Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Yodhi

Potkulaisten julkiset harjoituspäiväkirjat

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Yodhi
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 274
Viestit: 995
Lauteille: Joulukuu 2007
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Yodhi

#346

Viesti Yodhi »

ti 5.4.11

Mattopaini: 1 h. Aluksi hypiskelyä, jätin jännehypyt suosiolla väliin selän ja polvien takia ja tein sitten kyykkyjä. Vatsoja, punnerruksia, jotain erikoispunnerruksia, jalkojennostoja. Pikkaisen venyttelyn tynkää.

Mitäs sitten... Varsinaisena tekniikkana harjoiteltiin taas jujia (tulihan se oikea sana sieltä! :D), tämä versio ei oikein tahdo vielä sujua, vaikka aiemmin muistelen jujin olleen ihan suht helppo ja toimiva tekniikka minulla. Myös kolmiokuristusta ja vastustajan alta pääsemistä. Skenaarioharjoituksena (?) ollaan vastustajan syleilyssä häneen selin ja jalat ööö... solmittuna, vastustaja yrittää kolmiokuristusta ja itse ulos. Sitten vähän vapaampaa matsia, yrityksenä saada vastustaja selälleen. Lopuksi taas piti yrittää vähän tosisemmin sitä vastustajan alta pääsemistä. Meni yllättävän hyvin pari viimeistä osiota, vaikka epäilen, että se hyvä tyttö antaa aika paljon löysää. :D Joka tapauksessa, todella kiva, että seurassa on joku, jonka kanssa voi päästä hampaat irvessä treenaamaan (pojat ei näköjään uskalla treenata tyttöjen kanssa :lol: ) ja jolta voi oppia hyvin. En tietenkään halua vähätellä toisia aloittelijatyttöjä, mutta onhan heillä vielä aika hellä ote, kun asia on niin uutta. No, ajan kanssa, ei sitä parin treeniviikon jälkeen voikaan ja pidäkään täysiä vetää (itse kyllä huvittaisi, juntti kun olen :naka: ).

Kotona ei paljoa enää venytellä jaksanut, vaikka pitäisi. Oikea pakara ja takareisi on ihan jumissa, nukuin jotenkin toissayönä huonosti ja heräsin takareiden kipuun. :(
やさしい幻
Kuvake
Yodhi
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 274
Viestit: 995
Lauteille: Joulukuu 2007
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Yodhi

#347

Viesti Yodhi »

Jäi jo heti alusta yhdet treenit välistä. Höh, typerä työpaikka, kun haittaa elämää. :(

la 9.4.11

Ylösalas vuorenrinnettä yli-innokkaiden koirien kanssa parisen tuntia. Menee edelleen liikunnasta tällä kunnolla.


ti 12.4.11

Mattopainia: 1 h. Lämppä jätettiin sikseen ja siirryttiin suoraan vatsalihaksiin, punnerruksiin ja muihin kuntopiiriliikkeisiin. Täytyy jatkossa koettaa lämpätä itse ennen treenien alkua, nyt etureisi meinasi pamahtaa (menis nyt sekin vielä, eihän tässä tarpeeksi moni paikka ole jo valmiiksi hajalla). Yhtenä kuntopiirinomaisena liikkeenä tehtiin kontallaan olevan vastustajan yli hyppäämisen jälkeen kaulassa roikkumista, kahdella eri tekniikalla. Ei mitenkään ilmavan oloinen suoritus meikäläiseltä. Sitten katkiksia vastustajan alta ja mountista pois työntämistä.

Varsinaisiin tekniikkaharjoitteisiin sain parikseni sen napakan tytön (tai naisen oikeastaan), ja ai että sainkin kylmää kyytiä. Treenasimme lähinnä kuristuksesta pääsemisiä, joten kaulan seutu on tänään vähän hellänä, ja nuhjuamisen jälkeen naama on verenpunertava. :D
Itse tekniikoihin siis. Ensiksi muistaakseni ollaan mountissa vastustajan päällä, pää kuristuksessa. Tästä irrottaminen ja se joku rannelukko. Minulla ei tosin mennyt alkuosiokaan niin hyvin, että olisi rannelukkoa paljon tarvinnut kokeilla, irrottautumiseen meni kaikki puhti, kun alettiin vähän kovemmalla temmolla tehdä.
Toisena tekniikkana vastustaja on kyljellään, ollaan vastustajan päällä pää taas kuristuksessa. Irrottautuminen ja juji. Ei nyt kyllä oikein lähtenyt tämäkään tekniikka, päädyin aina jujissa jotenkin omituiseen asentoon, enkä saanut kunnolla painetta kyynärtaipeeseen.

