Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Portsarit

Keskustelua suojelu- ja turvallisuusammateista

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Clancy B.
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 25
Viestit: 3386
Lauteille: Kesäkuu 2009

Portsarit

#436

Viesti Clancy B. »

suppulam kirjoitti: Eiköhän se setä raudoitettu maassa.
R.I.P.
eihän unohdeta sitä että hänkin oli jonkun lapsi, ehkä isä, aviomies..

ihan "kunnon kansalaisillakin" lähtee joskus homma keulimaan, varmaan meistäkin monet olleet raudoissa.
Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys; look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death.

Sun Tzu
Kuvake
suppulam
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 24
Viestit: 350
Lauteille: Maaliskuu 2006

Portsarit

#437

Viesti suppulam »

Clancy B. kirjoitti:
suppulam kirjoitti: Eiköhän se setä raudoitettu maassa.
R.I.P.
eihän unohdeta sitä että hänkin oli jonkun lapsi, ehkä isä, aviomies..

ihan "kunnon kansalaisillakin" lähtee joskus homma keulimaan, varmaan meistäkin monet olleet raudoissa.
Ei se ole takuulla ainakaan minulta unohtunut, ja miten se liittyy siihen, että hänet raudoitettiin tämän maatessa maassa?
___________
" onclick="window.open(this.href);return false;
___________
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 39
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Portsarit

#438

Viesti Mjölnir »

Clancy B. kirjoitti:
suppulam kirjoitti: Eiköhän se setä raudoitettu maassa.
R.I.P.
eihän unohdeta sitä että hänkin oli jonkun lapsi, ehkä isä, aviomies..

ihan "kunnon kansalaisillakin" lähtee joskus homma keulimaan, varmaan meistäkin monet olleet raudoissa.
Clancy osui naulan kantaan...

Eli silloin kun ollaan [kärjistys] vaatimassa portsareille oikeutta hakata ja tappaa vastaanhangoittelevat asiakkaat [/kärjistys] kannattaa muistaa sellaisiakin seikkoja, että;

1) henkilön käyttäytyminen voi johtua vaikka jostain sairaudesta, joka ei ole esim puhjennut aiemmin. Sekava käytös voi olla aivojen verenkiertohäiriöitä jne. Diabeetikko, jolla on verensokeri alhainen, saattaa vaikuttaa humalassa olevalta jne.

2) montako virhettä ihminen saa tehdä? Onko sillä tavalla, että kerran överit vetäneeltä on poistettu oikeus ehkä koskaan oppia virheestään?

Tämä vain kolikon kääntöpuolena, kun naristaan siitä, että kun ei mitään saa nykyään tehdä, kun aina tulee tuomio jne. Kyllä niissä voimakeinojen käytön ja välineiden rajoittamisessa on muutakin mietitty kuin sitä, että miten eniten hankaloitetaan rautaisia ammattilaisia (ai niin, onhan ensimmäistä päivääkin joku aina töissä) tekemästä työtänsä.

Tämä siis ei MITENKÄÄN viittaa tai spekuloi tuohon Tampereen tapaukseen.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
suppulam
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 24
Viestit: 350
Lauteille: Maaliskuu 2006

Portsarit

#439

Viesti suppulam »

Mielestäni molemmat ovat enemmän tai vähemmän surkean sattuman uhreja, toinen menehtyi ja toinen saattaa joutua kantamaan harteillaan vastuun tapahtuneesta elämänsä loppuun asti. Jos jv on syyllistynyt rikokseen, hän saa siitä rangaistuksen, varmaa on se, että hänellä ei ole missään tapauksessa ollut halua vahingoittaa menehtynyttä. Toisaalta paremmalla harkinnalla mies ei olisi tilanteeseen joutunut, vaikka emme tietenkään voi olla varma kaikista niistä syistä jotka ovat vaikuttaneet hänen käytökseensä. Olen erittäin pahoillani menehtyneen ja tämän omaisten puolesta, vastaavassa tilanteessa olisin varmasti raivoissani omaiseni kohtalosta. Tämä on varmasti järkyttävä tilanne menehtyneen omaisille...
___________
" onclick="window.open(this.href);return false;
___________
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 39
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Portsarit

#440

Viesti Mjölnir »

Samaa mieltä
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Clancy B.
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 25
Viestit: 3386
Lauteille: Kesäkuu 2009

