Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Ensimmäinen Autoni!

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

diesel 64
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1396
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Vaasa

Ensimmäinen Autoni!

#1

Viesti diesel 64 »

Jep,

Mitäs menopelejä potkulaisilla on ollut,kun ajokortti napsahti käteen?

Minulla oli broidilta ostettu pikku Corolla -74 , kortin sain -84. Näppärä pikkuauto ja tuunauksena ajanhenkeen sopivat ralliratti,julmettu kierroslukumittari , karvanopat,huomiovalot ym! :D

Seuraava auto olikin isompi! Ford Taunus 20M xl 2300 V6 1969 , mahtava pehmeä kyyti ja löpö maistui.

http://www.autowiki.fi/images/thumb/0/0 ... upe-01.jpg

:)
Kuvake
injunjack
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1617
Lauteille: Heinäkuu 2005
Paikkakunta: Helsingin mlk.
Etulaji: Seibukania - perkele

Ensimmäinen Autoni!

#2

Viesti injunjack »

hah; Datsun 100A vm.74, ralliratti, kutuvalo ja aluvanteet kortti -82, kinneri ostettu joskus kai -86

edit siihen asti mulla oli täys autoetu himasta... :smt003
-REMEMBER; SOME PEOPLE ARE ALIVE SIMPLY BECAUSE IT IS ILLEGAL TO SHOOT THEM-

Kauas on pitkä matka.
https://www.facebook.com/SeibukanPKS/
Kuvake
nomad
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2972
Lauteille: Syyskuu 2010

Ensimmäinen Autoni!

#3

Viesti nomad »

-81 BMW 323i, kiva ajaa ja menovesi kanssa virtasi pyörteenä. Aika vakio oli, ei suurempia tuuninkeja parempaa mankkaa lukuunottamatta.
-Tämän maallikkomielipiteen jätän tyystin omaan arvoonsa. Todellisuutta se ei tietenkään vastaa.
-Oletan ettei tämä perustu mihinkään lähteisiin vaan kyseessä on pelkkä mutusta kumpuava mielipide.
-Tosin asenteesi tuntien vanhastaan voin sanoa, ettei sinun mielipiteelläsi ole asian todellisuuden kannalta mitään merkitystä.
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

Ensimmäinen Autoni!

#4

Viesti L.K. »

Eka oma auto oli Saab 99, vuosimallia en muista. Oli kyllä hyvä talviauto ja menihän se kuin juna. Tosin, ohjauskin
oli sen verta raju, ettei esim tyttöystävä juurikaan sillä halunnut ajaa:)

Lisäksi jäähdyttimen kanssa oli jotain häikkää, vähän väliä sai varoa ettei keittänyt aina yli:)
Värikin oli tosi trendikäs, melkein sellanen tårta på tårta:=D
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Ralle Ryökäle
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 3522
Lauteille: Maaliskuu 2005

Ensimmäinen Autoni!

#5

Viesti Ralle Ryökäle »

Saab 99 EMS vm 1977 sportti. V1ttu se oli kova rauta! Jalopuuta, nahkarattia, rallipenkit ja kattoluukut. Soittimesta pauhasi PAINKIIIILEEER!!! 8-) Se oli Suomessa tehty eikä mikään ruottalainen homopeli.
Kaduttaa kun luovuin silloin tilanpuutteen vuoksi :cry:
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 19092
Lauteille: Helmikuu 2005

Ensimmäinen Autoni!

#6

Viesti Jussi Häkkinen »

Ralle Ryökäle kirjoitti: Saab 99 EMS vm 1977 sportti. V1ttu se oli kova rauta! Jalopuuta, nahkarattia, rallipenkit ja kattoluukut. Soittimesta pauhasi PAINKIIIILEEER!!! 8-) Se oli Suomessa tehty eikä mikään ruottalainen homopeli.
Kaduttaa kun luovuin silloin tilanpuutteen vuoksi :cry:
Isäni on suurehkolla todennäköisyydellä koeajanut kyseisen kärryn tehtaalla. Jaksaa jauhaa vanhoista sporttisaabeista vieläkin.

Savolainen pornoautohan se. Suab' eistä ja suab' takkoo...
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Kuvake
Paappa
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 12787
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Ensimmäinen Autoni!

