Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Keskustelua suojeluammattien (sotilas-, poliisi-, pelastusala jne.) pääsykokeista

Keskustelua suojelu- ja turvallisuusammateista

Valvoja: Valvoja

Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 15
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Keskustelua suojeluammattien (sotilas-, poliisi-, pelastusala jne.) pääsykokeista

#1

Viesti Mjölnir »

Jaettu hyvän mielen ketjusta:
Aleksi T kirjoitti: Neuvo vain minuakin. :D Mulle tuli äskettäin kutsuntapaperit ja hartaasti selattuani totesin välittömästi haluavani laskuvarjojääkäriksi tai sitten se kansainvälinen diipa daapa, jonka nimeä en nyt muista. Oliko se nyt jokin kriisinhallinta tms.
Täältä löytyy pääsykokeet:


Omia mielipiteitä siitä, miten kannattaa harjoitella:

Treenaa lihaskuntoliikkeitä siten, että väsyneenäkin läpäiset vähintään minimin, sillä joka osa-alueesta on saatava väh. minimipisteet tai lennät heti pihalle testeistä.

60 sekuntia/laji 3p 2p 1p
Vatsalihasliike 48 40 32
Etunojapunnerrus 38 30 22
Selkälihasliike 60 50 40
Koukistajaliike (leuanveto) 14 10 6
Vauhditon pituus 2.40 m 2.20 m 2.00 m


Koodinaatiotestiin kuuluvaa viivajuoksua ja temppurataa en ole nähnyt, mutta kaikki yleensä kamppailulajeissa tehtävä koordinaatioharjoittelu valmistaa. Viivajuoksua kannattaa treenailla ainakin.

Uinti: hyppy 5m korkeudesta on vain rohkeuskoe, mutta kannattaa tiedostaa.
200m uintia kannattaa treenata siten, että saan jonkin verran tekniikkaa, volttikäännöksen ja hyppylähdön sujumaan. Voimien jako on tärkeä asia, muuten vetää ensimmäisellä satasella itsensä ihan hapoille.
Sukellusta kannattaa vähän harjoitella, mutta muuten kahden esineen nouto 4m syvyydestä on helppoa. Uintitesteissä ei saa käyttää uimalaseja, mutta lasittomuutta ei kannata paljoa harjoiteilla, koska silmät vaan tulevat turhaan kipeiksi. Opettelee uimaan ja sukeltamaan uimalaseilla, ja vähän ennen testejä, muutaman kerran kokeilee ilman niitä.

Reppujuoksu sisähallissa

repun paino noin 10 kiloa
juostaan viisi kilometriä, joista viimeiseltä kolmelta kilometriltä otetaan aika (myös ensimmäiset kaksi kilometriä juostaan johdetusti)
12 minuuttia = 20 pistettä (max), pisteporrastus 15 sekuntia
suoritus hylätty, jos aika on yli 14,30 min

Reppujuoksuun kannattaa satsata. Kun peruskunto on kohdillaan, niin heti vaan reppu mukaan lenkille. Tästä on paljon pisteitä jaossa.

Hiihtotesti sotilasvarusteissa
sotilassukset, -saappaat ja -sauvat
hiihdetään 10 kilometriä, joista viimeiset viisi kilometriä kilpailunomaisesti
pisteporrastus yksi minuutti (max 10 pistettä)
taulukko tarkistetaan päivittäin sään ja kelin mukaan

Tätä myös täytyy harjoitella. Nimenomaan eräsuksilla ja kumisaappailla. Tästäkin on hyvin pisteitä jaossa.

Kannattaa sitten vielä harjoitella jossain vaiheessa tekemään kaikki testit yhden päivän aikana vähän huonosti nukutun yön jälkeen.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 15
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Keskustelua suojeluammattien (sotilas-,poliisi-, pelastusala jne) pääsykokeista

#2

Viesti Mjölnir »

Fyysisten testien suoritusohjeet



VIIVAJUOKSU

Lähtöasento:

seisotaan sivuttain, käsi toisella viivalla
viivojen väli noin 3 metriä
Suoritus:

käydään koskettamassa kädellä 10 kertaa toista viivaa
liikkuminen sivuttain
Kun väli on juostu 10 kertaa tehdään heti perään koordinaatioliike 10 kertaa. Viivajuoksun ja vartalonhallintatestin aika on yhteinen.

