Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Kivuliaimmat tilanteet treeneissä

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Tyrsky
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 387
Lauteille: Toukokuu 2010
Paikkakunta: Helsinki

Kivuliaimmat tilanteet treeneissä

#166

Viesti Tyrsky »

Toistaiseksi kivuliaimmat tilanteet tankulaa treenatessa ovat olleet:

1) Vasemman käden reväyttäminen (oletettavasti koukistajan). En ole täysin varma miten siinäkin onnistuin... Mutta seuraavat päivät ketutti ja kunnolla. Onneksi ei ollut revähtänyt mitenkään pahasti vaan korjaantui perinteisillä virityksillä(ideaaliside, lepo, jomo-ice, jää, yms.) Terkkarikaan ei sen kummempia ohjeita antanut kun hänelle kävin kättä näyttämässä.
2) Suoraan päälleen pamahtaminen. Ei onneksi tullut mitään vahinkoa, sattui vaan pirusti.

Tietenkin voisi sanoa erinäisiä asioita ba kaoista....


Judossa, silloin muinoin kun sitä harrastin, kivulian tilanne oli seinään päin tömähtäminen lennosta. Kaveri oli suunnannut heittonsa hivenen pieleen ja kerrankin saanut kaiken heitossa kohdalleen. Ilmat pihalle ja komia mustelma kylkeen.

Täytyy myöntää, aika vähällä olen toistaiseksi päässyt.
"Että Disney tekeekin ötököiden syömisestä herkullisen näköistä...vai pitäisköhän mun vaan mennä tekemään ne nuudelit?"
Kuvake
KungFuPissis
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 660
Lauteille: Syyskuu 2009

Kivuliaimmat tilanteet treeneissä

#167

Viesti KungFuPissis »

Tyrsky kirjoitti: Tietenkin voisi sanoa erinäisiä asioita ba kaoista....
Voisitkin ehkä aloittaa oman valokuvin koristetun päiväkirjasi myös potkussa ;)
if money is lost, nothing is lost
if health is lost, something is lost
if character is lost, everything is lost
Tyrsky
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 387
Lauteille: Toukokuu 2010
Paikkakunta: Helsinki

Kivuliaimmat tilanteet treeneissä

#168

Viesti Tyrsky »

KungFuPissis kirjoitti:
Tyrsky kirjoitti: Tietenkin voisi sanoa erinäisiä asioita ba kaoista....
Voisitkin ehkä aloittaa oman valokuvin koristetun päiväkirjasi myös potkussa ;)

Hieno ajatus >D
Kunhan uskallaudun sen alottammaan...Sinne kynä ja vihko alueelle-kö?
"Että Disney tekeekin ötököiden syömisestä herkullisen näköistä...vai pitäisköhän mun vaan mennä tekemään ne nuudelit?"
Kuvake
Alioppilas
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 5053
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Kivuliaimmat tilanteet treeneissä

#169

Viesti Alioppilas »

Tyrsky kirjoitti:
KungFuPissis kirjoitti:
Tyrsky kirjoitti: Tietenkin voisi sanoa erinäisiä asioita ba kaoista....
Voisitkin ehkä aloittaa oman valokuvin koristetun päiväkirjasi myös potkussa ;)

Hieno ajatus >D
Kunhan uskallaudun sen alottammaan...Sinne kynä ja vihko alueelle-kö?
Sinne.
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

Kivuliaimmat tilanteet treeneissä

#170

Viesti MarkkuT »

Onkohan semmoista asiaa tutkittu, että mitä maksan kärkeen lyötäessä tapahtuu? Semmoinen totaalisen lamauttava maksaosuma oli ennestään tuttu, mutta eilisissä treeneissä tuli uusi efekti. Pidin kaverille potkutyynyä ja takapotku osui nätisti maksan kärkeen sillä seurauksella, että muutaman minuutin ajan särki melko voimakkaasti päätä. Verenpainekohan siinä nousi vai mikä?
Ain't no one.
Kuvake
Paappa
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 12787
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Kivuliaimmat tilanteet treeneissä

#171

Viesti Paappa »

