Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti.
Fillarit, nuo mainiot mankelit
Valvoja: Valvoja
- SkaNestori
- munillepotkija
- Viestit tässä aiheessa: 6
- Viestit: 875
- Lauteille: Heinäkuu 2007
Fillarit, nuo mainiot mankelit
Onpahan hämärän näkönen vekotin.
Itse en suosittele minkäänlaista joustoa mihinkään ellei sitä varmaksi tarvitse. Tuo niin pirusteen paljon painoa ja huoltotarpeita. Hyville poluille ja pururadoillekin pääsee melkein paremmin ilman edes etujoustoa. Sitten kun alkaa ajelemaan pirunpeltoja tiheemmästikin, kannattaa harkita noita iskaripöyriä.
Mulla on täysnotku jolla käyn sillontällön puottelemassa sangen hankalia maastoja, muuten meen kyllä cyclocrossilla ihan polkua ja pururataa, sekä asfalttia tiätennii.
Kuten NCP mainitsi, samalla rahalla saa parempia. Varmasti.
Itse en suosittele minkäänlaista joustoa mihinkään ellei sitä varmaksi tarvitse. Tuo niin pirusteen paljon painoa ja huoltotarpeita. Hyville poluille ja pururadoillekin pääsee melkein paremmin ilman edes etujoustoa. Sitten kun alkaa ajelemaan pirunpeltoja tiheemmästikin, kannattaa harkita noita iskaripöyriä.
Mulla on täysnotku jolla käyn sillontällön puottelemassa sangen hankalia maastoja, muuten meen kyllä cyclocrossilla ihan polkua ja pururataa, sekä asfalttia tiätennii.
Kuten NCP mainitsi, samalla rahalla saa parempia. Varmasti.
True, we love life, not because we are used to living, but because we are used to loving. There is always some madness in love, but there is also always some reason in madness.
Miun Blog
Miun Blog
Fillarit, nuo mainiot mankelit
Jonkin verran ihmetyttää maastopyörien mahdottoman suuri osuus tuolla kun pyöräilee. Ajo useimmilla varmaan kuitenkin on pääasiassa asfalttia. Myyjien ammattitaidottomuuttako lienee vai mitä? Kuten todettu, niin polkua pitkin ajelee kivasti cc:lläkin. Suurin osa hiekkateistäkin menee ihan mukavasti jopa 23mm kapealla maantiesliksillä.
Harva meistä harkitsee autokaupoillekaan lähtiessään traktorin ostoa.
Harva meistä harkitsee autokaupoillekaan lähtiessään traktorin ostoa.
Ain't no one.
- Paappa
- päähänpotkija
- Viestit tässä aiheessa: 62
- Viestit: 12787
- Lauteille: Syyskuu 2005
- Paikkakunta: Helsinki
Fillarit, nuo mainiot mankelit
Samaa ihmettelen itsekin. Toinen ihmetystä aiheuttava asia on se, että pyörien mitoitukseen asiakkaan mukaan ei kiinnitetä huomiota. Esimerkiksi kun etsin uutta pyörää, minulle tarjottiin eräässä liikkeessa 58 cm Bianchin cc-pyörää. Pituuttahan minulla on siis 190 cm. Tuo pyörä olisi ollut sillä runkogeometrialla armotta alimittainen. Oli viimeinen pyörä tuota mallia siinä liikkeessä, joten oli varmaan paineita myydä se pois. Samalla olisi tehnyt karhunpalveluksen asiakkaalle. Minusta tuo on erittäin huonoa asiakaspalvelua ja/tai asiantuntemuksen puutetta.MarkkuT kirjoitti: Jonkin verran ihmetyttää maastopyörien mahdottoman suuri osuus tuolla kun pyöräilee. Ajo useimmilla varmaan kuitenkin on pääasiassa asfalttia. Myyjien ammattitaidottomuuttako lienee vai mitä?
Onneksi on hyviäkin pyöräliikkeitä
"Always keep an edge on yr knife, son, always keep an edge on yr knife
'cause a good sharp edge is a man's best hedge against the vague uncertainties of life"
(Corb Lund)
'cause a good sharp edge is a man's best hedge against the vague uncertainties of life"
(Corb Lund)
- NCP
- kylkeenpotkija
- Viestit tässä aiheessa: 27
- Viestit: 4229
- Lauteille: Elokuu 2007
- Paikkakunta: Turku
Fillarit, nuo mainiot mankelit
Onhan citymaastureitakin ihan perkeleesti, ja ihan asvalttiajossa. Ehkä siinä on joku illuusio siitä, ettei millään muilla pääse kulkemaan edes hiekoitussepelillä? CX on kyllä hyvä yleisfillari. Tai hybridi.MarkkuT kirjoitti: Jonkin verran ihmetyttää maastopyörien mahdottoman suuri osuus tuolla kun pyöräilee. Ajo useimmilla varmaan kuitenkin on pääasiassa asfalttia. Myyjien ammattitaidottomuuttako lienee vai mitä? Kuten todettu, niin polkua pitkin ajelee kivasti cc:lläkin. Suurin osa hiekkateistäkin menee ihan mukavasti jopa 23mm kapealla maantiesliksillä.
