Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Kyokushinkai karate

Japanilaiset lajit

Valvoja: Valvoja

Hallamaa
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 26
Viestit: 40
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Loimaa

Kyokushinkai karate

#1096

Viesti Hallamaa »

Osu
osu oikeasti suomessa ei ole yhtään 3 dania joka olisi oikeasti suoritettu eli voidaan laittaa tämäkin laatikkoon bulshido itselleni on luvattu 5dan jos vaihdan liittoa että sellaisia .Ei toki mitään en rupea arvostelemaan kaveria jota en tunne mutta jotain rajaa sentään hän EI OLE KIUKKARIN 3DAN ja jos on niin dani arvo on hommattu puhelimella ja ennenkuin joku rupeaa jotain länkyttämään niin minun puhelin numeron voi saada jos asia enemmän kiinnostaa.
terveisin Hallamaa
tohtorismies
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 24
Viestit: 3905
Lauteille: Kesäkuu 2008

Kyokushinkai karate

#1097

Viesti tohtorismies »

Monta kiukkari porukkaa suomessa on?
45 neliön kämmpä oli täynnään lihaksikkaita ja äärimmäisen päihtyneitä voimmamiehiä
"My karate is as simple as walking up to somebody and hitting them, something I saw some 29 years ago." Dennis Jones
"Perkele, mä oon hyppiny narua pikkupojasta asti!" Meskus
"Gorgoroth on edelleen kuraa" TimoS
magamies
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 50
Viestit: 700
Lauteille: Joulukuu 2005

Kyokushinkai karate

#1098

Viesti magamies »

Hallamaa kirjoitti: Osu
osu oikeasti suomessa ei ole yhtään 3 dania joka olisi oikeasti suoritettu eli voidaan laittaa tämäkin laatikkoon bulshido itselleni on luvattu 5dan jos vaihdan liittoa että sellaisia .Ei toki mitään en rupea arvostelemaan kaveria jota en tunne mutta jotain rajaa sentään hän EI OLE KIUKKARIN 3DAN ja jos on niin dani arvo on hommattu puhelimella ja ennenkuin joku rupeaa jotain länkyttämään niin minun puhelin numeron voi saada jos asia enemmän kiinnostaa.
terveisin Hallamaa
Terve: Frimodogista luin jo 90-luvun alussa Budo-Expres lehdestä, kun mies oli suorittanut 2. danin kokeen Kyo-Kushinkaissa, koe oli vaativa, sisälsi 30 miehen kumiten ym.
Kuulin että Frimodig oli suorittanut myöskin 3.danin ottelu ja tekniikkaosuudet, mutta tuomarikorttia vaille jäi 3. danin hyväksyminen silloin.

Nykytilanteesta en tiedä, mutta aivan luunkova Kyokushin-kai mies hän on.
Magamies
Mika Väyrynen
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 24
Viestit: 943
Lauteille: Tammikuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Kyokushinkai karate

#1099

Viesti Mika Väyrynen »

Morjens,

joo, tuo Frimodigin saaga on kyllä ihan tunnettu. Siitä oli aikoinaan juttua, ja hiukan skandaalinkäryinen se stoori oli. Eli hän kuulemma suoritti tosiaan kaiken tarvittavan teknisen (mukaanlukien ottelut) 3.daniin, mutta joku ihme tuomarilisenssi tms. konkelo jätti homman kesken. Siitä oli tarinaa lehdissä, muistan lukeneeni.

Mika V.
Lehe
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 198
Viestit: 1196
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Saaristo

Kyokushinkai karate

#1100

Viesti Lehe »

Buta kirjoitti: Osu!

Onnittelut Mika Lehestölle, vuoden seura työntekijälle.
Osu!

