Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Sotilaiden voimankäyttö ja lähitaistelu

Keskustelua suojelu- ja turvallisuusammateista

Valvoja: Valvoja

Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

Sotilaiden voimankäyttö

#16

Viesti L.K. »

Tää nyt vähän menee ehkä ohi aiheen osaltaan, mutta laitetaan kuitenkin...

Eli tässä mallia tuolta Euroopasta miten treenataan ammuntaa. VÄHÄN eroaa kotimaan ammunnoista.
Siitä voitaneen olla sitten montaa mieltä, että eroaako hyvällä vai huonolla tavalla;)

" onclick="window.open(this.href);return false;
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
T-T
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 3596
Lauteille: Helmikuu 2011

Sotilaiden voimankäyttö

#17

Viesti T-T »

Kovin äijäilyvideo mitä oon nähnyt vähään aikaan!

Perkmeles!
TRU
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 293
Lauteille: Lokakuu 2008

Sotilaiden voimankäyttö

#18

Viesti TRU »

L.K. kirjoitti: Tää nyt vähän menee ehkä ohi aiheen osaltaan, mutta laitetaan kuitenkin...

Eli tässä mallia tuolta Euroopasta miten treenataan ammuntaa. VÄHÄN eroaa kotimaan ammunnoista.
Siitä voitaneen olla sitten montaa mieltä, että eroaako hyvällä vai huonolla tavalla;)

" onclick="window.open(this.href);return false;
Tai ehkä pitäis tarkentaa että ITÄ-Euroopassa...siellä on Nato-jäsenyyksistä huolimatta paljon jäljellä Neuvostoliiton henkeä ja toimintamalleja. Varsinkin näytöksissä käytetään aikaa kaikenmaailman ukeminheittoammuntoihin, murskausnäytöksiin ja huimiin hyppypotkuihin. Muutama vuosi sitten Puolassa käydessäni tein saman huomion, kulttuuri muuttuu hitaasti..

Mutta eipä silti, onhan GIGN:lläkin ollut tuo "Tir de confiance", en tosin tiedä onko enää ;)

http://www.gign-historique.com/wp-conte ... 994-02.jpg

TRU
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

Sotilaiden voimankäyttö

#19

Viesti L.K. »

No juu. Tosta videon sivupalkista löytyy aika paljon noita itä-blokin pätkiä ja samankaltaista touhua monessa.

Näyttävää matskua tavallaan, mutta tosiaan se kontakti oikeaan "elämään" on sitten mitä on.
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
TRU
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 293
Lauteille: Lokakuu 2008

Sotilaiden voimankäyttö

#20

Viesti TRU »

Jotenkin entisen Neuvostoliiton alueella ja Itä-Euroopassa on jäljellä sitä ajatusta että "näyttävä=tehokas". Eli joukon on osattava esittää mahdollisimman näyttävää settiä tai se ei ole tehokas. Olen minäkin käynyt Venäjällä katsomassa Omonien pyörimistä ja kierimistä Makarovit kourassa ja sellaiselle joka jotain asiasta ymmärtää niin sehän on ihan pelleilyä, viihdyttävää kyllä.

Mutta maassa maan tavalla.

Ja sitäpaitsi tuo "Tir de confiance" on tehty Suomessakin useampaan kertaan, liivitesteissä hieman pienemmässä piirissä, ettei se itseasiassa niin tavatonta tai edes vaarallista ole ;)

TRU
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

Sotilaiden voimankäyttö

#21

Viesti L.K. »

Totta. Voisin kuvitella että moneen nuoreen mieheen tuo ainakin tehoaa hyvin:)

Itse pidän tuollaisia korkeintaan viihdyttävinä, mutta kun näkee juuri sen tietyn osan siitä niin tulee miettineeksi että voishan ton ajan käyttää ehkä "vähän" käytännöllisempienkin asioiden treenaukseen.

Tietty jos on aikaa ja rahaa treenata ja touhuta vaikka mitä niin kaipa se ei ole niin iso synti sitten.
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Kuvake
Ile
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 6402
Lauteille: Lokakuu 2009

Sotilaiden voimankäyttö

#22

Viesti Ile »

Ainakin mulla menee kyllä johonkin myötähäpeäosastoon. Ehkä siksi, että ton tapaisia juttuja saattoi itse pitää hienoina joskus teininä. Kovia jätkiä silti.
TRU kirjoitti: Ja sitäpaitsi tuo "Tir de confiance" on tehty Suomessakin useampaan kertaan, liivitesteissä hieman pienemmässä piirissä, ettei se itseasiassa niin tavatonta tai edes vaarallista ole ;)
Ja ainakin yksissä polttareissa (kakskakkosella)...eikä tainnut olla edes vaarallisemmasta päästä ohjelmassa, johon kuului myös base-hyppyä, meripelastusta yms... (vähän siis kallistuu tämäkin myötähäpeän puolelle ;) )
Kuvake
DeusVult
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 8469
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Sotilaiden voimankäyttö

#23

Viesti DeusVult »

Täällä on kunnon vähättelyt käynnissä... :D Mitäs se kettu totesikaan niistä pihlajanmarjoista? ;)
Peter Karis
DJJV Ju-Jutsu, historiallinen kikkailu.

Onko kuvittelu totuutta oikeaa?
Onko totuus onttoa kuvitelmaa? Liike vai staattisuus, vai Pieksämäen asemalla blues?
TRU
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 293
Lauteille: Lokakuu 2008

Sotilaiden voimankäyttö

#24

Viesti TRU »

DeusVult kirjoitti: Täällä on kunnon vähättelyt käynnissä... :D Mitäs se kettu totesikaan niistä pihlajanmarjoista? ;)
Joo, sori. Älyttömän mahtavia tekniikoita.

