Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Pippunen

Potkulaisten julkiset harjoituspäiväkirjat

Valvoja: Valvoja

Kuvake
jahkailija
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 347
Lauteille: Syyskuu 2005

#31

Viesti jahkailija »

pippunen kirjoitti: JEEE! Tänään sain hyppysiini uuden sertifikaatin ja opettajani omakätisesti laittoi vyöhön uuden natsan.
:smt038
"Kukistan helposti itseäni puolta pienemmän vastustajan jos saan yllätettyä sen takaapäin"
Kuvake
Elina
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 16300
Lauteille: Joulukuu 2004

#32

Viesti Elina »

Onneksi olkoon! :) 8)
pippunen
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 33
Viestit: 74
Lauteille: Lokakuu 2005
Paikkakunta: Rovaniemi

#33

Viesti pippunen »

Jahkailija & Elina: Kiitos :)


Tiistai 13.12.


Uuden liikesarjan Chong-Moon opettelua. Huh huh, potkuja ja hyppyjä joka suuntaan, ei mitään logiikkaa aiempiin verrattua. Uusia tekniikoita ei kyllä tullut kuin muutama, mutta käsitekniikoissa pitää huitoa ihan miten sattuu :?

UPEETA!! :smt040

Tuli kunnon hiki päälle ja hauskaakin oli kun omat kömmähdykset nauratti -kun 5. danin tyyppi näyttää ne virheet (eli toistaa minun kököt tekniikat ja näyttää oikein tehdyt perään). Hangon keksikin kyllä jäi toiseksi minun hymyyn verrattuna, uutta on aina mukava oppia, varsinkin jos se on noin mukavaa!

Vyökoepalautteessa oli isoja kysymysmerkkejä niunja sogi asennon kohdalla, lisäksi minun korkeat tekniikat on liian korkeita. Oppia ikä kaikki. Hyvä että annetaan palautetta ja kerrotaan miten pitää korjata ne.

Päivän sapuskat:
-Kaurapuuroa ja teetä aamulla
-Pari palaa suklaata
-kanatortilla (vähän majoneesia, kanaa majoneesikastikkeessa, kasviksia)
-pizzapala ja nachoja
-limukkaa molempien "oikeiden" ruokien kanssa
-kahvia yksi kuppi (jee! hienoa verrattuna viime viikon todella eksessiiviseen ryystämiseen, neljä isoa mukia/pvä)

Huomenna onkin sitten mitään tekemätön päivä -jos ei lasketa sitä että kaloreita kuluu liikutuksen kyyneliin kun pitää sanoa uusille kotiinpalaaville vaihtarikavereille heippa. :cry:

Niin että MERRY CHRISTMAS vaan everyone!!

:smt111
ITF TKD 2001- ->1. Dan


Ultimately it's not a matter of
which style is better than the
other. It all comes down to
which style works for you.
~Simon Walker~
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 19103
Lauteille: Helmikuu 2005

#34

Viesti Jussi Häkkinen »

pippunen kirjoitti: lisäksi minun korkeat tekniikat on liian korkeita.
Yleinen virhe. Päähän tehtävät tekniikat oman pään korkeuteen perustekniikassa.

Aika moni rutaisee niin korkealle kuin lähtee, tuloksena aivan liian korkealle tehtyjä tekniikoita.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
pippunen
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 33
Viestit: 74
Lauteille: Lokakuu 2005
Paikkakunta: Rovaniemi

#35

Viesti pippunen »

Tiistai 3.1.2006

Uusi vuosi ja uudet kujeet. Sabumnim on näköjään sitä mieltä että kaikki oppilaat on läskejä ja surkeassa kunnossa -se itse ilmaisi asian kyllä kauniimmin.. No jaa, itsellä joulutauko meni kyllä herkutellessa, vaikka turistina kun pyörin pitkin Vancouveria, tuli kyllä käveltyäkin ihan mukavasti lähes päivittäin.

Treeneissä siis poltettiin kalkkunaa urakalla niin että heikommalla hirvitti.