Kiitoksia. Tuonne LiiKu:n sivuille näyttää tulleen jotain aihetta koskien. Ja tosiaan taisi Liedon porukka olla ainoa kamppailulajien edustaja. Joskos se toisi koko kamppailuskenelle vähän vaikka näkyvyyttä ja mainosta. Mukavaa kun muistetaan, mutta mitään ei saavuteta yksin. Kiitokset Liedon treenaajille ja Unionin Opettajille. Sekä luonnollisesti yhteistyökumppaneille.

http://www.liiku.fi/seurapalvelut/palki ... eilugaala/" onclick="window.open(this.href);return false;
Se mikä ei tapa, sattuu s-tanasti..
Kuvake
Jussi*M
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 154
Viestit: 1534
Lauteille: Maaliskuu 2005
Etulaji: Karate JKF Wadokai
Sivulajit: Haidong Gumdo, nyrkkeily

Kyokushinkai karate

#1101

Viesti Jussi*M »

Osu sempai Hallamaa!

Mikäpä on motivaattorinasi moiseen "ärähdykseen"?
"On olemassa aina joku, joka tietää sinua itseäsi paremmin, mitä olet sanomallasi tarkoittanut.". -emeritusprofessori Osmo A. Wiio
*Kirjoitan yksityishenkilönä ja harrastajana, eivätkä kommenttini edusta minkään organisaation virallista kantaa.*
Kuvake
Clancy B.
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 3386
Lauteille: Kesäkuu 2009

Kyokushinkai karate

#1102

Viesti Clancy B. »

en ole koskaan tajunnut niitä kunniadaneja kuin jollain aivan mielettömällä legendalla, kuin jos sittenkään.
pienten ihmisten juttuja sanon ma.

ei kannanotto tähän 3.dan kiukkariin tämä, hersytti mielen vaan. Että onko jonkun ihmisen elämässä 7. vai 8.dan, merkityksellinen juttu? Ilmeisesti sitten on. Varmaan sama kuin kamppailu-urheilupuolen tuntemattomien lajiliittojen mestaruusottelut.

toinen on uusien lajien master- expert - iddi, jne-nimitykset, who cares? ei ole multa pois ja jos asianosaisia älkää ottako itteenne, ma en vaan ummarra...erilainen maailmankatsomus vissiinkin mulla.
Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys; look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death.

Sun Tzu
magamies
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 50
Viestit: 700
Lauteille: Joulukuu 2005

Kyokushinkai karate

#1103

Viesti magamies »

Niin ja frimodig on kovalla työllä daninsa ansainnut, Espanjassa suoritti helvetillisen kovan 2. danin kokeen, jossa ukkoa tippui ja Kolmannen suoritti myös ja sitä ei saa todellakaan ilmaiseksi, eli Frimodogin kolmannen danin hyväksyminen jäi tuomarikurssin puuttumisen takia, silloin hyväksymättä. Olisko suorittanut sen tuomarikurssin jälkeenpäin ja saanut ansaitsemansa 3. danin.

Aittomäki muuten sanoi Frimodigista, että se on Suomen lajihenkisin ei luovuta koskaan..
Magamies
Buta
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 50
Viestit: 94
Lauteille: Huhtikuu 2007
Paikkakunta: Vantaa

Kyokushinkai karate

#1104

Viesti Buta »

Clancy B. kirjoitti: en ole koskaan tajunnut niitä kunniadaneja kuin jollain aivan mielettömällä legendalla, kuin jos sittenkään.
pienten ihmisten juttuja sanon ma.

ei kannanotto tähän 3.dan kiukkariin tämä, hersytti mielen vaan. Että onko jonkun ihmisen elämässä 7. vai 8.dan, merkityksellinen juttu? Ilmeisesti sitten on. Varmaan sama kuin kamppailu-urheilupuolen tuntemattomien lajiliittojen mestaruusottelut.

toinen on uusien lajien master- expert - iddi, jne-nimitykset, who cares? ei ole multa pois ja jos asianosaisia älkää ottako itteenne, ma en vaan ummarra...erilainen maailmankatsomus vissiinkin mulla.
Osu!

