Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Portsarit

Keskustelua suojelu- ja turvallisuusammateista

Valvoja: Valvoja

Vastaa
tohtorismies
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 17
Viestit: 3905
Lauteille: Kesäkuu 2008

Portsarit

#571

Viesti tohtorismies »

MikaM kirjoitti: Saksanmaalla on jotain mätää, Shakesperea muokatakseni: http://www.stara.fi/2011/04/28/portsari ... oklubilla/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ehkä vielä oudonpaa on jutun alla olevat kommentit Suomesta.
Tony Aaltonen kirjoitti: nii, ku kaikki portsarit vetää hormoneita, lääkkeitä ja huumeita."
Huutonauru,huutonauru.
45 neliön kämmpä oli täynnään lihaksikkaita ja äärimmäisen päihtyneitä voimmamiehiä
"My karate is as simple as walking up to somebody and hitting them, something I saw some 29 years ago." Dennis Jones
"Perkele, mä oon hyppiny narua pikkupojasta asti!" Meskus
"Gorgoroth on edelleen kuraa" TimoS
T-T
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 63
Viestit: 3596
Lauteille: Helmikuu 2011

Portsarit

#572

Viesti T-T »

Sen verran pitää kyllä pähkäillä, että
kun näitä uutisia ja mielipiteitä järjestyksenvalvojista lukee, niin pakko tunnustaa, että mä en ole vieläkään päättänyt mikä mä olen.

Hormoneita, lääkkeitä ja huumeita vetävä ja välittävä random ihmistenhakkaaja,
joka joka ei osaa puhua ihmisille, vaan kompensoi sen lyömällä.
Vai ihminen joka ei puutu mihinkään, ja yrittää vain ryöstää humalaisilta tippiä.

Mutta se mikä mun pitäisi olla mitä mä en ikinä ole, niin iloinen hymyilevä asiakaspalvelija, joka hoitaa tukka trendikkäästi laitettuna ne muutamat pienet ärinät kohteliaasti puhumalla. Paikasta, ihmisitä ja ajasta riippumatta.

Vaikeita valintoja....
Kuvake
Clancy B.
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 25
Viestit: 3386
Lauteille: Kesäkuu 2009

Portsarit

#573

Viesti Clancy B. »

Jäikö T-T hymiöt uupuun vai tosissasiko pohdit noita valintoja?
Ole kova koville ja pehmeä pehmeille. Selvinpäin töissä myös hyvä olla, ja muutenkin.
Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys; look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death.

Sun Tzu
T-T
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 63
Viestit: 3596
Lauteille: Helmikuu 2011

Portsarit

#574

Viesti T-T »

Juu jäi hymiöt pois :D
Näyttipäs kauhean paljon vakavammalta kun luin sen tällain jälkeenpäin.
Se ei ollut tarkoitus.
tohtorismies
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 17
Viestit: 3905
Lauteille: Kesäkuu 2008

Portsarit

#575

Viesti tohtorismies »

Clancy B. kirjoitti: Selvinpäin töissä myös hyvä olla, ja muutenkin.

Siis mitä helvettiä? brushteeth
45 neliön kämmpä oli täynnään lihaksikkaita ja äärimmäisen päihtyneitä voimmamiehiä
"My karate is as simple as walking up to somebody and hitting them, something I saw some 29 years ago." Dennis Jones
"Perkele, mä oon hyppiny narua pikkupojasta asti!" Meskus
"Gorgoroth on edelleen kuraa" TimoS
Kuvake
Clancy B.
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 25
Viestit: 3386
Lauteille: Kesäkuu 2009

Portsarit

#576

Viesti Clancy B. »

Olemme juuri selvittäneet Pirtulinnun lajin. Selvinpäin = Kännissä kuin KÄKI

Kuva
Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys; look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death.

