Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Yoa

Potkulaisten julkiset harjoituspäiväkirjat

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Yoa
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 12
Lauteille: Kesäkuu 2009
Paikkakunta: Nokia

Yoa

#1

Viesti Yoa »

Tästä alkaa Yoan kunnon kohotus.
Viimeksi olen harrastanut aktiivisesti jotain (esim. punttisalia) noin 5-6vuotta sitten, joten voin olla "hieman" huonossa kunnossa. Mutta koska olen vasta 20-vuotias, on minulla mahdollisuus vielä tehdä muutos elämääni. Katselin, että olen tänne pistänyt apua huutoja harrastuksen suhteen vuonna 2009, mutta en ilmeisesti sillon aloittanut mitään.

+ 1h 30min kuntonyrkkilyä
+ 30min venyttelyjä

Eilen olin elämäni ensimmäisissä kuntonyrkkeily reeneissä. Ryhmä ei ollut aloitteleville, tulin ihan kesken kaiken kokeilemaan miltä kuntonyrkkeily maistuu. Ja ai että! Oon ihan fiiliksissä. Mulla todellakin on huono kunto, se on suorastaan pohjamudissa. Mutta sieltä on hyvä aloittaa. Olin kuollut jo lämmittelyjen aikana, mutta se teki hyvää. Hypittiin naruilla, juostiin ringissä, lyötin piste...tyynyihin..?, tehtiin kuntoharjoitteita ja venyteltiin. Kotona venyttelin vielä lisää, kaikki mahdolliset paikat, jottei seuraava päivä olisi niin tuskainen. Ostin myös elämäni ensimmäisen palautusjuoman gainomax recoveryn.

Eilen reeneistä päästyäni, en pystynyt kävelemään edes rappusia ylös, paikat tärisi, mutta olin silti hyvin hyvin onnellinen. Tänään aamulla heräessäni en meinannu päästä sängystä ylös ja esim. tuoliin istuminen/tuolista nouseminen sattuu, mutta olen silti hyvin hyvin onnellinen.

Ensi viiko reenejä odotellessa.
Kuvake
Yoa
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 12
Lauteille: Kesäkuu 2009
Paikkakunta: Nokia

Yoa

#2

Viesti Yoa »

+ 1h 30min kuntonyrkkeilyä
+ 1h venyttelyä

Huh. Ensimmäinen mustelma. Ranteessa. Toivottavasti viimeinen.

Vartin kunnollisen lämmittelyt. Ne olis jo riittäny mulle, olin taas ihan kuollu niiden jälkeen, vaikka ei tehty "muutakun vaan" hypittiin narulla ja tehtiin kyykkyhyppyjä sekä punnerruksia.
Tänään oli vain likkojen reenit, muuten meillä onkin seka reenejä. Tehtiin hyviä harjotuksia pistareihin. Vastapari olis voinu olla "parempi", vaikka en mene yleensä arvioimaan toisia, olenhan itekki vielä aloittelija. Tehtiin myös hanska+paino harjotuksia, eli toisessa hanska ja toisessa paino, niillä sitten lyötiin. Teki hyvää.
Lihaskunnossa oli kahvakuulaa, vatsoja ja vähän lisää kyykkyhyppyjä.

Huomenna saadaan taas katsella mimmoset on olot, että pääseekö reeneihin vai ei. En ollu lauantain reeneissä, koska en vaan kyennyt, sattui niin paljon. Palautumiseen menikin vaan viis päivää.. Eh. Kyllä se tästä, tänään sain jo kehujakin hyvistä lyönneistä ja opin taas paljon uutta ja hyödyllistä.
Kuvake
Yoa
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 12
Lauteille: Kesäkuu 2009
Paikkakunta: Nokia

Yoa

#3

Viesti Yoa »

+ 1h 30min kuntonyrkkeilyä
+ 1h venyttelyä

Sain taas eilen kehuja. Tuntuu hyvältä kun tietää että on kehittynyt. Mulle sanottiin että "jatka tätä mummuun saakka, se vaari sieltä reeneistä sanoi niin". Tällä kertaa myös eräs vanhempi herra neuvoi mulle kädestä pitäen nopeasti, että miten reeneissä ollaan ja mitä tarkoittaa esim. alakoukku(kohokoukku). Tiesinkin jo, mutta kertaus ei ole ikinä pahitteeksi, tuokin valaisi minua muutamassa asiassa joista en ollut ihan varma. Nyt osaan jo paremmin.
Oli sekareenit ja sen kyllä taas huomas. Mun vakipari on ollu kipeenä eikä oo päässy reeneihin, niin on sitten pitäny olla muiden parina. Myöskään tutuksi tullut naisvalmentaja ei ollut paikalla, vaan joku mies veti reenit. Niissä on pienoinen ero, huomasin.

