Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Pelit ja pelaaminen

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Kuvake
Ameepa
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 595
Lauteille: Maaliskuu 2005

Pelit ja pelaaminen

#16

Viesti Ameepa »

Jaawa kirjoitti: Kyllä mä komppaan tuota "peleistä oppii enkelskaa" erittäin vahvasti. Mä sain ekan PC:n eteeni 5-vuotiaana, siitä asti oon pelaillu kaikenmoista missä on joku juonikin, eli tekstiä, ja kaikki tietenkin oli aina englanniksi. Zak McKracken and the Alien Mindbenders, Maniac Mansion, Indiana Jones and the Fate of Atlantis, Full Throttle, Grim Fandango jne. jne. Myöhemmin esim. Nauseksen mainitsema Baldur's Gate, toki mulle jäi tuo eka osa sellaseksi all-time-favoriteksi.
Leisure Suit Larry ;)
Tarinoita yöelämän sankareista: http://ameepa.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuvake
Rojola
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 2758
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Mullet City

Pelit ja pelaaminen

#17

Viesti Rojola »

Mika kirjoitti: Hyvä Rojola ja tiimi!
Heeei, thanks!
Ameepa kirjoitti: Leisure Suit Larry ;)
Ken sent me? :smt003

Itse olen kokenut, että pelit ovat vahvasti vaikuttaneet taitooni käyttää englanninkieltä. Eräässä jo päättyneessä tutkimushankkeessa haastatellut opettajat olivat myös samaa mieltä, että pelit vaikuttavat positiviisesti englanninkielen oppimiseen. Tämänkaltainen "pelioppiminen" ei kuitenkaan liene kovinkaan yllättävää.
Janne Paavilainen

Master of illusion is a student of reality.

Harjoitteletteko te siellä Bujinkanissa oikein tuelta tätä asioiden ja sanomisten vääristelyä ja asiayhteyksien muuten vain sekoittelua?
Kuvake
Rojola
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 2758
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Mullet City

Pelit ja pelaaminen

#18

Viesti Rojola »

Sosiaalisen median peleihin ja leikkeihin liittyvä tutkimus.

Täytä lomake, ole kiinnostava, pääse haastatteluun ja saat leffalippuja!

https://elomake3.uta.fi/lomakkeet/2126/lomake.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Janne Paavilainen

Master of illusion is a student of reality.

Harjoitteletteko te siellä Bujinkanissa oikein tuelta tätä asioiden ja sanomisten vääristelyä ja asiayhteyksien muuten vain sekoittelua?
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Pelit ja pelaaminen

#19

Viesti Mika »

Rojola & co olivat ensin!
Britanniassa Cambridgen yliopiston uudessa tutkimuskeskuksessa aletaan tutkia tietokonepelejä ja sarjakuvia rinnakkain lastenkirjallisuuden klassikoiden kanssa. Uudessa keskuksessa keskitytään siihen miten kirjat ja muut medialähteet herättävät ja muokkaavat lasten ajatuksia.

Asiantuntijoiden mukaan kirjat, elokuvat ja muu media tavoittaa lapsia tavoin, johon opettajat tai vanhemmat eivät kykene.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Rojola
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 2758
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Mullet City

Pelit ja pelaaminen

#20

Viesti Rojola »

Pelitutkimuksen vuosikirjan "uusin painos" on ilmestynyt jälleen.

Allekirjoittanut rustaili tällä kertaa katsauksen kiroitusvihreiden kera Megazone-kilpapelaamisesta.
Janne Paavilainen

Master of illusion is a student of reality.

Harjoitteletteko te siellä Bujinkanissa oikein tuelta tätä asioiden ja sanomisten vääristelyä ja asiayhteyksien muuten vain sekoittelua?
Kuvake
Rojola
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 2758
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Mullet City

Pelit ja pelaaminen

#21

Viesti Rojola »

TAMPEREEN YLIOPISTO TIEDOTTAA 14.6.2011

Suomalaisten pelinkehittäjien viimeaikainen menestys perustuu pitkälti korkeatasoiseen teknologia- ja suunnitteluosaamiseen. Globaali peliala kuitenkin muuttuu nopeasti, ja muutoksen hallinta edellyttää monenlaisia taitoja. Tampereen yliopiston informaatiotieteiden yksikön toteuttama tutkimus osoittaa, että teknologisen osaamisen lisäksi korostuvat eritoten innovaationhallintaan, markkinointiin ja pelikulttuurien ymmärtämiseen liittyvä asiantuntemus.
http://www.uta.fi/ajankohtaista/tutkimu ... l?id=63657" onclick="window.open(this.href);return false;

Future Play -hankkeen loppuraportti saatavilla täältä:

http://tampub.uta.fi/tulos.php?tiedot=429" onclick="window.open(this.href);return false;

Allekirjoittaneen jorinat löytyvät pahnan pohjimmaisena ;)
Janne Paavilainen

Master of illusion is a student of reality.