VARTALONHALLINTA

Lähtöasento:

kädet ylhäällä vartalo suorana
Suoritus (1 liike):

laskeudutaan päinmakuulle, kädet suoraksi eteen
noustaan ylös, kädet suoraksi ylös
laskeudutaan selinmakuulle, kädet suoraksi taakse
noustaan ylös, kädet suoraksi ylös
LEUANVETO

Lähtöasento:

riiputaan rekissä vastaottella, jalat ja kädet suorana
Suoritus:

koukistetaan käsiä, kunnes leuka on rekin yläpuolella
lasketaan kädet suoriksi
liike toistetaan yhtäjaksoisesti
Virheet:

vartalon heilunta
vartalon taivuttaminen lantiosta tai polvista
nykiminen
ETUNOJAPUNNERRUS

Lähtöasento:

päinmakuulla
kädet hartioiden leveydellä ja tasolla, sormet eteenpäin
jalat yhdessä
Suoritus:

ojennetaan käsivarret vartalon pysyessä suorana
laskeudutaan alas siten, että kädet ovat 90 asteen kulmassa
Virheet:

vartalo taipuu selästä tai lantiosta
polvet koukistuvat
kädet eivät ojennu suoriksi
pään heilutus
VATSALIHASLIIKE

Lähtöasento:

selinmakuulla kädet niskan takana
sormet ristissä, kyynärpäät eteen päin
jalat 90 asteen kulmassa
avustaja tukee nilkoista
Suoritus:

noustaan istumaan
kosketetaan kyynärpäillä polvia
laskeudutaan alas siten, että sormet koskettavat alustaa
Virheet:

kyynärpäillä lyödään vauhtia
sormet eivät pysy yhdessä
SELKÄLIHASLIIKE

Lähtöasento:

päinmakuulla
kädet niskan takana sormet ristissä
avustaja tukee nilkoista
Suoritus:

nostetaan ylävartaloa 30 cm
laskeudutaan alas, siten että leuka, nenä tai otsa koskettaa alustaa
VAUHDITON PITUUSHYPPY

Suoritus:

tasaponnistus jalat rinnakkain
alastulo
REPPUJUOKSU (reppu 10 kg)

Suoritus:

juostaan 2 km koossa (5 min/km) kymmenessä minuutissa
jokainen juoksee 3 km omaa vauhtia, josta otetaan aika
HYPPY VETEEN

Suoritus:

hypätään 5 metristä uima-altaaseen
tyyli vapaa
SUKELLUS

Suoritus:

lähtö sukellukseen taittaen veden pinnasta (ei vauhtia altaan reunalta)
sukelletaan 4 metriin ja tuodaan sieltä uimarengas
uimalasien käyttö kielletty
UINTI

Suoritus:

lähtö altaan reunalta
rinta- tai vapaauintia (selkäuinti kielletty) 200 metriä
käytettävä uimahousuja (ei shortseja)
uimalasien käyttö kielletty
HIIHTOTESTI

Varustus:

SA-hiihtovälineet: sukset, sauvat, saappaat (järjestäjän puolesta)
oma sään mukainen ulkoliikuntavarustus
Suoritus:

hiihdetään 5 km rauhallista hiihtoa (30 - 35 min)
jokainen hiihtää 5 km omaan tahtiin, josta otetaan aika
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

Keskustelua suojeluammattien (sotilas-,poliisi-, pelastusala jne) pääsykokeista

#3

Viesti L.K. »

Mikä ihme tuon koordinaatioliikkeen tarkoitus on?!?
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Jarppa
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 5549
Lauteille: Heinäkuu 2005

Keskustelua suojeluammattien (sotilas-,poliisi-, pelastusala jne) pääsykokeista

#4

Viesti Jarppa »

Mä olin testeissä lähes 15 vuotta sitten, ja edelleen taitaa olla lähes sama kuntotesti. Fyysiset testit meni läpi pienestä flunssasta huolimatta, mutta näkötestiin kosahti, seula antoi lukeman 0.9, kun 1.0 oli raja.
Laskuvarjojääkäriksi hakevalta edellytetään:

* hyvä terveys
* palveluskelpoisuusluokka A
* näön tarkkuus molemmissa silmissä vähintään 1,0 ilman laseja (silmä-/piilolasien käyttö on este kouluun pääsylle)
* tarkka väriaisti
* normaalit näkökentät
* normaali kuuloaisti
* hyvä fyysinen kunto
* uimataito vähintään 200 metriä
* kohtuullinen hiihtotaito
Vihjeenä on sanottava, että hiihto on testin lopussa se rankin, ja sitä on oikeasti syytä treenata paljon jo siitäkin syystä että hiihto tukee muita reippaasti hapenottokyvyn ja lihaskunnon muodossa. Kilpahiihtäjät on noissa testeissä todella vahvoilla.