Lopuksi yksi erä vastustajanselätyspainia, hävisin ruipelolle korealaisteinipojalle. :lol:

Oli mukavaa, tai no sanotaan diplomaattisesti, että kasvattavaa treenata tuon naisen kanssa, pääsi näkemään, mikä omassa tekemisessä kusee ja sai palautetta. En kyllä saanut loppujen lopuksikaan korjattua tekniikoitani tyydyttävälle tasolle, tunti ei vain ole tarpeeksi. Toivottavasti tulee sitten vähitellen järkeä tuohon tekemiseen. Pitäisi kyllä oppia pois tuosta "kaikki mulle heti nyt" -ajattelumallista, turha ylpeys vain hidastaa oppimista.

Opettaja kyseli, tulisinko lauantaisin sparritreeneihin. Siis taekwondo/potkunyrkkeily/thainyrkkeilysparria. Kivaltahan tuo kuulostaisi, vaikka lyödä en osaakaan. En kyllä siltikään taida vielä uskaltaa. Koetetaan jäkittämällä ensin saada selkään vähän puhtia.
やさしい幻
Kuvake
Yodhi
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 274
Viestit: 995
Lauteille: Joulukuu 2007
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Yodhi

#348

Viesti Yodhi »

to 14.4.11

Mattopaini: 1 h. Meinasin jo jättää menemättä, oli kroppa niin pipinä tiistain jäljiltä. Onneksi kuitenkin menin, sain jäykät lihakset taas henkiin ja vähän verta kiertämään. Tänään on jo vähän parempi olo. :)

Alkulämppänä nivelten pyörittelyjä, hyppimistä, vatsoja, punnerruksia, jalannostoja. Vähän venytystä.
Ensimmäisenä varsinaisena harjoituksena taisi olla polvi selällään olevan vastustajan vatsan päällä, toinen yrittää päästä pois ja itse yritetään pitää asema. Sitten guardin ohitusta työntämällä olkapäällä eteenpäin ja sujahtamalla jalkojen välistä pois. Tuossa olisi vastustajalle mahdollisuus kolmiokuristukseen, mutten päässyt yrittämään, kun harjoitetta tehtiin vain pari kertaa. Sitten ollaan mountissa vastustajan päällä, kivutaan lähes naaman päälle (vastustajan kädet jumissa jalkojen välissä - minun siis, ei vastustajan), ja lukotus. Vaihtoehtoina juji, kimura (tulihan sekin sana sieltä!) ja rannelukko, jossa hallitaan vastustajan kyynärvartta ja vain työnnetään kämmentä käden sisäsyrjää vasten. Liekö tälläkin joku oikea nimi, ei kyllä tule mieleen... Eikä se juji nyt vaan oikein lähde, toinen jalka jää aina jotenkin perseen taakse, enkä pääse tarpeeksi lähelle vastustajan kroppaa, että pystyisin vääntämään kyynärpäätä. Ärsyttävää. :x
Viimeisenä tekniikkaharjoituksena taisi olla juji jalkojen välistä päälle pyrkivään vastustajaan. Tämä alkoikin jo tuntua vähän tutummalta, ja sain tekniikan niillä parilla koettamalla ihan siedettävästi toimimaankin. Lopuksi yksi erä maltillista painia, lopetin kimuraan (taisi olla ensimmäinen kerta elämässäni).

Todella himmaillen meni nämä treenit, toisaalta ihan hyvä, ettei käynyt haavereita. Napakka nainen satutti polvensa, joten hän tyytyi lähinnä ohjaamaan minua ja toista aloittelijatyttöä. Vaikka tahti olikin leppoisa, olisin kuitenkin loppujen lopuksi halunnut tehdä enemmän yksittäisiä harjoitteita, mutta pari hangoitteli vähän vastaan (en tiedä, käykö kunnon päälle, vai eikö vain tykkää nujuta niin paljoa...). Kutakin harjoitetta tuli siis tehtyä vain muutama. Muu aika meni sitten istuillessa tai venytellessä kipeää reittä, vähän hölmöltä tuntui. Petraamista olisi kuitenkin ollut kummallakin meistä.

Kotona pikkaisen venyttelyä, takareidet venyivät hämmentävän hyvin (voiko etureisien jumilla olla jotain tekemistä asian kanssa?).
やさしい幻
Kuvake
Yodhi
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 274
Viestit: 995
Lauteille: Joulukuu 2007
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Yodhi

#349

Viesti Yodhi »

Lauantaina hyötyliikuntaa, kävelyä kavereiden kera kirsikankukkien alla koko päivän. 8-)

ti 19.4.

