Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Man Seer Kung Pai

Kiinalaiset lajit

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 41
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Man Seer Kung Pai

#1

Viesti Mika »

Tämä taitaa olla Vladin ja Feeniksin seura. Voisitteko kertoa seurasta ja tästä nimenomaisesta tyylistä hieman lisää?

Sivuthan ovat täällä: http://www.kung-fu.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Vlad Tepes
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 27
Viestit: 6831
Lauteille: Elokuu 2005

#2

Viesti Vlad Tepes »

Aloittelijana (1 v. seurassa) ja todella epäsäännöllisenä treenaajana en viitsi hirveästi kommentoida.

Hybridi laji, eri lajeja ja tyylejä sekaisin. ymmärtääkseni alkuperältään italialainen tyyli. Kehittäjä on koko elämänsä omistanut eri kiinalaisten, japanilaisten, thaimaalaisten yms tyylien opiskeluun. Hänellä on mustat vyöt mm Okinawan karatessa, kung fussa 11 dan, ju-jutsussa...

Treenit ovat intensiivisiä, kuriltaan erittäin tiukkoja. Näin ainakin meillä Savossa. Mikään tappelun osa-alue ei ole rajattu pois. Matsitreenit nyrkkeilyhanskoin.

Mukava harrastus jolle en ole antanut niin paljon kuin se minulle.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 41
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#3

Viesti Mika »

Entäs nämä seuranne opettajat? Yksi taitaa olla italialainen, muut ovat suomalaisia? Mitä taustaa heillä on? Miten laji tuli Suomeen?

Kung Fua on niin vähän Suomessa, että kaikki tyylit ansaitsevat tulla tunnetuiksi. :)
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Vlad Tepes
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 27
Viestit: 6831
Lauteille: Elokuu 2005

#4

Viesti Vlad Tepes »

Mika kirjoitti: Entäs nämä seuranne opettajat? Yksi taitaa olla italialainen, muut ovat suomalaisia? Mitä taustaa heillä on? Miten laji tuli Suomeen?

Kung Fua on niin vähän Suomessa, että kaikki tyylit ansaitsevat tulla tunnetuiksi. :)
Ehkä heidän itsensä tulisi itsensä esitellä.

Laji tuli muistaakseni Suomeen 1986 italialaisen opettajamme mukana. Taustaa on hänellä ainakin wing tsun musta vyö. Toisista en tiedä muuta kuin sen, että kokemusta on ainakin thainyrkkeilystä, aikidosta ja vähän kaikesta. :lol:

Muokkaus: Siis kung fun lisäksi...
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 41
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#5

Viesti Mika »

Rekrytoi Potkuun...;)
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
keskilinja
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2609
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Tampere

#6

Viesti keskilinja »

Vlad Tepes kirjoitti: kung fussa 11 dan
Eikö dan-arvot ole jaappanimatskua?
Vlad Tepes kirjoitti: Taustaa on hänellä ainakin wing tsun musta vyö.
Kuinka yleistä on nähdä vingipiireissä vyöarvoja?
Hernberg Jussi

Tu tö deth!!!
Vlad Tepes
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 27
Viestit: 6831
Lauteille: Elokuu 2005

#7

Viesti Vlad Tepes »

keskilinja kirjoitti:
Vlad Tepes kirjoitti:kung fussa 11 dan
Eikö dan-arvot ole jaappanimatskua?
Vlad Tepes kirjoitti: Taustaa on hänellä ainakin wing tsun musta vyö.
Kuinka yleistä on nähdä vingipiireissä vyöarvoja?
En tiedä. Kysy kyseisiltä henkilöiltä. Minä en vöitä kumarra.

Muokkaus:

Sanotaanko näin, että minun puolesta voit tutustua lajiin niin kuin haluat. Kuitenkin esität täsmälleen kaksi kysymystä, millä ei ole mitään tekemistä meidän lajin tai valmentajien kanssa, joten turha minun on tuollaisten nippelikysymysten kanssa painiskella. En ole mikään lajin tiedotusvastaava vaan aloittelija. Treenaa omista lähtökohdista, minä omista.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 41
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#8

Viesti Mika »

Vlad, Vlad...ei näin. Jos esitetyt kysymykset eivät kiinnosta, niihin ei ole pakko vastata. Henkilökohtaisuuksiin ei tarvitse mennä, kuten hyvin tiedät.

Jatketaan ystävällisemmällä sävyllä, kiitos. :)
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Vlad Tepes
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 27
Viestit: 6831
Lauteille: Elokuu 2005

#9

Viesti Vlad Tepes »

Mika kirjoitti: Vlad, Vlad...ei näin. Jos esitetyt kysymykset eivät kiinnosta, niihin ei ole pakko vastata. Henkilökohtaisuuksiin ei tarvitse mennä, kuten hyvin tiedät.

Jatketaan ystävällisemmällä sävyllä, kiitos. :)
Ymmärrän kyllä, ja en tietenkään vastannut ystävällisesti. Toisaalta ihmetyttää juuri miksi kaikkia kiinnostaa aina vyöarvot, järjestelmät, henkilöt yms. Eikö voitaisi vaan olla ihmisiä.