Alkuun pariharjoitteina lyönti- ja potkuyhdistelmiä joihin lisättiin jumppaliikkeitä. Mm. etukäsi-takakäsi, etujalan kiertopotku-takajalan kiertopotku ja sitten kierrettiin kaverin ympäri ja loppuun punnerrus. Kymmenen kertaa. Noita sitten vaikeutettiin aina kun edellisen kanssa oltiin valmiita.

Loppuun isojen potkumaalien potkimista; etujalan poweri -takaperin etujalan stoppari, hyppyetupotku eteen ja taaksepäin (ei siis mikään nopichagi eli ylön päin suuntautuva spessupotku vaan kaveri pakotettiin perääntymään), sivupotku eteen- ja taaksepäin ja takapotku samalla tavalla. Yhden kerran kaveri potkaisi minut takapotkulla kumoon; tein ihan oikeaoppisen ukemin (vai nakpop:ko se oli koreaksi?) takaperin.. 8)

Viimeiseksi kuntotestityyppinen vatsalihasrääkki. 2 minuutissa sain vängettyä 45 istumaannousua. hmm.. paremminkin vois mennä. Oli kyllä naatti olo lopuksi. Sali meinaa käydä pieneksi sille väkimäärälle, joka oli läsnä. Ilmanvaihdon parantamisksi piti avata ulko-ovi..

Treeni-into olis älytön, mutta viikosta loppuu illat kesken, kun meni näköjään kouluhommat iltatöiksi. :evil:

Koulu haittaa harrastamista, pakko kai se n hyväksyä. :(

edit: vatsalihasrääkkiin laitettu minuuttimäärä
ITF TKD 2001- ->1. Dan


Ultimately it's not a matter of
which style is better than the
other. It all comes down to
which style works for you.
~Simon Walker~
pippunen
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 33
Viestit: 74
Lauteille: Lokakuu 2005
Paikkakunta: Rovaniemi

#36

Viesti pippunen »

Keskiviikko 4.1.2006

Vieläkin oltiin treeneissä liian rumia ja lihavia joten rääkki jatkui. Potkiminen tuntui kuitenkin tosi hyvältä kun treenikaverit saa jostain syystä minusta pahimmat puoleni esiin (laukomalla lähinnä jotain "vitsikästä" skandinaaveista :roll: -no osaan minäkin takaisin antaa.. *heh*) ja adrenaliini virtaa suonissa niin että jälkeenpäin tärisyttää.

Nyt jätettiin ne pariharjoitteet vähemmälle ja keskityttiin patjojen potkimiseen. Eniten hankaluutta tuotti etukäden lyöti askeleella-takakiertopotku yhdistelmä. Minun pienet aivot ei oikein käsittäneet sitä. Viimeisenä sitten 360 hyppytakapotkua. Siihen sain tällä kertaa onneksi ihan avustusta.

Ongelmani on ollut, että päädyn maahan yleensä niin että otsa melkein hipoo lattiaa, eli katse on liian alhaalla. Siinä minua sitten hyppyytettiin ihan vain ympäri ympäri ilman potkimista. Hyvin onnistui. Sitten piti tehdä 540 hyppy ilman potkua. Onnistuin, vaikkakin mätkähdin lopuksi pitkin pituuttani tatamille. Sitten potkimaan. Ja onnistuin! Potkuhetkellä molemmat jalat oli ilmassa ja alastulo lähes täydellinen. :smt041

Tänään on sitten paikat jäykkinä joten varmaan ennen kouluun menoa käyn lämpimikseni kuntopyöräilemässä ja venyttelemässä. Flunssakin näköjään tekee tuloaan, joten vitamineja ja echina-kapseleita napsitaan.
ITF TKD 2001- ->1. Dan


Ultimately it's not a matter of
which style is better than the
other. It all comes down to
which style works for you.
~Simon Walker~
pippunen
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 33
Viestit: 74
Lauteille: Lokakuu 2005
Paikkakunta: Rovaniemi

#37

Viesti pippunen »

Tiistai 10.1.

Flunssa meni ohi kun ei viikonloppuna riekkunut pitkin kyliä. Hienoa.