Mattopaini: 1 h. Lämppäpelailut menivät minulta vähän ohi, kun opettaja passitti muovaamaan hammassuojia. No, näkipä siinä lyhyessäkin ajassa, miksi yksilölajeihin olen päätynyt: olen täysin surkea joukkuepeleissä. Nyhväämisen jälkeen vatsoja ja selkiä, vähän venytystä ja silleen.

Sitten ukemiharjoitteita. Ensin lattialta, sitten seisaaltaan. Meni ihan ok siihen asti, kunnes piti hyppäillä esteiden yli ja tehdä ukemi. Selän hajottamisen pelossa jäädyin ja jätin vaan tekemättä. Olisi sitä voinut sivussa edes jotain yrittää väsätä, mutta eipä tullut tehtyä. Tarkemmin ajateltuna eilen koko treenitekemistäni hallitsi jokin ihme nysväfiilis. Ei vaan irronnut tarmoa.
Sitten pyörimistä kontallaan olevan uken päällä, vaihtaen puolta, mutta koko ajan kiinni vastustajassa. En osannut. Vasen etureisi prakasi taas hyppy uken yli-kyykkyyn kiinni kaulasta -kombossa (siinä se meni ilmeisesti alunperinkin viime viikon tiistaina), orastavaa lihasrevähtymän tunnetta. Tarkoittaa varmaan, että pieni tauko olisi paikallaan.

Tekniikoina kuristuksia: uken toinen käsi jää hänen kaulansa ja minun väliin ja kuristan edestä. Ensin sivumountista uken kuristus, ei toiminut kohdallani, uke ei vain kuristunut. Sitten mountista kuristus, uke ei kuristunut. Sitten guardista kuristus, uke ei kuristunut. :x Omalla kohdallani kuristuksessa tuntui oikeastaan välitön paine ja kivuntunne niskan puolella, mitäköhän tein omassa tekniikassani väärin?
Sivumountista uken pitämistä aloillaan, tässä onnistuin jotenkuten painoedun ansiosta.

Vihaan tällaisia päiviä.
やさしい幻
Kuvake
Yodhi
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 274
Viestit: 995
Lauteille: Joulukuu 2007
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Yodhi

#350

Viesti Yodhi »

Yodhi pinnasi eilisistä treeneistä. Hyi minua. :( (Teko)syitä löytyy kyllä vaikka koko liuta, mutta päällimmäisenä kai se, ettei vain oikein tuntunut siltä. Oli yksinkertaisesti lahna olo.

No, tiistaina sitten taas.
やさしい幻
Kuvake
Yodhi
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 274
Viestit: 995
Lauteille: Joulukuu 2007
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Yodhi

#351

Viesti Yodhi »

Kahdet treenit tuli ohitettua (jälkimmäiset kyllä minusta riippumattomista syistä), mutta eilen pääsin taas vähän nujuamaan.

Mattopaini (tai ehkä lukkopaini olisi parempi nimitys): 1 h. Niska jumissa pörhälsin treeneihin, ja yritin itsekseni vähän lämpätä jalkoja hyppiksellä, mutta pohkeet hapottivat heti. Merkki huippukunnosta. Kunnon lämppänä nivelpyörittelyjen jälkeen punnerrukset, vatsat, jalannostot ja jotkut omituiset kumarrukset takamus pystyssä... Sitten ukemeita, ensin lattialta, sitten seisaaltaan. Oikea puoli ei toimi lainkaan, miten sitä voikin olla niin toispuoleinen? Myös takaperinkuperkeikkoja ja näiden ja ukemeiden komboja. Käsilläseisontayrityksiä, minulla jäi yrityksiksi.

Ekana harjoitteena ollaan sivuttain selällään olevan uken päällä ja yritetään pitää tämä siinä, mahdollisuuksien mukaan tehdä sitten kimura ikäänkuin työntämällä omalla rinnalla uken käsi oikeaan paikkaan... No, vaikka rintavarustukseni voisi antaa toisin ymmärtää, tämä työntämisosio ei jotenkin sujunut kauhean hyvin, ja yritin sitten väkisin työntää käsillä uken kättä, mistä ei tullut sitten mitään. :D

Sitten treenattiin taas uken nöyryyttämistä työntymällä mountista lähes naaman päälle istumaan, tarkoituksena saada uke asemaan, josta ei voi tehdä muuta kuin väsyttää itsensä yrittämällä pois. Väsytyksen jälkeen lukotus, opettaja näytti jujin, mutta suosisin itse rannelukkoa. Pariani raskaampana tämä harjoitus toimi minulla helpohkosti, parillani ei oikeastaan ollenkaan (arviolta 45-kiloinen tyttö, joten ei ihmekään; tiedän sen turhauttavan tunteen, kun pari pystyy päihittämään massalla, tuli pelkästään miesten kanssa treenatessa aika usein koettua).

