Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Kohtuuden ystävät

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Kohtuuden ystävät

#16

Viesti bodyguard »

Mika kirjoitti: Häkkisen kanssa samaa mieltä: yksin en juo. Juominen = bilettämistä = kavereiden kanssa.
Ennen ajattelin että yksin juominen on jotenkin väärin tai säälittävää tms. mutta sitten jossainvaiheessa mietin että miksi munassa. Kunnon kalsarit joskus piristää mieltä kummasti. Ja ittensäkki kanssa tulee paremmin toimeen ku selvinpäin.

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 19092
Lauteille: Helmikuu 2005

Kohtuuden ystävät

#17

Viesti Jussi Häkkinen »

bodyguard kirjoitti:
Mika kirjoitti: Häkkisen kanssa samaa mieltä: yksin en juo. Juominen = bilettämistä = kavereiden kanssa.
Ennen ajattelin että yksin juominen on jotenkin väärin tai säälittävää tms. mutta sitten jossainvaiheessa mietin että miksi munassa. Kunnon kalsarit joskus piristää mieltä kummasti. Ja ittensäkki kanssa tulee paremmin toimeen ku selvinpäin.
Ei se väärin ole. Mutta esim. viinin avaaminen silloin, kun ruokailee yksin, on vähän hardcorea - pullollinenhan pitää kuitenkin nauttia kerralla (seur. päivänä jämä kelpaa korkeintaan kastikepohjaksi, jos siihenkään). Humaltumisesta en taas yksin ollessani pidä.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
tohtorismies
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 3905
Lauteille: Kesäkuu 2008

Kohtuuden ystävät

#18

Viesti tohtorismies »

Minä en itse pidä enää humaltumisesta juuri ollenkaan ylimainostettua on hän. mutta joskus kyllä diggailin suurestikkin vetää pullon kosikkaa yksin ja tupakoida kaikessa rauhassa, rentouttavaa oli se. Mutta aika aikansa kutakin.
45 neliön kämmpä oli täynnään lihaksikkaita ja äärimmäisen päihtyneitä voimmamiehiä
"My karate is as simple as walking up to somebody and hitting them, something I saw some 29 years ago." Dennis Jones
"Perkele, mä oon hyppiny narua pikkupojasta asti!" Meskus
"Gorgoroth on edelleen kuraa" TimoS
Kuvake
Paappa
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 12787
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Kohtuuden ystävät

#19

Viesti Paappa »

Jussi Häkkinen kirjoitti:
bodyguard kirjoitti:
Mika kirjoitti: Häkkisen kanssa samaa mieltä: yksin en juo. Juominen = bilettämistä = kavereiden kanssa.
Ennen ajattelin että yksin juominen on jotenkin väärin tai säälittävää tms. mutta sitten jossainvaiheessa mietin että miksi munassa. Kunnon kalsarit joskus piristää mieltä kummasti. Ja ittensäkki kanssa tulee paremmin toimeen ku selvinpäin.
Ei se väärin ole. Mutta esim. viinin avaaminen silloin, kun ruokailee yksin, on vähän hardcorea - pullollinenhan pitää kuitenkin nauttia kerralla (seur. päivänä jämä kelpaa korkeintaan kastikepohjaksi, jos siihenkään). Humaltumisesta en taas yksin ollessani pidä.
Itselleni tuli lopulta itsesäälinen ja masentunut olo silloin, kun otti pari kaljaa yksin. Ei hyvä ollenkaan. Muutenkin tuntuu, että aivan selvä juomisen vähentäminen on lisännyt hyvinvointia.

Toinen juttu mikä vaikutti oli se,että huomasin toleranssirajan hiipivän ylöspäin. Minusta se oli huolestuttavaa.
"Always keep an edge on yr knife, son, always keep an edge on yr knife
'cause a good sharp edge is a man's best hedge against the vague uncertainties of life"
(Corb Lund)
Poista käyttäjä 3276
Viestit tässä aiheessa: 4

Kohtuuden ystävät

#20

Viesti Poista käyttäjä 3276 »

Jussi Häkkinen kirjoitti:
bodyguard kirjoitti:
Mika kirjoitti: Häkkisen kanssa samaa mieltä: yksin en juo. Juominen = bilettämistä = kavereiden kanssa.
Ennen ajattelin että yksin juominen on jotenkin väärin tai säälittävää tms. mutta sitten jossainvaiheessa mietin että miksi munassa. Kunnon kalsarit joskus piristää mieltä kummasti. Ja ittensäkki kanssa tulee paremmin toimeen ku selvinpäin.
Ei se väärin ole. Mutta esim. viinin avaaminen silloin, kun ruokailee yksin, on vähän hardcorea - pullollinenhan pitää kuitenkin nauttia kerralla (seur. päivänä jämä kelpaa korkeintaan kastikepohjaksi, jos siihenkään). Humaltumisesta en taas yksin ollessani pidä.
Mun entinen kämppis veti monasti kaks pulloa illassa, yksin. Näin niinku ruokailun ja maistelun nimissä, kuulemma. Hieno mies.
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Kohtuuden ystävät

#21

Viesti bodyguard »

Mä join eilen puolen litran pullon vodkaa yksinäni, joku vinkkupullo ei nyt oo yhtään mitään.

