Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Kahvakuulaharjoittelu

Keskustelua voimaharjoittelusta, kamppailulajien oheisharjoittelusta, liikuntaravitsemuksesta ja urheiluvammoista

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 24789
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Kahvakuulaharjoittelu

#61

Viesti Mjölnir »

Jos harjoittelu alkaa maistua puulta, niin näin kesäkaudella on mukava pitää "akrobatiatreeniä". Ei tunnu lainkaan puurtamiselta, kun pitää hauskaa, ja samalla tulee tehtyä satoja toistoja.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=3UveaaX2-vU[/youtube]
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Miklu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2126
Lauteille: Tammikuu 2005

Kahvakuulaharjoittelu

#62

Viesti Miklu »

Kyllä kesä on mukavaa aikaa! Hieno ja INSPIROIVA video! :D
Bruce Lee elää!
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 24789
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Kahvakuulaharjoittelu

#63

Viesti Mjölnir »

Miklu kirjoitti: Kyllä kesä on mukavaa aikaa! Hieno ja INSPIROIVA video! :D
Kiitos. Kyllä harjoittelukin voi olla hauskaa :D
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
marks
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 20
Viestit: 161
Lauteille: Marraskuu 2006

Kahvakuulaharjoittelu

#64

Viesti marks »

Hieno meininki! Kuulalla jonglööräys on hauskimpia treenejä. Tuota ei voi tehdä käsipainolla ;)
Kuvake
PDC
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 3966
Lauteille: Syyskuu 2008
Paikkakunta: Kokkola
Etulaji: Aikido

Kahvakuulaharjoittelu

#65

Viesti PDC »

Miten jos vertaa ajallisesti kahvakuulailua normi saliin (jos ei lasketa odottamista, että pääsee laitteelle) onko kuinka nopeempia/ hitaampia treenit, jos vetää kuitenkin samalla idealla kuin olisi salilla? Eli vaikka koko kroppa kerralla tms.

Mietin vaan kun fysio suositteli erityisesti kahvakuulailua...
marks
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 20
Viestit: 161
Lauteille: Marraskuu 2006

Kahvakuulaharjoittelu

#66

Viesti marks »

PDC kirjoitti: Miten jos vertaa ajallisesti kahvakuulailua normi saliin (jos ei lasketa odottamista, että pääsee laitteelle) onko kuinka nopeempia/ hitaampia treenit, jos vetää kuitenkin samalla idealla kuin olisi salilla? Eli vaikka koko kroppa kerralla tms.

Mietin vaan kun fysio suositteli erityisesti kahvakuulailua...
Minkälaista kahvakuulatreeniä sinulle suositeltiin? Kaikki riippuu sitä mitä liikkeitä teet, millä painoilla ja minkälaisia sarjoja teet. Mielestäni kahvakuulatreenissä kannattaa keskittyä perusliikkeisiin eli heilautukseen, tempaukseen, punnerrukseen ja työntöön, niistä saa välineen erityishyödyt irti. Ja siihen päälle sitten tarpeen mukaan etunojaa, kyykkyjä, leukoja yms.
Kuvake
PDC
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 3966
Lauteille: Syyskuu 2008
Paikkakunta: Kokkola
Etulaji: Aikido

Kahvakuulaharjoittelu

#67

Viesti PDC »

Juurikin noita mitä mainitsit, eli heilautuksia ym.
YJT
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 4144
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Lohja

Kahvakuulaharjoittelu

#68

Viesti YJT »

Riippuu tietenkin paljon siitä, mitä on salilla tehnyt ja millä tavalla on siellä treenannut. Eli mikä on "normi" salitreeni?

Itse kun kävin aktiivisesti salilla, pidin 45 minuuttia sellaisena haamurajana jossa ajassa on treeni oltava ohi. Omien useammalta salilta kerättyjen havaintojeni mukaan suurin osa porukasta viihtyi salilla paljon pidempään. Nykyään kun treenailen kahvakuulilla, haamuraja on 30 minuuttia. Usein vedän työpaikan salilla sellaisen 15 minuutin nopean ja raskaan kuulatreenin, eikä todellakaan jää tunnetta siitä että pitäisi jäädä tekemään vielä jotain muutakin.

