäsi rannekaato tulisi suorittaa niin, että se toimii.
Rannekaato on tehty ilman vartalon voimaa pelkillä omilla ranteilla. Käsi tuodaan kyllä oman keskipisteen tuntumaan mutta voimankäyttö puuttuu täysin. Hyökkääjähän kaatuu sopuisasti tonttiin vaikka hän on oikeasti horjutuksen vaikutuksesta menossa ihan toiseen suuntaan. Lisäksi taisabaki on kömpelön näköinen, kun kyseessä on kuitenkin mustavöinen harrastaja.
Kertoisitko sinä, miksi juuri tämä tekniikka mielestäsi toimii, jos siis olet sitä mieltä?
-
- etupotkija
Kiitos, kyllä, tuotahan minä kysyin.voipa kirjoitti:Toki:Ôari kirjoitti: Mutta, avaisitko hieman lisää tuota klipin tuubaisuutta silmissäsi?
1. Klipin kesto on 1.47 ja pelkät alkutekstijuhlallisuudet vievät jo 24s.
2. Heräsi kysymys, kenelle tämä pätkä mahtaa oikein olla tehty.
3. Tekniikkaa ei missään vaiheessa näytetä edes kertaalleen kokonaisuudessaan vaan aika menee pelkkään teorian luennointiin.
4. Näytetty rannekaato ei tuolla tavalla suoritettuna edes toimi.
Riittääkö?
Bujinkan-klippejä
Tuotu keskustelua ketjusta http://www.potku.net/forum/viewtopic.php?f=6&t=4657" onclick="window.open(this.href);return false; joka koskee Hontai Yôshin-ryûn harjoittelua.
Kiitoksia selkeästä vastauksesta!voipa kirjoitti:Kaverihan on täysin keskittynyt tuohon tarttumisotteen irrottamiseen ja hyökkääjän horjuttamiseen, ja pitää itse kaatoa täysin triviaalina ja helppona asiana.Rojola kirjoitti: Tätä neljättä kohtaa jos raaskit vähän avata. Mitkä asiat tekevät tuosta toimimattoman? Toki kiinnostaa myös, miten sinun mielestäsi rannekaato tulisi suorittaa niin, että se toimii.
Rannekaato on tehty ilman vartalon voimaa pelkillä omilla ranteilla. Käsi tuodaan kyllä oman keskipisteen tuntumaan mutta voimankäyttö puuttuu täysin. Hyökkääjähän kaatuu sopuisasti tonttiin vaikka hän on oikeasti horjutuksen vaikutuksesta menossa ihan toiseen suuntaan. Lisäksi taisabaki on kömpelön näköinen, kun kyseessä on kuitenkin mustavöinen harrastaja.
Kertoisitko sinä, miksi juuri tämä tekniikka mielestäsi toimii, jos siis olet sitä mieltä?
Tekniikka selvästikin "toimii" tuossa videossa, mutta mikäli noin yrittäisi tehdä videon ulkopuolella... Itse en yrittäisi

