Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Portsarit

Keskustelua suojelu- ja turvallisuusammateista

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 20211
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

Portsarit

#211

Viesti JanneM »

Jasse kirjoitti: Oltiin eilen samoissa kemuissa tämän "afrosuomalaisen X-huippukaratekan" kanssa. Puhuttiin tosta keissistä ja sano että on se siistiä kun duunin tekemisestä saa 5000e sakkoa.
TOivon hartaasti, että työnantaja osallistuu kustannuksiin, ja/tai valitus korkeampaan tuomioistuimeen menee läpi...
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 107
Viestit: 16110
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Portsarit

#212

Viesti Kari Aittomäki »

+1, ei tunnu valtaväestö/virkamiehet tajuavan että sahaavat omaa oksaansa kun sanktiot kohdistetaaan turvallisuusalan työmiehiin.
Etenkin jos tuo vellova levottomuus saapuu tännekkinnäin.
Silloin saattaa tuo nuoleskeluvelvoite siirtyä silkan tehokkuuden tieltä ja ammattilaiselle koittaa hyvät ajat.
Vanhakankea kirjoitti: Honkkarissa(Honky Tonk, Ateneumin kujan ja Kaivokadun kulmassa Helsingissä) tuli vierailtua asiakkaana useampia kertoja ja melko usein koko ilta ihan vesilinjalla, kun oli kisatreenikausi meneillään. Alkohoolin kun katsoin rikkovan valmentautumisen. ;-)

Siellä oli tosiaan reipas meininki, usein tuntui kuin olisi ollut Otavan tien "poikain" jujutsu-leiriä katsomassa. Poistoja sai seurata ylhäältä alas ja joskus lähti ihan vierestä. ;-)
Tunnetaankohan me?
Mä kyllä sain kenkää melko ajoissa eli en ollu yhtä pitkään ku Kuuno ja muut mukavat..
Kuuno muuten siinä Poket-kirjassa kerto tosta Honkkarista jotta olis ollu "viimeinen vanhantyylin kapakka" stadissa.
Nojoopa joo. Jos tekee pelkkiä keskustan kermapersaus-ovia niin siltähän se saattaa vaikuttaa.
Muistini mukaan ainoa kansanpaari jota Teh Kuuno on tehny oli se Citymarathonin viereinen kupittelumesta. Nimee ei muista.
Ei siinä, toki Kuuno osaa ja on viksu.. mutta on yks juttu tehdä Keskusta-mestoja ja vallan toinen toppuutella syrjäisempien liiterien viirupäitä.


Mutta honkkarissa todella oli aika reipas meininki välillä.
Mutta ei se sillai vaarallinen ollu ku esim Kleba oli, eli Kleopatra, Malmilla.
Honkkari oli enemmänkin sellanen.. nimensä mukanen.
Mäkin kävin jossain kuulustelussa pikkuroballa kun tuli lyödyksi kahta sälliä..
Kun kerroin että niitä oli alunperin kahdeksan mutta muut keksi parempaa tekemistä kun johtajat pötkähti.. niin sitten juotiinkin vaan kuulustelijan kans kaffit ja juteltiin jalkapallosta.

Se kaikki oli todentotta rennompaa silloin.
Eikä tästä ole ku parikytvuotta kun niin oli.
Viimeksi muokannut Kari Aittomäki, huhti 6, 2010, 23.34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 56
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Portsarit

#213

Viesti bodyguard »

Kari Aittomäki kirjoitti: Mutta ei se sillai vaarallinen ollu ku esim Kleba oli, eli Kleopatra, Malmilla.
Onkos tuo muuten ollut alustalähtien Kleopatra vai vielä joku muu aiemmin? Tossa viikonloppuna kaverin kanssa koitettiin miettiä että montako nimeä ravintolalla on mutta ei tuota Kleopatraa pidemmälle muistettu.

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 107
Viestit: 16110
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Portsarit

#214

Viesti Kari Aittomäki »

Ei voi muistaa.. Klebasta tuli Leopardi kun Skipi pokas omistajan vaimon ja peli meni uusiks..
Mutta se oli todella sellanen mesta ettei taksaritkaan oikeenmielellään sinne ajellu.