Kahvakuulatreenissähän käytetään paljon kokonaisvaltaisia liikkeitä, joiden ansiosta jokaista lihasryhmää ei treenata erikseen. Toki salillakin voi näin treenata, mutta oman kokemukseni mukaan salitreeni on yleensä enemmän sellaista bodaus-tyyppistä, tai sitten hinkataan pitkiä sarjoja koneissa, tai tehdään paljon lyhyitä sarjoja jotka vaativat pidemmät lepotauot.

Mutta nyrkkisääntönä sanoisin, että "tyypillinen" kahvakuulateeni kestää lyhyemmän aikaa kuin "tyypillinen" salitreeni.
Seppo Vesala

(Kaikki esittämäni mielipiteet ja näkemykset ovat omiani, eikä niitä pidä tulkita minkään yrityksen, yhteisön, organisaation tai viranomaistahon kannaksi)
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 24789
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Kahvakuulaharjoittelu

#69

Viesti Mjölnir »

Juuri hetki sitten tein kivan heittotreenin, joka kesti 25 minuuttia. Lähdin mäkistä hiekkatietä pitkin heittämään kuulaa, ensin taaksepäin pään yli, kuulalle juosten ja seuraava heitto. 400 m kohdalla käännös takaisin päin ja seuraavaksi heitot eteenpäin. 800 m matkaa ja noin 120-150 heittoa 24 kg kahvakuulalla.

Nice
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Kahvakuulaharjoittelu

#70

Viesti bodyguard »

Samanlainen treeni kestää ihan yhtä kauan oli se väline minkälainen tahansa. En tajua miten se voisi erota milläänlailla. Ihan sama kuin sanoisi että mersulla ajaa nopeammin Helsingistä Porvooseen kuin Skodalla koska mersulla yleensä ajetaan kovempaa.

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 24789
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Kahvakuulaharjoittelu

#71

Viesti Mjölnir »

bodyguard kirjoitti: Samanlainen treeni kestää ihan yhtä kauan oli se väline minkälainen tahansa. En tajua miten se voisi erota milläänlailla. Ihan sama kuin sanoisi että mersulla ajaa nopeammin Helsingistä Porvooseen kuin Skodalla koska mersulla yleensä ajetaan kovempaa.
Joo, samanlainen kestää yhtä kauan. Mutta yleensä mersulla ajetaan kovempaa kuin skodalla :) Ja useimmat tekevät punttisalilla matalammalla intensiteetillä kuin kahvakuulalla.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
PDC
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 3966
Lauteille: Syyskuu 2008
Paikkakunta: Kokkola
Etulaji: Aikido

Kahvakuulaharjoittelu

#72

Viesti PDC »

Joo, vähän samaa itsekkin pähkäilin asiasta, liittyen juuri enemmän koko kropan aktivointiin. Kiitti vastauksista YJT, Mjölnir ja bodyguard

Onko kenelläkään kokemusta Karhun kahvakuulista? Halpa-Hallissa näytti olevan ja hinta taisi olla jopa 20€ halvempi jonkun 12 kiloisten välillä verraten muihin, esim. prismassa ja UFS:än liikkeissä myytäviin.
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Kahvakuulaharjoittelu

#73

Viesti bodyguard »

Löytyisikö noista kuvaa jostain?

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
PDC
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 3966
Lauteille: Syyskuu 2008
Paikkakunta: Kokkola
Etulaji: Aikido

Kahvakuulaharjoittelu

#74

Viesti PDC »

Yritin ettiä mutta ei netissä ollu missään mitään keskusteluakaan. Mustia ne on, jotain rautaa, thats about it...
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Kahvakuulaharjoittelu

#75

Viesti bodyguard »

Joo, ei löytyny kahvakuula.fi:n foorumeiltakaan mitään noista kuulista. Lienevät sitten tuoreita tapauksia.

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 3 kurkkijaa