Frimodigiin kantaa ottamatta kun en miestä tunne. Kiukkarissa noi vyöarvot on aika tunteita nostattavia juttuja johtuen hyvin pitkälti vyökokeiden rankkuudesta. Itsellänikin kun kävely on usein ollut vyökokeen jälkeen ongelma seuraavat 1 - 2 vk. 1. kyussa kun suoritin 20 miehen kumitea 2 min erin ilman taukoa niin maassa tuli käytyä kerran pari ja kuolonkorina oli viimeisissä erissä sitä luokkaa että muutaman viimeisen vastustajan teki jo pahaa hakata miestä saatika yleisön katsoa. Kyllähän tuo harmittaa jos joku vaan saa sen vyön ja itse on joutunut sen takia vuotamaan verta ja kyyneliä. Jos joku vaan saa vyön kiukkarissa niin on ihan sama mistä liitosta/seurasta puhutaan niin murinaa kuuluu. Jokainen vyönsä kunnialla suorittanut kiukkari tietää mistä puhun.
Ville Karppinen
Osu-No Seishin!
Kuvake
Jussi*M
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 154
Viestit: 1534
Lauteille: Maaliskuu 2005
Etulaji: Karate JKF Wadokai
Sivulajit: Haidong Gumdo, nyrkkeily

Kyokushinkai karate

#1105

Viesti Jussi*M »

Osu!

Allaolevassa lainauksessa sensei Frimodigin vastaus Hallamaa sempain kommenttiin, ja muillekin tiedoksi.

OSU!!

Hallamaa sempai,
tänään näytän oppilailleni 1. ja 2. ja 3. danin vyökoetodistukset. Intosi häpäistä nimeni on suuri. Kiitos halveksivista sanoistasi. Ne kertovat sinusta kaiken tarpeellisen.
N. 30 vuotta olen kyokushin karatea treenannut . Ensimmäiseen kahteenkymmeneen vuoteen sisältyi myös yli 5 vuotta Englannissa ja Espanjassa korkea-arvoisten danien dojoilla opissa.Ulkomailla ollessani treenasin 12-15 kertaa viikossa ja huonoilla ruuilla kuten kaimanikin on omista huipputreeniajoistaan kertonut. Siksi yritin pärjäillä parilla vetisellä hampurilaisella, hedelmillä ja jogurtilla päivässä, jotta pystyin aina sen kolmisen kuukautta kerrallaan ulkomailla pysymään. Rikas kun en ole kuitenkaan. Eli mitään viikon ja kahden tai muutaman kuukauden pikakursseja EN ole tehnyt, vaan aina n. 3 kuukautta kerrallaan ja sitten vähäksi aikaa kotimaahan treenaamaan.Ilman mitään järjestystä opettajiani ovat: A.Piñero shihan, J.Claronino shihan,C Andrews shihan, S. Arneil Shihan,P. Beltran shihan, J. Sanchez shihan.
Oma treenini ei ole mitenkään pysähtynyt, vaan jatkuu yhä vaikken kahta-kolmea kertaa päivässä valitettavasti enää iän takia voi tehdä. Palauttaa täytyy, harmi kyllä, välillä. Mielelläni toki treenaisin enemmänkin, mutta nykyään on vain tyydyttävä 5-6kertaan viikossa.
Sitten siihen Hallamaa sempain huolenaiheeseen, kun minut valehtelijaksi on leimannut hän oikein kiivain sanoin. 1. danini suoritin 7 vuoden virallisen kyokushin treenin jälkeen. Sitä ennen olin tosin Oyama sosain kirjan mukaan parisen vuotta männynkylkiä rankaissut, maalta kun olen. Ja öisin lumisissa metsissä rämpinyt budohenkeä hakemassa ja oksia katkomassa iskuilla ja potkuilla. 2. danini suoritin myös Espanjan Panticosassa ´boot-campin´yhteydessä kuten tapana on. Mustia vöitä EI normaalisti dojoilla suoriteta vaan aina intensiivileirin loppuosassa, valmiiksi väsyneenä, ja mustien vöitten testit ottelusarjoineen kestävät 4-5 tunnin välillä. NYT SE PELOTTAVA ASIA että huihui. Eli 3.danini suoritin täysin hyväksyttävästi tekniikan ja ottelusarjojen puolesta 1999 Benasquessa Espanjassa ihan sikarääkin ´boot-campin´ lopulla. MUTTA Piñero shihan ilmoitti KAIKKIEN leiriläisten kuullen, että siksi minä en voi 3. dania saada kuitenkaan, koska minulta puuttuu kans.välinen tuomarikurssi. Alempia tuomarikursseja olen käynyt. Suutuin. Olinhan jo 20 vuotta ollut uskollinen kyokushinille, Piñero shihanille ja kovalle treenille. En mitenkään vähillä rahoillani voinut pelkkää tuomarikurssia varten ulkomaille matkustaa siihen aikaan, vaan aina valitsin sen ajankohdan, jolloin kauimmin siellä pystyin treenaamaan.
Eli vyökoe hylättiin tuomarikurssin puuttumisen takia.
Vaihdoin liittoa. JA MINULLE ei koskaan kyllä ole luvattu mitään vyöarvon parannusta mistään liitosta etukäteen, kuten teille paremmille näköjään tehdään. Kuitenkin Pedro Beltran shihan katsoi, että minun tapauksessani oli epäoikeudenmukaista hylätä 3. danini tuomarikurssin takia. Beltran shihan siis katsoi ISKKO.n johtajana ja 7. danin shihanina, että hän haluaa minulle sen 3. danin joka tapauksessa myöntää. Siis MINUA itseäni ei ole daneilla houkuteltu mihinkään, enkä minä ole liittynyt mihinkään millään danehdoilla. Shihan Beltran on tämän 3. danin minulle myöntänyt ja vyökoetodistuksen toinen allekirjoittaja Gallego shihan oli ITSE ottelemassa minua vastaan silloin kun tein sen 3. danin ottelusarjan Benasquessa 1999, 3. danin kokeen lopuksi. Eli näin. Kivittäköön minut ken tahtoo. Itsestäni tuossa ei paljon väärää ollut, vaikka Hallamaa sempain mielestä minun olisikin pitänyt uusia koko 3. dan, kun ei kerran sitä tuomarinarvoa ollut. Tämän enempää en enää kommentoi netissä.

