Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Potkun torjunta lyönnillä

Korealaiset lajit

Valvoja: Valvoja

Kuvake
AriJ
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 12708
Lauteille: Tammikuu 2005

Potkun torjunta lyönnillä

#16

Viesti AriJ »

Lehe kirjoitti:
L.K. kirjoitti:
JanneKoo kirjoitti: Itte oon joskus tosiaan torjunu potkun lyönnillä, käsi nyrkissä ja sääreen, potku oli mawa ja tyypin potkimis into loppu siihen.... toimi koska osui kahdella suurimmalla rystysellä ja kaveri oli potkija tyyppi nii osas odottaa....
Varmasti toimiva homma jos kaikkie menee putkeen, mutta näkisin kyllä aika paljon riskitekijöitäkin tuossa..?
Samaa mieltä. Mitäs jos se sääri on tehty potkimista ja potkujen (alapotkut) blokkaamista varten. Silloin nyrkin/kyynerpään paikka lienee jalkaterän tai polven yläpuolen suunnalla. Toki pehmenee se säärikin kun aikansa samaan kohtaan osuu....
Miten mä muistelen jotain tän tyylistä tehdyn Potkumiitti III kiukkariosuudessa... Mulla oli vielä parina Samppa, jonka mawa on aiiiiiika pelottava.....

[smilie=ppsmilie.gif]
______________________
Kuvake
JanneKoo
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 257
Lauteille: Helmikuu 2009

Potkun torjunta lyönnillä

#17

Viesti JanneKoo »

Ohan siinä riskinsä niinkui kaikes, mut meni kananpojalta siivet (nicky cruzia lainatakseni). Se oli lähinnä kokeilumielessä tehty enkä suosittele sen enempiä.
"A person who never made a mistake, never tried anything new"
"A question that sometimes drive me hazy: am i or the others crazy"
-Albert Einstein-
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

Potkun torjunta lyönnillä

#18

Viesti L.K. »

Jeps, hyvä jos toimii. Viittasin vain lähinnä siihen, että itse ainakin olen tottunut rakentamaan hommat sen varaan, että pyritään tekee niitä juttuja mitkä toimii mahdollisimman hyvin sumussa, sateessa ja seitsemässä simassakin;)

Toki tää voi osaltaan taas liittyä siihen kontekstiin missä itse "pelaa", kamppailullisemmassa ympäristössä/skenessä voi toki treenata laajemmalla skaalalla ja kokeilla melkein mitä vaan. IP-mielsä taas ei ole kovinkaan järkevää opetela mitään kikkakakkosia vaan panostaa niihin mahdollisimman varmoihin tekniikoihin/toimintamalleihn ja sitten toistaa niitä kyllästymiseen asti niin voi joskus oppiakin jotain:)

Tietty mikään muuhan ei ole varmaa kun kuolema;)
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Kuvake
Lohikäärmepallo
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 792
Lauteille: Syyskuu 2006

Potkun torjunta lyönnillä

#19

Viesti Lohikäärmepallo »

Siitähän voidaan taittaa peistä maailman tappiin mikä tekniikka on toimiva ja mikä ei. Itse olen murtanut yhden rystysistäni välttääkseni perusteellisen selkäsaunan. Tappeleminen on pirun epäterveellistä touhua.

Eipä sillä, ei tuo mestarin tekniikka ihan tuosta videosta avaudu. Ihmettelen miksi hän tekee tekniikan yhdellä kädellä, luulisi että kaksi käpälää kuolettaisi potkun paremmin. Toisaalta eipä tuosta myöskään käy ilmi miten käsiä on treenattu.
Kuvake
AriJ
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 12708
Lauteille: Tammikuu 2005

Potkun torjunta lyönnillä

#20

Viesti AriJ »

L.K. kirjoitti: Tietty mikään muuhan ei ole varmaa kun kuolema;)
Ja senkin tietää vasta koettuaan :)
______________________
Kuvake
JanneKoo
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 257
Lauteille: Helmikuu 2009

Potkun torjunta lyönnillä

#21

Viesti JanneKoo »

Niin tässä puuttuu sellainen painopiste meidän reeneihin et me wanhempi vöisten kanssa piruillaan toisille kaikella mahdollisella tavalla ja kettuillaan fyysisesti et toisella tapaa, koska tunnetaan toisemme ja kun tämän yhdistää ensimmäiseen kirjoitukseeni nii saattaapi arvata mitä siinä lyönnillä on haettu :oops: :smt003

Tuosta videosta vielä, et kerran reeneissä knockdownissa huomattavasti kokeneemman kanssa kävi sillee et rupesin vetämään mawaa ja se veti heti vastaan sokuton, joka osu mua suoraan jalkapöytään(läts oli ääniefekti) ja ei ottanu kipiää tai mitää mut oli toimintakyvytön jonku aikaa :smt102
"A person who never made a mistake, never tried anything new"
"A question that sometimes drive me hazy: am i or the others crazy"
-Albert Einstein-
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 16087
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Potkun torjunta lyönnillä

#22

Viesti Kari Aittomäki »

En viittiny katella tota videoo kokonansa..
Mä olen kerran ottanu kookkaan thaikku-hurmostajan (hitaan) alapotkun vastaan "ankkurilla".
Sparri loppu siihen.
Nelivitoskulma ja kunnon sääriluuvastapallo tekee hyvää.
Kadulla tais yhdeltä persseilijältä luitaki mennä, en jääny laskemaan kun omakaverilla oli tuore reikä keuhkossa. Kiiru.

Mutta Kalle kerran yritti demona lämästä mua tonkaltasesti..
Ei osunu aivan kohdalleen ja tilannetta seuranneen umpihappaman kantturan kommentointi varmisti sen etten antanu seuraavienkaan yritysten osua. Tunnistin ja tajusin kyllä idean ja onhan tuo aivan mahdollinen onnistuma.

Eli Kalle on esitellly mulle ton, minusta varsin haparoivan tavan ottaa vastaan potku.
Sillä jos olisin oikeesti menopäällä ja jalkaa antaumuksella antaisin..
Emmä tollasta säpistämistä edes huomais. Jolsei se ajoitus ois a-i-v-an kohdallaan.
Kylläsekin vaihtoehto oli toki tunnettavissa.

Itte en kyllä ees yrittäis.
Edes treenata.
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 19092
Lauteille: Helmikuu 2005

Potkun torjunta lyönnillä

#23

Viesti Jussi Häkkinen »

Videon "torjunta" näyttää lähinnä tsekkaamiselta, ei sen kummemmalta.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Kuvake
Clancy B.
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 3386
Lauteille: Kesäkuu 2009

Potkun torjunta lyönnillä

#24

Viesti Clancy B. »

Yläpotkuun onnistunut vuosien varrella muutamasti kääntään kyynärpään sääreen, toimii. Mutta satoja vetoja ja tyyliin pari onnistunutta niin prosentti ei oo riittävän korkea jotta kannattaa harjoitella tietoisesti, mielestäni.

Mutta jos onnaa kohalleen niin tutkimani mukaan TÖ FAAIT IS OUVEEER! Vaikka oli säärisuojat.
Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys; look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death.

Sun Tzu
Kuvake
AriJ
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 12708
Lauteille: Tammikuu 2005

Potkun torjunta lyönnillä

#25

Viesti AriJ »

Lyönnillä potkuun on itselle taasen tuttujuttu Kukishinden Taijutsusta, mutta siellä hommassa mukana taas haarniskat, ja se muuttaa pelikenttää huomattavasti.
______________________
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 23 kurkkijaa