Tänään treeneissä ottelua. Minun ottelua haittasi se, etten jättänyt laseja päähän ja piilareita en tällä hetkellä omista. Sokea kuin myyrä ja vielä jouduin komentajaksi. Grrrrrreat kerrassaan. Ohjaaja itse opetti muutamalle muulle uusia liikesarjoja salin perällä.

Kaipa se ihan hyvin meni, kaikki ymmärsi komennot vaikka korealaiset sanat tulikin suomalaisella aksentilla. Kotona en ole paljoa ehtinyt saada tuota ohjaamiskokemusta, kun minua edellä on ollut siellä niin monta muuta ehdokasta.

Eriäkin tuli mukavasti, vaikkakaan eivät kaikki olleet saman mittaisia (en oikein nähnyt kelloa...). Pääasia että kaikilla näytti olevan hauskaa -paitsi mulla. Tuommoinen yht'äkkinen komennus nostaa verenpainetta!! :oops:

Kai se siitä helpottuu myöhemmin?? Ehkä??
ITF TKD 2001- ->1. Dan


Ultimately it's not a matter of
which style is better than the
other. It all comes down to
which style works for you.
~Simon Walker~
pippunen
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 33
Viestit: 74
Lauteille: Lokakuu 2005
Paikkakunta: Rovaniemi

#38

Viesti pippunen »

Keskiviikko 11.1.

Potkutreenit. Takajalan kiertopotkuja ja koukkupotkuja, etujalan koukkupotkuja, "ympäri-selän-kautta-kiertopotku" (hmmm..). Hyppykiertopotkuja, hyppysivupotkuja. Semmosta.

Lonkkaluut paukkui, pitää oppia kääntämään sitä lantiota -ja tukijalkaa muutenkin enemmän. Pystyssä pysyin melkein koko ajan. :lol:

Loppuun takakiertopotkuja h-y-v-i-n hitaasti. Kymmenen jalkaa kohden. Sitten hitaita jalan nostoja sivulle sivupotkutyyppiseen asentoon.

Kotona venyttelyt ja kuumaan kylpyyn. Joku päivä pitää kai raahautua tuonne koulun salille kuivaan saunaan (eli löylyä ei saa heittää..), että ei paikat alkais laulamaan hallelujaata.

Loppuun sain kommentteja että voimaa löytyy kuin pienestä kylästä mutta riuhdon liikaa. Totta kai kun yritän todistaa itselleni olevani parempi -ja kooltani suurempi kuin oikeesti olen.

Yleisesti ottaen mukavat treenit, tuli hiki ja sai purettua tarmoa johonkin ja lisäksi vähän miettiä vaikeimpia juttuja. Nyt jos sais unen päästä kiinni kun koko viikon olen ollut hereillä melkein seuraavaan aamuun asti.
ITF TKD 2001- ->1. Dan


Ultimately it's not a matter of
which style is better than the
other. It all comes down to
which style works for you.
~Simon Walker~
pippunen
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 33
Viestit: 74
Lauteille: Lokakuu 2005
Paikkakunta: Rovaniemi

#39

Viesti pippunen »

Tiistai 17.1.

Jees, yöllä ei sitten nukuttu kuin neljästä puoli kymmeneen. Tais olla jo seitsemäs uneton yön yhdentoista päivän sisään. Neljänä muuna yönä olen sitten nukkunut kellon ympäri. Sisäinen kello on kyllä menossa pahasti sekaisin ja kohtahan tässä olemuskin riutuu. :? Stressi kyllä on kaiken takana, sen tietää jo pidempään ajattelematta.

Aamulla kuitenkin aamupalan jälkeen salille. Kuntopyörää 5 min, sitten hyytyi reidet ja turhauduin. Vapailla painoilla (8 lb, mitähän tuo on, noin 3,6 kiloa) käsisarjat isoimmille lihaksille 3 x 8 sarjoissa ja suorat ja vinot vatsat yhteensä 60 toistoa.