Sun Tzu
Pyjamasankari
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 31
Viestit: 1878
Lauteille: Joulukuu 2008

Portsarit

#577

Viesti Pyjamasankari »

Ihan hauska toi wikipedian portsarikuvaus.

http://en.wikipedia.org/wiki/Bouncer_(doorman)" onclick="window.open(this.href);return false;

Hyviä linkkejä eri tutkimuksiin ja artikkeleihin.
Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 20
Viestit: 5303
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Naantali
Etulaji: Jumppa

Portsarit

#578

Viesti MikaM »

Asiaan on oikein paneuduttu.
Mielenkiintoista, että sisäänpääsy evättäisiin "based on ..... and attractiveness." Tuntuisi, että helpommin olisi "...UNattractivenenss"? Tai sitten minä tosiaankin kuulun tänne asiakaspuolelle, heh.
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
Kuvake
Jukka Suominen
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1019
Lauteille: Marraskuu 2005
Paikkakunta: Tampere

Portsarit

#579

Viesti Jukka Suominen »

Tuli Puolan reissulla Krakovassa huomattua mikä ero on paikkallisten ja meidän portsarien välillä. Siellä ei varmaankaan ole niin tarkkaa sääntöjen kanssa kun täällä. Katselin kun asiakas meni jotain selittämään portsarille joka istuskeli sisääntulorappusten yläpäässä, ovimies pomppasi ylös ja läsäytti avokämmenellä asiakasta poskelle niin että läsäys kuului jopa varsin kova-äänisesti yökerhon musiikin yli, ilmeisesti ei kuitenkaan kauhesti damagea tullut sillä asiakas palasi takaisin jatkamaan juttuaan, sitten ovimies pisti koukulla leukaan ja asiakaskin päätti nukahtaa hetkeksi. Jonkin ajan päästä ohitin taas ko. saranasankarin ja silloin oli juuri potkaisi toista asiakasta niin että kaatuili rappuset alas. Hyvin kulkee ja tekemisen meininki :D Tämä oli sellainen yökerho joka viimeisenä auki, itsekin lähdettiin vasta aamuseiskalta, sinne kerääntyi vähän monenlaista populaa
Kuvake
Make
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 164
Lauteille: Helmikuu 2011
Paikkakunta: Ulkomailla

Portsarit

#580

Viesti Make »

Jukka Suominen kirjoitti: Hyvin kulkee ja tekemisen meininki :D
"Tekemisen meininki ja hommat etenee" toi väkisinkin mieleen erään postauksen..

http://www.potku.net/forum/viewtopic.ph ... 58#p493118" onclick="window.open(this.href);return false;

Anteeksi OT, mutta nauran ääneen täällä kun sairas mieli tuo kesken työpäivän tämmöisiä mielen kätköistä.. :smt003

... Ja asiaan. Meikäläinen todisti, kun erässää paikallisessa portsari heitti miehen rappusista pää edellä. Ilmeisesi juopon tuurilla selvisi kun jatkoi matkaa, mutta erittäin pahalta näytti.. Pokena tietysti stereotyyppinen paikallinen kehonrakentaja, kilpaileekin. Aikaa tapahtumasta parisen vuotta.
“If you can't explain it simply, you don't understand it well enough”
T-T
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 63
Viestit: 3596
Lauteille: Helmikuu 2011

Portsarit

#581

Viesti T-T »

Nooh...Saattaa ensi kerralla kaveri miettiä, että viimeksi kun tein/sanoin näin niin lensin pää edellä rappuset alas. Mutta tuskin miettiin. Loistava ot muuten :D
Asiasta vähän toiseen, jostain syystä viime aikoina kiinnostanut kovasti toi Venäjän portsareiden toimintapolitiikka yökerhoissa.
Yhden Venäläisen portsarin joka Suomessa tekee hommia ja muutaman vanhan kävijän, joita en ole pitkään aikaan nähnyt, niin toiminta menee suurinpiirtein sillain että näkyvillä on korkeintaan yksi tai mahdollisesti muutama. Tilanne kun tulee, niin takahuoneesta tai milloin mistäkin tulee porukka, joka antaa tasapuolisesti, nopeasti ja sitten henkilöt pois ja homma jatkuu.
Menneekkösse suurinpiirtein näin?
muistan vain kaverilta lauseen "djuu mjei ei juteltu" :)