Harjoitteletteko te siellä Bujinkanissa oikein tuelta tätä asioiden ja sanomisten vääristelyä ja asiayhteyksien muuten vain sekoittelua?
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Pelit ja pelaaminen

#22

Viesti Totte »

Tuli tähän talouteen hankittua PS3, ja koska olen oikeastaan koskenut konsoleihin viimeksi kun 8- ja 16-bittiset Nintendot ja Segat olivat muodissa, niin tarvitsen vähän apua. PC:llä on tullut FPS-pelejä pelattua (Team Fortress, Action Quake 2, Day of Defeat), mutta koska olen tottunut hiiritähtäykseen, niin olen konsoleilla vähän hukassa.

Hakusessa olisi siis joku FPS-peli, joka saisi mielellään sijoittua toiseen maailmansotaan. Ajattelin ostaa ensimmäiseksi peliksi jonkun vanhemman version, koska se on halvempi ja uuden pelin hienoudet menee kuitenkin vielä tässä vaiheessa ohi.

Ensimmäinen peli saisi mielellään olla vähän helpompaa tasoa, eli mikään ultra-realistinen, taktiikkaa painottava peli ei ole tässä vaiheessa hankinnassa. Moninpeli on plussaa, mutta näin opetellessa ajattelin aluksi keskittyä yksinpeliin, joten mikään puhdas moninpeli ei tule kyseeseen.

Olen tietoinen neljästä sarjasta: Call of duty, Battlefield, Medal of honor ja Brothers in arms.

Eli kysymys kai kuuluu, että mitä eroa näissä on, ja voiko joku suositella minulle jotain peliä yllä olevien vaatimusten mukaisesti?
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
Kuvake
Rojola
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 2758
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Mullet City

Pelit ja pelaaminen

#23

Viesti Rojola »

Brothers in Arms on ainakin saanut hyviä arvioita kauttaaltaan. En muista mikä mahtaa olla viimeisin WWII -teemainen räiskintäpeli. Kannattaa Wikipediaa ja Metacritic.com sivustoja tarkastella, niin eiköhän se kuva selkiydy.
Totte kirjoitti: Team Fortress
:thumbsup:
Janne Paavilainen

Master of illusion is a student of reality.

Harjoitteletteko te siellä Bujinkanissa oikein tuelta tätä asioiden ja sanomisten vääristelyä ja asiayhteyksien muuten vain sekoittelua?
Kuvake
MtJ
takapotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 12792
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Etelä-Savo

Pelit ja pelaaminen

#24

Viesti MtJ »

Totte; Onko tarvetta moninpelille vai yksinpelille? Yksinpeleissä Call Of Duty, Battlefield Bad Company 2, Battlefield 3 ja kaupan päälle vielä Operation Flashpoint: Red River ovat melkein "putkessa juoksemista".

Verkkomoninpelissä sitten edellä mainitut ovat parempia. Battlefield Bad Company 2 on kohtuullisen hyvä moninpeli. Battlefield 3:sta en ole kokeillut, mutta yksinpelin perusteella grafikaltaan OK. Battlefield 3:sta ei kannata ostaa yksinpelin takia, jos tykkää Battlefield-sarjasta, yksinpeli on oikeasti pettymys.

2. maailmansotaan sijoittuvia on tietty monta kappaletta. Call Of Duty 2 lienee yksi parhaimmista, voin kyllä itsekin suositella sitä. Jos jostakin satut löytämään vanhemman pelin nimeltä Sniper Elite, niin se on taktisempi FPS. Enemmän strategiapelisuuntaan menee sitten Company Of Heroes Online, joka on aivan loistava strategiapeli. Lähentelee FPS:ää. Voin suositella vaikka et yleensä tykkäisikään strategiapeleistä.
“Tallella ikä eletty, sanotaan. Kokemuksia karttuu, monesta asiasta voi huokaisten sanoa: herrankiitos kun on tuokin temppu jo tehty.”
― Veikko Huovinen, Mikäpä tässä
Kuvake
o.piispanen
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 159
Lauteille: Heinäkuu 2009
Paikkakunta: Mikkeli

Pelit ja pelaaminen

#25

Viesti o.piispanen »

Totte kirjoitti: Moninpeli on plussaa, mutta näin opetellessa ajattelin aluksi keskittyä yksinpeliin, joten mikään puhdas moninpeli ei tule kyseeseen.

Olen tietoinen neljästä sarjasta: Call of duty, Battlefield, Medal of honor ja Brothers in arms.