Illalla lajitreeni. Tylsät, mutta tehokkaat mitsipotkutreenit. Alkuun peruslämppäri (eri nivelten pyörittelyä ja kaksi ylintä liikesarjaa molemmat kahdesti läpi), mie vähän kikkailin ja tein enemmän liikesarjatoistoja kuin olis ollut tarvis.

Sitten niitä läpyskämitsejä, kiertopotkua ja sivupotkua ja isoihin patjoihin sitten takapotkua. Painoi kyllä jaloissa, mutta ei tuntunut läheskään niin pahalta kuin se aamullinen pyöräily.

Loppuun venyteltiin jalat oikein hyvin ja käsille perus hartia- ja ojentajavenytys, eipä niillä paljoa tehtykään.
ITF TKD 2001- ->1. Dan


Ultimately it's not a matter of
which style is better than the
other. It all comes down to
which style works for you.
~Simon Walker~
pippunen
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 33
Viestit: 74
Lauteille: Lokakuu 2005
Paikkakunta: Rovaniemi

#40

Viesti pippunen »

Keskiviikko 18.1.

Lajitreenit, askelotteluita peruslämppärin jälkeen.

Yhden askeleen ottelua tehdessä joutuu tosissaan miettimään, miten sais ensinnäkin suorituksesta monipuolisen ja näyttävän. Mulla ainakin on muutamia lempitekniikoita, joita tulee käytettyä aika paljon.

Kivaa aivojumppaa ja lämminkin tuli, mukavan rauhallista eilisen potkutreenin ja erittäin huonosti nukutun yön jälkeen.
ITF TKD 2001- ->1. Dan


Ultimately it's not a matter of
which style is better than the
other. It all comes down to
which style works for you.
~Simon Walker~
pippunen
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 33
Viestit: 74
Lauteille: Lokakuu 2005
Paikkakunta: Rovaniemi

#41

Viesti pippunen »

Tiistai 24.1.

No niin, liikesarjatreenit. Niitä olikin jo odotettu. Ja minut piti valkata sinne kaikkien pällisteltäväksi. Mulla on jonkin sortin itsetunto-ongelmia tuon esiintymisen suhteen ja heti sinne porukan eteen mennessä mie unohdin sen liikesarjan mitä olin tekemässä.

Ohjaaja kuitenkin käski laittamaan liikkeitä yhteen ja sanoi ettei nyt haeta liikesarjan oikeaa muotoa vaan jotain muta.

Minua verrattiin erääseen alempaan vyöhön - noin nelikymppiseen mieheen, jolla on hakusessa sini-aalto ja tekniikka on hidasta. (Inhottaa kun tämä kuulostaa itsekehulta) Toisaalta sini-aalto menee askellettaessa alas-ylös-alas (ja jatkuu seuraavalla tekniikalla alas-ylös-alas) ja liikkeissä on kiihtyvyyttä. Molempia minulla ohjaajan mukaan on enemmän kuin useimmilla paikallisilla (ylemmilläkään vöillä, taas näitä maakohtaisia eroja).

Sitten aerobista liikesarjakidutusta. Eli kaikki liikesarjat alimmasta ylimpään ilman taukoa ja ihan hirveällä tahdilla. Minulla meinasi jo Joon-Gunin (sinisen liikesarja) kohdalla kieli kuivua kitalakeen.. Mutta ei, taukoa ei annettu -loppua kohden tekniikat alkoivat kyllä olla semmoista huitomista joka suuntaan, ettei saanut kyllä itsekään tolkkua että mitä liikesarjaa oli tekemässä.

Viimeiseksi arvostelukierros; kaikki sanoivat mtä halusivat toisten liikesarjoista.

Treenit kuitenkin olivat kaikenkaikkiaan antoisat, toisten tekemistä seuratessa oppii itsekin aika paljon omista touhuista -ja kommentit jotka annetaan ystävällisessä hengessä on helppo ottaa vastaan (jopa tällaisen itsekeskeisen hyypiön niin kuin minä).