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Poista käyttäjä 3276
Viestit tässä aiheessa: 4

Kohtuuden ystävät

#22

Viesti Poista käyttäjä 3276 »

bodyguard kirjoitti: Mä join eilen puolen litran pullon vodkaa yksinäni, joku vinkkupullo ei nyt oo yhtään mitään.
Eihän se tosiaan oo jos kerran ryypätä meinaa. Mulla on kaappi täynnä tyhjiä Cuvée Cybèle ja Casillero del Diablo -pulloja. Mutta myönnän että ainakin kaks niistä pulloista on jaettu toisten kanssa, ja vielä naisten! :oops:
Juho
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 613
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Hki

Kohtuuden ystävät

#23

Viesti Juho »

Olin lukevinani sanan viski. Sille siis!

Josta päästäänkin asiaan, eli lopetin oluet, siiderit ja vastaavat vähän aikaa sitten. Ei sillä, että mahaa kertyisi, mutta ei vain uppoa. Alkoholin väärinkäyttämättömyyttä kuitenkin vähän tasoittaa se seikka, että juon jokaista potentiaalista olutta tai vastaavaa kohti sitten yhden viskin, GT:n tai muun hyvän juoman.
Poista käyttäjä 3276
Viestit tässä aiheessa: 4

Kohtuuden ystävät

#24

Viesti Poista käyttäjä 3276 »

Juho kirjoitti: Olin lukevinani sanan viski. Sille siis!

Josta päästäänkin asiaan, eli lopetin oluet, siiderit ja vastaavat vähän aikaa sitten. Ei sillä, että mahaa kertyisi, mutta ei vain uppoa. Alkoholin väärinkäyttämättömyyttä kuitenkin vähän tasoittaa se seikka, että juon jokaista potentiaalista olutta tai vastaavaa kohti sitten yhden viskin, GT:n tai muun hyvän juoman.
Samanlaiset preferenssit tääläkin päin.
Vaihdoin baari-illat viskipulloihin. Ja sillon harvoin kun baaritella pitää, juon viskiä. Jännää sinänsä, hyvää viskiä voi juoda sen pari lasia, tai sitten koko pullon, eikä krapula siltikään ole mikään väkevä. Lähinnä sikarien kaveriksi tuon otin, ja niin se on myös pysynyt. Rahatilanne vaan joskus tulee tielle kun en kelpuuta väkisinjuotavia viskejä.

Onhan se aika HC:tä, kun vetää "pohjiksi" pullon 50% viskiä, mutta toleranssi ja kontrolli on niin korkealla tuon päihtymisen suhteen, ettei se mene örvellykseksi. Harvemmin toki tulee tuota tehtyä, lähinnä siitä syystä että iskee pieni morkkis jos vedän niin hyvää ainetta koko pullon illassa. Enempi siis olen ollut ylpeä siitä, että pullo hyvää viskiä riittää puoleksi vuodeksi kun oikein onnistuu nautiskelemaan.

Kausiluontoista tuo kohtuus.
Sole
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 783
Lauteille: Tammikuu 2008
Paikkakunta: Jyväskylä

Kohtuuden ystävät

#25

Viesti Sole »

Itse kun olen vielä sen verta nuori niin tulee vähän vielä etittyä omia rajoja ja ylilyöntejä tulee silloin tällöin(=usein :D). Sitä on alkanut jo löytyä se oikea määrä mitä ennen bariin menoa uskaltaa juoda ja kuinka paljon taas baarissa vetää onkin vielä hakusessa. Useinmiten otan rajaksi rahamäärän, tämän olen huomannut toimivan.

Ongelmia viinan kanssa ei ole, juon omaikäisekseni loppujenlopuksi varsin harvoin. Tosin nyt on viimeaikoina(pari kuukautta) mennyt joka viikonloppu ryyppäämiseksi, mutta syytettäköön siitä suurta elämäntilanteen muutosta(ei koulua kenelläkään, puolet kavereista intissä ja kaikki jossain tårta på tårta). Yksin en juo, koskaan. En näe siihen mitään syytä. Kerran olen juonut kunnolla yksin, testailin millasta on, ja hanurista se oli.
Isäni joskus sanoi papalleni, joka oli siis varsin alkoholisoitunut tapaus, että yksin ryyppääminen on ensimmäinen juoppouden merkki.


edit/sanamuotoja
"Our fathers came here with panzerwagens, we came with guitars!"
Klaus Meine, 1989 Moscow.
jsv
takapotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 369
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Iso Omena
Etulaji: BJJ
Takalajit: KU, Potkunyrkkeily, Karate

Kohtuuden ystävät

#26

Viesti jsv »

Jos haluaa pohtia omaa suhdettaan alkoholiin, suosittelen lukemiseksi Juhani Seppäsen kirjaa Selvästi juovuksissa. Kyseisessä teoksessa kirjoittaja pohtii omaa suhdettaan alkoholiin suurkuluttajan, joka päättää ryhtyä vuoden lakkoon, näkokulmasta.

