Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Potkun torjunta lyönnillä

Korealaiset lajit

Valvoja: Valvoja

Alapotku
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 227
Lauteille: Heinäkuu 2011
Paikkakunta: Rovaniemi
Etulaji: Defendo
Sivulajit: Libre Fighting, Baraw Sugbo, kuntonyrkkeily, Combat Hapkido
Takalajit: Thaiboxing

Potkun torjunta lyönnillä

#1

Viesti Alapotku »

Suurmestari In Sun Seo (10 Dan) torjuu etupotkun kämmenlyönnillä ylhäältä alaspäin muutamassa youtubessa olevassa videossa, mm. tässä
" onclick="window.open(this.href);return false;

Miten tuo tekniikka pitää tehdä "oikein"? Onko se todella toimiva potkun pysäyttäjä? Muutama minua ylempi (mutta suurmestaria alempi) harrastaja on asiasta kysyessäni väittänyt, ettei potkua voi/kannata torjua lyönnillä. Vaan olisi mukava oppia tuo tekniikka, jos on toimiva.
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

Potkun torjunta lyönnillä

#2

Viesti L.K. »

Niinno..ainakin tuossa videossa ei tuolla voimalla tehtyä potkua (joka ei osuisi edes ilman torjuntaa) ole hirveästi ongelma tuolla tavoin torjua..?
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Kuvake
DeusVult
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 8469
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Potkun torjunta lyönnillä

#3

Viesti DeusVult »

Niin, tuossa videolla näyttäisi että kyseessä ei varsinaisesti ole "torjunta", vaan potku yksinkertaisesti vältetään perääntymällä taaksepäin. Tuolla läpsäisyllä lienee joku muu tarkoitus.
Peter Karis
DJJV Ju-Jutsu, historiallinen kikkailu.

Onko kuvittelu totuutta oikeaa?
Onko totuus onttoa kuvitelmaa? Liike vai staattisuus, vai Pieksämäen asemalla blues?
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Potkun torjunta lyönnillä

#4

Viesti Totte »

DeusVult kirjoitti: Tuolla läpsäisyllä lienee joku muu tarkoitus.
Mulla tuli ekana mieleen että sillä yritetään vaikeuttaa potkun palautusta ja saattaa hyökkääjä epätasapainoon.
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
obmijoy
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 3461
Lauteille: Maaliskuu 2009

Potkun torjunta lyönnillä

#5

Viesti obmijoy »

parempis ehkäs näin
gedanbarai maisesti sinne itsestä oikeallpäin huitaistuna joa sormin saa kiinni ok jos ei ehdi liukuaskeleella leukaan /kaulalle sama käsi joteski niin että potkua seuraava hyöjääjän etukäden suorakin tulee siirrettyä oikealle päin ja leuasta kautta kaulasta tontiin

tuo potku ei olis alunperinkään osunut ja jos ajoitus olis mennyt pieleen ois sormet saattaneet sanoa kuin aamu murot

jos ei muista mitä aamumurot sanoo menee keittiöön ja ottaa niitä tai laittaa sormet ovenväliin ja oven kiinni
hyvää yötä kaikille
ALOITTELIJA perehdy tähän:
linkki
tärkeintä on venyt. ja keskivart. vahvistus, jotta voi harjoitel. turvallisesti linkki
http://kiusatunvastaisku.blogspot.com/p ... tulle.html
https://www.youtube.com/watch?v=VJK2hIf6Ptg&t=3s
Poista käyttäjä 1416
Viestit tässä aiheessa: 1

Potkun torjunta lyönnillä

#6

Viesti Poista käyttäjä 1416 »

Aika paljolti näyttää itsesuggestiolta ton vastaanottavan osapuolen osalta.
Terho
potkutyyny
potkutyyny
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1
Lauteille: Heinäkuu 2010

Potkun torjunta lyönnillä

#7

Viesti Terho »

Taitaa olla tuo torjunta jonkinlainen variantti perinteisestä pyyhkäisevästä käsitorjunnnasta joka on tyypillinen Korealaisissa lajeissa.
Taidetaan jossain piireissä palmakki nimelläkin kutsua.
Näille torjunnoille ominaista on että suoritetaan myös väistöliike sekä ohjataan jalkaa siten että potkun palautuminen vaikeutuu. Näin saadaan tosiaan pidennettyä sitä omaa toiminta aikaa.
Tämän tyyppisissä torjunnoissa ei varsinaisesti ole tarkoitus pysäyttää potkun liike-energiaa vaan jälleen ohjata sitä.

Tässä videossa näyttäisi olevan kysymys enemmän jostain demojutusta jossa tosiaan potkaiseva henkilö lähinnä ojentaa jalkaa.
Torjunta on kyllä kieltämättä mielestäni hieman mielenkiintoinen :) ja enemmän näyttää olevan jutun juonena se mitä tapahtuu tuon torjunnan jälkeen.
Kuvake
o.piispanen
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 159
Lauteille: Heinäkuu 2009
Paikkakunta: Mikkeli

Potkun torjunta lyönnillä

#8

Viesti o.piispanen »

Jatkan arvailua ehdottamalla, että videon otsikon mukaisesti mestari kenties yrittää iskeä hermopisteeseen jalassa?

