Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Krav Maga

Nykyaikaiset itsepuolustuslajit eli Defendo, ICS, Krav Maga, MilFight, PDFS, Senshido jne.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Tyttö
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 41
Viestit: 7295
Lauteille: Huhtikuu 2007
Paikkakunta: Kirkkonummi
Etulaji: Krav Maga
Sivulajit: Judo
Takalajit: Defendo, Karate (shorinji-ryu)

Krav Maga

#241

Viesti Tyttö »

Mjölnir kirjoitti: Tyttö ja Poika ainakin olivat siellä suorittamassa uusia tasoja
Nii oltiiki. :D
Krav Maga 1998 > ja Judo 2006 >
KMG Instructor: Self Defence, Kids & Teens, Combat & Fighting, VIP, Women
Ammattivalmentaja
Method Putkisto ja MP Pilates -ohjaaja
Kahvakuulaohjaaja
Kuvake
Ile
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 35
Viestit: 6402
Lauteille: Lokakuu 2009

Krav Maga

#242

Viesti Ile »

Aaa.. en ollutkaan surffaillut vähään aikaan ao. ketjussa, joten laitetaan nyt tähän sitten - onnittelut!

Kokeessa varmaan virtasi ylemmillä tasoilla hiki jo ihan mukavasti, varsinkin jos olitte osallistuneet ahkerasti viikonlopun harjoituksiin siellä pätsissä...
Kuvake
Tyttö
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 41
Viestit: 7295
Lauteille: Huhtikuu 2007
Paikkakunta: Kirkkonummi
Etulaji: Krav Maga
Sivulajit: Judo
Takalajit: Defendo, Karate (shorinji-ryu)

Krav Maga

#243

Viesti Tyttö »

Ile71 kirjoitti: Aaa.. en ollutkaan surffaillut vähään aikaan ao. ketjussa, joten laitetaan nyt tähän sitten - onnittelut!

Kokeessa varmaan virtasi ylemmillä tasoilla hiki jo ihan mukavasti, varsinkin jos olitte osallistuneet ahkerasti viikonlopun harjoituksiin siellä pätsissä...
Kiitokset.

Kyllähän tuolla lämmin tuli. Vaihdoin ennen tasokoetta kuivan paidan päälle, mutta paita oli läpimärkä jo heti tasokokeen alkutaipaleella. :D
Krav Maga 1998 > ja Judo 2006 >
KMG Instructor: Self Defence, Kids & Teens, Combat & Fighting, VIP, Women
Ammattivalmentaja
Method Putkisto ja MP Pilates -ohjaaja
Kahvakuulaohjaaja
Tuoska
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 14
Lauteille: Joulukuu 2009
Paikkakunta: Kouvola

Krav Maga

#244

Viesti Tuoska »

Eipä ollut se P1:sen tasokoekkaan mitään pitsinnypläystä täällä meillä päin. Kaikki vaatteet oli aivan läpimärät. Jäin vielä puoleksi tunniksi istumaan penkille muiden lähdettyä paikalta. Kaikkeni siis annoin ja ehkä vähän enemmänkin. :D
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 176
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Krav Maga

#245

Viesti Mjölnir »

Viime lauantaina 26.6. osallistuin Israelissa Krav Maga Expert Campin yhteydessä pidettyyn tasokokeeseen, joissa suoritettiin EXP 1-3 tasoja.

Tasokoe sisälsi ensin tunnin alkulämmittelyn ja yleissäätämisen, ja sen jälkeen noin 7 tunnin ja 45 minuutin koesuorituksen. Oli ehkä kovimmat kinkerit, joissa olen koskaan ollut.

Ensimmäiset kuusi tuntia testattiin alempien tasojen tekniikoiden syvällistä osaamista ja kykyä soveltaa niitä. Kokeessa oli 98 tilannetta, joihin piti pystyä toimimaan tilanteeseen nähden järkevimmällä tavalla. Taktiikka mukaanlukien. Tämän jälkeen tasoryhmät hajautettiin, ja testaajille näytettiin oman tason "uutena" tulevat tekniikat ja taktiikat sekä fighting-harjoitteet, joissa yksi puolustautuu useita hyökkääjiä vastaan.

Kaikissa tilanteissa tasokokeen vastaanottajat arvioivat noin kolmea yksityiskohtaa suoritettavassa tekniikassa, joiden perusteella suoritus oli joko hyväksytty tai hylätty. Epäonnistumisprosenttina sallittiin 15% testatuista tekniikoista.

Osa tekniikoista näytettiin tekemällä sovellettuja ratkaisuja joko johonkin spesifiin uhkaan, tai toimimista vapaata hyökkääjää vastaan, vastaanottajien kierrellessä tekemässä merkintöjä. Osa tekniikoista taas tehtiin siten, että yksi suoritti ja kaikki muut katsoivat. Oman tason tekniikoiden näyttämisessä oli yksi mahdollisuus näyttää, mutta jos huomasi itse virheensä, sai pyytää uusintaa ja näyttää uudestaan. Jos epäonnistui toiste, tai ei huomannut omaa virhettään ja pyytänyt uusintaa, oli em. tekniikka hylätty.

