Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Kaverilliset iltamapainit

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Kaverillinen humalassa tapahtuva kamppaileminen?

Huono idea
45
60%
Huono idea, paitsi jos...(mitä?)
10
13%
Hyvä idea, paitsi jos...(mitä?)
10
13%
Hyvä idea!
8
11%
En osaa sanoa
2
3%
 
Ääniä yhteensä: 75

Kuvake
porky
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 3610
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Espoo

Kaverilliset iltamapainit

#31

Viesti porky »

Janney kirjoitti:
MikaR kirjoitti:
Janney kirjoitti: ...Itselläni ainakin katoaa kontrolli sen verran...
...Tietenkin enhän minä ole kohta edes vuoteen kännejä juonukkaan...
Syy ja seuraus? :?
Ei kyllä noi tapahtu jo.... Lähemmäs 10 vuotta sitten varmaankin. Vähän muut syyt nytten juomattomuuteen :D
Joo... nykyään sillä katoaa kontrolli kitapurjeista, eikä siltä kuorsaukselta saa kukaan nukuttua. Se on se "vähän muu syy" :D
Saija Tarvainen
taikaviitta
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 611
Lauteille: Maaliskuu 2011
Paikkakunta: Nokia
Etulaji: Hokutoryu Ju-jutsu
Sivulajit: Kobukai Kobudo / Sutekki ryu Bojutsu
Takalajit: EKJT

Kaverilliset iltamapainit

#32

Viesti taikaviitta »

Sen verran paljon katellu töissä kavereiden välisiä pikku humalavääntämisiä että turhan herkästi kärpäsestä tulee härkänen ja sitten tapellaankin ihan tosissaan. Eli helvetin huono idea.
Kuvake
Polvi
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 9836
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Wisteria Lane

Kaverilliset iltamapainit

#33

Viesti Polvi »

"Hyvä idea, paitsi jos...(mitä?)"

Kännipainiminen on hauskaa. Paitsi jos paikalla on reenanneita. Ei-reenanneita pystyy alistamaan ilman lukkoja ja muita vaarallisuuksia, joten homma pysyy turvallisena. Tietty jos painii laavassa kelluvien huumeNEULASTEN päällä, niin homma on eri. Mutta siis järki käteen ja nurmikolla polvilta aloittaen, niin kaikilla on kivaa.
Arrogance and ignorance go hand in hand
Metallica - Holier than thou
Kuvake
Benu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 3168
Lauteille: Joulukuu 2007
Paikkakunta: Espoo

Kaverilliset iltamapainit

#34

Viesti Benu »

En itse harrasta enää moista. Ärsyttävää kun jotkut tutut/treenikaverit pitävät sitä oikeen mukavana tapana tervehtiä minua tulemalla selän puolelta ja vetävät RNCn tjms kiinni, pari kertaa ollu tosi lähellä että olis menny painiks. Muutenki tyhmää enkä edes pidä sitä hauskana. 4 vuotta sitten taisin painia viimeset kännipainini festareilla, loppu niin että vasen käsi oli niin kipee etten voinut edes nostaa kaljaa ja silmä oli mustana. Pari kertaa olen kampittanut jonkun kaverein tomahawkilla kun olen ollut selällä, seki loppu niin että kaveri sai pöydänkulman ristiselkään. Joten ei, en harrasta enää :/
Lazy jiu-jitsu
Kuvake
Kuhmu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2558
Lauteille: Toukokuu 2005

Kaverilliset iltamapainit

#35

Viesti Kuhmu »

Kännipainista tai tappelemisesta ei yleensä seuraa mitään hyvää ja siinä on liiaksi riskejä, mitä ei hallita sitäkään vähää, kun se häviölle jääneen kontrolli pettää. En suosittele kellekään. En ole tainnut 29vuoteen otaa kavereiden kanssa tuollaisia koitoksia.
”You must enjoy this”.
Kuvake
bantza
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 1122
Lauteille: Elokuu 2007

Kaverilliset iltamapainit

#36

Viesti bantza »

Polvi kirjoitti: Mutta siis järki käteen ja nurmikolla polvilta aloittaen, niin kaikilla on kivaa.
Sehän siinä onkin kun tuo järki ja känni eivät suostu tulemaan samoihin iltamiin.
jsv
takapotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 369
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Iso Omena
Etulaji: BJJ
Takalajit: KU, Potkunyrkkeily, Karate

Kaverilliset iltamapainit

#37

Viesti jsv »

Viimeksi kun osallistuin kännipainiin tuomarina, homma päätyi Porvoon terveyskeskuksessa vietettyihin muutamaan tuntiin. Aloitettiin turvallisesti polvilta ja nurmikolla, mutta toisella osapuolella siltikin hajosin jalkapöydän päältä jotain ja edessä oli muutaman kuukauden treenitauko.

