Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Aikido vs jokin muu

Japanilaiset lajit

Valvoja: Valvoja

tabitha
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 61
Viestit: 6065
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#226

Viesti tabitha »

Koichi kirjoitti: Jos neiti viitsii katsoa mun ammatin tuolt esittelyistä.
Okei joo.

Voi olla että minun pitää tehdä huomattavasti "ulkoisemmin" ja kovemmin aikidotekniikkaa, koska olen niin pienikokoinen. Itseään isommalle sitä pehmeää tekniikkaa nyt ainakin on vaikea tehdä.

Tai sitten olen vain niin huono että en osaa pehmeää tekniikkaa ja puran siksi katkeruuttani netissä. :D
Eerik Norvio
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein. -Friedrich Nietzsche
Kuvake
Koichi
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 28
Viestit: 281
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#227

Viesti Koichi »

[quote="tabithaVoi olla että minun pitää tehdä huomattavasti "ulkoisemmin" ja kovemmin aikidotekniikkaa, koska olen niin pienikokoinen. Itseään isommalle sitä pehmeää tekniikkaa nyt ainakin on vaikea tehdä.[/quote]

Ei munkaa mitat oo ku 175 ja 75

Edit: menee vähän sanojen vääntelyks mut luulis et on helpompi tehdä isolle pehmeesti ku kovasti.
Fas est et ab hoste doceri.
tabitha
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 61
Viestit: 6065
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#228

Viesti tabitha »

Koichi kirjoitti: Edit: menee vähän sanojen vääntelyks mut luulis et on helpompi tehdä isolle pehmeesti ku kovasti.
Ei ole. Ison ihmisen saamiseksi liikkeelle, ja heittämiseksi, tarvitaan lantion, jalkojen ja selän voimat, liikevoimaa, ja lisäksi vielä kaikki käsien lihasvoimat. Kaikki mitä lähtee.

Tästä aikidolle tyypillisesti syntyy tilanne jossa on nagen koko paino, liike ja voima vastaan uken yksi nivel. Saattaa kuulua "krunts".

Mitään pehmeää tekniikkaa en ole saanut koskaan onnistumaan itseäni isommalle ukelle elävässä treenissä. Paitsi nyt tietty ikkyon mutta ei sekään hirveän pehmeä ole mun tekemänä :oops: Joojoo mun aikido on sellasta poliisijutsua. :oops:
Eerik Norvio
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein. -Friedrich Nietzsche
Kuvake
Koichi
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 28
Viestit: 281
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#229

Viesti Koichi »

tabitha kirjoitti:
Koichi kirjoitti: Edit: menee vähän sanojen vääntelyks mut luulis et on helpompi tehdä isolle pehmeesti ku kovasti.
Ei ole. Ison ihmisen saamiseksi liikkeelle, ja heittämiseksi, tarvitaan lantion, jalkojen ja selän voimat, liikevoimaa, ja lisäksi vielä kaikki käsien lihasvoimat. Kaikki mitä lähtee.

Tästä aikidolle tyypillisesti syntyy tilanne jossa on nagen koko paino, liike ja voima vastaan uken yksi nivel. Saattaa kuulua "krunts".

Mitään pehmeää tekniikkaa en ole saanut koskaan onnistumaan itseäni isommalle ukelle elävässä treenissä. Paitsi nyt tietty ikkyon mutta ei sekään hirveän pehmeä ole mun tekemänä :oops: Joojoo mun aikido on sellasta poliisijutsua. :oops:
Mä luulin et aikidossa käytetään vastustajan voimaa. :D

Edit:Luulen et sun kannattais keskittyä siihen horjutukseen. Sillon kaikki muu onnistuu ainakin mulla helpommin.
Fas est et ab hoste doceri.
tabitha
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 61
Viestit: 6065
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#230

Viesti tabitha »

Tuossahan käytetään sitäkin.

Siinä on oma voima + vastustajan voima.