Expert 1 -tasolla erityinen teema on perustekniikoiden syvällisen osaamisen lisäksi kyky puolustaa seuralaistaan/perheenjäsentä ym.

Expert 2 -tason teema oli henkilösuojaus ja panttivankitilannetekniikat joko itse panttivankina, tai toisen henkilön pelastaminen tämän ollessa panttivankina. Lisäksi veitsi vastaan veitsi ja keppi vastaan keppi - aseenkäytöt.

Expert 3 -tason teemoina oli panttivanki/kaappaustilanteet autossa/muuten istuen, sekä hallinta- ja kuljetusotteiden käyttö.

Energia- ja nestetasapainon ylläpito oli jo aika haastavaa, mutta kokipahan suorittaneensa jotain todellakin.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Ile
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 35
Viestit: 6402
Lauteille: Lokakuu 2009

Krav Maga

#246

Viesti Ile »

Onnittelut! On siinäkin tapa viettää juhannusta....

Tosin oli mullakin lauantaina paha olo (ja vieläpä Valkeakoskella) mutta ehkä toi vie voiton :badgrin:
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 176
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Krav Maga

#247

Viesti Mjölnir »

Ile71 kirjoitti: Onnittelut! On siinäkin tapa viettää juhannusta....

Tosin oli mullakin lauantaina paha olo (ja vieläpä Valkeakoskella) mutta ehkä toi vie voiton :badgrin:
Kiitos, enpä ole muuten kovin montaa juhannusviikkoa viettänyt näin kuivin suin:
Torstaina ei yhtään alkoholia
Perjantaina yksi olut
Lauantaina tasokokeiden jälkeen neljä olutta
Sunnuntaina lentokoneessa lasi punaviiniä

Sitä se harrastustoiminta teettää :)
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 20197
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

Krav Maga

#248

Viesti JanneM »

mikäs tuo expert tasojen määrä suomessa noin suurinpirtein on?
Ja kuin monta on expert 2, 3, 4, 5, jne...? Mihin asti ne tasot muuten menee?
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 176
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Krav Maga

#249

Viesti Mjölnir »

JanneM kirjoitti: mikäs tuo expert tasojen määrä suomessa noin suurinpirtein on?
Ja kuin monta on expert 2, 3, 4, 5, jne...? Mihin asti ne tasot muuten menee?
En ihan varmaksi osaa sanoa, mutta laskin muististani noita Expert 1 tasoja jotain 10-15 kpl, Expert 2 kolme, Expert 3 kaksi kappaletta.

Tasot menevät Expert 5 saakka, sen jälkeen on vielä kolme Master tasoa, joita tosin ei ole myönnetty kuin kahdelle maailmassa.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 20197
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

Krav Maga

#250

Viesti JanneM »

Sain.
Olikos suomesta muita tasojen suorittajia leirillä, kun sinä ja nämä kaksi pertti3 tason suorittajaa?

Kauas sulla sit menee, että oot master 1 Krav Magassa? ;)
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 176
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Krav Maga

#251

Viesti Mjölnir »

JanneM kirjoitti: Sain.
Olikos suomesta muita tasojen suorittajia leirillä, kun sinä ja nämä kaksi pertti3 tason suorittajaa?

Kauas sulla sit menee, että oot master 1 Krav Magassa? ;)
Ei tullu muita tasoja, kun ne mainitsemani. Masteriksi voi olla vähän hankala päästä :) EXP2 ja 3 välillä taisi olla minimiaika 3 vuotta, seuraavaan neljä vuotta, sitten viisi. TJSP. Saa nähdä, aikooko sitä edes suorittaa lisää tasoja enää ikinä. Nyt on sen verran kipeä, että hetki saa mennä ennenkuin treenit alkaa taas kiinnostaa. Ainakin kuuteen saakka tänä iltana, jolloin vedän treenit...
:D
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 176
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Krav Maga

#252

Viesti Mjölnir »

Reissussa kuultu totuus:

"What's the best Counter-Krav Maga -technique?"
"?"
"Wear groin protection. There are only three techniques in Krav Maga; kick the groin, hit the groin and bite the groin. If you wear groin protection, none of these work" :)
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 20197
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

Krav Maga

#253

Viesti JanneM »

Eli 12 vuoden päästä exp5 ja 18 vuoden päästä master.
Näin jos mennään ikään kuin lineaarisesti näissä ajoissa. ;)
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 176
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Krav Maga

#254

Viesti Mjölnir »

JanneM kirjoitti: Eli 12 vuoden päästä exp5 ja 18 vuoden päästä master.
Näin jos mennään ikään kuin lineaarisesti näissä ajoissa. ;)
No, niin. Siitä sitte :)
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 176
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Krav Maga

#255

Viesti Mjölnir »

Mjölnir kirjoitti: En ihan varmaksi osaa sanoa, mutta laskin muististani noita Expert 1 tasoja jotain 10-15 kpl, Expert 2 kolme, Expert 3 kaksi kappaletta.
Nämä siis tällä hetkellä aktiivisia Krav Magassa. Lisäksi ainakin kaksi exp 2:sta on Suomeen myönnetty, mutta eivät käsittääkseni treenaa tai opeta Magaa tällä hetkellä.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 26 kurkkijaa