Onhan noissa oma viehätyksensä, mutta pitkän treenitauon uhka on kuitenkin liian iso. Puhumattakaan niistä tilanteista, joissa toinen hermostuu tai tapahtuu jotain muuta odottamatonta. Ja itselle tuli tarpeeksi morkkista tuollaisesta tuomaroinnistakin (en kyllä ehtinyt tehdä mitään), kun kaverilta hajosi paikkoja :(
Jussi Vesala
Kuvake
Make
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 164
Lauteille: Helmikuu 2011
Paikkakunta: Ulkomailla

Kaverilliset iltamapainit

#38

Viesti Make »

Huono idea.

On tullut todistettua kymmeniä kertoja kun ihmiset painii kännissä, ja joka ikinen kerta häviäjää ottaa päähän sen verran että paini ei lopukkaan siihen, ja tietenkin muu känninen porukka on sitä mieltä, että "antaa jätkiä selvittää asia"..

Eli kännipaini muuttuu totisemmaksi väännöksi. Koetappa siinä yksin mennä sitten väliin. Ai niin, ja tietenkään tällä häviäjällä ei ole mitään harkintakykyä, jolloin tulee eteen tilanne missä Huonokuntoinen kolmekymppinen vääntää hyväkuntoisen nuoremman kanssa ja saa oikeasti päihinsä. (Eräs tilanne).
“If you can't explain it simply, you don't understand it well enough”
Kuvake
Janne Oksanen
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1576
Lauteille: Tammikuu 2009
Paikkakunta: Praha
Takalajit: paini, potkunyrkkeily, ju-jutsu, judo, bujinkan

Kaverilliset iltamapainit

#39

Viesti Janne Oksanen »

Make kirjoitti: Huono idea.

On tullut todistettua kymmeniä kertoja kun ihmiset painii kännissä, ja joka ikinen kerta häviäjää ottaa päähän sen verran että paini ei lopukkaan siihen, ja tietenkin muu känninen porukka on sitä mieltä, että "antaa jätkiä selvittää asia"..

Eli kännipaini muuttuu totisemmaksi väännöksi. Koetappa siinä yksin mennä sitten väliin. Ai niin, ja tietenkään tällä häviäjällä ei ole mitään harkintakykyä, jolloin tulee eteen tilanne missä Huonokuntoinen kolmekymppinen vääntää hyväkuntoisen nuoremman kanssa ja saa oikeasti päihinsä. (Eräs tilanne).
Sopiiko kysyä mistä päin Suomea olet kotoisin? Veikkaisin, että tässä on kulttuurillinen ero, nimittäin itse en ole koskaan nänyt moista omassa kaveripiirissä. Tosin minä olen yleensä se joka häviää, kun en todellakaan ota tosissaan tai hampaat irvessä.
Learning budo is like playing snakes and ladders without the ladders.
Kuvake
AriJ
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 12708
Lauteille: Tammikuu 2005

Kaverilliset iltamapainit

#40

Viesti AriJ »

Janne Oksanen kirjoitti: Tosin minä olen yleensä se joka häviää, kun en todellakaan ota tosissaan tai hampaat irvessä.
Tuonhan voi tehdä juurikin tahallaan, itseään / kaveria tilanteessa suojaten ja antaen sen voiton jotta homma menee mukavaksi loppuillan osalta :)
______________________
Kuvake
Make
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 164
Lauteille: Helmikuu 2011
Paikkakunta: Ulkomailla

Kaverilliset iltamapainit

#41

Viesti Make »

Janne Oksanen kirjoitti:
Make kirjoitti: Huono idea.

On tullut todistettua kymmeniä kertoja kun ihmiset painii kännissä, ja joka ikinen kerta häviäjää ottaa päähän sen verran että paini ei lopukkaan siihen, ja tietenkin muu känninen porukka on sitä mieltä, että "antaa jätkiä selvittää asia"..

Eli kännipaini muuttuu totisemmaksi väännöksi. Koetappa siinä yksin mennä sitten väliin. Ai niin, ja tietenkään tällä häviäjällä ei ole mitään harkintakykyä, jolloin tulee eteen tilanne missä Huonokuntoinen kolmekymppinen vääntää hyväkuntoisen nuoremman kanssa ja saa oikeasti päihinsä. (Eräs tilanne).
Sopiiko kysyä mistä päin Suomea olet kotoisin? Veikkaisin, että tässä on kulttuurillinen ero, nimittäin itse en ole koskaan nänyt moista omassa kaveripiirissä. Tosin minä olen yleensä se joka häviää, kun en todellakaan ota tosissaan tai hampaat irvessä.
Sopiihan tuo. Heinolasta päin minä olen, ja siellä nämä "tapahtumat" nähnyt. En usko että ihan kulttuurillisesta erosta menisin puhumaan, tårta på tårta kaveriporukka + muutenkin tämmöinen ihme jääräpäiden kaupunki..eikun hupsista, sehän oli koko suomi :)

Itte en tosiaan ole viittinyt näihin ottaa osaa juuri em. syystä.