Itse pohdin puolittain vakavasti vuoden lakkoon ryhtymistä kirjan luettuani. Mutta aivoni keksivät kyllä varsin nopeasti syitä, joiden vuoksi tuollainen lakko olisi hölmöyttä, joten idea jäi sikseen :)
Jussi Vesala
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Kohtuuden ystävät

#27

Viesti bodyguard »

Varmasti hyva kirja kun jo toistamiseen mainitaan nainkin lyhyessa ketjussa :D

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
flammee
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 11111
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu

Kohtuuden ystävät

#28

Viesti flammee »

Sole kirjoitti: Isäni joskus sanoi papalleni, joka oli siis varsin alkoholisoitunut tapaus, että yksin ryyppääminen on ensimmäinen juoppouden merkki.
Kyllä ensimmäinen juoppouden merkki on se että juo perkeleen paljon, ei se juopottelun tyyli mitään merkkaa, vaan alkoholin määrä.
– Lukutaitoinen ihminen ymmärtää, että jos kaksi asiaa on samassa virkkeessä, se ei tarkoita sitä, että ne rinnastetaan keskenään.
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Kohtuuden ystävät

#29

Viesti bodyguard »

Sole kirjoitti: Isäni joskus sanoi papalleni, joka oli siis varsin alkoholisoitunut tapaus, että yksin ryyppääminen on ensimmäinen juoppouden merkki.
Täähän nyt ei tietenkään pidä paikkaansa vaikka sitä usein kuuleekin. Se nyt on ihan sama juoppouden kannalta vedätkö joka viikonloppu naamat baarissa vai himassa. Mistä kukakin tykkää.

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
J. Suojanen
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1454
Lauteille: Kesäkuu 2006

Kohtuuden ystävät

#30

Viesti J. Suojanen »

Itse juon harvoin... Tämän vuoden aikana olen nauttinut yhden paukun ihan vain maun ja pelaamisen merkeissä... Pidän nousuhumalaa merkkinä siitä, että nyt on juotu tarpeeksi. Eli silloin kun otan paukun tai kaksi niin pidän taukoa tai lopetan siltä illalta, kun huomaan itsessäni ensimmäiset humalan merkit.

En pidä baareista enkä kännissä häröilystä. Siinä mun mielestäni ei vain ole mitään mieltä. Yksinään viihtyvää sorttia kun muutenkin olen. Se on parhautta pistää joku hyvä leffa tai peli pyörimään, ottaa jotakin hyvää murkinaa ja jälkiruuaksi vetästä joku yksi hyvä paukku. :)

Toisaalta... Mun pitää jo kokoni takia omasta mielestäni pitää huoli, että kontrolli säilyy itelläni ja järki päässä. Toinen asia on sitten se ojaan sammuminen. En oleta, että kenenkään pitäisi jaksaa mua montaa kilometriä raahata lämpimään sammuneena. Poliisejakaan en haluaisi vaivata niinkin turhan syyn takia kuin sen, että olen itse juonut liikaa...

Vielä silloin kun join yhtään enempää nuorempana niin ne kaksi kertaa, kun olin yhtään enempää juovuksissa olivat myös ne kaksi kertaa, jolloin meinasi kunnolla olla vaaratilannetta päällänsä.
Se oli viimeinen kerta kunnolla juomista mulla, kun olin turvallisessa ja tutussa ympäristössä ja yritin keskittyä maasta ylösnousemiseen ja kaverit kertoivat (en muista itse mitään muutakuin siitä, että vaikeeta oli päästä jaloilleen), että samoihin aikoihin oli pultsari tullut verisen puukon kanssa vastaan ja varoitellut, että vähän matkan päässä on rähinää...
SIlloin päätin, että juon korkeintaan sen yhden seuraksi ulkona ollessa mikäli ulos on tullut lähdettyä kavereiden seuraksi... Ja muutenkin juomisesta enemissä määrin on mennyt maku.

Päätös on pitänyt nyt jotakuinkin 7 vuotta. Yhtään krapulan päivää tai muistamatonta päivää ei ole takana sen keikan jäljiltä. :)
Valinta on osittain tietoinen, osittain tiedostamaton. Kuten jo ylhäällä mainitsin niin bilettäminen ei ole se mun juttuni sitten ollenkaan. Korkeintaan maun takia se yksi tai kaksi paukkua vähän rentouttamaan ja kruunaamaan iltaa.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 67 kurkkijaa