Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Oluet

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa

Mistä maasta parhaat oluet

Tsekki
47
23%
Irlanti
30
15%
UK
18
9%
Suomi
47
23%
Saksa
24
12%
Belgia
22
11%
USA
2
1%
Joku muu, mikä
13
6%
 
Ääniä yhteensä: 203

Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 41
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#46

Viesti bodyguard »

Ronin kirjoitti:
bodyguard kirjoitti:
Ronin kirjoitti:
Jussi Häkkinen kirjoitti: Westvletereniä voit PK-seudulla tuurilla löytää Kaislasta (mikä tahansa numero on hyvää, 12 parasta) ja - hullulla munkilla - kaloista.
Hehe, Kaisla nimenomaan on mun vakkaripaikka. :lol: Pitänee kirjoittaa noi kaikki ylös ja ruveta haastattelemaan henkilökuntaa.
Ainakin pari vuotta sitten Kaislassa oli tuota Westvleteereniä (numeroa 12) kun olen sitä siellä itse juonut. Taivaallisen hyvää tavaraa. Nykyään en saa oikein kavereita lähtemään valitettavasti sinne, eivät ole oikein samanlaisia oluiden ystäviä kuin minä :(
Olisko tässä paikka potkun ekalle Kaisla/olut-miitille? :badgrin:
Ehdottomasti, You can count me in :D

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Ronin
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 26
Viestit: 4457
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Mushroomland

#47

Viesti Ronin »

bodyguard kirjoitti: Ehdottomasti, You can count me in :D
Loistavaa. Joulun jälkeisellä viikolla joku päivä. Saas nähdä meneekö tammikuun puolelle.
When facing difficult situations it is best to dash forward bravely and with joy...

Liity Etupotkijaksi!

Luettavaa (ja tykättävää) potkulaisille!
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 23
Viestit: 19092
Lauteille: Helmikuu 2005

#48

Viesti Jussi Häkkinen »

bodyguard kirjoitti:
Jussi Häkkinen kirjoitti:
Jos paikallisessasi ei ole, hukuta surusi Rochefortin kymppiin. Niin minäkin teen. Eikä Chimayn sininenkään ihan kelvoton tuote ole...
Mutta kyllä tuo chimay on aika onnetonta verrattuna noihin kahteen edellämainittuun.
No juu. Toisaalta, ajoittain on otettava toinen asteikko käyttöön. Vakio-olutpaikkani baarimikko vitsailikin minun lähteneen "lapparilinjalle" kun - kysyttyäni Rochefortia ja Westvletereniä ja tiukattua n. 10 muutakin läpi - totesin huokaisten, että "pistä se sininen".

Kyseessähän kuitenkin on erinomainen olut, jonka ei olemassaoloaan häpeillä tarvitse. Vastaavanlaisia kokemuksia siitä ei irtoa kuin Westvleterenistä tai Rochefortista (tai oikein kivasti hyllyllä vuoden-pari könöttäneestä Orvalista), mutta en voi rehellisesti sanoa Chimayn sinistä huonoksi tai edes keskinkertaiseksikaan olueksi.


(Olut)kaveriporukassani olen onnistunut kerran saamaan aikaan sen, että asiantunteva ja laajaa makuskaalaa nauttiva kaveri jätti oluen kesken. Kyseessä oli oma kesäklassikkoni - Cantillonin gueuze. Lambicit jakavat aika karusti kansaa, toiset tykkää...toiset ei.


...ja oluisiin sangen skeptisesti suhtautuva Rami Niemi ryysti sitten maustamattoman amberin ilman nitinöitä. Oli mukava nähdä, että mauille ollaan avoimia. :) Oli kyllä upea amberkin, piru kun muistaisi nimen - muistan vain etiketissä olleen, erittäin söötin etanasatuhahmon. :)