Osu!! Kari Frimodig sensei 3.dan kyokushin karate
"On olemassa aina joku, joka tietää sinua itseäsi paremmin, mitä olet sanomallasi tarkoittanut.". -emeritusprofessori Osmo A. Wiio
*Kirjoitan yksityishenkilönä ja harrastajana, eivätkä kommenttini edusta minkään organisaation virallista kantaa.*
Mika Väyrynen
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 24
Viestit: 943
Lauteille: Tammikuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Kyokushinkai karate

#1106

Viesti Mika Väyrynen »

Kiukkarin ulkopuolisena, mutta about 30 vuotta asioita seuranneena:

Sensei Frimodigin nimi on tunnettu ja arvostettu pitkältä ajalta. Itse kuulin sen ensimmäistä kertaa 80-luvun lopulla ja kävi ihan selväksi että hän on pitkän tien kulkija ja todellinen Kyokushin harjoittelija. Eipä tuo hänen vastineensa kauheasti jossittelujen varaa jätä: shihaneiden nimet, vuosiluvut, suoritus- ja treenipaikat jne on varsin vaikuttavia luettavia. Hän on siis tahkunnut Kyokushinia jo 30 vuotta, mikä on ainutlaatuinen ja kunnioitettava ura. Hienoa huomata että hän on edelleen kuvioissa, ja varmasti hänellä olisi paljon tarjottavaa ja opetettavaa Suomen Kyokushin harjoittelijoille.

Mika Väyrynen
magamies
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 50
Viestit: 700
Lauteille: Joulukuu 2005

Kyokushinkai karate

#1107

Viesti magamies »

Täsmälleen Mika Väyrysen kanssa samaa mieltä. K. Frimodogilla on pitkä ja vaikuttava kokemus Kyokushinkaista, paljon pitempi kokemus, kuin kenelläkään muulla suomalaisella. Paljon olisi hällä annettavaa, joten miettikää leiriä ym yhteistyötä.
Magamies
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 50
Viestit: 20846
Lauteille: Joulukuu 2007

Kyokushinkai karate

#1108

Viesti Lasse Candé »