Väsyneenä haikailee täntyylisen toiminnan perään.
Kuvake
SirSamuel
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 41
Viestit: 854
Lauteille: Maaliskuu 2010

Portsarit

#582

Viesti SirSamuel »

Eikös tässäkin ketjussa ollu videon pätkiä jossa jossain Venäläisessä yökerhossa vähä annetaan mustelmaa porukalla..eikä siitä porukasta kuin pari näytä jotenkin 'virkaansa hoitavilta' ja muilla on hupparit tai T-paita tai jotain..?!?

Mulla on ainakin ollu parina yks Viron maalta tänne tullu kaveri, joka on siellä painanu yökerhoja yhden kymmenen vuotta. Ei mikään supliikki jätkä, eikä mikään testohirvi mutta prkleen jämpti sälli! Joskus se kiikutti paria oman elämänsä Rocky Balboaa tanssilattialta melko reippaasti, eikä kuulemma tarvinnu auttaa. No eipä se siltä näyttänytkään, joten minä jatkoin limpparini juomista :) Sanoi vain myöhemmin "Neljä tai monta lisää niin minä pyytää kyllä. Eestissä tapellus on aina isoa."! Eeeettä näin!
"Ainoastaan erinomaisen lahjakkaita hoitajia, joiden luotettavuutta ja tarkkuutta on monta kertaa koeteltu, voipi lääkäri ottaa lähimmiksi apulaisikseen operationeissa ja haavain sitelemisessä, täten osoittaen ikäänkuin erityistä kunnioitusta hoitajaa kohtaan." (T Billroth: Käsikirja sairainhoidossa, 1885)
Kuvake
Jukka Suominen
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1019
Lauteille: Marraskuu 2005
Paikkakunta: Tampere

Portsarit

#583

Viesti Jukka Suominen »

Make kirjoitti:
Jukka Suominen kirjoitti: Hyvin kulkee ja tekemisen meininki :D
"Tekemisen meininki ja hommat etenee" toi väkisinkin mieleen erään postauksen..

http://www.potku.net/forum/viewtopic.ph ... 58#p493118" onclick="window.open(this.href);return false;

Anteeksi OT, mutta nauran ääneen täällä kun sairas mieli tuo kesken työpäivän tämmöisiä mielen kätköistä.. :smt003
Juu, tämä ihan tarkoituksellista. Itsekin hajoilen aina välillä kun tulee tuo mieleen. :smt003
NAMatööri
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 21
Lauteille: Toukokuu 2011

Portsarit

#584

Viesti NAMatööri »

Enpä ole näistä mihinkää normaalisti mihinkää kirjotellu mut aattelin ny kysästä tilanteesta miten TE oisitte toiminu, tai voisitte ainakin näin jälkeenpäin mietti ja kenties jopa tännekkin ilmaista miten olisitte toiminut.

Alkupohjustus: Kyseessä lähiömesta jossa normaalisti ollaan ovella yksin. Mulla pari huonosti nukuttua yötä ja olin siis aamulla jv keikalla josta lähdin aikas väsyneenä ovelle. Koska olin varautunu et jv keikka venyy ja en kerkeä ajoissa ovelle niin kaveri oli soitettu meneen ovelle ajoissa ja loppuilta oltiin kahestaan.