Eli kysymys kai kuuluu, että mitä eroa näissä on, ja voiko joku suositella minulle jotain peliä yllä olevien vaatimusten mukaisesti?
Call of Duty: World at War. Siinä on hyvä moninpeli sekä viihdyttävä yksinpeli ja sijoittuu WW2 tyynenmeren taisteluihin. Moninpelissä on myös saksalaiset mukana.

Näin yleisesti Call of Dutyt on nopeatempoista räminää ja Battlefield kuvastaa nimensä mukaisesti iso taistelukenttää. Itse olen juuri CODilla opetellut pelaamaan FPS -pelejä konsoliohjaimella, joten voin suositella sitä. Yksinpelit ovat niissä varsin viihdyttäviä, hyvää harjoitusta moninpeliin.

Battlefieldeissä ei ole konsoleilla vielä yksinpeliä WW2 maisemissa, mutta Bad Companyt 1 ja 2 tarjoavat yksinpelin modernein varustein. Molempien sarjojen ydin on kuitenkin moninpelissä. Bad Company 2 yksinpeliä en voi kyllä kehua. Moninpelaajatkin ovat taitaneet jo siirtyä Battlefield 3:seen. Se uusi medal of honor keskittyy moderniin taisteluun ja on battlefieldin tekijöiltä. Se on aika samanlainen peli kuin battlefieldit.
Miklu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2126
Lauteille: Tammikuu 2005

Pelit ja pelaaminen

#26

Viesti Miklu »

WW2 vähä niinku meni jo. Mutt anäistä modernimmista sanoisin, että bäfä on bäfä. Kolmosta kehiin ja verkkosotiin! MW3 on sitten ihan erilaista. Erona se, että bäfää ei kannata alle tunnin stintin takia käynnistää kun taas MW3:sessa saa muutaman erän peliä aikaan jo puolessa tunnissa.
PS3:lla kannattaa tietty muistaa 256:n pelaajan MAG ja Konsolifinin aktiivinen yhteisö. Kohta onkin 2v synkkärit tuolla pelillä!
Bruce Lee elää!
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Pelit ja pelaaminen

#27

Viesti Totte »

Kiitoksia kaikille vinkeistä.

Ajattelin yksinpeliä näin alkuun. Olen pelannut Call of duty: Black Opsin demoversiota, ja tuntui ainakin pelillisesti toimivalta. CoD 2 ei näköjään ole saatavilla PS3:lle, joten se on sitten todennäköisesti se World at War, mitä jo itsekin vähän katselin.

Koska Battlefieldistä on näköjään hyviä kokemuksi niin pitää varmaan sekin hankkia, koska kyllähän tarkoituksena on siirtyä moninpeleihin kun on vähän tottunut ohjaimeen.

Miten yleisesti nämä pelit muuten tukevat pleikalla näppistä ja hiirtä?
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
Kuvake
o.piispanen
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 159
Lauteille: Heinäkuu 2009
Paikkakunta: Mikkeli

Pelit ja pelaaminen

#28

Viesti o.piispanen »

Totte kirjoitti: Miten yleisesti nämä pelit muuten tukevat pleikalla näppistä ja hiirtä?
Pelien chatteihin toimii iha perus usb näppis ja nettiselaimessa hiirikin pitäisi, mutta pelien pelaaminen on niillä tietoisesti estetty.
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Pelit ja pelaaminen

#29

Viesti Totte »

o.piispanen kirjoitti:
Totte kirjoitti: Miten yleisesti nämä pelit muuten tukevat pleikalla näppistä ja hiirtä?
Pelien chatteihin toimii iha perus usb näppis ja nettiselaimessa hiirikin pitäisi, mutta pelien pelaaminen on niillä tietoisesti estetty.
En tajua miksi parasta yhdistelmää ei tueta :evil:

No pitää oikeasti sitten vain opetella pelaamaan sillä ohjaimella. Liikkuminen menee ihan ok, mutta tuntuu että tähtääminen on hemmetin vaikeaa, koska tähtäin tekee väkisinkin isompia liikkeitä kuin mitä on tarkoitus.
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
owned
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 39
Lauteille: Tammikuu 2008
Paikkakunta: täällä

Pelit ja pelaaminen

#30

Viesti owned »

Tästä apuja PS3 pelaamiseen http://www.vpd.fi/product_details.php?p=12023" onclick="window.open(this.href);return false;,
itsellä tälläinen ja sopii jos on tottunut pelaamaan hiirellä.
Vinkkinä kannattaa huutonetistä katsella edullisempia käytettyjä.
tyhmästä päästä kärsii koko ruumis
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 61 kurkkijaa