Edit: Jos ei maantieto suju, niin Itä-häme on alue.
“If you can't explain it simply, you don't understand it well enough”
Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 11232
Lauteille: Kesäkuu 2008

Kaverilliset iltamapainit

#42

Viesti Jorge »

Heinola on kyllä aivan oma lukunsa. Tyly kaupunki.
Kuvake
Lohikäärmepallo
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 792
Lauteille: Syyskuu 2006

Kaverilliset iltamapainit

#43

Viesti Lohikäärmepallo »

En varsinaisesti kohdistanut kommenttiani kenellekään. Enemmän tuollaista yleistä ajattelua siitä millaisia asioita ihminen elämässään haluaa tehdä. Esimerkiksi baarien tupakointikieltoa perusteltiin terveysnäkökulmilla, mutta samaa kyytiä olisi voinut kieltää myöhäiset aukioloajat, viinanjuonnin ja irtosuhteet. Epäilen että ihmiset, jotka vaalivat terveyttään ja turvallisuuttaan juomalla viinaa läpi yön, ovat pieni vähemmistö kaikista ihmisistä.

Kännissä keksii välillä kaikkea hienoa, jossa loukkaantumisriski ei ole aina ihan vähäinen. Tältä istumalta muistan vähintään puolenkymmentä tapausta, joissa hengenlähtö ei ole ollut kaukana ihan ilman sitä painimistakin ja joista en sen enempää välitä puhua. Lukuun voisi lisätä myös ne tempaukset, joita en muista, mutta joista olen jälkeenpäin kuullut. Syynä humalan ja typeryyden voittoisa yhdistelmä.
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 19092
Lauteille: Helmikuu 2005

Kaverilliset iltamapainit

#44

Viesti Jussi Häkkinen »

Huono idea. Joskus joitakin kertoja harrastanut, mutta fiiliksenä on, että riskit ovat liian suuret - etenkin kun nähtävästi meiningin pitäisi "normijannun" mielestä olla jotain voimavääntöä ja tekniikalla painiskelu on pahaksi. Lisäksi moni ei selvänäkään ymmärrä, mitä oikein tapahtuu kun lukko tai kuristus on kiinni ja voi vahingoittaa itseään pahastikin.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 16087
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Kaverilliset iltamapainit

#45

Viesti Kari Aittomäki »

Make kirjoitti: Edit: Jos ei maantieto suju, niin Itä-häme on alue.
Hämäläiset..
Ei ole poijjat lukenu klassikkoja.
Seitsemän Vlejeksen keskeisimpiä kohtia on veljesten joulusauna, jossa voimanmittelö lähtee lapasesta ja koko tölli palaa.
Josta seuraapi susijuoksu.

JUHANI: Näkyy, että voitat minun painissa ja käsikapulassa; mutta tules tappelemaan.
AAPO: Tappelus ei kuulu asiaan nyt.
JUHANI: Kyllä, jos vaan tahdomme.
TUOMAS: Minä en tahdo.
JUHANI: Et uskalla.
AAPO: Tiedä paini leikiksi.
SIMEONI: Minä tiedän sen leikiksi, josta syntyy usein tappelus ja murha.
JUHANI: Tuomas voittakoon, mutta ei notkista Juhania tässä kukaan muu. Sen vannon ja näytän miehestä mieheen yli kaiken komppanian.


Mä olen nähny näitä jurripaineja riittävästi tietääkseni että helevetin huono idea. Omalla kohdallani olen vaan todennut "ei käy".
Perille on mennyt.
Yhdelle niskastapuristajalle (se parka ei saanu sormiaan edes riittään) tein aika räväkän rannelukon, varotuksella. Jos et päästä irti tulee pipi.
Pipi tuli.
Istuin ja kattelin puupäätä jotta oliko muuta.

Jurritilaa voi simuloida yksinkertasesti, silmät kiinni päätä pyöritämällä.
Sitte vaan joko sovittua tai soveltavaa tekniikkaa eri skenaarioin.
Vielä parempi on se seipään ympärillä pyöriminen.
Eli otta mailaan kiinni ja haaralaukkaa tukipisteen ympäri.
Siinä voi sitte koettaa puolustautua, on ollu oikeen hyvä harjoite niihin tilanteisiin ku polvet kehässä notkahtaa ja vastustaja hakee tyrmäystä.

Juu ja jos kaveripiiriin kuuluu leikkipainijoita iin ne on ääliöitä eikä siis kavereita.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 55 kurkkijaa