Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Totte

Potkulaisten julkiset harjoituspäiväkirjat

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 250
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Re: Totte

#286

Viesti Totte »

Torstai 26.8.2010 - HJJ(matsi)

Suoria lyöntejä ja koukkuja, sekä parin kanssa että mitseihin. Potkublokkeja ja väistöjä sekä vähän potkuja mitseihin. Loppuun vähän mattopainia ja matsia.

Yksinkertaista mutta toimivaa.
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 250
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Re: Totte

#287

Viesti Totte »

Maanantai 30.8.2010 - HJJ

Alkuun lämmittelyä mattopyörimisellä, joka oli oikeasti kevyttä tällä kertaa.

Sitten tehtiin lyöntisarjoja hanskoilla:

Vasen, oikea, väistetään vasen suora jonkajälkeen oikea suora, vasen koukku,oikea suora

Sama, mutta väistetään oikea suora ja jatkolyönnit toisin päin.

Vasen oikea, otetaan oikea alakoukku vastaan joustamalla vartalolla ja laittamalla kyynärpää suojaksi. Jatketaan suoraan vasemman käden upparilla, oikea suora vasen yläkoukku. Sitten sama mutta vasenta alakoukkua vastaan.

Ote-randoria niin että tekniikan piti aina päättyä ikkyoon tai nikkyoon. Syleilyote käsien päältä aiheutti vähän räpeltämistä.

Sama,mutta tekniikka päättyy tai-otoshiin.

Sitten vähän sparrausta ja kevyttä lihaskuntoa.
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 250
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Re: Totte

#288

Viesti Totte »

Keskiviikko 1.9.2010 - HJJ
Maanantai 6.9.2010 - HJJ
Keskiviikko 8.9.2010 - HJJ
Maanantai 13.8.2010 - HJJ

Näinä päivinä ollut treenejä. Paljon ollaan kerrattu edellä mainittuja lyöntisarjoja. Yksissä treeneissä tehtiin pitkää heittosarjaa. Joko etukäden tai takakäden lyöntiin tehtiin blokki, atemi ja heitto, sekä lyöntilopetus.

Yhdessä treenissä oli teemana potkutorjunnat. Mentiin sisään ja tehtiin joko pyyhkäisy tukijalan ulkopuolelta tai sisäpuolelta. Vaihtoehtoisesti yritettiin saada jalasta kiinni ja kaadettiin lisäämällä painetta polveen.

Lyönteihin ollaan myös tehty vasemman käden torjunta, jonka jälkeen takasuora. Jos vastustaja peruuttaa niin vaihtoaskel ja vasen mawa. Jos pysyy paikallaan niin jatketaan vasemmalla alakoukulla. Tehtiin takasuoraa myös hyökkäyksenä. Eli hämäys ylös ja takasuora alas. Jatkona vaihtoaskel ja vasen mawa tai suoraan oikea mawa.
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 250
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Re: Totte

#289

Viesti Totte »

Lauantai 18.9.2010 - Nyrkkeily

Vellu Välimäen vetämä nyrkkeilypäivä. Ensimmäiset harjoitukset olivat ilman hanskoja. Tehtiin perus liikkumisiasekä aika paljon jalkojen ja käsien yhteistyötä. Lyötiin sekä ristiin (vasen jalka, oikea käsi jne.), sekä niin että sama käsi ja jalka liikkuu. Jos ei lyöty ristiin niin lyöntisarja oli maksimissaan kolmen lyönnin pituinen. Käytännössä treenattiin siis rynnistystä. Tehtiin myös jonkun verran lyöntisarjoja.

Toisessa treenissä vedettiin hanskat käsiin. Yksi mieleen jäänyt sarja oli seuraavanlainen. Lyötiin molemmat suorat, väistettiin vähän oikealle ja lyötiin oikea suora sekä vasen yläkoukku. Koukun jälkeen palautettiin se takaisin, niin että saatiin oikea hartia eteen ja painon vasemmalle jalalle. Tämän jälkeen kääntöaskel pois "tulilinjalta" oikealla jalalla.

Toinen hyvältä tuntuva sarja oli molemmat alakoukut (vasen oikea) ja siihen perään molemmat yläkoukut. Tähän sarjaan mahtui kaksi vähän uutta asiaa. Olen itse aina lyönyt oikean alakoukun niin että joustan ensiksi jaloista, jonka jälkeen lähden lyömään ja pyrin saamaan voimaa nostamalla samanaikaisestai jaloilla, sekä tietenkin kääntämällä vartaloa. Nyt kuitenkin lyötiin alakoukku niin että lähdettiin lyömään ylhäältä ja samalla tiputettiin painoa. Kun lyönti osui niin paino oli tippunut alas. Sitten lähdettiin nousemaan hissiliikkeellä ylös kun lyötiin vasenta yläkoukkua.

