Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Tyhjäkäynti haisee!!! Vai haiseeko...?

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Sami Tolvanen
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 210
Lauteille: Huhtikuu 2009
Paikkakunta: Helsinki

Tyhjäkäynti haisee!!! Vai haiseeko...?

#1

Viesti Sami Tolvanen »

Kertokaahan nyt joku autoilusta ja ympäristöasioista jotain ymmärtävä, että miten merkittävä saastuttaja ja ilman pilaaja mielestänne on auton pitäminen tyhjäkäynnillä?

Minua nääs jurppii päivittäin aivan tolkuttomasti kun vien poikani päiväkotiin, niin eräs isukki jättää AINA autonsa tyhjäkäynnille päiväkodin parkkipaikalle. Ja sen lapsen vieminen ei käy minuutissa eikä kahdessa, vaan auto puksuttaa tyhjää kymmenisenkin minuuttia. :evil:

Minä kuulun siihen porukkaan jonka käsityksen mukaan autoilu ylipäätään saastuttaa ja jonka mielestä ilmastonmuutosta EI virallisesti peruttu tämän "Climategaten" myötä.

Jotenkin vielä ymmärrän - en hyväksy, mutta ymmärrän - että haluaa pitää autoa lämpimänä jos pakkasta on viisitoista astetta mutta jos sitä on pari astetta tai ollaan jo plussan puolella niin sitten alkaa meikäläisen lämpötila nousemaan. :angryfire:

Olenko nyt vouhkaamassa turhaan? Olen nimittäin kohtuu varma että jos se vekotin käy sitä tyhjäkäyntiään vielä kesäkuussa niin otan korttelipoliisin roolin ja rupean :smt076 kyseiselle isukille. Ja sit ei oo kivaa kellään ja tosi noloa mulle.
Kuvake
Elina
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 16300
Lauteille: Joulukuu 2004

Tyhjäkäynti haisee!!! Vai haiseeko...?

#2

Viesti Elina »

http://www.tampere.fi/ymparistojaluonto ... ukset.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Laki sallii vain 2 minuutin tyhjäkäynnin, yli 15 asteen pakkasessa 4 minuuttia.
Asetus ajoneuvojen käytöstä tiellä 4.12.1992/1257, 5§
1. Moottorikäyttöisen ajoneuvon seistessä muusta syystä kuin pakollisen liikenne-esteen vuoksi ei ajoneuvon moottoria saa käyttää enempää kuin kaksi minuuttia. Lämpötilan ollessa alle -15°C saa moottoria ennen ajoon lähtemistä kuitenkin käyttää enintään neljä minuuttia.
Tyyppi rikkoo siis lakia.
Kuvake
bantza
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1122
Lauteille: Elokuu 2007

Tyhjäkäynti haisee!!! Vai haiseeko...?

#3

Viesti bantza »

Tommosta tyhjäkäyntiä en ymmärrä. Semmosen ymmärrän tosiaan jos sitä pakkasta on kuin siperiassa ja pitäisi auto saada lämpeemään sen verran, että pystyy edes hallintalaitteita käyttää.

Sun pitää antaa herralle hienovarainen vihje. Aja sen auto johonki nurkan taakse ja jää lähistölle kattomaan ukon ilmettä ku auto ei olekaan enää siinä mihin sen jätti puksuttamaan. ;)
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Tyhjäkäynti haisee!!! Vai haiseeko...?

#4

Viesti Mjölnir »

bantza kirjoitti: Tommosta tyhjäkäyntiä en ymmärrä. Semmosen ymmärrän tosiaan jos sitä pakkasta on kuin siperiassa ja pitäisi auto saada lämpeemään sen verran, että pystyy edes hallintalaitteita käyttää.

Sun pitää antaa herralle hienovarainen vihje. Aja sen auto johonki nurkan taakse ja jää lähistölle kattomaan ukon ilmettä ku auto ei olekaan enää siinä mihin sen jätti puksuttamaan. ;)
9 a § (12.7.2002/614) Moottorikulkuneuvon käyttövarkaus. Joka ottaa luvattomasti käyttöönsä toisen moottorikäyttöisen kulkuneuvon, on tuomittava moottorikulkuneuvon käyttövarkaudesta sakkoon tai vankeuteen enintään yhdeksi vuodeksi kuudeksi kuukaudeksi.

Yritys on rangaistava.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Tyhjäkäynti haisee!!! Vai haiseeko...?