Muokkaus: pyydän anteeksi huonoa käytöstä
Kuvake
keskilinja
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2609
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Tampere

#10

Viesti keskilinja »

Vlad sori. Siis ihan mielenkiinnosta kysyin vaan nuo kysymykset, koska minua sattuu kiinnostamaan mielettömästi Suomen kiinalaisten lajien kamppailuskene.

Periaatteessa ymmärrän että dan-arvoja käytetään kiinalaistenkin lajien yhteydessä, koska ne on esim. maallikoille paljon helpompi tajuta, kun daneista kaikki ovat ainakin joskus kuulleet.

Hyvää joulua...
Hernberg Jussi

Tu tö deth!!!
dop
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 363
Lauteille: Maaliskuu 2005

#11

Viesti dop »

Kerro kokemuksia matsauksesta jossa wt:tä mukana ?
Kuvake
Feenix
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 259
Lauteille: Elokuu 2005
Paikkakunta: Kuopio

#12

Viesti Feenix »

Hmm, minä olen oikeastaan vielä huonompi sanomaan yhtään mitään, kolmen kuukauden treenaamiseni jälkeen. Mutta käsittääkseni ainakin päätyyli, olisi tsuni. Tosin noilla sivuilla sanotaan toisin.. Lähinnä vain sen takia tätä mietin, koska meille ensimmäisissä treeneissä sanottiin, että seuran tyylisuunta on wing tsun. (en ollut silloin varma onko se chun vai tsun. *nolostus*)

Omalla kohdallani on kovin hankaa treenata kahta koulukuntaa vierekkäin, koska tietämättömyyttäni en kykene erottamaan mikä tekniikka on mitäkin. Etenkin, kun ainakin joidenkin puheiden perustella, seurassa on myös vahvan vapaaottelumainen piirre matsauksessa.

Tästä en itse oikein osaa muodostaa mielipidettä, olen vain muilta kuullut. Meillä kun ei sparria ole vielä ollut.

Mutta yhteenvetona kuvittelisin, että peruskurssilaisille vedetään tsunia ja pidempään treenanneille sitten jossain määrin tuodaan mukaan seeriä.

Suonette anteeksi täysin omat lyhenteeni.^^

Pitänee joskus kysäistä ohjaalta tästä asiasta.
.go ahead, make my day.
KummaTyyppi
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 10
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Savonlinna

#13

Viesti KummaTyyppi »

Juuh, mie siis olin tuolla 2,5vuotta, ja jotain osaan kait kertoa. Peruskurssin jälkeen seuran opetus keskittyy kehon virtaukseen ja luonnollisuuteen. (OLKAA ELÄIMIÄ! Iso karhu riehuu metsässä ja kaataa puita!!) :evil: :D Taot kokeillaan käytännössä, ja mustelmat on kauniita. Missäpä lajissa ei olisi? Valmentajat on kannustavia, asiantuntevia ja pyrkivät olemaan "samalla tasolla" oppilaiden kanssa. Siitä varmaan nämä pikkujoulut sun muut. :)

Painia on yllättävän paljon sekä pystyssä että matossa, alkulämmittelynä yleensä. Parasta voimatreeniä IMO, mutta vaarallista jos ei ole paininut aiemmin ja luulee esim. että kyynärpää kestää kahden ihmisen painon. Treenit on joskus "hiukan" liian raskaita, ainakin jos vertaa Hokutoryu ju-jutsuun jossa olin puoli vuotta. J perusteli sitä jotenkin siten että kroppa pitää joskus viedä yli sen normaalin kestokyvyn jotta se puhdistuu, tjsp.

Musta vyö on tietääkseni noilla kahdella päävalmentajalla, mutten tiedä onko samasta tyylistä. Vyökokeista ei tuolla pidempään treenanneet paljoa perusta, vaan treenaamisesta.
Kuvake
Samppa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2239
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

#14

Viesti Samppa »

KummaTyyppi kirjoitti: Treenit on joskus "hiukan" liian raskaita
Ei ole olemassa liian raskaita treenejä. On vain liian laiskoja harrastajia :p
Kuvake
TimoS
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 32
Viestit: 23344
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Hesa
Etulaji: Shorin ryu Seibukan karate
Sivulajit: Matayoshi kobudo
Takalajit: Matsuoi-ha Shorinji ryu Renshinkan karate
Yhteystiedot:

#15

Viesti TimoS »

Kappas, tuttu seura. Minäkin olen tuossa porukassa treenannut, joskus muistaakseni vuonna 87 aloitin, ehkä n. vuoden ajan jaksoin olla mukana. Historiaa muistan vain sen verran että Loris Borro, joka taitaa olla seuran pääopettaja, toi tämän lajin mukanaan Kuopioon. Huhuja muistelen kuulleeni hänen opettajastaan, jolla kuulemma oli todella korkeita vyöarvoja ties missä lajissa (karate, jujutsu yms.), tarkemmin en tiedä asiasta mitään. Tuohon aikaan ainakin opetus oli minun mielestäni turhan sekavaa, varsinkin näin jälkikäteen ajateltuna.
Timo Saksholm

Karate wa kunshi no bugei
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 20 kurkkijaa