Tehtiin myös kolmen lyönnin rynnistyksiä, että loppuun kaikki yksittäiset lyönnit yrittäen nyt saada niihin voimaa. Yleisesti lyönneistä sen verran että ei saisi treenata liian hitaasti. Lyönnit tulee samaan pisteeseen oman otsan korkeudelle (jolloin ne on myös suojaavia). Toinen käsi lyö toinen käsi suojaa. Ihan siis perusjuttuja, mutta nämä tulee helposti unohdettua kun huitoo itsekseen ilmaa.
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 250
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Re: Totte

#290

Viesti Totte »

Maanantai 20.9.2010 - HJJ

Väistöpäivä. Kaikki väistöt perustui samaan periaatteeseen. Eli astutaan vähän eteen ja tehdään kääntöaskel niin että saadaan vartalo pois tieltä. Väistettiin sekä sisä että ulkopuollelle. Väistettiin sekä askellyöntejä, lyöntejä,veistä, työntöjä että potkuja.

Oikeaa maegeria vastaan väistettiin ulkopuolelle. Vasemmalla kädellä varmistetaan torjuen ja oikealla alakoukku kylkeen. Tämän jälkeen painettiin selästä ja otettiin kuristus kiinni. Toisessa versiossa sama väistö, mutta nyt tartutaan vasemmalla kiinni olkapäästä. Vedetään taaksepäin ja pyyhkäistään vasemmalla vastustaja oikea jalka.

Kaveri tulee ja (yrittää) työntaa meitä. Väistö ulkopuolelle ja kädestä kiinni. Asekel lähemmällä jalalla ja kainalolla painetta kyynärpäähän jolloin saadaan rikottua vastustajan ryhti (ja/tai kyynärpää). Suunnan jääntö ja rannekaato sekä lukko 2.

Väistöstä sisäpuolelle atemija sukellus käden alitse (oikea kyynärvarsi hyökkäävän käden kyynärtaipeeseen) sekä käänteinen ikkyo. Vaihtoehtisesti käteen kiinni, kääntö rannelukolla ja vaihto ikkyoon. Vaihtoehtoisesti kiinni kädestä ja hyökkäävä käsi oikeaan kainaloon. Painetta kyynärpäähän ja sillä alasvienti.
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
nipsuli
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 965
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Helsinki
Takalajit: HJJ, BJJ, modernisoitu shaolin kung fu, thainyrkkeily, escrima

Totte

#291

Viesti nipsuli »

Mites tää päikky? ;) ..kun treenit kuitenkin taas jatkuvat ja vyökoe lähenee..
Ei mitään painostusta kuitenkaan brushteeth Tätä on vaan kiva lukea.
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 250
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Re: Totte

#292

Viesti Totte »

Jaajaa, va int så gnällo ;)

Eli ollu treeneistä poissa vähän sairastelun takia ja sen jälkeen tuli joulutauko vastaan. Yritetään taas.

Torstai 13.1.2011 - HJJ

Ensimmäiset "treenit". Tehtiin nipsulin kanssa vähän kevyttä perustekniikkaa, ihan peruskurssin tekniikoista lähtien. Sitten vähän lyöntejä pistereihin ja potkuja tyynyyn. Aika laiskaa...


Maanantai 17.1.2011 - HJJ

Ensimmäiset oikeat treenit. Ensin vähän perustekniikka. Pääosuuten oli erilaiset heittokombinaatiot. Oli vähän haastavaa koska en ole heittänyt kolmeen kuukauteen. Kombinaatioina kuitenkin siniseen tulevat: Ko-uchi-gari -> O-uchi-gari, O-sota-gari -> Ura-nage, O-uchi-gari -> Tomoe-nage. Mikään ei mennyt kovin hyvin. Ensimmäinen varmaan oli vaikein. Tuntuu että sen jälkeen kun on lähteny koukkaamaan sitä oikeaa jalkaa niin on vaikea enää kääntää se kaato toiseen suuntaan. Viimeinen taas on vaikea koska Tomoe-nage on vaikea.

Loppuun vähän kahden minuutin lyöntisarjoja jne.


Keskiviikko 19.1.2011 - HJJ

Vähän perusheittoja. Tehtiin myös O-goshia niin että tehtiin polviputku vasemmalla jalalla tarttumalla ristiin vasemmalla kädellä nistkan takaa. Pidettiin se käsi siellä ja vietiin oikea käsi normaalist kainaloon.