#7

Viesti Paappa »

Mitäs näitä on ollut:
- Saab 99, automaattivaihteinen. P@skanruskea, kahdella muuttuvakurkkuisella kaasuttimella. Nämä kaasuttimet muistan hyvin siitä että niitä ei millään saanut säädettyä vanhemmin toimimaan kunnolla. Bensaa kului aika reippaasti.
- Volvo 242. Punainen, myöhemmin marjapuuron värinen. Takasivuikkunassa iso tarra "Kauhajoen urheiluautoilijat". Söi sekä bensaa että öljyä. "Äidin auto" eli ostettu vaimon sukulaiselta. Traktori, ei ohjaustehostinta. Yritti kerran palaa mutta en sallinut tätä itsemurhaa.
- Peugeot 309. Punainen menopeli. Tämä oli hauska laite ja tykkäsimme tästä vaimon kanssa. Näppärä, tarpeeksi tilava perheauto. Aika tiheään välitetty joten hyvä kiihtymään, mutta perso ruualle.
- Ford Mondeo 1,8, hopeanharmaa. Oli hyvä peli, mutta jäi sitten vähän turhan isoksi kun pojat alkoivat hylkiä meitä.
- Nyt on Skoda Fabia farmari. Oikein olen ollut tähän tyytyväinen.
"Always keep an edge on yr knife, son, always keep an edge on yr knife
'cause a good sharp edge is a man's best hedge against the vague uncertainties of life"
(Corb Lund)
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 20197
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

Ensimmäinen Autoni!

#8

Viesti JanneM »

Mun eka auto oli tavallaan Fiat Uno joku 80-luvun ja 90-luvun taitteen vekotin. Ehkä 90 luvun alun peli. TAi se oli mun ja siskon yhteinen. Se meni sit kaiteen kautta lunastukseen.
Ensimmäinen ihan oma auto minkä ostin omilla rahoilla oli vuoden 76 muistaakseni 128. Luotettava peli. Ajoin sillä viikottain Tampereelta Jyväskylään, tai Helsinkiin, taI lahteen tai mihin vaan eikä koskaan jäänyt reissulle. Siitä joku päätti pistää sitten ikkunat sisään ja vinkkarit ruttuun joku kaunis yö. Sen verta arvoton auto oli, että meni sitten lunastukseen sekin.
Sittemmin appiukon vanha Renu millä päästeltiin kunnes ostin Ralliferrarin, eli Fiat Marean. Mareasta laukes moottori ja nyt ajelen Skoda Roomsterilla.
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
diesel 64
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1396
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Vaasa

Ensimmäinen Autoni!

#9

Viesti diesel 64 »

Paappa kirjoitti: Mitäs näitä on ollut:
- Saab 99, automaattivaihteinen. P@skanruskea, kahdella muuttuvakurkkuisella kaasuttimella. Nämä kaasuttimet muistan hyvin siitä että niitä ei millään saanut säädettyä vanhemmin toimimaan kunnolla. Bensaa kului aika reippaasti.
Faijalla oli kans tuo , eikös se ollut "Super" ? :) Nyppäsin kerran siitä ryyppy vaijerin poikki ja maksoi maltaita,kun oli se merkkivalo härdelli samassa, avaimen poikkasin virtalukkoon jne. :lol:


AJ
McKe
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 903
Lauteille: Elokuu 2008

Ensimmäinen Autoni!

#10

Viesti McKe »

Mulla oli 5 tai 6 peltoautoa ja muutama jm-kilpuri ollut ennen korttia. Ekaksi liikennevälineekseni ostin naapurinäijältä -85 golfin. Auto oli koriltaan hämmästyttävän hyvässä kunnossa ja tekniikkakin pelasi moitteetta. Väriltään se oli oranssi (ex huoneistokeskus). Herkempi olisi varmaan ottanut itseensä siitä päänaukomisesta.. Hommasin sellaisen oranssin pokemonhahmon maskotiksi roikkumaan taustapeilistä ja annoin vihaajien vihata :D
Auto on edelleen koriltaan paremmassa kunnossa kuin nykyinen -00 mondeoni. Ihan käyttökuntoinen peli kaikinpuolin, mutta siellä se sukukartanon pihassa seisoo apeana.
Rules are just helpful guidelines for stupid people.
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

Ensimmäinen Autoni!