Muttaa.. eikösse Kleopatra se eka siinäkiinteistössä sitte kuitenki ollu?
Heijasti tietysti omistajan kansallisuutta.
En muista kun ei sinne Malmin perukoille kovinusein asiaa tullu, sitä ennen siis.

Mähän tein Klebassa vaan silloin kun oli joku tilanne päällä.
Ihan vaan omistautumissyistä.
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 56
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Portsarit

#215

Viesti bodyguard »

Eikös se ollut kultainen leopardi ja sen jälkeen pelkkä leopardi. Senjälkeen se oli Style ja nykyään Bombay Star.

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 107
Viestit: 16110
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Portsarit

#216

Viesti Kari Aittomäki »

Ei musita.. mulla on joku duunipaitakin jäljellä ja se taitaa olla juu kultainen leopardi.

Muuten, mulla tai meillä oli kopioituina niitä mýlläköitä, valvontakamerakamaa.
Hiton hyviä osa, Skipi koukuttaa kadulla.
Yhdessä mä pistän korvantakaa yhentapauksen tirsoille, jäpikäs vaan lojahtaa lyttyyn.
Sentin vedolla. Ois hyvää promokamaa hermopistejutuille.

Ne oli Skipillä ja siellä on jotain vainajoitumisen-jälkeisiä epäselvyyksiä.
Jos säkä käy niin ne löytyy.
Kuvake
Ile
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 18
Viestit: 6416
Lauteille: Lokakuu 2009

Portsarit

#217

Viesti Ile »

Osaako joku alan mies kertoa, että missä määrin ravintoloissa (siis varsinaisissa sisätiloissa) on nykyään panostettu valvontakameroihin? Nykyteknologia kun tarjoaa kohtuukustannuksin muutakin kuin sitä hyvää turvakamerakuvaa a la 80-luvun poliisi-tv...

Asiakkaat ja sivustakatsojat ilmeisesti käyttelevät innokkaasti kännykkäkameroitaan esim. poistotilanteissa. Monessa tilanteessa olisikin varmaan ihan kiva näyttää vastapainoksi pieni laadukas kooste jengin hölmöilyistä ennen ulosheittoa.
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 50
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

Portsarit

#218

Viesti L.K. »

Uskoisin että hyvin harvasta raflasta näitä löytyy pl. ehkä narikan luota joku kamera.
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
tonik
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 920
Lauteille: Helmikuu 2007

Portsarit

#219

Viesti tonik »

Löytyy aika monesta raflasta kamerat, ei kande sisällä riehua.
Toi kleopatra, ihan ok paikka oli. Harvoin siellä mitään kummempaa oli, tai ehkä olin vääränä iltana.
Tai ehkä kari vähän liiottelee, en tiedä.
Tosin tiedän pakolaispoken sieltä, joka lusi kuukauden kun hakkas virolaisia. Mitali.
Vapaa-aikana kait, virolaiset oli käyneet sen frendin päälle, ja väärinymmärretty pakolainen kai sit teki jotain liikaa.
Mutta mielestäni sielläpäin kahdessa muussa paikassa paljon enemmän häiriöitä.
Tosin en asunut sielläpäin, en kovin usein käynyt.
Ari Lahdenmäki
aloituspotkija
aloituspotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 3
Lauteille: Huhtikuu 2010

Portsarit

#220

Viesti Ari Lahdenmäki »

Olen tuon MTV3:n uutisen kirjoittaja.

Pyrin kyllä tuomaan uutisessa heti esiin, että tuomio on kummallinen, muun muassa kertomalla heti alkuun, ettei hovioikeuden päätös ollut yksimielinen.