Mitä miittiin tulee, alkuvuodesta on käytävä Helsingissä muutenkin. Käykää kuitenkin edeltä skouttaamassa, josko Westvletereniä olisi. Varoituksen sana: Hinta on todnäk. ~10€/pullo. Ja vaikka varmasti on selkeämpää kuin pläkki niin kannattaa antaa oluen lämmetä ihan huolella, itse pidän trappisteista n. 15-20 asteisina. Kädenlämpöinen loppu on aina parasta. :tonqe:
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Ronin
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 26
Viestit: 4457
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Mushroomland

#49

Viesti Ronin »

Jussi Häkkinen kirjoitti: Mitä miittiin tulee, alkuvuodesta on käytävä Helsingissä muutenkin.
Käynen ensiviikolla jo kyselemässä ellen jopa tämän viikon perjantaina. Rupes vallan janottamaan tämä keskustelu. Ilmoittele kun olet maisemissa niin järjestetään joku oluenmaisteluilta.
When facing difficult situations it is best to dash forward bravely and with joy...

Liity Etupotkijaksi!

Luettavaa (ja tykättävää) potkulaisille!
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 41
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#50

Viesti bodyguard »

Ronin kirjoitti:
bodyguard kirjoitti: Ehdottomasti, You can count me in :D
Loistavaa. Joulun jälkeisellä viikolla joku päivä. Saas nähdä meneekö tammikuun puolelle.
Ehdottomasti, kaikki pääkaupunkiseutulaiset olutkulinaristit mukaan vaan :D

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 41
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#51

Viesti bodyguard »

Jussi Häkkinen kirjoitti: Kyseessähän kuitenkin on erinomainen olut, jonka ei olemassaoloaan häpeillä tarvitse. Vastaavanlaisia kokemuksia siitä ei irtoa kuin Westvleterenistä tai Rochefortista (tai oikein kivasti hyllyllä vuoden-pari könöttäneestä Orvalista), mutta en voi rehellisesti sanoa Chimayn sinistä huonoksi tai edes keskinkertaiseksikaan olueksi.
Joo, se riippuukin mihin vertaa, kyseessähän on mitä mainioin olut. Trappisteista menee vaikka La Trappe jos muita ei ole tarjolla :)
Jussi Häkkinen kirjoitti: (Olut)kaveriporukassani olen onnistunut kerran saamaan aikaan sen, että asiantunteva ja laajaa makuskaalaa nauttiva kaveri jätti oluen kesken. Kyseessä oli oma kesäklassikkoni - Cantillonin gueuze. Lambicit jakavat aika karusti kansaa, toiset tykkää...toiset ei.
Itsekkään en tuohon Cantillonin geuzeen niin hirveästi tykästynyt, kesken en kuitenkaan jätänyt. Lambicit kuitenkin maistuvat monasti ihan hyvin :?

Kaislassahan on saattanut nykyään huonota valikoima kun ei ole enää yksityisen omistuksessa. Tuolloin kuin itse sitä Westvleteerenin kahtatoista itse siellä nautin niin se oli juuri jotain 9 euron luokkaa pullo. Tosin mielelläänhän sen maksoi. Ja jokaisen Helsinkiläisen olutystävän ykkospaikka on One Pint Ruoholahdessa (vaikea loytää, pieni kuin mikä muta se olutvalikoima on kuin suoraan taivaasta)

P.S. Tämä on potkun paras topicci ikinä :D

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
TimoS
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 41
Viestit: 23344
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Hesa
Etulaji: Shorin ryu Seibukan karate
Sivulajit: Matayoshi kobudo
Takalajit: Matsuoi-ha Shorinji ryu Renshinkan karate
Yhteystiedot:

#52

Viesti TimoS »

bodyguard kirjoitti: Ehdottomasti, kaikki pääkaupunkiseutulaiset olutkulinaristit mukaan vaan :D
Heps, minä tuun kanssa :smt039
Timo Saksholm

Karate wa kunshi no bugei
Ronin
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 26
Viestit: 4457
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Mushroomland

#53

Viesti Ronin »

Mulle käy ensviikolla oikeastaan melkeen mikä päivä vaan (ehkei uuden vuoden aatto, mut :D), paitsi että olen töissä yhdeksään asti ti ja to, mutta silloinki olen keskustassa, eli pääsisin Kaislaan siinä 21:20. Mites muille passaa?
When facing difficult situations it is best to dash forward bravely and with joy...

