Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Viimeisin katsomasi elokuva

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Dojon Jäykin
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 106
Viestit: 2694
Lauteille: Syyskuu 2010
Paikkakunta: Helsinki

Viimeisin katsomasi elokuva

#7636

Viesti Dojon Jäykin »

Kiitos molemmille tunteideni huomioon ottaneille.
Siis äidille ja sille jonka nimeä en muista (tarhan täti).
Äiti lähti taas päiväkseen ulkomaille. Sama viime vuonna...??

Olen mä kerran Hippoksen toimistolla vieraillut. Leppävaarassa Espoossa ainakin tuolloin sijaitsi.
Hevosenmyyntipapereita hakemassa. Asia ei tullut puheeksi silloin.
Kai on piireissä niin selvä juttu ettei koko ajan painoteta.
Oma-aloitteisesti en asialla ollut vaan maalaistutun pyynnöstä ja painostuksesta.

Onkos mitään hyviä hevoselokuvia. Seabisquit (vaimikäseoli) ei ole semmoinen.
Tontut hevosen selässä ei ole mun juttuni.

Näin kaakinsillan kautta takaisin aiheeseen.

P.S. Eikös ruuna lueta tammaksi, ainakin melkein?
Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 71
Viestit: 11231
Lauteille: Kesäkuu 2008

Viimeisin katsomasi elokuva

#7637

Viesti Jorge »

sähän voit sitten kultaisissa suihkusessioissa lauleskella, että "ruuna, virtsaa vielä"
Kuvake
Aleksi T
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 81
Viestit: 2189
Lauteille: Kesäkuu 2009

Viimeisin katsomasi elokuva

#7638

Viesti Aleksi T »

Grave Encounters 2011

Joukko tyyppejä kuvaa kummitusohjelmaa ja tekevät jakson hylätystä mielisairaalasta, johon lukittautuvat yöksi. Yllättäen vastassa onkin tällä kertaa oikeita kummituksia eikä suhisevia ääninauhoja ja heilahtelevia säteilymittareita kuten noissa ohjelmissa yleensä.

Leffa on aika perinteistä handycam-mättöä ilman suurempaa omaperäisyyttä. Kummitukset ja paranormaalit ilmiöt elokuvan pahiksina toki antavat aika paljon liikkumavaraa toteutukseen ja kyllähän niitä ihan hyvin hyödynnetään. Intensiteetti pysyy alusta loppuun, kun on melko vaikea ennakoida tulevia tapahtumia juuri em. vuoksi. Lopusta tykkäsin erittäin paljon ja siitä, kuinka ohjelma ainakin jossain määrin pilkkaa noita oikeita TV-hörhöilijöitä. Suosittelen, jos ns. handycam-tyyli ei aiheuta päänsärkyä ja tykkäät kauhusta.
The Tunnel (2011)

Journalistijoukko menee Sydneyn alla sijaitseviin hylättyihin tunneleihin tekemään juttua jostain järkevästä ja samalla pelkäävät ja pakenevat kaikenlaista.

Aika omaperäisellä tavalla tehty kauhuleffa, kun pitkin leffaa päähenkilöt selostavat tapahtumia haastateltavan penkiltä ja käyvät fiiliksiään läpi. Ihmeellistä kyllä, jännitys säilyi, vaikka periaatteessa tiesin jo etukäteen kuka tulee selviämään yms. Antagonisti oli hienoinen pettymys, mutta ajoi asiansa häiritsemättä liikaa omaperäisyyden puutteellaan. Indie-leffaksi laatu oli tosi hyvä ja etenkin näyttelijät vakuuttivat.

Käynnistyi ehkä turhan hitaasti ja erikoinen asetelma söi hieman tehoa joistain kohtauksista, etenkin lopusta, mutta kaiken kaikkiaan toimiva paketti.
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 573
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Viimeisin katsomasi elokuva

#7639

Viesti bodyguard »

The girl with the dragon tattoo

Olin vähän epäluuloinen tämän suhteen kuten yleensä muitakin hollywood- muunnoksia. Mutta tässä ei ollutkaan räjähdyksiä ja hienoja taistelukohtauksia vaan kyseessä oli ihan normaali trilleri. Näyttelijäthän oli aika nappiin osuneita ja leffassa muutenkaan ei mitään senkummempaa vikaa ollut mutta tuli vaan mieleen että mikä tämän remaken tarkoitus oikein oli? Käytännössä sama leffa mutta eri kielellä. Jos tämän näkisi ensiksi niin tietysti voisi ajatella ihan toisin.