Ilmeisesti kaulavammat eivät tulleet sumuttimen poiston yhteydessä. Joka tapauksessa eri mieltä olevan hovioikeudenneuvoksen mukaan ne ovat voineet syntyä muunkin kuin vahtimestarin väkivallan vuoksi. Itse olen sitä mieltä, että hätävarjelutilanne voi edellyttää esimerkiksi kuristamista, jopa potkua päähän, mutta tietenkin taitavan vahtimestarin tarvinnee turvautua tällaiseen äärimmäisen harvoin.

Valitettavasti tuomiosta ei käynyt ilmi esimerkiksi, minkä kokoinen asiakas oli.

Näin jälkikäteen ajateltuna termiä karateka olisi voint jättää toistelematta, mutta koska tällaisessa tapauksessa ei voi kertoa asianoasisten nimiä, työssä olevia vahtimestareita oli kaksi ja asiakaskin oli kaiken huipuksi ammatiltaan vahtimestari, muodostui hieman haastavavaksi selostaa tapahtumat niin, että lukija ymmärtää, kuka on kuka.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 58
Viestit: 93972
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Portsarit

#221

Viesti Mika »

Ari, kiitos kirjoittajan näkemyksen esilletuomisesta. Avaa uutista ihan eri tavalla.


:tervetuloa:
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Vanhakankea
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 47
Viestit: 3401
Lauteille: Helmikuu 2010

Portsarit

#222

Viesti Vanhakankea »

Kari Aittomäki kirjoitti: Tunnetaankohan me?
Mä kyllä sain kenkää melko ajoissa eli en ollu yhtä pitkään ku Kuuno ja muut mukavat...

Ei tunneta, minä tosin saattaisin tunnistaa kasvosi, jos naamatusten tultaisiin. ;-) Taisit olla pokena Helsingin keskustan ravintoissa silloin minä vietin niissä aikaa asiakkaana. Lisäksi on joku kytky Kyokushinkain kautta, en vaan jaksa muistaa kävinkö jossain alkeiskurssi-infossa vai haaveilinko vain siitä. Sinusta ja Kyokushinkaista taisi olla jossain Budokassa juttua... Vai mistä minä sen alkuunsa sammuneen kyokushinkai-kipinän mahdoin saada... Vuodet ja otsalohkoblokkaukset ovat tehneet tehtävänsä, ei toi muisti ole parhaimmasta päästä. ;-) Lisäksi olen ollut tähän kevääseen saakka 17 vuotta sivussa kamppailulajeista ja melkein kaikesta urheilusta keskittyen elopainon nostoon ja eurojen perässä juoksemiseen. Syöksyin vapaaottelun maailmaan shooton kautta, nyt sitten katsotaan kumpi kaataa, sydänkohtaus vai neliraajahalvaus. ;-)
* Entinen idealisti - nykyinen nihilisti
** Suoraan huipulle pääsee vain oikotietä
Kuvake
Ile
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 18
Viestit: 6416
Lauteille: Lokakuu 2009

Portsarit

#223

Viesti Ile »

Ari Lahdenmäki kirjoitti: Olen tuon MTV3:n uutisen kirjoittaja.
Pyrin kyllä tuomaan uutisessa heti esiin, että tuomio on kummallinen, muun muassa kertomalla heti alkuun, ettei hovioikeuden päätös ollut yksimielinen..
Mukavaa, että osallistut keskusteluun. Oikeustapausten uutisointihan on tietysti aina haasteellista, kun lukijan näkökulmasta riippuen mikä tahansa yksityiskohta voi olla se oleellinen juttu.
Ari Lahdenmäki kirjoitti: Itse olen sitä mieltä, että hätävarjelutilanne voi edellyttää esimerkiksi kuristamista, jopa potkua päähän, mutta tietenkin taitavan vahtimestarin tarvinnee turvautua tällaiseen äärimmäisen harvoin.
Aivan. Yksityiskohtia tuntematta voisi kyllä arvioida, että puheena olevassa tapauksessa oli melko poikkeuksellinen tilanne käsillä. Kaasuaseuhka on jo sinällään todella kova juttu ja jos uhkaajakin on vielä ammatiltaan vahtimestari, niin aika reippaita ratkaisuja siinä saatetaan tarvita.