Tarkkaa puuhaa saisi olla kyllä, varsinkin jos toinen tosissaan potkaisee.
Kuvake
Lohikäärmepallo
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 792
Lauteille: Syyskuu 2006

Potkun torjunta lyönnillä

#9

Viesti Lohikäärmepallo »

Juu, hermopisteitä varmaan haetaan. Jalassa on parikin, joihin vaikuttamalla saa väkevänkin koiven pysäytettyä, mutta tarkkaa on kuin sääsken... tai no... arvasitte kumminkin. Minusta ihan mahdollista, jos treenaa tarpeeksi.
Kuvake
TheSaint
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 47
Lauteille: Syyskuu 2010

Potkun torjunta lyönnillä

#10

Viesti TheSaint »

Jalkapöytä nyt on aika herkkää aluetta ja vaikka luunappikin siihen aiheuttaa reaktion, mutta omasta mielestä ei ole mitään tekemistä realistisuuden kanssa. Kuten yllä mainittiin mukana hyppivä ojentaa jalkaa kiltisti ja lähti alunperinkin potkaisemaan ihan liian kaukaa, kunnon potkua vastaan on parempia asioita mitä treenata.
Kuvake
JanneKoo
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 257
Lauteille: Helmikuu 2009

Potkun torjunta lyönnillä

#11

Viesti JanneKoo »

Itte oon joskus tosiaan torjunu potkun lyönnillä, käsi nyrkissä ja sääreen, potku oli mawa ja tyypin potkimis into loppu siihen.... toimi koska osui kahdella suurimmalla rystysellä ja kaveri oli potkija tyyppi nii osas odottaa....
"A person who never made a mistake, never tried anything new"
"A question that sometimes drive me hazy: am i or the others crazy"
-Albert Einstein-
Kuvake
Ile
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 6402
Lauteille: Lokakuu 2009

Potkun torjunta lyönnillä

#12

Viesti Ile »

Mä oon kanssa joskus ottanut kylkeen suunnatun mawan silleen mukavasti kyynärpäällä vastaan jalkapöydän kohdalta. Treenikaveri jopa pikkuisen kuumeni kyseisestä kohtelusta.
Lehe
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1196
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Saaristo

Potkun torjunta lyönnillä

#13

Viesti Lehe »

Potkujen poimiminen kyynerpäillä lienee aika perussettiä kiukkarissa. Toki vähän kannattaa katsoa, miten paikkoja avaa ja mitä torjuu.

Potkun torjuminen lyömällä taas. Ei liity aloitusviestiin, mutta otsikkoon. Lähellä ollessa ja kaverin potkiessa lyödään (vaikka ylävartaloon), pommit voi myös heitellä työntävänä. Itse potkua ei välttämättä tuolloin blokkailla vaan vaikutetaan sen yhdellä jalalla olevan tasapainoon, jotta saataisiin itse mukavampi asetelma jatkopelaamista varten. Liennee peruskauraa valtaosassa lajeja.

"Kun vastapuoli lyö, potki ja kun vastapuoli potkii, lyö"... brushteeth
Se mikä ei tapa, sattuu s-tanasti..
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

Potkun torjunta lyönnillä

#14

Viesti L.K. »

JanneKoo kirjoitti: Itte oon joskus tosiaan torjunu potkun lyönnillä, käsi nyrkissä ja sääreen, potku oli mawa ja tyypin potkimis into loppu siihen.... toimi koska osui kahdella suurimmalla rystysellä ja kaveri oli potkija tyyppi nii osas odottaa....
Varmasti toimiva homma jos kaikkie menee putkeen, mutta näkisin kyllä aika paljon riskitekijöitäkin tuossa..?
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Lehe
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1196
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Saaristo

Potkun torjunta lyönnillä

#15

Viesti Lehe »

L.K. kirjoitti:
JanneKoo kirjoitti: Itte oon joskus tosiaan torjunu potkun lyönnillä, käsi nyrkissä ja sääreen, potku oli mawa ja tyypin potkimis into loppu siihen.... toimi koska osui kahdella suurimmalla rystysellä ja kaveri oli potkija tyyppi nii osas odottaa....
Varmasti toimiva homma jos kaikkie menee putkeen, mutta näkisin kyllä aika paljon riskitekijöitäkin tuossa..?
Samaa mieltä. Mitäs jos se sääri on tehty potkimista ja potkujen (alapotkut) blokkaamista varten. Silloin nyrkin/kyynerpään paikka lienee jalkaterän tai polven yläpuolen suunnalla. Toki pehmenee se säärikin kun aikansa samaan kohtaan osuu....
Se mikä ei tapa, sattuu s-tanasti..
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 27 kurkkijaa