Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Roistot saleillamme

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 52
Viestit: 18919
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

#31

Viesti Andy »

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2006061" onclick="window.open(this.href);return false; ... 6_uu.shtml
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
AriJ
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 20
Viestit: 12708
Lauteille: Tammikuu 2005

#32

Viesti AriJ »

Andy kirjoitti: http://www.iltalehti.fi/uutiset/2006061 ... 6_uu.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Työssä kuin työssä on riskinsä... ehkä jopa semmoiset joita ei tule hetimmiten ajatelleeksi :(
______________________
Kuvake
joksanen
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 3170
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Turku

Roistot saleillamme

#33

Viesti joksanen »

BG http://www.potku.net/forum/viewtopic.php?p=522402#p522402 kirjoitti: Tuollatavalla tuo on aika selva peli, joksanen sanoi itsekkin ettei tuntisi oloaan kovin turvalliseksi jos treeneissa olisi joku murhamies mutta en tajua etta miksi kolmestakymmenesta treenaajasta 29:n pitaisi tuntea olonsa turvattomaksi treeneissa vain siksi ettei joku halua olla tekopyha ja nayttaa sille murhamiehelle ovea?
Sanoin etten välttämättä tuntisi oloani kovin turvalliseksi. Jos murhamiehen käytös on sellaista, että turvattomuus on perusteltua ja varsinkin jos se vaivaa muitakin, voisin hyvin näyttää ovea meidän salilta, mutta voisin hyvin pitää kaverin edelleen yhdistyksen kannatusjäsenenä tai neuvoa johonkin toiseen saman lafkan treenisalille, jossa ei olla niin heikkohermoisia. Mutta en erottaisi ihmistä yhdistyksestä rikostuomion itsensä vuoksi. Sitä mä tässä yritän sanoa. Olenhan mä kehottanut erästä koordinaationsa puolesta haastavaa tapaustakin miettimään harrastustaan vaikka sillä tuskin rikostuomiota oli.

Esimerkiksi jonkun talousrikollisen vieressä tuskin saa pelätä terveytensä puolesta, kunhan on vaan jättänyt lompakkonsa lukittuun säilytystilaan. Entä riittääkö ehdollinen tuomio, sakot jne? Liian tiukka kategorisointi on mun mielestä jo lähtökohtaisesti vähän pököä. Mieluummin jokainen tapaus erikseen.
Kuvake
AriJ
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 20
Viestit: 12708
Lauteille: Tammikuu 2005

Roistot saleillamme

#34

Viesti AriJ »

joksanen kirjoitti: Liian tiukka kategorisointi on mun mielestä jo lähtökohtaisesti vähän pököä. Mieluummin jokainen tapaus erikseen.
Näinpä luonnollisestikin. Siksikin meillä päädytty siihen "tutkinta päällä, treenit tauolla" kuvaan.
______________________
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Roistot saleillamme

#35

Viesti bodyguard »

Tuo "tutkinta päällä, treenit tauolla" kuulostaa kylla idioottimaisuuden multihuipentumalta jos pitaa paikkansa. Minahan voisin tassa keksia ihan minka tahansa rikosilmoituksen Oarista ja tehda sen vaikkapa internetissa. Tottakai poliisin on pakko tutkia pitaako se paikkansa, pitaisiko siis Oarsin ripsutaa tabinsa naulaan siksi ajaksi?

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Yrittäjä
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 45
Lauteille: Elokuu 2009

Roistot saleillamme

#36

Viesti Yrittäjä »

Itse Olettaisin että valmentaja aika hyvä ihmistuntija, jokaisesta liikkeestä ym. ym. voi lukea ihmisen sielunkulkua ainakin sen oleellisen verran että näkee onko soveltuva harrastamaan esimerkiksi KB:tä.

Sitten vielä: Suurin osa ihmisistä ei kuitenkaan erota narkkaria huumepampusta, agenttia psykopaatista, vakoojaa mafiapomosta. Ei ole tarkoituskaan.

Itselläni on vahva vaisto, sanotaan suoraan: valmentaja näkee riittävästi oppilaistaan ja sen mukaan toimii, itse luottaisin siihen.
Kuitenkin, jos en ihan nukuksissa ole: näen suurin piirtein fysiikasta, mitä joku osaa, nupista näkee melkein heti olennaisimmat luonteenpiirteet kamppailulajeissa ja valmentaja taatusti huomattavasti kirkkaammin edellämainitut.

Vaisto sanoo että palstoilla tällä hetkellä vanhoja tuttuja jotka haluavat että en treenaisi, koska elän yksin enkä saisi tuntea oloani turvallisemmaksi???
Niin ja vielä se tärkeä: Eihän ne mulle kavereita edes halua :cry: , kun eivät enää ole pahemmin päässeet vedättämään??? :D
Kuvake
joksanen
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 3170
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Turku

Roistot saleillamme

#37

Viesti joksanen »

Ôari kirjoitti:
joksanen kirjoitti:Liian tiukka kategorisointi on mun mielestä jo lähtökohtaisesti vähän pököä. Mieluummin jokainen tapaus erikseen.
Näinpä luonnollisestikin. Siksikin meillä päädytty siihen "tutkinta päällä, treenit tauolla" kuvaan.
Naur, no jos tuo ei ole sinun mielestäsi lokerointia, niin olkoot sitten niin.
Jarppa
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 5549
Lauteille: Heinäkuu 2005