Nostit esille hyviä pointteja tuossa. Omien käsien pitäminen keskellä lähellä omaa kroppaa ja voimantuotto koko vartalosta. Itselleni on tuota muotoa useammallakin eri dynamiikalla opetettu (ei kuitenkaan videon näyttämällä tavalla) ja nuo(kin) pointit ovat ollaan läsnä, muodossa jos toisessa.
Oma mielipiteeni horjutuksen ja kaadon/heiton suhteen on se, että mikäli kykenee ylläpitämään horjutuksen yllä, niin suunnan vaihto ei ole huono juttu. Se on tietty huono, jos horjuneen vastustajan "palauttaa" takaisin tasapainoon yrittäessään muuttaa kaadon tahi heiton suuntaan.
Tuosta keskittymisestä vastaanottoon ja horjuttamiseen olen kanssasi ehkäpä eri mieltä (en ole aivan varma mitä tarkoitit). Mielestäni se alku, muodossa, pitääkin tehdä niin, että se itse heitto tai kaato on triviaali. Triviaalius ei tarkoita kuitenkaan sitä, että tekniikka tehtäisiin löysästi.
Janne Paavilainen
-
- kylkeenpotkija
Kyllä mutta sitä asiaa (suunnanmuutos liikkeessä) ei tuossa "opetusvideossa" siis käytetty hyväksi.Rojola kirjoitti: Oma mielipiteeni horjutuksen ja kaadon/heiton suhteen on se, että mikäli kykenee ylläpitämään horjutuksen yllä, niin suunnan vaihto ei ole huono juttu. Se on tietty huono, jos horjuneen vastustajan "palauttaa" takaisin tasapainoon yrittäessään muuttaa kaadon tahi heiton suuntaan.
Kaveri kiinnitti sen verran paljon huomiota siihen irrotukseen ja horjutukseen, että itse kaatoa olisi voinut näyttää enemmän ja paremmin. Rannekaadon kun voi tehdä niin monella tapaa väärinkin vaikkei mitään yhtä ainoaa ja oikeaa tapaa olisikaan. Edelleen ihmettelen, kenelle tällaiset videot on tehty. Omaksi iloksi?Tuosta keskittymisestä vastaanottoon ja horjuttamiseen olen kanssasi ehkäpä eri mieltä (en ole aivan varma mitä tarkoitit). Mielestäni se alku, muodossa, pitääkin tehdä niin, että se itse heitto tai kaato on triviaali. Triviaalius ei tarkoita kuitenkaan sitä, että tekniikka tehtäisiin löysästi.
-
- etupotkija
- Lauteille: Toukokuu 2008
Miksi jaloista joustetaan ylöspäin kun käsi revitään irti? Itse haluaisin ainakin liikuttaa kehoa eri suuntaan kuin mihin olen työntämässä sitä kättä.
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
- Osmo Soininvaara
-
- etupotkija
Tuota kai pitäisi kysyä videossa niin opettavalta henkilöltäTotte kirjoitti: Miksi jaloista joustetaan ylöspäin kun käsi revitään irti? Itse haluaisin ainakin liikuttaa kehoa eri suuntaan kuin mihin olen työntämässä sitä kättä.

Tässä taas tullaan siihen, että asioita voidaan opettaa monella eri tavalla, ja syyt siihen johonkin valittuun tapaan löytyvät oikeastaan vain sen valitsijan mielestä.
- Lauteille: Toukokuu 2008
No asia ei niin paljon kiinnosta että lähtisin kaivamaan yhteystietoja ja lähettämään sähköpostia. Ajattelin vain että koska täällä on Bujinkanin harrastajia niin ehkä joku olisi osannut kertoa mikä ajatus siinä on takana.Ôari kirjoitti:Tuota kai pitäisi kysyä videossa niin opettavalta henkilöltäTotte kirjoitti: Miksi jaloista joustetaan ylöspäin kun käsi revitään irti? Itse haluaisin ainakin liikuttaa kehoa eri suuntaan kuin mihin olen työntämässä sitä kättä.![]()
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
- Osmo Soininvaara
-
- kylkeenpotkija
- Lauteille: Marraskuu 2006
- Takalajit: MMA, shootfighting, eurooppalainen jujutsu, Latosa escrima, Pekiti tirsia kali, judo, voimankäyttö.
Bujinkan-klippejä
Kuule ei osaa
Minuakin aikoinaan pyydettiin aikoinaan Potkussa ottamaan yhteyttä suoraan Hatsumiin aika sa-nan monta kertaa.
Ajattelin että kun on kiireinen mies kuitenkin, kaikenlaisia kouluja ympäri maailmaa valvottavana, tai no, seurattavana, tai jotain...ei varmaan mun meilit oo ykkösprioriteetteja

Minuakin aikoinaan pyydettiin aikoinaan Potkussa ottamaan yhteyttä suoraan Hatsumiin aika sa-nan monta kertaa.
Ajattelin että kun on kiireinen mies kuitenkin, kaikenlaisia kouluja ympäri maailmaa valvottavana, tai no, seurattavana, tai jotain...ei varmaan mun meilit oo ykkösprioriteetteja

"Ei pidä syyttää peiliä jos nenä on vino." - Nikolai Gogol
Mukamas viisas. Mukamas keppimiäs.
Mukamas viisas. Mukamas keppimiäs.
Seuraajat