Clancy B. kirjoitti: en ole koskaan tajunnut niitä kunniadaneja kuin jollain aivan mielettömällä legendalla, kuin jos sittenkään.
pienten ihmisten juttuja sanon ma.
Vyöarvoasiat ovat erittäinkin paljon lajikohtaisia. Kiukkarin ajatustapa mikä kai on melkolailla vastaava kuin Hokutoryunkin, eli että pitää tehdä kovat näytöt vyökokeessa ja sitten vyöt ovatkin kunnia-asia on itselleni vieras, mutta ymmärrän sen toki. (Korjatkaa jos olen tuosta käsityksestä väärässä. En oikeasti tiedä mistä on kyse vaan ainoastaan täällä ja muualla netissä sekä hieman muutenkin sellaista ollut aistivinani, joten se vaara on olemassa.)

Miten tahansa, järjestöjen kannattaa käyttää omaa arvojärjestelmää opetusvälineenä joka hyödyttää yhteisöä eikä ole sille haitaksi. Tällöin on hyvä jos tunnetut naamat jotka osaavat, joilla on oikea asenne ja jotka ovat keskeisiä opetuslinjoissa, omaisivat korkeammat vyöarvot kuin näissä asioissa vähemmän ansioituneet. Jos noita näyttöjä on, ei ole mitään vikaa ihan vain myöntää arvoja suoraankaan jos se on yhteisössä tapana. Toki kun tässä ketjussa ollaan, ymmärrän vian kun noita rankkuuskuvauksia lukee ja tuo kovuus kulkee kiinteänä mukana. Olen siis vain eri mieltä Clancyn yleistyksestä yli lajirajojen ja sikäli offtopiccia. Tiedän yhden kuudennen danin joka ei ole koskaan tehnyt yhtäkään vyökoetta, mutta Wadossa varmaan kukaan koko maailmassa ei kyseenalaista hänen asemaansa. On nimittäin melko kova taitaja jopa kuudenneksi daniksi.

Joskus kyllä olen aistivinani että omista vyöarvoista tehdään hieman liian isoa numeroa. Niiltä osin olen Clancyn kanssa samaa mieltä. Frimodigiin tämä ei liity omalta osaltani mitenkään. Hänhän lähetti erittäin hyvän selvityksen tänne. Kiukkari-ihmiset osaavat lukea sen paljon minua paremmin, joten minulla ei ole siihen asiaan mitään sanottavaa.
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 20
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

Kyokushinkai karate

#1109

Viesti L.K. »

Missä päin Frimodig pitää treenejä nykyään?Koska itselle tosian tuli yllätyksenä että noin kova tekijä vetää täällä jotain ip-kursseja,eritoten kun en ole aiemmin kuullut että kiukkaria Kaakonkulmalla treenattaisiin/joku vetäisi.

Hienoahan se on jos noin kova tekijä näillä nurkilla pyörii ja vielä aktiivisesti touhuaa eikä näin ulkopuolisena tuo hänen vastineensa paljoa lisäkommentointia varmaankaan tarvitse.

Mitä noihin vyöarvoihin yms. tulee olen paljon Lassen kanssa samalla linjalla, mutta ymmärrän täysin tiettyjen lajien kannan myöskin.
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Kuvake
Jussi*M
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 154
Viestit: 1534
Lauteille: Maaliskuu 2005
Etulaji: Karate JKF Wadokai
Sivulajit: Haidong Gumdo, nyrkkeily

Kyokushinkai karate

#1110

Viesti Jussi*M »

L.K. kirjoitti: Missä päin Frimodig pitää treenejä nykyään?
Treenaamme Kouvolan kaupunkiin kuuluvassa Valkealassa kahdesti viikossa, maanantaisin ja torstaisin. Paikkana on mailapelihalli. Treenit alkoivat 27. 9.2010 Valkealatalon tatamilla josta sittemmin siirryimme tuohon mailapelihalliin.
"On olemassa aina joku, joka tietää sinua itseäsi paremmin, mitä olet sanomallasi tarkoittanut.". -emeritusprofessori Osmo A. Wiio
*Kirjoitan yksityishenkilönä ja harrastajana, eivätkä kommenttini edusta minkään organisaation virallista kantaa.*
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 19 kurkkijaa