Muistelisin, että kaikista muista tuli hyvät pisteet, reppujuoksukin taisi mennä alta 13 minuutin, mutta hiihtotestissä olin varmaan yksi viimeisistä perilletulijoista. Paljon putosi hiihtotestissä pois pelistä, kun eivät jaksaneet hiihtää kymmentä kilometriä.

Ainakin sain vaaditut 29 pistettä, koska pääsin lääkärintarkastukseen asti, itse laskeskelin tuolla olevista, että 34 on tullut ennen hiihtoa, josta ei varmaan montaa pistettä tullut lisää. :)
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Keskustelua suojeluammattien (sotilas-,poliisi-, pelastusala jne) pääsykokeista

#5

Viesti bodyguard »

No ei se paljosta kiinni jääny sitte :o

Noita näkörajoja oon monasti kritisoinu (varmaan siitä syystä että oma näkö on aika kehno :D ) kun siihen että pääsee virkaan tarvitaan tietty näkö mutta sitten sillä ei olekkaan mitään väliä vaikka vuoden päästä joutuisi käyttämään jotain pullonpohjalaseja. Toki ymmärrän joittenkin lentäjien kohdalla mutta en tajua miksi jossain laivalla ei esim. voisi olla silmälasien kanssa.

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
HITB
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 47
Lauteille: Joulukuu 2006

Keskustelua suojeluammattien (sotilas-,poliisi-, pelastusala jne) pääsykokeista

#6

Viesti HITB »

Itse olin testeissä 2005 ja tuota juoksua ja hiihtoa kannattaa treenata perkeleesti. :) Lihaskuntoa treenasin noin kolme kertaa viikossa ja juoksemassa kävin 4-5 kertaa (joista yleensä 1-2 kertaa 10kg repun kanssa). Talvella korvasin osan juoksuista hiihtämällä 10km lenkkejä ihan normaali suksilla. Uimassa kävin ehkä kerran viikossa ja sillon tällön kävin kaverin kanssa vetämässä nuo testit lihaskuntotestien, juoksun ja uinnin osalta. Koordinaatio/viivajuoksua kannattaa myös vähän testailla noiden lihaskuntotestien yhteydessä, koska se on aika hapottava setti.

Suurimmalla osalla kosahti sillon juoksuun tai hiihtoon. Jos ei ole ollenkaan hiihtänyt (tai todella vähän) ja tekniikka on hakusessa, niin se 10km on kyllä aika rankka setti hiihtää päivän lopuksi. Jos vain kuntoa riittää, niin kannattaa pysytellä sen kärjen mukana jo sen ekat 5km. Siinä kärjen mukana (tai lähellä sitä) on huomattavasti helpompi pysytellä ja saada hyvä aika, kuin lähteä sieltä jonon hänniltä kirimään hyvää aikaa itselle sen viimesen 5km aikana. Itse sain sillä tekniikalla hiihdosta 7/10.

Noilla menetelmillä sain yhteensä 34 pojoa, pääsy kuitenkin kosahti samaan ongelmaan mitä Jarppalla. :hasseli:
Kuvake
Aleksi T
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 2189
Lauteille: Kesäkuu 2009

Keskustelua suojeluammattien (sotilas-,poliisi-, pelastusala jne) pääsykokeista

#7

Viesti Aleksi T »

Kiitos tästä, en aluksi oikeastaan edes odottanut vastausta mutta toisin kävi. :) Mulla varmaan tulee tuo uinti olemaan yksi vaikeimmista, vaikka kesät käyn ainakin 2 kertaa viikossa järvessä uimassa, tekniikasta ei nimittäin ole mitään tietoa. Reppujuoksussa aion tähdätä ainakin alle 13 minuutin ja tuotahan voi kentälläkin hyvin reenata, jos se sellaisella myös testataan. Hiihtokunnosta en ole ollenkaan varma, vaikka joskus yli 15 km lenkit ovat menneet aika helposti. Lihaskuntotestit eivät vaikuta pahalta.

Nyt saakin vähän enemmän suuntaa reenaamiseen, kun tosissaan alkaa panostamaan siihen, että läpäisisi.
Kuvake
DeusVult
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 8469
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Keskustelua suojeluammattien (sotilas-,poliisi-, pelastusala jne) pääsykokeista

#8

Viesti DeusVult »

Itsehän olen ollut sekä MPKK:n, Poliisikoulun, Pelastusopiston, että Laskuvarjojääkärikoulun pääsykokeissa, ja kirkkaasti failannut ne kaikki.