Harva meistä harkitsee autokaupoillekaan lähtiessään traktorin ostoa.
Suurinta vapautta on vapaus tyhmyyteen.
Fillarit, nuo mainiot mankelit
Nykyistä cc:tä kun vertaan vanhaan hybridiin niin useammin tulee lähdettyä lenkille ja mukavampi se on työmatkoillakin, joten en kyllä oikein osaa keksiä hybridipyörämallin olemassaololle oikeutusta.NCP kirjoitti: CX on kyllä hyvä yleisfillari. Tai hybridi.
Ain't no one.
- AlexMachine
- etupotkija
- Viestit tässä aiheessa: 5
- Viestit: 6444
- Lauteille: Elokuu 2006
- Paikkakunta: Vaasa
- Etulaji: Nyrkkeily
- Sivulajit: Sra, IDPA
- Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima
Fillarit, nuo mainiot mankelit
Fillari pitäisi hankkia satunnaista huviajelua ja kuntoilua varten. Lähinnä kaupunkiympäristössä ja pyöräteillä tulee ajettua. Mielessä on ollut ns City-Fillari, 7-12 vaihdetta, tavarateline, käsijarrut edessä ja takana. Hintakatto jossain 500€ luokassa. Onko hyviä ehdotuksia?
Millainen runkokorkeus muuten pitäisi olla pitkäraajaiselle? 185cm pituutta, mutta jalkoihin menee 36" pituiset farkut joten jalat ovat pitkät.
Millainen runkokorkeus muuten pitäisi olla pitkäraajaiselle? 185cm pituutta, mutta jalkoihin menee 36" pituiset farkut joten jalat ovat pitkät.
The beatings will continue until morale improves.
- NCP
- kylkeenpotkija
- Viestit tässä aiheessa: 27
- Viestit: 4229
- Lauteille: Elokuu 2007
- Paikkakunta: Turku
Fillarit, nuo mainiot mankelit
Onneksi sinä sitten et päätä niiden olemassaolon oikeutuksesta. Onhan se aika syvältä kun joku löytää mieleisen pyörän ja tykkää polkea sillä. Varsinkin jos se on vääränlainen.MarkkuT kirjoitti:Nykyistä cc:tä kun vertaan vanhaan hybridiin niin useammin tulee lähdettyä lenkille ja mukavampi se on työmatkoillakin, joten en kyllä oikein osaa keksiä hybridipyörämallin olemassaololle oikeutusta.NCP kirjoitti: CX on kyllä hyvä yleisfillari. Tai hybridi.
Suurinta vapautta on vapaus tyhmyyteen.
Fillarit, nuo mainiot mankelit
Onpas hapokasta. Kaduttaako hybridin osto?NCP kirjoitti: Onneksi sinä sitten et päätä niiden olemassaolon oikeutuksesta. Onhan se aika syvältä kun joku löytää mieleisen pyörän ja tykkää polkea sillä. Varsinkin jos se on vääränlainen.
Samaa linjaa jatkaen, vähintään 500€ lisää budjettiin ja ostat cyclocrossarin.AlexMachine kirjoitti: Onko hyviä ehdotuksia?
Tai sitten jos painottuu kovasti tuohon kuntoiluun, niin saman tien ihan maantiepyörä.
Ain't no one.
- NCP
- kylkeenpotkija
- Viestit tässä aiheessa: 27
- Viestit: 4229
- Lauteille: Elokuu 2007
- Paikkakunta: Turku
Fillarit, nuo mainiot mankelit
No tuli kyllä laitettua vähän liian hapokkaasti. Ei kaduta, mietin mitä ostaisin sille kaveriksi. CX on yksi todella vahva vaihtoehto, mutta haluan talveksi leveämmät renkaat. Joku fatbiken ja cyclon risteytys olisi siis mielessä.MarkkuT kirjoitti: Onpas hapokasta. Kaduttaako hybridin osto?
Cyclocrossarien ainoa vika on siinä että suomenkielinen nimitys puuttuu.
Mutta siis olen sitä mieltä, että mikä tahansa fillari lunastaa oikeuden olemassaoloonsa sillä, että joku tykkää sillä polkea. Liike on päämäärä, ei väline. Kunhan vaan saadaan ihmiset pyörien päälle. Jopa hipit mummopyörillään, teinit uus-jopoillaan ja hipsterit fikseillään.