Portsarit

#441

Viesti Clancy B. »

suppulam kirjoitti:
Clancy B. kirjoitti:
suppulam kirjoitti: Eiköhän se setä raudoitettu maassa.
R.I.P.
eihän unohdeta sitä että hänkin oli jonkun lapsi, ehkä isä, aviomies..

ihan "kunnon kansalaisillakin" lähtee joskus homma keulimaan, varmaan meistäkin monet olleet raudoissa.
Ei se ole takuulla ainakaan minulta unohtunut, ja miten se liittyy siihen, että hänet raudoitettiin tämän maatessa maassa?
no mulla töksähti tuo "se setä" kun puhutaan juuri menehtyneestä ihmisestä...ei muuta.
Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys; look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death.

Sun Tzu
Kuvake
Ile
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 18
Viestit: 6410
Lauteille: Lokakuu 2009

Portsarit

#442

Viesti Ile »

suppulam kirjoitti: No se siitä, mutta tästä kaverin tapauksesta vielä. Jos olisi käynyt niin surkeasti, että menehtynyt olisi saanut kiinnioton yhteydessä kuolettavan vamman, tuomio olisi max. 2 vuotta josta ensikertalainen istuu hyvällä käytöksellä alle vuoden. .
On melko selvää, että kaverisi ei lähde lainkaan istumaan, johtuipa menehtyminen sitten kiinnioton yhteydessä saadusta vammasta tai ei. Ja hyvä niin.
Kuvake
Vanhakankea
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 47
Viestit: 3401
Lauteille: Helmikuu 2010

Portsarit

#443

Viesti Vanhakankea »

Minnes tästä ketjusta hävisi pari sivua keskustelua? Olin aikeissa kommentoida KariA:n rallatteluviestiä mutta sitä eikä paria muutakaan enää ketjusta löydy...
* Entinen idealisti - nykyinen nihilisti
** Suoraan huipulle pääsee vain oikotietä
Poista käyttäjä 3276
Viestit tässä aiheessa: 22

Portsarit

#444

Viesti Poista käyttäjä 3276 »

Vanhakankea kirjoitti: Minnes tästä ketjusta hävisi pari sivua keskustelua? Olin aikeissa kommentoida KariA:n rallatteluviestiä mutta sitä eikä paria muutakaan enää ketjusta löydy...
Ne meni tänne: http://www.potku.net/forum/viewtopic.ph ... 63#p577963
tonik
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 920
Lauteille: Helmikuu 2007

Portsarit

#445

Viesti tonik »

Itse en sovellu portsariksi, en jaksa katso kännisiä ihmisiä. Nostan hattua kuka jaksaa.
Mutta olen saanut pampusta, kaasusta ja "kurkutus".
Syystä varmaankin, en valita paitsi viimeksi mainittua.
Joten kävin parin päivän päästä ovella selvinpäin.
Kaveri ikäänkun osaaottavana selitti asian, hyvä pelisilmä ja hyväksyin asian.
Homma on kuitenkin että tossa kurkutusjutussa jos ei anna periksi voi käydä huonosti. Ja kaikki ei anna periksi.
Lisätään vielä että olen tapellut tilanne päällä myös portsareiden kanssa syystä etten tiennyt heitä järjestysmiehiksi. En muuten.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 39
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Portsarit

#446

Viesti Mjölnir »

tonik kirjoitti: Lisätään vielä että olen tapellut tilanne päällä myös portsareiden kanssa syystä etten tiennyt heitä järjestysmiehiksi. En muuten.
Vaikka jotkut sitä naureskeleekin, kun aina tilanteeseen tullessa esitän toimivallan "järjestyksenvalvoja", niin tämä on juuri sitä varten. Joskus olen sanonut viisi-kuusikin kertaa samalla kun revin jotain tappelijaa irti toisesta, "järjestyksevalvoja, lopeta, järjestyksenvalvoja, järjestyksenvalvoja tässä, lopeta, tässä järjestyksenvalvoja, lopeta rimpuilu". Tärkeää on myös, että todistajat kuulevat sen, että jos kohdehenkilö väittää, ettei tiennyt järjestyksenvalvojaksi sitä, joka hyökkäsi takaa, niin puhuu skeidaa.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
SirSamuel
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 41
Viestit: 854
Lauteille: Maaliskuu 2010