LJK:n testissä vuonna 2001 lihaskunto meni ihan kivasti, mutta juoksussa putosin jo siinä lämmittelyvaiheessa, vaikka olin muka ollut treenaavinani juoksua ja uintia ja muuta sellaista ties kuinka kauan etukäteen. Jos oisin päässyt hiihtoon asti, olisin tod.näk. kuollut viimeistään noin 3 kilometrin jälkeen.

Poliisikoulun testissä sentään suoritin fyysisest testit hyväksytysti, vaikka juokseminen oli sielläkin täyttä tuskaa. Lopuksi en päässyt sisään, koska muistaakseni en saanut äidinkielenkokeesta tarpeeksi pisteitä ?!?!

Pelastusopiston pääsykokeessa putosin heti Cooper-testissä. Raja oli 2800m, itse juoksin noin 2500m. Kuvittelin että noin puoli vuotta aikaisemmin aloitettu lenkkeily olisi parantanut kuntoa sen verran että olisi siihen 2800 päässsyt, mutta olin väärässä.

MPKK:n juoksutestistä pääsin läpi rimaa hipoen. Juoksu suoritettiin siinä santiksen radalla, ja "noin" 2600m metrin vauhtia juokseva kadetti oli ikäänkuin se karsintaja. Sinnittelin kaverin perässä melkein koko 12 minuuttia, kunnes sitten viimeisellä kierroksella heppu vähän säälistä hidasti jolloin pääsin ohi ja jonkun 50 metriä edelle. Lopuksi kouluunpääsy kuitenkin kariutui johonkin kokonaispistemääriin tms.

edit: mielestäni minun pitäisi saada joku palkinto sinnikkäästä yrittämisestä? :) (+ korjattu kirotusvireitä)
Peter Karis
DJJV Ju-Jutsu, historiallinen kikkailu.

Onko kuvittelu totuutta oikeaa?
Onko totuus onttoa kuvitelmaa? Liike vai staattisuus, vai Pieksämäen asemalla blues?
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 15
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Keskustelua suojeluammattien (sotilas-,poliisi-, pelastusala jne) pääsykokeista

#9

Viesti Mjölnir »

Aleksi T kirjoitti: Kiitos tästä, en aluksi oikeastaan edes odottanut vastausta mutta toisin kävi. :) Mulla varmaan tulee tuo uinti olemaan yksi vaikeimmista, vaikka kesät käyn ainakin 2 kertaa viikossa järvessä uimassa, tekniikasta ei nimittäin ole mitään tietoa. Reppujuoksussa aion tähdätä ainakin alle 13 minuutin ja tuotahan voi kentälläkin hyvin reenata, jos se sellaisella myös testataan. Hiihtokunnosta en ole ollenkaan varma, vaikka joskus yli 15 km lenkit ovat menneet aika helposti. Lihaskuntotestit eivät vaikuta pahalta.

Nyt saakin vähän enemmän suuntaa reenaamiseen, kun tosissaan alkaa panostamaan siihen, että läpäisisi.
Käy uimahallissa opettelemassa hyppylähtö ja volttikäännös. Hyppylähdössä tärkeää startata suoraa eteenpäin, että ei menisi liian syvälle hypyssä. Volttikäännöksellä taas saattaa hyvin säästää sekunnin pari joka käännöksessä.

Mm. noita asioita treenattiin "valmennettavani" kanssa ennen pääsykokeita Uttiin, ja kahden sekunnin kaulalla tuli täydet pisteet uinnista.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
AnttiK
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 66
Lauteille: Joulukuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Keskustelua suojeluammattien (sotilas-,poliisi-, pelastusala jne) pääsykokeista

#10

Viesti AnttiK »

Jarppa kirjoitti: Mä olin testeissä lähes 15 vuotta sitten, ja edelleen taitaa olla lähes sama kuntotesti. Fyysiset testit meni läpi pienestä flunssasta huolimatta, mutta näkötestiin kosahti, seula antoi lukeman 0.9, kun 1.0 oli raja.
Mulla tais olla vuonna 98 täsmälleen sama arvo toisessa silmässä. Tosin väittivät tarkastuksessa että pitäis molemmissa olla vähintään 1.25. Toisessa esitteessä mainittiin tuo 1.25 ja toisissa 1.0. Tiedä mitä nykyään vaaditaan, mutta kannattanee varmistua tuosta.