#11

Viesti MarkkuT »

Eipä oo pitkä lista.

1. Nissan Sunny 1.4, oliskohan ollut vm. 1992 hätsbäkki. Ei mitään pahaa sanottavaa. Useampikin tuhansien kilometrien lomamatka Suomen ja Norjan Lappiin tuli ajeltua, eikä tarvinnut kuin bensaa lisäillä, sitäkin aika maltillisesti. Muistin kai joskus öljytikkuakin vilkaista, mutta lisätä ei tarvinnut koskaan. Mittarissa taisi olla abaut 250000 km, kun myin pois.

2. Nissan Almera 1.4 vm. 1998 sedan on ajossa tällä hetkellä. Ei uskalla liikoja kehua, ettei ryökäle ylpisty, mutta selvästi on sukua edelliselle. Vähän on helmalle näytetty hitsipilliä ja takajarrulevyt piti vaihtaa, kun pääsivät ruostumaan, mutta muuten ei ole kaivannut muuta kuin kovaa ajoa. Almerankin sitkeyttä on Norjan tuntureilla koeteltu.

Nyt olis kova kuume päällä löytää Almeralle seuraaja. Niin hyvät kokemukset on Japonialaisista autoista, että aika iso kynnys on muun maalaista ostaa. Mazda 6 farkku vähän kiinnostais, mutta arveluttaa, että ovatko kaikki samanlaisia puoltamaan kuin koeajamani yksilö. Ilmeisesti on vähän semmosta tyyppivikaa niissä.
Ain't no one.
Kuvake
Paappa
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 12787
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Ensimmäinen Autoni!

#12

Viesti Paappa »

diesel 64 kirjoitti:
Paappa kirjoitti: Mitäs näitä on ollut:
- Saab 99, automaattivaihteinen. P@skanruskea, kahdella muuttuvakurkkuisella kaasuttimella. Nämä kaasuttimet muistan hyvin siitä että niitä ei millään saanut säädettyä vanhemmin toimimaan kunnolla. Bensaa kului aika reippaasti.
Faijalla oli kans tuo , eikös se ollut "Super" ? :) Nyppäsin kerran siitä ryyppy vaijerin poikki ja maksoi maltaita,kun oli se merkkivalo härdelli samassa, avaimen poikkasin virtalukkoon jne. :lol:


AJ
Tämä juuri. Ainoa auto jonka olen saanut jäämään kiinni kevyesti lumisella parkkipaikalla. Alla oli hiukan jäätä ja kun laittoi päälle vaihteen, se kaivoi itselleen pienen kuopan vetävien pyörien alle ja pyöritti niitä siinä, mihinkään ei päässyt :D
"Always keep an edge on yr knife, son, always keep an edge on yr knife
'cause a good sharp edge is a man's best hedge against the vague uncertainties of life"
(Corb Lund)
Poista käyttäjä 3276
Viestit tässä aiheessa: 3

Ensimmäinen Autoni!

#13

Viesti Poista käyttäjä 3276 »

2003 vuoden puolella käytiin kattelees autoja. Oli tiedossa että takaveto on pakollinen, ei ollu väliä onko diesel, jos pääsi halvemmalla niin se oli vain parempi niin. Turvallisuus ja ominaisuudet plussaa. Päädyttiin Mersuun, 560tkm ajettu W124 300D 1986, vapaasti hengittävä suora kutonen 3.0l dieselpata. Saman ikäinen ku minä, samassa kuussa ensirekisteröintiki! Ei ruosteen täplääkään missään, ollu koko suomihistoriansa pohjoisessa, 500tkm menny Lapissa maita ja mantuja, pidetty ku kukkaa kämmenellä. Oli niin vanilla ku Mersu voi, harmaa/valkoinen, tylsä. Kelpas sillä silti luisutella ilman korttia alaikäsenä se pari ekaa viikkoa, kunnes ehti kortin saada.