#5

Viesti Mjölnir »

Elina kirjoitti: http://www.tampere.fi/ymparistojaluonto ... ukset.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Laki sallii vain 2 minuutin tyhjäkäynnin, yli 15 asteen pakkasessa 4 minuuttia.
Asetus ajoneuvojen käytöstä tiellä 4.12.1992/1257, 5§
1. Moottorikäyttöisen ajoneuvon seistessä muusta syystä kuin pakollisen liikenne-esteen vuoksi ei ajoneuvon moottoria saa käyttää enempää kuin kaksi minuuttia. Lämpötilan ollessa alle -15°C saa moottoria ennen ajoon lähtemistä kuitenkin käyttää enintään neljä minuuttia.
Tyyppi rikkoo siis lakia.
:pilkku:
Kyseessä on valtioneuvoston asetus, jota se rikkoo, ei laki
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Ralle Ryökäle
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 3522
Lauteille: Maaliskuu 2005

Tyhjäkäynti haisee!!! Vai haiseeko...?

#6

Viesti Ralle Ryökäle »

Eipä se autoon sisälle haise, heh! No joo... Mä pidän yleensä auton tyhjäkäynnillä, jos lapset on kyydissä. Muuten alkaa sen päivänen huuto ja mekkala, varsinkin jos mamma on piipahtamassa jossain kaupassa tms.. Ja jos keli on siinä nollan pintaan tai pakkasella, niin käynnissä pidän jokatapauksessa, jos joutuu jossakin postamaan. Ei viitti omassa autossa sentään palella.

Mä olen usein miettinyt kun nämä jalkaliiton ihmiset suuna päänä änkeää, jopa juosten eteen suojatielle. Että vaan keinolla millä hyvänsä autoilijan pitää pysähtyä, jotta HÄN pääsee afrikka-kauppa kasseineen kulkemaan nokka pystyssä yli, vaikka auto olisi normaalisti ehtinyt mennä ohi jo aikapäivää sitten.
Sitä vaan... Että eikö nää pösilöt tajua miten paljon se saastuttaa enemmän, kiihdyttää auto taas ajonopeuteen, heidän naurettavan mielenilmauksensa takia?
Kuvake
NCP
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 19
Viestit: 4229
Lauteille: Elokuu 2007
Paikkakunta: Turku

Tyhjäkäynti haisee!!! Vai haiseeko...?

#7

Viesti NCP »

Ralle:

Eikös jalankulkijalla ole etu"ajo"-oikeus suojatien kohdalla?

Eivätkä kaikki jalankulkijat sitäpaitsi ole hippejä.
Suurinta vapautta on vapaus tyhmyyteen.
Sami Tolvanen
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 210
Lauteille: Huhtikuu 2009
Paikkakunta: Helsinki

Tyhjäkäynti haisee!!! Vai haiseeko...?

#8

Viesti Sami Tolvanen »

Ralle Ryökäle kirjoitti: Eipä se autoon sisälle haise, heh! No joo... Mä pidän yleensä auton tyhjäkäynnillä, jos lapset on kyydissä. Muuten alkaa sen päivänen huuto ja mekkala, varsinkin jos mamma on piipahtamassa jossain kaupassa tms.. Ja jos keli on siinä nollan pintaan tai pakkasella, niin käynnissä pidän jokatapauksessa, jos joutuu jossakin postamaan. Ei viitti omassa autossa sentään palella.
---
Sitä vaan... Että eikö nää pösilöt tajua miten paljon se saastuttaa enemmän, kiihdyttää auto taas ajonopeuteen, heidän naurettavan mielenilmauksensa takia?
Siis sä olet "huolestunut" saastuttamisesta kun joudut jalankulkijan takia hidastamaan ja taas kiihdyttämään mutta et silloin kun pidät autoasi tyhjäkäynnillä?
Kuvake
Beefcake
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1263
Lauteille: Kesäkuu 2009
Paikkakunta: Tampere

Tyhjäkäynti haisee!!! Vai haiseeko...?

#9

Viesti Beefcake »

Sami Tolvanen kirjoitti: Olenko nyt vouhkaamassa turhaan?
Nykyautot kuluttavat 10min tyhjäkäynnin aikana n. desin polttoainetta. Että ei se vouhkaaminen nyt turhaa ole, mutta ehkä sen energian voisi keskittää fiksumminkin..
"I've always believed that if you put in the work, the results will come. I don't do things half-heartedly. Because I know if I do, then I can expect half-hearted results."
  • -Michael Jordan
Ralle Ryökäle
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 3522
Lauteille: Maaliskuu 2005

Tyhjäkäynti haisee!!! Vai haiseeko...?