Ei niissä testeissä mun mielestä mitään kovin haastavaa ollut. Pahamaineinen hiihtokin meni hyvin läpi, kun olin muutaman kerran käynyt hiihtämässä edeltävinä talvina. Ja reppujuoksuun petyin pahasti, kun pakattiin vaan kesäkumisaappaat ja maastopuku reppuun eikä painoa ollut varmaan viittäkään kiloa :) Olin treenannut talvella 10l vettä pulloissa repussa. Jään epätasottamilla ulkoiluteillä jalat luisti joka suuntaan. Ei vaan yleensä pystynyt juoksemaan lenkin loppupuolella olevaa mäkeä ylös, kun oli aivan puhki. Siitä varmaankin sai ainakin riittämiin sitkeyttä testiin.
Ei ole olemassa hyviä tai huonoja lajeja. On vain hyviä ja huonoja opettajia.
Aikku
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 773
Lauteille: Syyskuu 2008

Keskustelua suojeluammattien (sotilas-,poliisi-, pelastusala jne) pääsykokeista

#11

Viesti Aikku »

onkos kukaan käynyt pelastusopiston palopäällystölinjan (eli AMK insinööri) pääsykokeissa?
"hikiset ihmissolmut pelastaa mut ihmissuhdesolmuilta"
Kuvake
Aleksi T
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 2189
Lauteille: Kesäkuu 2009

Keskustelua suojeluammattien (sotilas-,poliisi-, pelastusala jne) pääsykokeista

#12

Viesti Aleksi T »

Tuosta hiihtokokeesta sen verran, että kannattaako mielummin harjoitella perinteisellä tyylillä? Itsellä kun ei metsäsuksia tai vastaavia ole, niin luistelu tuskin vastaa kovin hyvin sitä testissä käytettävää "tyyliä". Muutenkin mietityttää, että kuinka paljon nuo erilaiset välineet vaikuttavat tuloksiin?
Gere
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 395
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Kuortane

Keskustelua suojeluammattien (sotilas-,poliisi-, pelastusala jne) pääsykokeista

#13

Viesti Gere »

Joo mettäsuksilla ei kyllä juuri luistella, enemmän se sellaista tarpomista on. :D
It is what it is.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 15
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Keskustelua suojeluammattien (sotilas-,poliisi-, pelastusala jne) pääsykokeista

#14

Viesti Mjölnir »

Aleksi T kirjoitti: Tuosta hiihtokokeesta sen verran, että kannattaako mielummin harjoitella perinteisellä tyylillä? Itsellä kun ei metsäsuksia tai vastaavia ole, niin luistelu tuskin vastaa kovin hyvin sitä testissä käytettävää "tyyliä". Muutenkin mietityttää, että kuinka paljon nuo erilaiset välineet vaikuttavat tuloksiin?
Ei missään nimessä luistelua, ja yritä saada jostain lainaan eräsukset (vastaavat), että pääset edes kokeilemaan ennen testiä. Vaikuttaa tulokseen aika reilusti.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 6423
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Vaasa
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

Keskustelua suojeluammattien (sotilas-,poliisi-, pelastusala jne) pääsykokeista

#15

Viesti AlexMachine »

DeusVult kirjoitti: Itsehän olen ollut sekä MPKK:n, Poliisikoulun, Pelastusopiston, että Laskuvarjojääkärikoulun pääsykokeissa, ja kirkkaasti failannut ne kaikki.

Poliisikoulun testissä sentään suoritin fyysisest testit hyväksytysti, vaikka juokseminen oli sielläkin täyttä tuskaa. Lopuksi en päässyt sisään, koska muistaakseni en saanut äidinkielenkokeesta tarpeeksi pisteitä ?!?!
Aikanaan 2 kertaa poliisikoulun pääsykokeissa ollut. Sama vika rahikaisella, äidinkielenkokeessa, tai siis aineessa 2/5 pistettä kun sinä vuonna sisäänpääsyn minimi oli 4/5 pistettä tuosta tehtävästä.
Tuskaa ei lievittänyt yhtään se että sisäänpääsyyn vaadittavat pisteet ylittyivät kyllä kokonaisuudessaan.
Ongelma oli että olin kokeissa yli kolmekymppisenä ja kun en ollut lukiota suorittanut vaan merkonomin paperit niin ainekirjoittelu oli (sitkeästä harjoittelusta huolimatta) melko hakusalla.
The beatings will continue until morale improves.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 38 kurkkijaa