Tottakai käytetään myös omaa voimaa. Kun on vastustajan voima, niin se on 1. Sitten laitetaan vielä oma voima, niin 1+1=2. Siis kaksi voimaa yhdessä. Itse ajattelen suunnilleen näin.

Vastustajan voiman käyttäminen ei suinkaan tarkoita sitä että vastustaja liikkuu itsekseen ja nage vain ohjailee. :D Se tarkoittaa vain sitä että vastustajan voimaa käytetään hyväksi. Kannattaa omaakin voimaa käyttää, ei muuten mitään tule. Ei se uke itsestään lennä.
Eerik Norvio
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein. -Friedrich Nietzsche
tabitha
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 61
Viestit: 6065
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#231

Viesti tabitha »

Koichi kirjoitti: Edit:Luulen et sun kannattais keskittyä siihen horjutukseen.
Se on nykyään tärkeys listalla sijalla kaksi. Ykköspaikalla lukee: atemi.
Eerik Norvio
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein. -Friedrich Nietzsche
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 19092
Lauteille: Helmikuu 2005

#232

Viesti Jussi Häkkinen »

Koichi kirjoitti: Mä luulin et aikidossa käytetään vastustajan voimaa. :D
Kyllä, mutta sen käyttämiseen käytetään myös omaa voimaa. Se, että tekee tekniikan vastustajan voimalla, ei tarkoita sitä, ettei käyttäisi omaa voimaa.

Kokoeroa voi korjata monillakin tavoilla. V*ttumaisuus on yksi niistä (siis tekninen tuollainen). Tosin, kun iso jätkä käyttää noita pienien konsteja, meininki on parhaimmillaan sangen hilpeää.

Minuun tekee suurimman vaikutuksen sellainen aikido, jossa hyökkääjiltä katoaa vauhti ja voima tyystin tekniikassa eikä esim. heitoista pääse tekemään muuta ukemia kuin nagen jalkojen juureen putoavan massahduksen. Tekniikka mahdollisimman lyhyttä ja eleetöntä sekä aukotonta, "tunnustelevuus" olematonta. Sellaista lyijyhyytelöaikidoa. Kaunista minimaalisuudessaan. Vaatii järjettömän taitomäärän.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Kuvake
Koichi
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 28
Viestit: 281
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#233

Viesti Koichi »

tabitha kirjoitti: Tuossahan käytetään sitäkin.

Siinä on oma voima + vastustajan voima.

Tottakai käytetään myös omaa voimaa. Kun on vastustajan voima, niin se on 1. Sitten laitetaan vielä oma voima, niin 1+1=2. Siis kaksi voimaa yhdessä. Itse ajattelen suunnilleen näin.

Vastustajan voiman käyttäminen ei suinkaan tarkoita sitä että vastustaja liikkuu itsekseen ja nage vain ohjailee. :D Se tarkoittaa vain sitä että vastustajan voimaa käytetään hyväksi. Kannattaa omaakin voimaa käyttää, ei muuten mitään tule. Ei se uke itsestään lennä.
Nii ei tietenkään. Toki on kyl sanottava et jos joku hyökkää ni sil on aika paljon liikettä siin hyökkäyksessä jota voi käyttää hyväksi. Vaikka voi tietty olla et joku vaan tarraa kiinni ja pysyy muuten paikallaan.
Fas est et ab hoste doceri.
tabitha
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 61
Viestit: 6065
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#234

Viesti tabitha »

Jussi Häkkinen kirjoitti: Kyllä, mutta sen käyttämiseen käytetään myös omaa voimaa. Se, että tekee tekniikan vastustajan voimalla, ei tarkoita sitä, ettei käyttäisi omaa voimaa.
Mä sanoin jo tuon, mutta sekavammin.
Minuun tekee suurimman vaikutuksen sellainen aikido, jossa hyökkääjiltä katoaa vauhti ja voima tyystin tekniikassa eikä esim. heitoista pääse tekemään muuta ukemia kuin nagen jalkojen juureen putoavan massahduksen. Tekniikka mahdollisimman lyhyttä ja eleetöntä sekä aukotonta, "tunnustelevuus" olematonta. Sellaista lyijyhyytelöaikidoa. Kaunista minimaalisuudessaan. Vaatii järjettömän taitomäärän.
Oi Jussi sä kuvasit Yoshinkania todella hyvin.
:smt060
Eerik Norvio
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein. -Friedrich Nietzsche
Kuvake
Koichi
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 28
Viestit: 281
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#235