En tiedä missä mielessä käytit ilmaisua taitava vahtimestari. Siitä vain tuli yleisesti mieleen, että tuomioistuimet, ja media (ja siis varmaan myös laajemminkin osa ihmisistä) jakavat ehkä hieman liian kaavamaisesti ihmisiä ekspertteihin ja maallikoihin. Siis jos toimii portsarina, niin sitten helposti ajatellaan, että on velvollisuus osata homma ja sen kaikki osa-alueet optimaalisesti jne...

Tai jos harrastaa jotain kamppailulajia, niin sitten pitää kyetä täydellisesti kontrolloimaan suorituksensa jossakin hätävarjelutilanteessa. Kuitenkin meille vähänkin enemmän kamppailulajeja tunteville on selvää, että vaikkapa sen paljon puhutun mustan vyönkin haltijoissa on monia sellaisia, joille yllättävän väkivaltaisen hyökkäyksen kohteeksi joutuminen on niin järkyttävä ja lamaannuttava shokkitilanne, että ei ole puhettakaan niiden hyvässä seurassa salilla hiottujen mukavien koreografioiden hyödyntämisestä saatika mistään kontrollista.
Morninglight
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 5
Lauteille: Huhtikuu 2010

Portsarit

#224

Viesti Morninglight »

Esa Tyynismaa kirjoitti: Olen kuullut joskus jonkun portsarin vetäisevän sylkäisijää nyrkillä päin lärviä.
Ja hyväksyn ko. ratkaisun täydellisesti.Jotakin rajaa yksilönvapauteenkin...
Terve vaan potkulaiset.

Täytyy ihan ilmaista oma mielipide ko.hommaan. Oviaukossa kun näitä elämänsä sankareita tapaa aina sillöin tällöin niin mikä siinä voi olla että pitää sylkeä päin? Itse kuulun niihin jotka ratkaisee tilanteen kerrasta. Ohessa pari esim. Tälläinen tapahtuma muistui mieleen surullisen kuuluisasta Honkkarista mikonkadulla. Paikka oli menossa kiinni (valomerkki tullut) ja siihen oven kulmaan tuli sitten tytsy norkoilemaan josko vielä pääsis yhdelle. Noh, oikesti aivan ystävällisesti ilmoitin, jotta suljettu on että ei kun vaikka kohti Planettia (Planet Hollywood) joka vielä olisi hieman myöhempään auki. 8-) Meni pieni hetki ja sama tytsy taas siinä oven takana. Samantien kun raotin ovea kysyäkseni mitäs asiaa neidolla vielä mahtaisi olla, tämä päätti järjestää hyvän tilanteen ensin sylkäisten oikein kunnon klimpin päin näköä ja seuraavaksi vielä puremalla vasenta kättäni. Jokainen voi päätellä itse että menikö siinä ns.vati nurin ja nopeasti. :D

Toinen taas missä eräs "kauempaa tullut maamme rikastuttaja" ei päässyt humalatilansa takia Fenniaan päätti myös kimpaantua ja heitti ensitöikseen ulko-oveen repullansa. Tästä huvittuneena raotin ovea jolloin tämä jambo sylkäisi päin. Hieman tästä kimpaantuneena puijuutin tätä veijaria hieman pitkin Fennian edustan käytävää, jolloin työkari vielä huikkasi perään että: "Anna sille sellainen perisuomalainen lumipesu jotta sillä on jotain mitä kertoa kotimatkallaan suomesta". Idea oli niin hyvä että pitihän se toteuttaa. :smt003

Toisin sanoen jos joku sylkee päin niin soveltaen vaan rakentavaa "palautetta" eri muodoissaan sylkijää kohtaan. Hänhän on jo valintansa siinä vaiheessa tehnyt. Ugh!
Kuvake
PDC
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 3966
Lauteille: Syyskuu 2008
Paikkakunta: Kokkola
Etulaji: Aikido

Portsarit

#225

Viesti PDC »

Onkohan tuo sylkeminen otettu leffoista käyttöön? Vai onko sillä jokin muu peru?
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 72 kurkkijaa