Avengers

Tätä tuli odotettua aika innolla enkä joutunut pettymään. Oikein Whedonmaista sarjismaailmaa hyvillä näyttelijöillä höystettynä. Nauraakkin sai aika huolella. Ei tästä ihan hirveästi keksi pahaa sanottavaa, leffa täytti tarkoituksensa ja odotukset ollen selkeästi yksi parhaista Marvel- filmatisoinneista. Jotenkin tässä toimi tuo 3D:kin hyvin kun yleensä se tuntuu vähän turhalta. Lisää odotellessa :)

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 305
Viestit: 19092
Lauteille: Helmikuu 2005

Viimeisin katsomasi elokuva

#7640

Viesti Jussi Häkkinen »

bodyguard kirjoitti: tuli vaan mieleen että mikä tämän remaken tarkoitus oikein oli? Käytännössä sama leffa mutta eri kielellä. Jos tämän näkisi ensiksi niin tietysti voisi ajatella ihan toisin.
Yhdysvalloissa katsotaan olemattoman vähän vieraskielisiä elokuvia. Muunnoksen syy oli siis saattaa hyvä tarina laajemmalle yleisölle.

Avengers

Tätä tuli odotettua aika innolla enkä joutunut pettymään. Oikein Whedonmaista sarjismaailmaa hyvillä näyttelijöillä höystettynä. Nauraakkin sai aika huolella. Ei tästä ihan hirveästi keksi pahaa sanottavaa, leffa täytti tarkoituksensa ja odotukset ollen selkeästi yksi parhaista Marvel- filmatisoinneista. Jotenkin tässä toimi tuo 3D:kin hyvin kun yleensä se tuntuu vähän turhalta. Lisää odotellessa :)
Tästä edelleen samaa mieltä. Olen kyllä pitänyt myös Iron Man -pätkistä - Robert Downey jr. nyt vain on oikealla tavalla kahjo.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 573
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Viimeisin katsomasi elokuva

#7641

Viesti bodyguard »

Jussi Häkkinen kirjoitti:
bodyguard kirjoitti: tuli vaan mieleen että mikä tämän remaken tarkoitus oikein oli? Käytännössä sama leffa mutta eri kielellä. Jos tämän näkisi ensiksi niin tietysti voisi ajatella ihan toisin.
Yhdysvalloissa katsotaan olemattoman vähän vieraskielisiä elokuvia. Muunnoksen syy oli siis saattaa hyvä tarina laajemmalle yleisölle.
joo toki, mietin vaan ihan henkilökohtaiselta kannalta ts mulle leffa ei tuonu oikein mitään.

Tästä edelleen samaa mieltä. Olen kyllä pitänyt myös Iron Man -pätkistä - Robert Downey jr. nyt vain on oikealla tavalla kahjo.
Samaa mieltä. Downey jr. on kyllä todella loistava Starkin rooliin.

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kukkaron Matti
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 68
Lauteille: Toukokuu 2012
Paikkakunta: Helsinki

Viimeisin katsomasi elokuva

#7642

Viesti Kukkaron Matti »

Born to Racehan se taisi olla, siitä on kyllä jo joku tovi vierähtänyt.
Aika suora Hurjapäät-kopio harmillisesti ilman Vin Dieseliä.
Viihdytti aikansa, mutta ei kovin mieleenpainuva tekele kumminkaan. En myöskään koskaan tule ymmärtämään kiihdytyskisoja.
Kuvake
MikaR
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 20
Viestit: 980
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viimeisin katsomasi elokuva

#7643

Viesti MikaR »

Aleksi T kirjoitti: Otaku-varoitus
paljastus:
Naoki Urasawan Monster-anime on ensinnäkin kaikkien aikojen paras anime-sarja ja toiseksi yksi ahdistavimpia ja psykologisimpia (jos sanaa adjektiivinä saa käyttää) näkemiäni tuotoksia. Johan on mahdollisesti kaikkien aikojen paras pahis ja juoni on ainakin omaperäinen, syvä ja monisyinen. Jaksosta toiseen valotellaan päähenkilöiden taustoja ja motiiveja aika useasti sivuhahmojen kautta. Karuja ihmiskohtaloita, selittämätöntä pahuutta, psykologista manipulointia ynnä muuta. Jos mulle alkaa psykologisista sarjoista tai leffoista selittämään, niin saa kuulla tuosta sarjasta juttua vaikka maailman tappiin saakka. :D Jos anime tai animaatio yleensä ei herätä automaattista "LOL lasten juttuja"-reaktiota, niin suosittelen ehdottomasti. Toki se vaatii ajallisesti panostusta (+70 jaksoa) ja eihän se mikään leffa ole, mutta formaatti on tässä tapauksessa samantekevää. Kriteerisi se sarjana tavoittaa.
Anime on jännää. Valtaosa on niin uskomatonta shaibaa, että ei jaksa etsiä sarjoja hakuammuntana. Joukossa on sitten näitä todella hyviä tapauksia joita löytääkseen tarvitsee jo parempaakin suositusta kuin "ihkuu ku animee, viis TÄHTEE!". Ja katsomisen arvoinen Monster oli.

Se ei pelkästään koukuttanut ensimmäisessä jaksossa, vaan myös taitavasti rikkoi rytmiään aina siinä vaiheessa kun alkoi tulla fiilis "tää lähtee toistamaan itseään ihan justiinsa". Ei tule mieleen mitään muuta sarjaa joka on näin pitkä ja ei lähde toistamaan itseään. Filleriksi luokiteltaviakaan jaksoja ei ollut kuin korkeintaan muutama.