Alkulämpönä juostiin ringissä ja tehtiin juttuja. Sit otettiin hanskat ja parit ja leikittiin "hippaa". Piti osua toisen olkapäähän, mutta samalla estää kaveria osumasta omaan. Pari minsaa ja parin vaihto. Välillä piti osua kylkeen, pohkeisiin, reisiin ja välillä piti olla kyykyssä ja osua olkapäihin.
Sit otettiin pari, hanskat ja pistarit. Normi pistari reenejä, ensin vapaata lyöntiä ja vihellyksestä kymmenen suoraa. Sit taas vapaata. Välillä saatto olla 10sec tauko ja sitten välineiden vaihto. Aika rankkaa, mutta kivaa!
Lopuks vielä reenattiin lihaskuntoo. Toinen maahan makaan, ottaa kaverin nilkoista kii, nostaa oma jalat ylös ja kaveri heittää ne takasin maahan. Tätä minuutti ja sitten vaihdettiin toisin päin. Vatsalihakset ei oo mun juttu, ne on aina ollu tosi rankkoja mulle, mutta jaksoin hyvin kolme kierrosta vaikka se tekikin tuskaa.
Sit mentiin rinkiin hartian levyiseen asentoon ja siitä vaan varpaille ja takasin. Reenattiin siis pohkeita. Valmentaja laski kymmeneen ja sitten seuraava ringissä laski kymmeneen ja tehtiin samalla pohkeita, sit seuraava laski jne. Meitä oli joku 20kpl, puolessa välissä pidettiin vähän taukoo ja sitten jatku. En oo ikinä ennen reenannu pohkeita ja sen kyllä huomaa tän päivän kivuissa. Jestas. Loppuun tehtiin vielä reippaasti sata punnerrusta kymmenen välein ja sitten kotiin.

Multa jäi alkulämmöt vähän saamatta, kun jubailin sen valmentajan kanssa alussa. Pitää tänää venytellä vähän lisää, josko sitten taas huomenna pääsis reeneihin.
Ostin samalla käsisiteet ja seuran paidan. Ja maksan vaan puolet vuosimaksusta, koska alotin vähän hassuun aikaan. Ihan jees, nyt sitten vaan opetteleen käsisiteiden laittamista.
Kuvake
Yoa
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 12
Lauteille: Kesäkuu 2009
Paikkakunta: Nokia

Yoa

#4

Viesti Yoa »

Ohhoh, meinaa unohtua reenipäiväkirjan kirjottaminen.
Viime lauantai.

+1h 30min kuntonyrkkeilyä
+30min venyttelyä

Tosi löysät reenit. Oikein masensi. Ihan perusreenit, porukkaa ei ollut kauheesti. Miehiä ja kaks naista, jesjes. Lämmittelynä oli säbää, pitä ostaa kengät. Pari kertaa tuli varpaille. Miesten kanssa ei oo kiva pelata, kun ne on niin väkivaltasia, juoksee täysiä päin eikä anna yhtään armoo :F
Harjoteltiin taas pistareihin ja tais siellä olla vaihteeks jotain lihaskuntookin.
Kuvake
Yoa
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 12
Lauteille: Kesäkuu 2009
Paikkakunta: Nokia

Yoa

#5

Viesti Yoa »

Maanantain vappureenit!

+1h 30min kuntonyrkkeilyä
+15min venyttelyjä

Iloiset vappureenit. Vapun kunniaksi vetäjänä oli mies ja reeneissä oli mukana toinenkin mies, vaikka olikin naistenreenit. Voi olla, että nekin reenit muuttuu sekareeneiksi, sinänsä harmi, kun tykkään välillä olla vaan likkaporukassa. Lämpöä otettiin säbän ja hyppynarujen kanssa, välillä tehden mm. punnerruksia. Sit juostiin ringissä ja tehtiin juttuja. Otettiin harjotuksia pistareihin, tuntuu että mä kehityn joka lyönnillä. Tarkkailen paljon miten muut lyö ja koitan saada sitä samaa omiinkin lyönteihin. Maanantaina opin paremmin yläkoukun, kun sitä reenattiin. Opin myös millä kohtaa yläkoukku lyödään, olen ennen tehnyt sen väärin. Nyt sain kunnolla voimaa lyönteihin.
Reenit meni vähän yli, kun edelliset oli niin löysät. Lihaskuntona reenattiin käsiä ja vatsoja. Ihme kyllä lihakset ei ollu kipeenä seuraavana päivänä, vaikka niin olis voinu kuvitella. Onko hyvät reenit, jos ei jaksa nostaa edes kilon painoa? ;)

Reeneissä ei keretty juurikaan venytteleen, mutta venyttelin pikaisesti kotona suihkun jälkeen ennenkö lähtin vapun viettoon.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 28 kurkkijaa