Roistot saleillamme

#38

Viesti Jarppa »

bodyguard kirjoitti: Tuo "tutkinta päällä, treenit tauolla" kuulostaa kylla idioottimaisuuden multihuipentumalta jos pitaa paikkansa. Minahan voisin tassa keksia ihan minka tahansa rikosilmoituksen Oarista ja tehda sen vaikkapa internetissa. Tottakai poliisin on pakko tutkia pitaako se paikkansa, pitaisiko siis Oarsin ripsutaa tabinsa naulaan siksi ajaksi?
Ehkäpä tuossa tarkemmin tarkoitetaan kuitenkin, että syyte on nostettu mutta tuomiota ei ole tullut?
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Roistot saleillamme

#39

Viesti bodyguard »

Niin no eihan se ole sitten enaa mikaan tutkinta. Ajatuksia kun en osaa lukea niin pitaa tyytya uskomaan siihen mita ihmiset kirjoittavat :D

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 21
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Roistot saleillamme

#40

Viesti Mjölnir »

bodyguard kirjoitti: Niin no eihan se ole sitten enaa mikaan tutkinta. Ajatuksia kun en osaa lukea niin pitaa tyytya uskomaan siihen mita ihmiset kirjoittavat :D
Aivan... Esitutkinta on päättynyt, kun asia viedään syyttäjälle. Eli voisi ehkä sanoa, että niinkauan kun on oikeusprosessi kesken, ja on rikoksesta epäiltynä?
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
PDC
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 3966
Lauteille: Syyskuu 2008
Paikkakunta: Kokkola
Etulaji: Aikido

Roistot saleillamme

#41

Viesti PDC »

Itseäni kiinnostaa, että miten kävin tälle Karin aloittamalle artikkelille?
Kuvake
Ile
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 6402
Lauteille: Lokakuu 2009

Roistot saleillamme

#42

Viesti Ile »

joksanen, sinulla on ollut mielestäni hyviä pointteja siinä ettei vain kaavamaisesti lokeroida jne... kommentoisin kuitenkin tätä:
joksanen kirjoitti: Seurassa, jossa opetellaan vahingoittamaan toisia vaikka miten hallitusti, pahoinpitelytuomiohistoriasta rankaiseminen on mielestäni kaksin verroin kieroa. .
Eikö se päinvastoin ole juuri se oikea logiikka, että mitä vaarallisempia asioita opetetaan, niin sitä tärkeämpää on korostaa sitä, että niitä oppeja ei saa käyttäa väärin?

Ei laji tapa vaan harrastaja.

Eli sama juttu kuin aselupien kanssa. Eikö ole melko loogista, että asetta ei anneta mielellään juuri sellaiselle henkilölle, jolla näyttäisi olevan taipumusta käyttää asetta väärin?

Itse en kuitenkaan ota kantaa siihen, miten jonkun yksittäisen tuomion tulisi vaikuttaa harrastusmahdollisuuksiin.
Kuvake
Kari Mäki-Kuutti
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 961
Lauteille: Elokuu 2007
Paikkakunta: Jyväskylä
Etulaji: Shorinji Kempo

Roistot saleillamme

#43

Viesti Kari Mäki-Kuutti »

Ile71 kirjoitti: Eikö se päinvastoin ole juuri se oikea logiikka, että mitä vaarallisempia asioita opetetaan, niin sitä tärkeämpää on korostaa sitä, että niitä oppeja ei saa käyttäa väärin?
Tuomio voi kyllä tulla vaikka oppeja käytet'ään oikeinkin.
Paitsi, jos opetetaan ettei koskaan saa tehdä mitään...
Kari Mäki-Kuutti
Ralle Ryökäle
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 3522
Lauteille: Maaliskuu 2005

Roistot saleillamme

#44

Viesti Ralle Ryökäle »

Mitä ite olen pannut merkille niin atarit, jotka "työnsä" puolesta väkivaltaa tarvitsevat, ovat lähes poikkeuksetta keskittyneet roinaamiseen, voimailulajeihin ja vasta viimeisenä varsinaiseen kamppailulajireenailuun.
Kerhoilta usein löytyy säkkiä, hanskaa sun muuta punttien lisäksi. Lähinnä peruslyömistä arvostetaan noissa porukoissa, ei mitään ihme juttuja.
Toki poikkeuksiakin löytyy, mutta käytännössä mahdotonta valvoa.
Kuvake
Ile
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 6402
Lauteille: Lokakuu 2009

Roistot saleillamme

#45

Viesti Ile »

Kari Mäki-Kuutti kirjoitti: Tuomio voi kyllä tulla vaikka oppeja käytet'ään oikeinkin.
Paitsi, jos opetetaan ettei koskaan saa tehdä mitään...
No empä viitsi kiistää, kun olet minulle jokusen vyöarvon vajaat parikymmentä vuotta sitten myöntänyt... ;)

Juu, luultavasti kannattaisi käyttää yksittäistapauksellista arviointia, kun pohditaan tuomion vaikutusta harjoittelumahdollisuuksiin.

Mutta pointti oli siis se, että kamppalun opettamisen kanssa ei liene mitenkään ristiriidassa se, että suhtautuu periaatteessa kielteisesti väkivaltarikollisuuteen.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 51 kurkkijaa