Ja tänään olen syönyt:

Aamupala:

- iso muki kahvia
- munakokkelia

Välipala:


-muroja (2% maidolla)
-2 paahtista hillolla ja margariinilla :oops:
-banaani
-vettä

Päivällinen:

-Pihvi ja riisiä
-kasviksia
-vettä

Iltapala:

-jäätelöä
-2 paahtista samaan malliin kuin päivällä :oops:
-appelsiinimehua
ITF TKD 2001- ->1. Dan


Ultimately it's not a matter of
which style is better than the
other. It all comes down to
which style works for you.
~Simon Walker~
pippunen
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 33
Viestit: 74
Lauteille: Lokakuu 2005
Paikkakunta: Rovaniemi

#42

Viesti pippunen »

Perjantai 27.1.

Illalla oli asuntolan semi-hienot juhlat (eli tyyliin pikkumusta ja miehillä puku) ja päivällä piti käydä salilla että tunsi itsensä oikeutetuksi nauttia tiettyjä juomia sitten illalla.

Juoksin 2,4 km, aikaa meni jotain 18 minsaa. Parantaakin vois kun ehtis käydä enemmän juoksentelemassa. Ja matkaa vois pidentää piakkoin. Mutta edelleen vihaan noita juoksumasiinoita, meistä ei ikinä tule kaiffareita. Kokeilin kuitenkin uutta laitetta ja siinä oli kaikki "metrisysteemissä" eli kilometrejä ja kiloja.

Sitten vatsalihaksia, selkälihaksia, punnerruksia, venyttelyt ja kotiin.

Lauantai 28.1.

Illan humalasaldo oli täys nolla koska juhliin tuli poliisit jotka äkkäsi alaikäisiä juomassa, jee! Baari sulki ja kaikki kuivin suin kotiin. Se hyvä puoli siinä oli että pystyi lähtemään tänään uimaan.

Viimeksi olen käynyt uimassa varmaan toissatalvena Rovaniemellä. Eli minun uintitekniikka on ihan hanurista, pinnalla kuitenkin pysyn ja väkisin yritän uida rintaa. Jotain puoli tuntia taidettiin kaverin kanssa jaksaa polskutella ja sitten suihkuun ja kotio.

Nyt on sitten hirveän raukea ja väsynyt olo, taitaa johtua kloorihuuruista. En tosiaan muistanut kuinka hyvää ja mukavaa treeniä uiminen on. Kun seuraavan kerran menen niin pitää keskittyä enemmän siihen tekniikkaan eikä nopeaan etenemiseen. Nyt tuntuu kuin olisi niska tulossa kipeäksi, taidan pitää päätä liian pystyssä liu'un aikana.

Kivointa oli poraltaassa istuskelu -samaan aikaan saattoi seurata kun uimavalvojilla oli joko koe tai harjoitus menossa ja ne hyppeli altaaseen pelastamaan ihmisiä (jotka ilmeisesti oli vapaaehtoisia uhreja). Kotimaassa en olekaan tuota nähnyt, uimavalvojiakin on yleensä suurinpiirtein saman kokoisissa halleissa vähemmän, tosin lauantaisin taitaa olla enemmän lapsia uimassa.
ITF TKD 2001- ->1. Dan


Ultimately it's not a matter of
which style is better than the
other. It all comes down to
which style works for you.
~Simon Walker~
pippunen
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 33
Viestit: 74
Lauteille: Lokakuu 2005
Paikkakunta: Rovaniemi

#43

Viesti pippunen »

Tiistai 31.1.

Ottelu- ja itsepuolustustreenit. Hyvä meininki, kun tiistaisin on enemmän aikuisia treenaamassa ja sai oikeastaan ottaa täysilläkin. Eräs vanhempi sinivöinen mies vaikuttaa nyrkkeilytaustaiselta ja sain häneltä vinkkejä kuinka päästä pidemmän vastustajan suojauksen sisään. Yleisin tapani on ollut juosta suoraan joko nyrkkiin tai sivupotkuun ja yrittää sen jälkeen touhuta jotain ovelaa...

Kolme viimeistä erää oli sitten 2 vs. 1 ja maahanviennit sallittuja. Minua ei viety kertaakaan maahan, jee! Ei johtunut niinkään taidosta kuin siitä että onnistuin a) tallaamaan kaveria varpaille tai b) yksinkertaisesti riuhdoin ihteni irti...