Suurinta vapautta on vapaus tyhmyyteen.
Fillarit, nuo mainiot mankelit
Normiajot lastenkuljetuksineen hoituu seitsemän vaihteisella Helkamalla. Halusin kesäksi jotain kivaa fiilistelypyörää. Kekkasin cruiserin ja tilasinki sellaisen. Maahantuoja vaan ei saannut sitä viidessä viikossa vaikka kolmessa piti. Ainakin pari viikkoa olisi vielä mennyt.
Kekkasin että kotona on vanha DBS:n runko. Saapahan omaa kivaa kun puuhailee ja ku ite tekee saa semmosen ku sattuu tulemaan!
Tästä lähdettiin:
Väri oli kivan tumman ruskea mutta aivan naarmuilla ja isoja kolhuja täynnä joista ruoste paistoi.
Kilikalia pintaan, alle perus kiekot mitä löytyy joka pyöräkaupasta valmiina + 28mm gummit. Eka koeajo ja totesin että sijotan tähän oikeasti jotenka tilasin Brooksin komian nahkasatulan. Ja tulos on tällainen leppoisalla välityksellä (mäkiä ja vastatuulta jonkin verran) yksivaihteinen jalkajarrullinen miestenpyörä (ei sinkula eikä fixi) Kaferaaseri(tarra tulossa sitten joskus jossa tuo teksti):
Musta väri kivasti heijjastelee sateen jälkeisen taivaan violettia sävyä.
Tarakka ja lokarit on tallessa mutta tällä ajelen vain kesällä hyvällä kelillä. Joko kruisaillen rannoilla tai illan päätteeksi hikinen puolituntinen.
Kekkasin että kotona on vanha DBS:n runko. Saapahan omaa kivaa kun puuhailee ja ku ite tekee saa semmosen ku sattuu tulemaan!
Tästä lähdettiin:
Väri oli kivan tumman ruskea mutta aivan naarmuilla ja isoja kolhuja täynnä joista ruoste paistoi.
Kilikalia pintaan, alle perus kiekot mitä löytyy joka pyöräkaupasta valmiina + 28mm gummit. Eka koeajo ja totesin että sijotan tähän oikeasti jotenka tilasin Brooksin komian nahkasatulan. Ja tulos on tällainen leppoisalla välityksellä (mäkiä ja vastatuulta jonkin verran) yksivaihteinen jalkajarrullinen miestenpyörä (ei sinkula eikä fixi) Kaferaaseri(tarra tulossa sitten joskus jossa tuo teksti):
Musta väri kivasti heijjastelee sateen jälkeisen taivaan violettia sävyä.
Tarakka ja lokarit on tallessa mutta tällä ajelen vain kesällä hyvällä kelillä. Joko kruisaillen rannoilla tai illan päätteeksi hikinen puolituntinen.
Bruce Lee elää!
- Paappa
- päähänpotkija
- Viestit tässä aiheessa: 62
- Viestit: 12787
- Lauteille: Syyskuu 2005
- Paikkakunta: Helsinki
Fillarit, nuo mainiot mankelit
Hieno! Ei häviä varmaan yhtään Pelagolle
Josta tulikin mieleeni jotta ostin minäkin nahkasatulan, Brooksin B 17 Imperial -mallin. Ensimmäiset kilometrit ajettu joten paljoa en vielä osaa sanoa, mutta tuntui heti hyvältä. Satulassa on aukko johon genitaalit on hyvä sijoittaa (siis satula ei paina hermoja siinä herkässä paikassa). Pitäisi tulla vain mukavammaksi käytön myötä. Sain tähän kimmokkeen kun reissussa piti alkuperäisellä satulalla kilometrin välein nousta seisoalleen polkemaan vain siksi kun tuntui niin ikävältä alapäässä.
Nahkasatulahan pitää rasvata ennen käyttöönottoa, laitoin illalla alapintaan reilummin ja vähemmän päälliseen kuten ohje oli. Aamulla en muistanut ajoissa että päällisestä pitäisi pyyhkiä ylimääräiset pois ennen kuin polkemaan lähtee. Sitten oli rasvat persauksissa vähän ajan päästä
Josta tulikin mieleeni jotta ostin minäkin nahkasatulan, Brooksin B 17 Imperial -mallin. Ensimmäiset kilometrit ajettu joten paljoa en vielä osaa sanoa, mutta tuntui heti hyvältä. Satulassa on aukko johon genitaalit on hyvä sijoittaa (siis satula ei paina hermoja siinä herkässä paikassa). Pitäisi tulla vain mukavammaksi käytön myötä. Sain tähän kimmokkeen kun reissussa piti alkuperäisellä satulalla kilometrin välein nousta seisoalleen polkemaan vain siksi kun tuntui niin ikävältä alapäässä.