Lyöntisarjoja hanskoilla. Nyrkkeilysparria hanskoilla. Sitten tehtiin lihaskuntoa - painia - lihaskuntoa - painia.. jne. Loppuun 2 vs 1 -painia.
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 250
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Re: Totte

#293

Viesti Totte »

Maanantai 24.1.2011 - HJJ

Alkuun heittoja. Kaks polvipotkua jonka jälkeen uki-goshi tyylinen kubi-nage, eli niskan takaa kiinni, mutta ei kaiveta lonkalla kovin syvältä, vaan heitto perustuu enemmän vain vaakakiertoon. En oikeastaan tiedä millä nimellä pitäisi kutsua. Sitten pienestä liikkeestä harai-goshia. Tämän jälkeen neljän vapaavalintaisen potku-atemin jälkeen o-soto-gari. Tässäkin tehtiin vähän kevyempi versio, eli ei välttämättä tarvinnu saada aikaan korkeaa heittoa.

Hanskat käteen ja minuutin sarjoja. Ensin suoria vartaloon, sitten uppareita ja sitten koukkuja.

Puolen minuutin sarjoissa tehtiin potkuja mitseihin. Ja alkulämpönä olis siis erilaisia ukemeita. Eli siinä se.
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 250
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Re: Totte

#294

Viesti Totte »

Keskiviikko 26.1.2011 - HJJ(aamu)

Alkuun lyöntejä ja liikkumista. Samaa mitä on ollut nyrkkeilypäivinä. Enimmäkseen sama jalka ja sama käsi liikku, eli ei lyöti juurikaan ristiin. Sitten liikkeestä väistö + lyönti jne.

Tämän jälkeen parin kanssa pidettiin liian pitkä etäisyys lyönteihin (koska oltiin ilman hanskoja niin tällä tavalla ei tarvinnut jarrutella hyökkäystä). Treenattiin reagointia vasenta suoraa vastaan. Ensin väistö ulkopuolelle ja samanaikainen vasen suora. Sitten väistö sisäpuolelle ja vastaus vasemmalla alakoukulla.

Jaettiin vyöarvojen mukaan ryhmiin ja tehtiin vähän vyökoetikniikkoihin kuuluvia mattojuttuja. Kuristus jalkojen välistä. Katkaravuilla haettiin tilaa ja tehtiin polvella käsilukko. Jos haluaa niin pystyy helposti muuttamaan lukon jujiksi. Mentiin siis "ulkopuolelle", eli jujissa jäätäisiin vatsalleen. Tämä oli vihreän vyön tekniikka. Kuristus sivulta johon periaatteessa ihan sama tekniikka. Koska vastustaja ei valmiiksi ole meidän guardissa niin pitää hakea se lukko vähän kauempana. Sinisen vyön tekniikka.

Käytin myös kuristus mountista johon vastatekniikkana ihan normaali silta, sekä vihreän vyön tekniikkaa kursitukseen sivulta mihin tulee polvipotku + juji.

Loppuun mattopainia lyönneillä ja sitten lihaskuntoa perään.
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 250
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Re: Totte

#295

Viesti Totte »

Perjantai 28.1.2011 - Juoksu

Lenkki 4,65 km.
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 250
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Re: Totte

#296

Viesti Totte »

Lauantai 29.1.2011 - HJJ(vapaa)

Vapaavuorolla katsottiin vähän oranssin vyön pampputekniikoita. Kämmen-, rysty- sekä ylälyönti. Rystylyönnissä sama alku kuin peruskurssin tekniikassa. Väistö suoraan sisään ja torjunta molemmilla käsillä. Pyähtymättä jatketaan liikettä pyörivänä. Tartutaan ranteesta kiinni ja tehdään ikkyu kyynärvarrella. Tärkeää on jatkaa liikettä ja pitää huolen siitä että oikea jalka astuu pois alta. Vastustajaa ei väännetä oikeastaa käsillä, vaan tuodaa omat kädet kiinni vartaloon jolloin saadaan tehtyä vartalolla työtä.

Kämmenpuoli oikeastaan sama, paitsi että alasvientinä on hiki-otoshi.

Ylälyöntiä vastaan astutaan sisään vasemmalla ja tehdään oikealla kädellä jodan-uke. Yritetään saada liike jatkumaan ja taas pyörivä ikkyu.