Viesti Koichi »

Jussi Häkkinen kirjoitti:
Koichi kirjoitti:Mä luulin et aikidossa käytetään vastustajan voimaa. :D
Kyllä, mutta sen käyttämiseen käytetään myös omaa voimaa. Se, että tekee tekniikan vastustajan voimalla, ei tarkoita sitä, ettei käyttäisi omaa voimaa.

Kokoeroa voi korjata monillakin tavoilla. V*ttumaisuus on yksi niistä (siis tekninen tuollainen). Tosin, kun iso jätkä käyttää noita pienien konsteja, meininki on parhaimmillaan sangen hilpeää.

Minuun tekee suurimman vaikutuksen sellainen aikido, jossa hyökkääjiltä katoaa vauhti ja voima tyystin tekniikassa eikä esim. heitoista pääse tekemään muuta ukemia kuin nagen jalkojen juureen putoavan massahduksen. Tekniikka mahdollisimman lyhyttä ja eleetöntä sekä aukotonta, "tunnustelevuus" olematonta. Sellaista lyijyhyytelöaikidoa. Kaunista minimaalisuudessaan. Vaatii järjettömän taitomäärän.
Tai ison äijän joka nappaa pienempää pillistä kiinni kesken juoksun. :D
Fas est et ab hoste doceri.
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 19092
Lauteille: Helmikuu 2005

#236

Viesti Jussi Häkkinen »

Koichi kirjoitti: Tai ison äijän joka nappaa pienempää pillistä kiinni kesken juoksun. :D
Sekin toimii. :) Eikä siinäkään mitään vikaa ole.

(Itse tosin suosin esim. kulma- ja nenärenkaita, korvakoruja jne., ei vaadi pientä jätkää hyökkäämään. Menee muuten maahan yllättävän suosiolla...) :D
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
tabitha
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 61
Viestit: 6065
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#237

Viesti tabitha »

Kummasta pillistä? ;)
Eerik Norvio
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein. -Friedrich Nietzsche
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 19092
Lauteille: Helmikuu 2005

#238

Viesti Jussi Häkkinen »

tabitha kirjoitti: Kummasta pillistä? ;)
No pittäähän se kelloki vettee ettei jätätä! :lol:


(Insomnia on ihanaa. Ja kun siihen yhdistää flunssan, voi tulla aika nopeasti unimäärältään mielenkiintoinen viikko).
Viimeksi muokannut Jussi Häkkinen, tammi 2, 2006, 03.58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Kuvake
Koichi
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 28
Viestit: 281
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#239

Viesti Koichi »

Jussi Häkkinen kirjoitti:
Koichi kirjoitti:Tai ison äijän joka nappaa pienempää pillistä kiinni kesken juoksun. :D
Sekin toimii. :) Eikä siinäkään mitään vikaa ole.

(Itse tosin suosin esim. kulma- ja nenärenkaita, korvakoruja jne., ei vaadi pientä jätkää hyökkäämään. Menee muuten maahan yllättävän suosiolla...) :D
:maahan:
Fas est et ab hoste doceri.
tabitha
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 61
Viestit: 6065
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#240

Viesti tabitha »

Jussi Häkkinen kirjoitti: No pittäähän se kelloki vettee ettei jätätä! :lol:
Ja tietenkin hyökkäystekniikat munadori ja ryomunadori :p (pro: munEdori)
Viimeksi muokannut tabitha, tammi 2, 2006, 04.01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Eerik Norvio
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein. -Friedrich Nietzsche
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 36 kurkkijaa