Lopuksi itse ollaan lattialla selällään ja yritetään estää seisovaa vastustajaa pääsemästä sivumountiin tai mountiin. Tuttu harjoitus, onnistui suht hyvin. Itse öhelsin taas massalla päälle. :badgrin:

Parinani oli tosiaan tällä kertaa uusi tuttavuus, mukavanoloinen ja toimelias tyttö. :) Välillä toi mieleeni ihan itseni, kauhea analysointi päällä koko ajan. :D

Kotona vähän lyhyitä venytyksiä. Mitenköhän olen onnistunut niskan saamaan näin jumiin? Ollut koko viikon tällainen.
やさしい幻
Kuvake
Yodhi
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 274
Viestit: 995
Lauteille: Joulukuu 2007
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Yodhi

#352

Viesti Yodhi »

Oli eilen taas vaihteeksi jotenkin veto pois, enkä meinannut jaksaa töiden jälkeen nousta enää sängystä ylös, mutta onneksi sain aikaiseksi lähteä treeneihin.

ti 3.5.11

Lukkopaini: 1 h. Ihan aluksi haaraperushyppelyitä ja mitä lie oksetusjuttuja. Sitten kahvakuulailua. Ekan kerran elämässäni kokeilin, tuntuihan se ihan kivalta. Jotain kuulan tempomista kaaressa jalkojen välistä pään päälle - juttuja sekä kaksin käsin että yhdellä kädellä, parin minuutin settejä taisi olla. Ja vatsoja tehtiin. Ja lisää.

Ekana harjoitteena ollaan mountissa uken päällä ja yritetään pitää se siinä mahdollisimman hyvin, väsyttää. Ei muuten onnistunut sen käärmenaisen kanssa, vaikka painan varmaan 15 kiloa enemmän kuin hän. Toisen tytön kanssa onnistui ongelmitta, sillä olen niin paljon painavampi ja tyttö on kokematon.

Sitten taidettiin treenata taas sivumountia ja siinä pitämistä, ja lopettamista lukolla. Ei tahtonut onnistua, jos toinen kiemurtelee. Jotenkin en saa ladattua tarpeeksi painoa uken rinnan päälle niin, että altapääseminen ei onnistuisi. Yritä siinä sitten vielä jotain lopetuksia... :D

Mitäs muuta? Niin, molemmat matossa, yritetään päästä sivumountiin. Itse tuppaan aina vetämään vastustajan päälle guardiin, tuosta tavasta pitäisi päästä pois.

Lopuksi kai kolmisen erää sen uudemman tytön kanssa, lopetin kuristukseen, guardiin (kenties) ja kuristukseen.

Kotona vähän pakara- ja reisivenytystä, muuta en oikein jaksanut.
やさしい幻
Kuvake
Yodhi
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 274
Viestit: 995
Lauteille: Joulukuu 2007
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Yodhi

#353

Viesti Yodhi »

Lisäys edelliseen (muokkaus ei näemmä enää toimi). Kahvakuulailun ja vatsojen jälkeen tehtiin ukemeita, ylösnousulla ja ilman käsiä. Myös väärinpäin. Niska on paremmassa kunnossa kuin viime viikolla, joten ukemitkin tuntuivat vähän mukavemmilta. Oikean puolen ukemit lähtivät huomattavasti paremmin kuin aiemmin, ihan kuin olisin yhtäkkiä oppinut käyttämään ruumistani uudella tavalla. :D Puolissa on silti vielä selviä eroja, vasemman puolen ukemit ovat yhä huomattavasti ilmavampia, elastisempia ja toimivampia.
やさしい幻
Kuvake
Yodhi
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 274
Viestit: 995
Lauteille: Joulukuu 2007
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Yodhi

#354

Viesti Yodhi »

No niin, taas puolentoista viikon tauon jälkeen pääsi väsäilemään. Sattui pyhäpäivät kahdelle viimeiselle treenipäivälle, joten treenejä ei ollut.

to 12.5.11

Lukkopaini: 1 h. Olin ainoana naispuolisena paikalla, lämmittelyksi siis potkupalloa. En itse niin välitä tästä lämppämuodosta, koska lämpeäminen ei ole tasaista ja haaverin vaara on liian suuri (siksi en oikein ikinä tässä lämpässä saa mitään aikaankaan). Juuri samaisesta lämpästä oli yksi treenikaveri murtanut varpaansa...