TRU
T-T
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 3596
Lauteille: Helmikuu 2011

Sotilaiden voimankäyttö

#25

Viesti T-T »

Noohh...

Mitä eikö takaperin puolivoltti olekaan hyvä juttu tositilanteessa? Voiko auton ohittaa muutenkin kuin hyppäämällä nokkapellin yli?
Reenatut kaverit kikkailevat.
Möksönmöö...
Kuvake
DeusVult
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 8469
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Sotilaiden voimankäyttö

#26

Viesti DeusVult »

Niin no... en mä ainakaan osaa mitään puolivoltteja vedellä, ja takakiertaritkin vähän on mitä on. Eli siis kyllä mä mieluummin ihastelen tällasta tekemistä ku jotain kulman haltuunottoja tai huoneen vyöryttämistä jotka sitten varmaan olis niitä käytännöllisiä tosipaikan tekniikoita... Nimittäin - ja sori oon väärässä - en usko että tätä videota on miksikään varsinaiseksi koulutusmateriaaliksi tai ohjenuoraksi edes tarkoitettu? Daa...
Peter Karis
DJJV Ju-Jutsu, historiallinen kikkailu.

Onko kuvittelu totuutta oikeaa?
Onko totuus onttoa kuvitelmaa? Liike vai staattisuus, vai Pieksämäen asemalla blues?
TRU
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 293
Lauteille: Lokakuu 2008

Sotilaiden voimankäyttö

#27

Viesti TRU »

DeusVult kirjoitti: Niin no... en mä ainakaan osaa mitään puolivoltteja vedellä, ja takakiertaritkin vähän on mitä on. Eli siis kyllä mä mieluummin ihastelen tällasta tekemistä ku jotain kulman haltuunottoja tai huoneen vyöryttämistä jotka sitten varmaan olis niitä käytännöllisiä tosipaikan tekniikoita... Nimittäin - ja sori oon väärässä - en usko että tätä videota on miksikään varsinaiseksi koulutusmateriaaliksi tai ohjenuoraksi edes tarkoitettu? Daa...
Niin. Aluksi suosittelen lukemaan nuo viestit. Ainakin omissani pyrin erottelemaan nuo näytösluontoiset tekniikat ja pyrin keskustelemaan juuri siitä että sellainen on tapana Itä-Euroopassa ja entisen Neuvostoliiton alueella, ja taisimpa mainita niitä viihdyttäviksin mitä ne kiistatta ovat.

Ja toisekseen kiitos että kirjoitit uuteen viestiisi muutakin kun aiemman yhden rivin on-linerin, mihin vastasin täsmälleen ihan yhtä typerällä lauseenparrella.

Ihmettelen muuten että ansioituneet ja erittäin hyvin asiaansa perustelevat kirjoittajat, joihin sinutkin luen, eivät välillä keskity kovinkaan paljon lukemaansa ja heittelevät vähän sitä sun tätä, mutta taas välillä ollaan eri ketjuissa kovasti peräänkuuluttamassa perusteluja ja rakentavaa keskustelua. Vai oliko tämä taas tätä perinteistä Potkun "noin ei kirjoiteta"-tyyliä jolla välillä ohjataan meitä uudempia tulokkaita talon tavoille?

Tai sitten meillä on vain hyviä ja huonoja päiviä. Minulla ei ole tänään hyvä päivä, ei sitten yhtään. Kiitos ja anteeksi taas kerran.

TRU
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Sotilaiden voimankäyttö

#28

Viesti bodyguard »

TRU kirjoitti: Jotenkin entisen Neuvostoliiton alueella ja Itä-Euroopassa on jäljellä sitä ajatusta että "näyttävä=tehokas". Eli joukon on osattava esittää mahdollisimman näyttävää settiä tai se ei ole tehokas. Olen minäkin käynyt Venäjällä katsomassa Omonien pyörimistä ja kierimistä Makarovit kourassa ja sellaiselle joka jotain asiasta ymmärtää niin sehän on ihan pelleilyä, viihdyttävää kyllä.
Tästä tuli mieleen kun eräällä kaverilla on joku varmaan 30v vanha venäläinen aseopetus VHS. Se oli ihan hulvatonta kamaa, joka tekniikkaan kuului joku pyörähdys tai ukemi tms. :D Sitä oli mukava kattella kaljapäissään saunaillassa.

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

Sotilaiden voimankäyttö

#29

Viesti L.K. »

Noissa itäblokin ja Aasian maissa tuntuu olevan tosi vahvasti aina noi ukemit yms. mukana. Lienee aika paljon tekemistä myös noilla ko. maiden suosimilla lajeilla mtä käyttävät lähitaistelukoulutukseensa jne.

Toisaalta, v.1997 kun kävin vartijan peruskurssin niin silloinen kouluttaja myös veteli ampumaradalla pyörähtäviä kaatumisia ja ampui perään...:=D
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Lowclass
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 1417
Lauteille: Huhtikuu 2010
Etulaji: Krav maga
Sivulajit: Nyrkkeily, MMA, Kali
Takalajit: Shotokan, taido yms...

Sotilaiden voimankäyttö

#30

Viesti Lowclass »

Sanotaanko näin että muutaman vuoden kokemuksella aikoinaan ei tehdä kuperkeikkoja kun harjoitellaan ampumista. Siis oikealle porukalle joka harjoittelee pahan pojan kiinniottoa ja muita tilanteita. Ei tarkoitus olla liian salamyhkäinen mutta menee muuten punaleimaosastolle mikäli tarkemmin.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 41 kurkkijaa