Portsarit

#447

Viesti SirSamuel »

Tuota aika harvoin olen minä ainakaan kuullut, että ilmoitetaan selkeällä äänellä kaikille kuka on tullut paikalle! Poliiseillehan se on itsestään selvyys!?! Tietysti tilanteen erottamista muille helpottaa ainakin se jos pokella on esim. lätkädumarin raitapaita(aika hauska mutta näitäkin on nähty) tai oranssi/keltainen (kaulus)paita. Tekee pirteän olon ku on väriä päällä ja naisetkin tykkää ;)

Itse tuosta Tampereen tapauksesta. Täällä kulmilla huhuja ja kuulopuheita liikkuu portsareiden ja kansalaistenkin suussa niin paljon, ettei kohta asianomaisetkaan tiedä mitä on tapahtunu! Ilkeä tapaus kummankin kannalta mutta toivon kollegan puolesta ja koko ammattikunan puolesta, että 'syyllinen' oli sairaskohtaus. Niin ja jos se oli se sairaskohtaus niin mediakin kirjoittaisi siitä totuuden ilmoille! Meinaa oli kiva olla duunissa ku pari päivää aikaisemmin oli jossammakummassa keltaisessa lehdessä lukenu koiran kokoisilla kirjaimilla muistaakseni näin: ASIAKAS KUOLI PORTSARIN KÄSITTELYSSÄ! Varmaan myyvä otsikko...
"Ainoastaan erinomaisen lahjakkaita hoitajia, joiden luotettavuutta ja tarkkuutta on monta kertaa koeteltu, voipi lääkäri ottaa lähimmiksi apulaisikseen operationeissa ja haavain sitelemisessä, täten osoittaen ikäänkuin erityistä kunnioitusta hoitajaa kohtaan." (T Billroth: Käsikirja sairainhoidossa, 1885)
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 39
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Portsarit

#448

Viesti Mjölnir »

Poliisi kirjoitti: Mies menehtyi Tampereella ravintolan edustalla Tullikamarinaukiolla. Tiedote 3

22.09.2010


Poliisi kuulustellut useita henkilöitä liittyen perjantaina 10.9.2010 ravintolan edustalle menehtyneen 46 vuotiaan tamperelaisen miehen asiassa.

Poliisi on edelleen saanut yhteydenottoja liittyen ravintolan järjestyksenvalvojan menettelyyn hänen laittaessaan käsiraudat sittemmin menehtyneelle miehelle.

Kuolemantuottamuksen lisäksi asiaa tutkitaan pahoinpitelyrikoksen nimikkeellä.

Saadun selvityksen perusteella on ilmeistä, että tapauksella on sellaisia silminnäkijöitä, jotka eivät vielä ole olleet yhteydessä poliisiin. Edellä mainittuja silminnäkijöitä pyydetään ottamaan yhteyttä Pirkanmaan poliisilaitoksen puhelinnumeroon 07187 48013.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
n0k
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 24
Viestit: 1117
Lauteille: Elokuu 2010
Paikkakunta: Hyvinkää
Etulaji: BJJ
Takalajit: Krav Maga, Defendo

Portsarit

#449

Viesti n0k »

Olin tänään ensimmäistä kertaa elämässäni JV kurssilla, HUHU miten paljon teoriaa ja lakipykäliä :P odotin vähän enemmän kyllä äksöniä ;)
Tripping a blind man so easy to do,
Tripping a blind man why can't it be you?
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 39
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Portsarit

#450

Viesti Mjölnir »

n0k kirjoitti: Olin tänään ensimmäistä kertaa elämässäni JV kurssilla, HUHU miten paljon teoriaa ja lakipykäliä :P odotin vähän enemmän kyllä äksöniä ;)
:lol:

siltä kurssilta on turha mitään äksöniä odottaa :)

Tärkeintä kurssissa on se, että JV-tietää, mitä sen pitää tehdä, ja mitä se ei saa tehdä. Kun nämä on sille kerrottu, niin sitten voidaan ottaa kortti pois, jos se rikkoo näitä sääntöjä. Tai ei sen ehkä edes tarvii tietää, mutta että on ollut todistettavasti läsnä, kun nämä asiat on kerrottu.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 25 kurkkijaa