Ikimuistoinen oli muuten tilanne, kun potkaisin reiteen kiertopotkua ja kaveri, aivan oikein, nosti jalkaa torjuntaan. Osuin sääriluun keskikohdalla polveen. Olin hetken aikaa aivan varma että nyt meni sääriluu. Lamauttava tunne.
"Always keep an edge on yr knife, son, always keep an edge on yr knife
'cause a good sharp edge is a man's best hedge against the vague uncertainties of life"
(Corb Lund)
Kuvake
injunjack
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1617
Lauteille: Heinäkuu 2005
Paikkakunta: Helsingin mlk.
Etulaji: Seibukania - perkele

Kivuliaimmat tilanteet treeneissä

#172

Viesti injunjack »

Kaiten Tettsui huonosti pidettyjen mitsien yli suoraan naamaan. Tiedänpähän milta tuntuu antaa kaverin vetää vapari täysillä kasvoihin...

Sormien vääntymiset on kans kivoja, kun tietää heti, et nyt meni...taas on puolivuotta sormi turvoksissa jne...eikun kättä nyrkkiin ja jatkamaan.

Ushirogeria potkaistessa hieman liian ylös, tukijalan lonkkakupissa tuntunut muljahdus, luuli, että nyt meni reidenpää sijoiltaan ja siitä seurannut takareiden revähdys oli aikamoinen kokemus myös.
-REMEMBER; SOME PEOPLE ARE ALIVE SIMPLY BECAUSE IT IS ILLEGAL TO SHOOT THEM-

Kauas on pitkä matka.
https://www.facebook.com/SeibukanPKS/
Kuvake
Nagareboshi
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 183
Lauteille: Syyskuu 2007
Paikkakunta: Spoon River County

Kivuliaimmat tilanteet treeneissä

#173

Viesti Nagareboshi »

Olimmepa Jkoskisen ja Beornin kanssa taannoin Ruattinmaalla harjoitusviikkoa viettelemässä, jolloin koin kivuliaimman treenitilanteeni.
Olin ukena Beornin vyökokeessa, joka oli ihan aluillaan. Himmailimme siinä hieman, jotta paukut varmasti piisaisivat loppuun asti. Tämän vyökokeen vastaanottaja huomasi ja ärähti "Moor spirit!!". Minä sitten täyttä pahkaa hyökkäämään ja Beorni putkikatseen vallassa shiho nagea täräyttämään. Minä siitä hieman myöhässä ukemiin ja kyynärpää sitten rutisemaan.
Loppuun asti mentiin vyökoe kuitenkin, vaikka nivel olikin entinen. Vuoden päivät se oikkuili ennen kuin otti parantuakseen.
Kiitänkin Beornia sydämellisesti siitä, että aiheutti vamman, jonka syntytarinalla voi aina tarpeen tullen viihdyttää kanssaihmisiä.
"You only live twice. Once when you are born. And once when you look death in the face."
Poista käyttäjä 3276
Viestit tässä aiheessa: 1

Kivuliaimmat tilanteet treeneissä

#174

Viesti Poista käyttäjä 3276 »

Todennäkösesti eniten kipeetä otti tuo kyljen repeäminen reippaan pari viikkoa takaperin, kylmällä koneella oli edellisissä treeneissä Jaanin kans revitetty liikaa, ja se revähti jo siinä. Sitte tuli seuraavat treenit joissa Olli-Jaakko Uitto tuli vetämään meille vanhemmille vaparijuttua, ajattelematta ku treenattiin kaatoa niin saattelin Uittoa mattoon ja otin kroppansa painon tolle vasemmalle kädelle, repes kylkiluiden väliset lihakset ja maailma meni aika valkoiseksi, seuraavat 30min oli vaikea hengittää ja mitenkään ei ollu hyvä, missään asennossa kipu ei hellittäny. Aika nopsaa se tokeni siitä sitten, rajut voltareenikuurit ja ensiapukäynti lääkärissä. Pysyvää vammaa ei tullu, muttei tuo vieläkään normaalilta tunnu tuo kylki. Semmosta, älkää ihmiset revittäkö kylmällä koneella.
Kuvake
Puni
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 3845
Lauteille: Kesäkuu 2010
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Taekwondo Ilshin
Sivulajit: -
ITF Taekwon-Do
(Ch'ang Hon)
WT Taekwondo
(Kukkiwon, SimUu)
Takalajit: -
Urheilu
Kilpailu
Yhteystiedot:

Kivuliaimmat tilanteet treeneissä

#175

Viesti Puni »

Taitaa ne omalla kohdalla vaatimattomat parhaat kipuefektit olla oleellisesti sidoksissa 360/520 hyrrähärdellikiertopotkuihin ja vihulaisen kyynäspäihin.