No, palloilun jälkeen vielä punnerruksia, istumaannousuja, jalkojen nosteluja ja ns. kyynärpääpunnerruksia kahta eri mallia. Sitten vähän vastustajan horjutusyrityksiä, ensin lattialla, sitten seisaaltaan. Tässähän menikin tehokkaasti yli puolet treeniajasta...

Sain kunnian treenata apuohjaajan kanssa. Ensin mennään kontallaan olevan vastustajan päälle sivuttain, tarkoituksena pitää vastustaja siinä ja vastustaja pyrkii pois. Ei nyt oikein toiminut: vaikka olin koko painollani ukkelin päällä, hän vain nousi ylös halutessaan. :D Itse sitten saanut alla taas oikein mitään tehtyä. Tilanteita aina jatkettiin sparrinomaisilla yrityksillä, ei kauhean mallikkaasti sujuneet nuokaan.
Tuota tehtiin enempi tai vähempi kunnes aika melkein loppui. Lopuksi yksi erä sparria, jossa jäin tyylikkäästi mahalleni vastustajan mountin alle.

Kotona pikkiriikkisen pakaroiden, takareisien ja yläkropan venytystä. Eihän siitä kyllä mitään apua taida olla, on niin puolivillaista tuohon aikaan illasta...
やさしい幻
Kuvake
Yodhi
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 274
Viestit: 995
Lauteille: Joulukuu 2007
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Yodhi

#355

Viesti Yodhi »

Viimeiset kahdet treenit ovat menneet taas sivu suun töiden ja muun elämän takia, eikä asiaan varmaan enää tule kauheasti muutosta (kiitos pomo, joka päätit painostaa minut iltatyöhön ja menettämään viimeisetkin rippeet sosiaalisesta elämästäni)... On tässä nyt kuitenkin kahtena viime viikonloppuna tullut taas eläinsuojassa käytyä ja koiria lenkitettyä. Jos ei muuta, niin pakarat hapottavat aina päivän päätteeksi ja muutenkin olo on kuin maantiejyrän alle jääneellä.
やさしい幻
Kuvake
Yodhi
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 274
Viestit: 995
Lauteille: Joulukuu 2007
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Yodhi

#356

Viesti Yodhi »

Treeniä ei takana edelleenkään, mutta liikuntaa jossain muodossa sentään.

la 4.6.11

Koiralenkittelyä kolmisen tuntia. Isot koirat käsittelyssä, meno sen mukaista.

ma 6.6.11

Patikointia vuorella kuusi, seitsemän tuntia. Laskeutuminen ei ole yhtään niin kivaa kuin luulisi... :(

ti 7.6.11

Kävelyä puistossa 1 h.
やさしい幻
Kuvake
Yodhi
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 274
Viestit: 995
Lauteille: Joulukuu 2007
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Yodhi

#357

Viesti Yodhi »

Viimeiset puolitoista viikkoa on tullut pari kertaa päivässä käytyä siskon koiran kanssa lenkillä, pituuksiltaan tunnista kahteen ja puoleen. Ei tuo varsinaisesta treenistä edelleenkään mene, mutta on se enemmän kuin mitä Koreassa tuli viime aikoina tehtyä.

Nyt kotomaahan palailtuani olen yrittänyt miettiä, minkä lajin pariin sitä palailisi. Kunhan saan elämän vähän reilaan, olisi kyllä halua treenatakin taas. Kaikissa tämänhetkisissä vaihtoehdoissa on puolensa ja puolensa.
やさしい幻
Kuvake
Yodhi
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 274
Viestit: 995
Lauteille: Joulukuu 2007
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Yodhi

#358

Viesti Yodhi »

Kävin salilla ihmettelemässä. Ylä- ja keskivartalotreeniä:

Ylätalja taakse 3 x 15
Penkkipunnerrus 3 x 15
Ojentajat kiekolla 3 x 15
Kiekon pyöritys 3 x 10 molempiin suuntiin
Hauiskääntö 3 x 15
Selät selkäpenkissä kiekolla 3 x 15
Vipunostot sivulle 2 x 12, 1 x 15
Kyljet kiekolla 3 x 15
Kulmasoutu 3 x 15
Jalannostoja laitteessa 1 x 20, 1 x 15, tuntui enemmän lonkankoukistajissa, joten
Istumaannousut kiekolla 3 x 15

Hopotihoi, treenihevonen, lähde käyntiin.
やさしい幻
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 41 kurkkijaa