Nahkasatulahan pitää rasvata ennen käyttöönottoa, laitoin illalla alapintaan reilummin ja vähemmän päälliseen kuten ohje oli. Aamulla en muistanut ajoissa että päällisestä pitäisi pyyhkiä ylimääräiset pois ennen kuin polkemaan lähtee. Sitten oli rasvat persauksissa vähän ajan päästä
"Always keep an edge on yr knife, son, always keep an edge on yr knife
'cause a good sharp edge is a man's best hedge against the vague uncertainties of life"
(Corb Lund)
'cause a good sharp edge is a man's best hedge against the vague uncertainties of life"
(Corb Lund)
-
- polveenpotkija
- Viestit tässä aiheessa: 1
- Viestit: 101
- Lauteille: Toukokuu 2009
- Paikkakunta: Helsinki
Fillarit, nuo mainiot mankelit
No pah! Mummopyöräni pöllittiin pihalta.
Pitänee ostaa jostain käytetty pyörä jossain vaiheessa, ei varmaan kuitenkaan netistä ellen näe jollain saitilla samaa pyörää kaupilteltavan ni sais sen takas...
Mie kun ole ikinä hankkinut vielä pyörää vartavasten ittelleni, niin minkä kokoinen pyörän pitäs olla? Millanen sopisi parhaiten poluille hiekalle ja asvaltille ja olis mahollisimman halpa.
Painolla ei kai oo kauheesti väliä? Tarkustushan on polkea sitä ei nostella.
Pitänee ostaa jostain käytetty pyörä jossain vaiheessa, ei varmaan kuitenkaan netistä ellen näe jollain saitilla samaa pyörää kaupilteltavan ni sais sen takas...
Mie kun ole ikinä hankkinut vielä pyörää vartavasten ittelleni, niin minkä kokoinen pyörän pitäs olla? Millanen sopisi parhaiten poluille hiekalle ja asvaltille ja olis mahollisimman halpa.
Painolla ei kai oo kauheesti väliä? Tarkustushan on polkea sitä ei nostella.
- NCP
- kylkeenpotkija
- Viestit tässä aiheessa: 27
- Viestit: 4229
- Lauteille: Elokuu 2007
- Paikkakunta: Turku
Fillarit, nuo mainiot mankelit
Ihan kaupunkifillari ilman vaihteita, jos et tykkää huoltaa. Muuten hybridi.Candy kirjoitti: Millanen sopisi parhaiten poluille hiekalle ja asvaltille ja olis mahollisimman halpa.
Paino vaikuttaa fillarissa yhtä paljon kuin kuskissa.Candy kirjoitti: Painolla ei kai oo kauheesti väliä? Tarkustushan on polkea sitä ei nostella.
Suurinta vapautta on vapaus tyhmyyteen.
Fillarit, nuo mainiot mankelit
Tuli louskutettua näppistä hybridin olemassaolon oikeutuksesta. Noh, mun cc:n geometria onkin semmoinen, että takalokarin ollessa paikoillaan ei lapsenistuimen "telakkaa" saa mahtumaan kiinni pystyputkeen. Piti siis kaivaa vanha sotaratsu naftaliinista...
Ain't no one.
Fillarit, nuo mainiot mankelit
Hikistymistä lukuunottamatta fillari on tosiaan mitä mainion menopeli. Pyöräilen nykyään (aloitin keväällä) 7 x vko töihin ja se 13 km päivässä + päälle iltatreenit on tehny ihmeitä kunnolle. Etenkin kun työmatkalla on mäkiä. Menopelini on mieheni omaisuutta tosin, ei edes mikään kaupunkipyörä, mutta kyllähän tuolla sotkee mukavasti. Vaihteita on enemmän kun tarviin, eikä ne oikein vaihdu ihan niinkuin pitäis ja ketjujenputoamispelon takia en niitä juurikaan vaihtele. Mut ainaki tulee ylämäkitreeniä kivasti kun vetää raskaammalla.
Kiitokset myös Itä-Vantaan kaupunkisuunnittelulle (noin yleensäkin se on hienoa, että Suomessa on pääsääntöisesti hyvät pyörätiet!) niin on turvallista ja helppoa ajella. Pääsee monien autoteiden yli tai ali.
Kiitokset myös Itä-Vantaan kaupunkisuunnittelulle (noin yleensäkin se on hienoa, että Suomessa on pääsääntöisesti hyvät pyörätiet!) niin on turvallista ja helppoa ajella. Pääsee monien autoteiden yli tai ali.
"We are all in the gutter, but some of us are looking at the stars."
-Oscar Wilde
-Oscar Wilde
Lauteilla
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Kari Aittomäki ja 206 kurkkijaa