Osaa olla jokseenkin mansikkainen fiilis kun massapotkun täräjääpi kyynäsvarteen taikka kärkeen, sano. <3 Varkauden Taekwondo kwan, vieläki koskoo jalakapöytään ja tästä on kuitenkin jo heleposti 18v aikaa. Saku perkele!
Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 5292
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Naantali
Etulaji: Jumppa

Kivuliaimmat tilanteet treeneissä

#176

Viesti MikaM »

Lonkkaheitossa mallina, vetäjä teki heiton niiiiin hitaasti, että tatamia lyövä käsi ehtikin suoraksi pystyyn alle, kun tulin itse alas. Olkapää on nyt sitten yli tuplasti väljempi kuin toinen ja melko herkästihän tuo kipeytyy. Silloin piti oikein istua alas, ettei taju lähde ja reenit jäi siihen, moneksi kuukaudeksi.
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
Kuvake
nomad
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2972
Lauteille: Syyskuu 2010

Kivuliaimmat tilanteet treeneissä

#177

Viesti nomad »

Silloinjoskus päätin, notta eihän tää lukko mua pitele, kyseessä oli kummankin käden jumitus selän taakse mitä erikoisimmissa asennoissa. Repäisin itteni irti ja samalla isoimman osan nivelsiteistä olkapäistä. Vieläkin särkee ajoittain ja lonksuvat. Leikkausjonossa vuosi 13 menossa.
-Tämän maallikkomielipiteen jätän tyystin omaan arvoonsa. Todellisuutta se ei tietenkään vastaa.
-Oletan ettei tämä perustu mihinkään lähteisiin vaan kyseessä on pelkkä mutusta kumpuava mielipide.
-Tosin asenteesi tuntien vanhastaan voin sanoa, ettei sinun mielipiteelläsi ole asian todellisuuden kannalta mitään merkitystä.
Kuvake
AriJ
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 12708
Lauteille: Tammikuu 2005

Kivuliaimmat tilanteet treeneissä

#178

Viesti AriJ »

nomad kirjoitti: Silloinjoskus päätin, notta eihän tää lukko mua pitele, kyseessä oli kummankin käden jumitus selän taakse mitä erikoisimmissa asennoissa. Repäisin itteni irti ja samalla isoimman osan nivelsiteistä olkapäistä. Vieläkin särkee ajoittain ja lonksuvat. Leikkausjonossa vuosi 13 menossa.
:( mutta oikeassahan olit; ei se lukko sua pidellyt :)
______________________
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 24804
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Kivuliaimmat tilanteet treeneissä

#179

Viesti Mjölnir »

En muista itse, mikä olisi ollut kivuliain, mutta parilta harjoittelijalta tiedän ainakin kohtuullisen kivuliaita kokemuksia:
1) patellan luksaatio, jonka sitten reponoin kenttäolosuhteissa :) Eli polvilumpio meni sijoiltaan ja laitoin sen takaisin, ettei tarvinnut virheasennossa lähteä ensiapuun

2) jalkaterä meni sijoiltaan, ja osoitti 60 astetta sivuun, polven ollessa kuitenkin ylöspäin makuuasennossa. Toimenpiteet kuten edellä.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 18919
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Kivuliaimmat tilanteet treeneissä

#180

Viesti Andy »

Mielenkiintoinen video, jossa kerrotaan fysiologiset syyt maksaosuman tehokkuudelle. Varsinainen asia alkaa noin 3min kohdilta ja sitä ennen vain esitellään maksaosuman vaikutuksia.

Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 54 kurkkijaa