#10

Viesti Ralle Ryökäle »

NCP kirjoitti: Ralle:

Eikös jalankulkijalla ole etu"ajo"-oikeus suojatien kohdalla?

Eivätkä kaikki jalankulkijat sitäpaitsi ole hippejä.
Onhan toki, mutta rajansa kaikella. Ei sinne eteen tarvi kymmenen metrin päästä ruveta juoksemaan ihan kiusaamisen riemusta.
Jos kerran ollaan niin luonnon suojelijaa että, niin miksi hemmetissä pitää ehdoin tahdoin lisätä päästöjä typerällä käytöksellä?

Niin... mä en ole huolissani / kiinnostunut omista päästöistäni. Saman viivan alle me kaikki päädytään.
Sami Tolvanen
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 210
Lauteille: Huhtikuu 2009
Paikkakunta: Helsinki

Tyhjäkäynti haisee!!! Vai haiseeko...?

#11

Viesti Sami Tolvanen »

Ralle Ryökäle kirjoitti: Niin... mä en ole huolissani / kiinnostunut omista päästöistäni. Saman viivan alle me kaikki päädytään.
Et ole huolestunut päästöistäsi edes lastesi vuoksi?

Mut joo, tätä mä juuri tarkoitan, että mun kohdalla tämä menee tämmöiseksi periaatepilkunnussimiseksi, mikä on helvetin raivostuttavaa.

Sori.
Kuvake
injunjack
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1617
Lauteille: Heinäkuu 2005
Paikkakunta: Helsingin mlk.
Etulaji: Seibukania - perkele

Tyhjäkäynti haisee!!! Vai haiseeko...?

#12

Viesti injunjack »

viherpiipertäjät.....

nimimerkillä tänäänkin tiisseli pyrskytteli senaikaa kun koiria kusetin.
-REMEMBER; SOME PEOPLE ARE ALIVE SIMPLY BECAUSE IT IS ILLEGAL TO SHOOT THEM-

Kauas on pitkä matka.
https://www.facebook.com/SeibukanPKS/
Ralle Ryökäle
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 3522
Lauteille: Maaliskuu 2005

Tyhjäkäynti haisee!!! Vai haiseeko...?

#13

Viesti Ralle Ryökäle »

En tosiaan ole huolestunut, ihan muuta asiat huolestuttaa kasvavan nuorison suhteen. Mutta nämä päästöhommat ovat mielestäni niitä joille kukaan ei voi yhtään mitään, ja on minulle ihan sama voitetaanko tällä kitkuttelulla muutama hassu vuosikymmen vai ei.

Jokaiselle toki ajan merkitys ja elämänkokemus, määrittää nämä asiat vähän eritavalla.
S_L
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 659
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Tampere

Tyhjäkäynti haisee!!! Vai haiseeko...?

#14

Viesti S_L »

Ralle Ryökäle kirjoitti:
NCP kirjoitti: Ralle:

Eikös jalankulkijalla ole etu"ajo"-oikeus suojatien kohdalla?

Eivätkä kaikki jalankulkijat sitäpaitsi ole hippejä.
Onhan toki, mutta rajansa kaikella. Ei sinne eteen tarvi kymmenen metrin päästä ruveta juoksemaan ihan kiusaamisen riemusta.
Jos kerran ollaan niin luonnon suojelijaa että, niin miksi hemmetissä pitää ehdoin tahdoin lisätä päästöjä typerällä käytöksellä?
Törkeää kiusantekoa! Arpiahan tossa tulee sialuun.
Oon huomannut hiukan samanlaista käytöstä joillain autoilijoilla: risteyksessä oikealta tulevat ajavat kiusallaan ensin ihan kun ne muka omistais koko tien.
Kuvake
NCP
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 19
Viestit: 4229
Lauteille: Elokuu 2007
Paikkakunta: Turku

Tyhjäkäynti haisee!!! Vai haiseeko...?

#15

Viesti NCP »

Ralle Ryökäle kirjoitti: Jos kerran ollaan niin luonnon suojelijaa että, niin miksi hemmetissä pitää ehdoin tahdoin lisätä päästöjä typerällä käytöksellä?
Kaikki jalkaliittolaiset eivät ole edes luonnonsuojelijoita. Siinä on vaan kyse siitä, että kun autoilijalla on väistämisvelvollisuus... Vähän niin kuin vasemmalta tulijoilla...
Suurinta vapautta on vapaus tyhmyyteen.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 75 kurkkijaa