Katsottiin syleilyotteet edestä ja takaa käsien päältä. Edestä tehdään "rattihorjutus" ja kaadetaan o-soto-otoshilla. Takaa pudotetaan painoa ja viedään kädet vähän eteen jolloin saadaan tilaa. Oikealla askel taakse ja oikea käsi suorana taaksepäin. Pyöritetään oikea käsi suorana jolloin saadaan tilaa ja astutaan kainalon ali pois. Käänteisellä ikkyulla alas ja lukko 5, eli käsi selän taakse, vasen polvi selkään ja oikea olkapään viereen.
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 250
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Re: Totte

#297

Viesti Totte »

Sunnuntai 30.1.2011 - Juoksu

Lenkki 4,65 km.
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 250
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Re: Totte

#298

Viesti Totte »

Maanantai 31.1.2011 - Punttisali

Penkkiä, kyykkyä ja mavea.
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 250
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Re: Totte

#299

Viesti Totte »

Keskiviikko 2.2.2011 - HJJ

Alkulämpönä juoksua ja lyöntiharjoituksia. Sitten tehtiin oikeaan koukkuun normaali blokki ja vastattiin etäisyydestä riippuen joko oikealla suoralla tai oikealla alakoukulla. Siihen sitten vielä vasen mawa kylkeen lisäks. Etukäden lyöntiä vastaan jousto taaksepäin ja blokki ristiin. Oikealla kädellä lyönti vartaloon (taas etäisyydestä riippuen), ja polvipotku. Kädestä kiinni ja ikkyu. Sama toiselle puolelle. Sitten vastustaja löi jomman kumman käden ja vapaa jatko.

Sparrattiin. Ensin matossa pari erää. Sitten pystypainia pari erää. Tämän jälkeen hanskat käteen ja nyrkkeilysparria. Sitten jatkettiin samaa mutta jalat mukaan.

Loppuun lihaskuntoa. Kyykkyä kaveri selässä, pystypunnerruksia ja vatsoja.

Viimeiset oikeat treenit ennen leiriä, koska perjantaina ei ehdi aamutreeneihin. Lenkin voi yrittää heittää joko torstaina tai perjantaina.
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 250
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Re: Totte

#300

Viesti Totte »

Lauantai 5.2.2011 - HJJ

Vyötekniikkaleirin kaks ensimmäistä treeniä. En kirjoita ihan kaikkea.

Ensimmäisenä heittona o-uchi-gari, joka on ollut minulle todella huono heitto (tai kaato).

Perusotteesta. Kaulusote kannattaa pitää korkealla. Mieluiten niskassa. Astutaan oikealla eteen ja horjutetaan alaspäin oikealla kädellä ja nostetaan vastustajan käsi hihasta vasemmalla kädellä. Nyt pitäisi olla hyvä vartalokontakti joka ei katoa missään vaiheessa. Ei siis lähdetä työntämään vastustajaa pois. Astutaan sisään vasemmalla jalalla ja tuodaan samalla lantio sisään. Lakaistaan oikealla jalalla.

Tekniikoissa käytettiin seuraaviin hyökkäyksiin:

- Kuristusote sivulta

Pieni askel vasemmalla ja irrotetaan toinen käsi cross-block tyyllisesti oikealla kädellä. Shuto kaulaan, mahdollisesti pienellä askeleella. Sitten mennään vasemmalla sisään ja joustetaan oikella kädellä niin että ei työnnetä sillä vastustajaa poispäin. Säilytetään siis vartalokontakti. Vasen käsi joka on tarttunut hihasta vetää ylös. Kaato ja potkulopetus.

- Syleilyote käsien päältä

Päällä otetaan kontakti hyökkääjän päähän. Kädet lantiolla ja oikea jalka taaksi. Polvipotku ja palautetaan jalka eteen. Rattikäännöllä sekä päällä horjutus. Vasen jalka sisään. Kaato ja potkulopetus.

- Oikea koukku

Jodan-soto-uke. Shutolla horjutus ja kaato.


Toisena heittona ippon-seoi-nage.

Perusmuodossa tehdään horjutus ja käsi normaalisti kiinni. Viedään vasen jalka sisään ja mennään alas. Kontakti pitäis olla nyt koko selällä. Heitto kiertoliikkeella. Itse huomasin että vein lantiota liikaa sisään jolloin siitä tulee enemmän lonkkaheitto. Eli pitäisi keskittyä siihen että pääsee alas ja pitää selän suorana.

Käytettiin seuraavissa tekniikoissa:

- Käsiote edestä

Askel eteen ja oikea käsi irti. Shuto ja oikea käsi kyynärpään taakse. Vasen käsi tartuu ranteesta. Horjutus lukolla. Heitto. Kaksi potkua ja juji.

- Kuristus edestä

Veto kyynärtaipeesta vasemmalla ja alakoukku askeleella. Heitto ilman että vasen käsi muuttaa otetta. Potkut ja juji

- Syleilyote sivulta

Vasemmalla tukiaskel. Pääpusku. Heitto.

-Oikea koukku

Jodan-uchi-uke. Alakoukku askeleella. Kiinni ja heitto.

Sovitaan että kaikki muut käytiin läpi toisena päivänä ja kirjoitan ne siihen.
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 38 kurkkijaa