Ahdistava sarja ei mielestäni kuitenkaan kokonaisilmeeltään ollut, mutta toisaalta se sai omalta osaltaan ahdistavat kohtaukset tuntumaan todella ahdistavilta. Erityisen hyvin jäi mieleen se jakso, jossa lapsi näkee punaisten lyhtyjen alueen ruman yöelämän ja tulee manipuloiduksi itsetuhoiseksi.

Juoni oli kyllä monisyinen ja henkilöitä paljon. Itse asiassa informaatiota tuli niin paljon että tämä vaatii kyllä vähintään pari katsomiskertaa että saa kaiken sisäistettyä. Pidin myös siitä, että sarja oli sovitettu kylmän sodan päättymisen historialliseen viitekehykseen. Tässähän oppi Tshekin ja Saksan kulttuuriakin samalla, Praha näytti kauniilta kaupungilta, sinne lomalle! :D

Lisää tällaisia, vähemmän Dragon Balleja.
Vasara riivisi
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 305
Viestit: 19092
Lauteille: Helmikuu 2005

Viimeisin katsomasi elokuva

#7644

Viesti Jussi Häkkinen »

Drive.

Hm.

Kaksi tähteä (viidestä).

Olkoon vaikka kuinka tyly jne. niin ei se vain riitä tuon enempään. Kuin pari TV-sarjajaksoa olisi yhdistetty. Suurimpana ongelmana ääretön ohuus.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Kuvake
Elina
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 220
Viestit: 16300
Lauteille: Joulukuu 2004

Viimeisin katsomasi elokuva

#7645

Viesti Elina »

En mäkään tosta tykännyt. Se oli jotenkin tylsä :oops:
Poista käyttäjä 3276
Viestit tässä aiheessa: 384

Viimeisin katsomasi elokuva

#7646

Viesti Poista käyttäjä 3276 »

Se on jännä teos tuo Drive, jakaa melko rajusti mielipiteitä. Mä luulen että merkittävimpiä määrittäjiä on päähahmoon samaistuminen ja kuski-teeman iskevyys, sitten tulee leffan tyylittely etenkin tunnelmien ja värien suhteen, ja musiikki. Ei tarvi monen jäädä natsaamatta niin eipä tuosta varmaan paljoa perusta. Oli hyvä ku about saman leffamaun omaavan kaverin kans juttelin, niin se oliki yllättäen sitä mieltä että tuo on ihan kakka leffa, päähahmo kuulemma autistinen vässykkä jne.

Mä luulen että tää on niitä simppeleitä leffoja, joissa ei joko näe mitään hyvää, tai sitten näkee jotain hyvää ja se hyvä estää näkemästä sitä kaikkea huonoa. Mutta se on vain luulo, oikeastihan mä uskon että kaikki jotka tykkää Drivestä on ihan uber ja kaikki jotka ei tykkää on ihan teh suck.
Kuvake
Elina
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 220
Viestit: 16300
Lauteille: Joulukuu 2004

Viimeisin katsomasi elokuva

#7647

Viesti Elina »

Niin, no, en mä tiedä. Välttämättä se, että alkaa leffan edetessä toivomaan, että joku kuolisi, ei ole ehken mikään meriitiksi luettava ko. tekeleen osalta :D
Poista käyttäjä 3276
Viestit tässä aiheessa: 384

Viimeisin katsomasi elokuva

#7648

Viesti Poista käyttäjä 3276 »

Elina kirjoitti: Niin, no, en mä tiedä. Välttämättä se, että alkaa leffan edetessä toivomaan, että joku kuolisi, ei ole ehken mikään meriitiksi luettava ko. tekeleen osalta :D
ergo ur teh suck :smt003
Kuvake
Elina
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 220
Viestit: 16300
Lauteille: Joulukuu 2004

Viimeisin katsomasi elokuva

#7649

Viesti Elina »

Tulitörkeevitsimieleenmuttenheitäsitätähän. Sanottakoon vain, että "suck" ja :lech:
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 305
Viestit: 19092
Lauteille: Helmikuu 2005

Viimeisin katsomasi elokuva

#7650

Viesti Jussi Häkkinen »

Jaawa kirjoitti: päähahmo kuulemma autistinen vässykkä jne.
Niin oli. Ja se oli silti aivan helvetin hyvin tehty ja käsikirjoitettu elokuva.

Minä tiedän, mitä muut saivat. Minä en vain saanut. Siksi oma loppulappuni. Annan tähdet täällä minulle (ellen muuta mainitse) ja varoitan vain, jos on sysisontaa. Drive ei ollut, kehotan katsomaan, mutta annan silti toisen kulman.

Kirja on parempi, mutta vain kolmen tähden kirja. Ja koska leffasovitus vaati taitoa aika paljon, leimaan ehkä elokuvaa alemmaksi kokonaisskaalalla.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 67 kurkkijaa