Liity Etupotkijaksi!

Luettavaa (ja tykättävää) potkulaisille!
Kuvake
jahkailija
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 347
Lauteille: Syyskuu 2005

#54

Viesti jahkailija »

Tahtoo mukaan!
:partyman:

Ehdotan perjantaita, lauantaiaamuna ei tarvitse olla töissä klo 0700.
"Kukistan helposti itseäni puolta pienemmän vastustajan jos saan yllätettyä sen takaapäin"
Kuvake
TimoS
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 41
Viestit: 23344
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Hesa
Etulaji: Shorin ryu Seibukan karate
Sivulajit: Matayoshi kobudo
Takalajit: Matsuoi-ha Shorinji ryu Renshinkan karate
Yhteystiedot:

#55

Viesti TimoS »

Tulen Kuopiosta vasta torstaina, joten perjantai voisi olla aika hyvä, tai sitten torstai :drinkers:
Timo Saksholm

Karate wa kunshi no bugei
Ronin
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 26
Viestit: 4457
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Mushroomland

#56

Viesti Ronin »

Hoo-hum, kai herrat puhuu ensiviikon perjantaista vai kui?
When facing difficult situations it is best to dash forward bravely and with joy...

Liity Etupotkijaksi!

Luettavaa (ja tykättävää) potkulaisille!
Kuvake
TimoS
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 41
Viestit: 23344
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Hesa
Etulaji: Shorin ryu Seibukan karate
Sivulajit: Matayoshi kobudo
Takalajit: Matsuoi-ha Shorinji ryu Renshinkan karate
Yhteystiedot:

#57

Viesti TimoS »

Ronin kirjoitti: Hoo-hum, kai herrat puhuu ensiviikon perjantaista vai kui?
Minä ainakin, toinen vaihtoehto on jo tänään. Huomenna lennän Savoon ja tulen vasta ensi viikolla takaisin
Timo Saksholm

Karate wa kunshi no bugei
Vlad Tepes
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 6831
Lauteille: Elokuu 2005

#58

Viesti Vlad Tepes »

TimoS kirjoitti:
Ronin kirjoitti:Hoo-hum, kai herrat puhuu ensiviikon perjantaista vai kui?
Minä ainakin, toinen vaihtoehto on jo tänään. Huomenna lennän Savoon ja tulen vasta ensi viikolla takaisin
Niin sitä pitää. Oikeitten ihmisten pariin. :D

Muokkaus: Äänestin irlantilaisia
Ronin
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 26
Viestit: 4457
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Mushroomland

#59

Viesti Ronin »

TimoS kirjoitti:
Ronin kirjoitti:Hoo-hum, kai herrat puhuu ensiviikon perjantaista vai kui?
Minä ainakin, toinen vaihtoehto on jo tänään. Huomenna lennän Savoon ja tulen vasta ensi viikolla takaisin
No hyvä, mulle käy kanssa parhaiten ensviikon perjantai. Kaislassa ei koskaan nyt ihan hirveää tungosta ole, mutta jos halutaan isompi pöytä niin kannattaa varmaan mennä siinä klo.19 aikoihin. Varmaan savuton puoli vai käryääkö joku?
When facing difficult situations it is best to dash forward bravely and with joy...

Liity Etupotkijaksi!

Luettavaa (ja tykättävää) potkulaisille!
Kuvake
TimoS
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 41
Viestit: 23344
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Hesa
Etulaji: Shorin ryu Seibukan karate
Sivulajit: Matayoshi kobudo
Takalajit: Matsuoi-ha Shorinji ryu Renshinkan karate
Yhteystiedot:

#60

Viesti TimoS »

Ronin kirjoitti: Varmaan savuton puoli vai käryääkö joku?
Korkeintaan päreet, ja nekin harvakseltaan :smt037
Timo Saksholm

Karate wa kunshi no bugei
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: tapsaattori ja 74 kurkkijaa