Lopuun jotain 15 min itsepuolustusjuttuja. Vähän hankalaa on maahanvientejä treenailla selkävaivaisen parin kanssa. Sille tulikin sitten aika äkkiä loppu :? Siitä ei mulle jäänyt kovin hyvä maku suuhun, kun ei siihen treenikaveriin kuitenkaan tarvis ihan jumalattomasti sattua.

Huomenna koko illaksi treenaamaan ja apuohjaamaan kun koululla luento on peruttu. Apuohjaaja-tunnit pitää saada sisään ennen harjoitusleiriä.
ITF TKD 2001- ->1. Dan


Ultimately it's not a matter of
which style is better than the
other. It all comes down to
which style works for you.
~Simon Walker~
pippunen
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 33
Viestit: 74
Lauteille: Lokakuu 2005
Paikkakunta: Rovaniemi

#44

Viesti pippunen »

Keskiviikko 16.2.

Lomaviikko, lauantai-tiistai väli oltiin Albertan puolella Jasperissa laskettelemassa ja vaeltamassa. Upeeta!! Kalliovuoret voittaa Levin ja Ylläksen heti kättelyssä.

Tänään viimeinkin take-treeneihin täällä "kotona". Sparriharjoittelua ja jostain syystä myös paljon hippaa..... :? Hauskaa oli, vaikkei tullutkaan ihan kamala hiki. Loppuun istuttiin lattialla risti-istunnassa ja nostettiin kädet sivulle vaakatasoon. Puolitoista minuuttia, sanoi opettaja.


Lopuksi se naureskellen kertoi että ei nyt sentään, se oli 3:45.... Mie jo ajattelinkin että olipas ne pitkät 90 sekuntia..

Nyt IP:lle ;)
ITF TKD 2001- ->1. Dan


Ultimately it's not a matter of
which style is better than the
other. It all comes down to
which style works for you.
~Simon Walker~
pippunen
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 33
Viestit: 74
Lauteille: Lokakuu 2005
Paikkakunta: Rovaniemi

#45

Viesti pippunen »

Torstai 16.2.

Kahdet tkd-treenit, ekoissa apuohjaamassa (jouduin kuitenkin lopulta itsekin töihin) Rankat alkulämmittelyt; juostiin ympäri salia erilaisilla askelluksilla (juoksua, sivulaukkaa, kävelyä, polvennostoja...) ja salin ilma oli erittäin kuivaa joten hengenahdistus pukkasi päälle ja aloin jäädä valkovöisten jalkoihin. Life s*cks aina joskus.

Seuraavaksi erilaisia parin riuhtomisia edestakaisin pitkin salia (kaveri juurrutti itsensä lattiaan ja se piti saada liikkeelle kiskomalla vyöstä tai työntämällä).
Loppuaika sitten potkuyhdistelmiä parin kanssa. Teki tosi hyvää, vaikka mun tenkniikka oli välillä todella syvältä.

Toisissa treeneissä sitten samat alkulämpät taas ja sitten hauskaa pitämään. Mm. kottikärrykävelyä, samassa asennossa kaverin päälle ja punnerrus, alas ja toiseen suuntaan. Käsilläseisontaa ja jalat kaverin olkapäille, siinä asennossa sitten vatsalihaksia. JEE! Jopa minä osasin tehdä oikeaoppisen käsilläseisonnan! 8)

Loppuun pitkiä venytyksiä. Sisäreisiä venyttäessä vaan toinen lonkka poksahti ikävästi.

Perjantai 17.2.

Silmätarkastuspäivä -pupillia laajentavat tipat silmissä ei sitten ole kiva lähteä juoksumatolle tai kuntopyörälle huojumaan. Ei nää monitorin nappeja. :( Yhteensä kestin urheilua puoli tuntia venyttelyineen päivineen.
ITF TKD 2001- ->1. Dan


Ultimately it's not a matter of
which style is better than the
other. It all comes down to
which style works for you.
~Simon Walker~
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 22 kurkkijaa