Mietin että kyllä tuota kattelee, tarvi mitään tehdä, paitsi vilkut vaihdoin kirkkaiksi, ku vakiot oranssit ei sopinu. Porissa pyörähtäessä joku munapää toki vei sitten toisen näistä just hankituista vilkuista, ilmeisesti tarvi just apukuskin puoleisen, ois ny vieny ees molemmat, pässi.

Kuva

No, eipä se kauaa kestäny tuo vakiolookin kattelu. Enter radikaali lukioanarkistinäkemys, mese piti tuunata täysillä, elettiin sitä aikaa ku GTI-lehti oli cool ja kaikessa piti olla liekkejä ja äänentoistopuoleen heitettiin rahaa hulluna. Onhan tuo aika järkyttävän näkönen peli, mutta who gives a shit, villiä ja vapaata laiffia se oli.

2004
Kuva

Sitte tuli lukio päätökseen, mesellä oli taittunu n. 400tkm tällävälin, matkamittari kilahti 670tkm lukemiin, en oo korjannu. Samalla oli jääny melko suuri osa tuosta kylänkierto- ja popitushömpötyksestä poies. Mersu tuli siis laittaa uuteen kuosiin, jotain simplistisempää mutta silti erikoista. Päätin maalauttaa konepeiton maskeineen päivineen ja vanteet kans. Miellytti omaa silmää ja miellyttää vieläki, kuulee toki toistuvasti kysyttävän sitä että onko toi musta pelti niinku kolarikorjaus, jostain toisesta autosta. Mä vastaan aina että eiku se on tarkotuksella ton näkönen, eikä sitä sakki tajua, rupee arvostelemaan ja sitte kerron että jos ei miellytä niin get in line and kiss my ass. Ristin mesen nimeksi White Cock.

2007
Kuva

Sittemmin oikeastaan paljo ei oo muuttunu, Luisin jalopuuratin laitoin, pirun komee ja hyvä tyyrätä, äänipuoleen oon koskenu kans jotain lisää, alustan laitoin uusiksi, tuli 40mm tonttiin, parempi kyyti. Muutoin kaikki onki sitten ollu pientä korjausta, vesipumppu, puslia ja pyöränlaakereita, nyt on startista bendixi hajalla, maalit vähä kulunu, mutta siinä se, mese jolla on päästetty ympäri vuoden järkyttävä määrä ja hulluna, eikä mitään vikaa oo, öljyä ei mee ja kulutus on matkassa 5.5l/100km vieläki. Mut haudataan tässä autossa. Vaikka jonku uuden ostan kuitenkin joskus, niin tää tulee aina säilymään. Ja säilymään nimenomaan ajokunnossa, katotaan koska menee rikki kaks miljoonaa, toki pitäs eka korjata mittaristo ja laittaa sinne joku lukema pohjalle, reippaasti yli miljoonan kuitenki ollaan nyt jo tultu.

2011
Kuva

Fuck yea 8-)
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Ensimmäinen Autoni!

#14

Viesti bodyguard »

VW Golf Variant, oisko vuosimalli ollut 2005? Se on mun eka ja toistaiseksi ainoa autoni.

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
kivi
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1053
Lauteille: Huhtikuu 2011
Paikkakunta: nurmijärvi

Ensimmäinen Autoni!

#15

Viesti kivi »

Tuo jaawan mese on aika härskin näköinen noissa viimesimmissä kuvissa :D, ja siis erittäin hyvällä tavalla. Itsehän en autoista mitään tiedä, joten sanon vaan että vuoden -89 Honda Civic. Kiva auto. Minä tykkään. Lähtee käyntiin kylmästäkin :D. Tykästynyt niin paljon että civicci tulee olemaan varmaan se ihan oikeasti oma auto, tuo kun kuuluu vielä isukille. Ehkä sitten seuraavaa kun muuttelee poies kotoa.

Editillä kirjoitusvirheitä
Kaikki kirjoitukseni ovat omia mielipiteitä, eikä niille löydy välttämättä mitään tieteellistä näyttöä ellei toisin mainita. Ne eivät siis edusta kenenkään tai minkään muun osapuolen kantaa, eivätkä tiettyinä kellonaikoina välttämättä edusta allekirjoittaneenkaan kantaa.
-Minä ihan ite
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 65 kurkkijaa