15min pilkun jälkeen 2 ennalta tuttua kaverusta jotka ei ole mitään matsaajatyyppejä alkoi keskenään pöydässä riehuun ja tuopit lenteli, mentiin siis kärppänä kaverinkaa nakkaa toinen pihalle joka sitten huuteli tän toisen mukaansa, ja kun tää Aki ( nimi muutettu) oli lähössä ulos ni sanoin että näin tuttuna voisit tehä palvelukse ja meette mättään kauaks tosta ovelta.
Näitä rauhoitteli myös molempien yhteinen tuttu joka on kuulemma ( en paljoa anna lajille tai meriiteille paino arvoa kun oli tosiaan "muistaakseen kuulemma) ollut kovakin taekwandossa aktiiviajallaan, nyt n.45v kaveri.

Ulkona ovella alkoivat tosiaan taas mättämään toisiaan ja tää näiden yhteinen kaveri "taekwando"Pera ( nimi muutettu) ja duunikaveri lähti repimään näitä irti, kunnes lähin itekki sinne ja samoihin aikoihin paikalline jurrine kaveri repi tätä Peraa vittuun sieltä, joka sit innostu ja vetäs tän jurrisen urpon levyks asfaltille jolloin ite otin tän Peran irti siitä.

Tää sitte repi paitansa vittuun ja yritti mua lyödä, seisoin siin huulipyöreenä ja kysyin et mitä vittua sä teet ja samalla korjailin vähän omaa asentoa.
Tää koitti vissiin 4 vai 5 kertaa siinä lyödä ( ei tosiaan mitää snägäri heijareita, ihan hyvältä näytti ne lyönnit.)

Niitä siinä sit väistelin ja torjuin ja ei meinannu lopettaa jolloin vedin itekki kädet nyrkkiin ja ajattelin et sama vetää takasi kun ei kerta lopeta. Yllättäen sit laskikin kätensä ja lähin menee ja samalla duunikaverikin oli saanut sen alkuperäisen tappelun loppumaan ja mentiin sit naureskeleen tota sisälle.

Sisällä sit todettiin ettei kummallekkaan tullut koppeja hässäkässä jossa oli yleisöäkin jo kerääntyny.
Kävi jopa yks persaukine heittämässä parin euron tipit kun saatiin siististi ja nopeasti jengi aisoihin.

Illalla kun kotio pääsin korkkasin kaljan ja samalla kun odottelin et kone käynnistyy ni funtsin hetken että tosiaan ainoat vammat joita tilanteessa syntyi oli alkuperäsille tappelijoille ja nekään ei vaatinut hoitoa, duunikaveri enkä minä ottanut koppia. Sekä saatii loput jengit ajoissa ulos kun tilanne tosiaan alkoi 15min pilkun jälkeen. Omistaja ei edes huomannut tilannetta vaikka on aika pieni paikka ja oli vuorossa.
Jossain määrin oon tyytyväinen miten meni tilanne, siististi ja nopeasti.

Mutta kuitenkin...oisko sittenkin pitäny?



Eli takaisin alkuperäiseen kysymykseen, miten te arvon potkulaiset oisitte toiminu tilanteessa (saa vastata vaikka ei tekisi ite samoja hommia).


Pahoittelen huonoa ilmaisuakykyäni.
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 107
Viestit: 16110
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Portsarit

#585

Viesti Kari Aittomäki »

Hyvin hoidettu tilanne.

Mä olen kans huomannut tämän että ku joku treenailija huomaakin yllätyksekseen että katu ei ole sali niin loppuupi se Usko. Etenkin kun kohde (portsari) alkaa näyttää hikeentyneeltä ja veteleen hiljalleen liikkuvia taakse.
Lajijätkissä on miltei aina jokuroti mutta nää pallonpomputtleijat on varsinaisia nilqvistejä, välittömästi hoitamassa asiaa seuranjohdon kanssa.
Mä sain Lapualta kenkää just yhden sortsihousuhomon kautta.

Kävin kattelees treenejäänki ja ois kyllä ollu helppo poika ottaa pelistään pois, lopullisesti.
Hyvin rutinoitunut kuljeksija ja niin täynnä itteensä ettei ois huomannu kannoillaan edes sirkusnorsua.
Jätin kuitenkin ku löyty parempi ovi.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 61 kurkkijaa