Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Alliance Helsinki - kokemuksia, mielipiteitä?

Kamppailu-urheilulajit eli BJJ, MMA, nyrkkeily, paini, potkunyrkkeily, thainyrkkeily jne.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Sami Tolvanen
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 210
Lauteille: Huhtikuu 2009
Paikkakunta: Helsinki

Alliance Helsinki - kokemuksia, mielipiteitä?

#1

Viesti Sami Tolvanen »

Täältä varmaan löytyy jokunen ihminen jotka voisivat kertoa minkälaista treeniä Alliance Helsingissä on tarjolla. Laadukasta ilmeisesti, mutta mitä mieltä olette ilmapiiristä, vetäjistä jne noin yleensä? Ajattelin että josko tuossa vuoden alussa kävisi katsastamassa tuon paljon puhutun BJJ:n. :D

Alliance on käsittääkseni melko kilpailusuuntautunut seura, ei sunkasten siellä katsota kieroon tällaista 37-v aloittelijaa jolla nyt ei mahdollisuuksia kilpailumenestykseen enää ole?

Kauanko Alliancen alkeiskurssi kestää? En löytänyt tietoa nettisivuilta...

Näistä asioista ja muista, ilmaiskaahan mielipiteenne, kiitos! :)
Jarppa
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 5549
Lauteille: Heinäkuu 2005

Alliance Helsinki - kokemuksia, mielipiteitä?

#2

Viesti Jarppa »

Siellä oon koko BJJ (tai ainakin Suomessa kestäneen) urani treenannut, ja pidän ilmapiiriä ihan mukavana, kun muistaa "v'ttuilu on välittämistä". :D Noh, ehkäpä hivenen kauniimmin sanottuna, kyllä siellä edelleen kelpaa treenata, vaikka 2001 aloitin ja varmasti kaikki vetäjät on tulleet tutuiksi. :)

En tiiä alkeiskurssin pituudesta, mutta viime vuonna alkeiskurssilta pääs halutessaan yleiseen ryhmään ja/tai "jatkokurssille", jonne siis tuli muut saman alkeiskurssin jäsenet ja ilmeisesti edellisen alkeiskurssin jäsenet.

En oo huomannut että ketään karsastettaisiin iän tai sukupuolen perusteella, kyllä sinne uskaltaa tulla. Mua voi pääsääntöisesti tulla nykimään hihasta aamutreeneissä, ja sinne saa tulla vaikka olisi alkeiskurssilla. :)
Sieppo
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 177
Lauteille: Toukokuu 2006
Paikkakunta: Helsinki

Alliance Helsinki - kokemuksia, mielipiteitä?

#3

Viesti Sieppo »

Jotain nopeaa vastausta kokemuksista. Ohjatut treenit ovat suoraviivaisia ja tehokkaita, eli jää vähemmän aikaa istuskeluun ja jutusteluun. Ne kuitenkin mahdollistavat hyvin kehittymisen. Vuoroja on paljon ja aika käytetään asiaan. Ohjaajat osaavat myös asiansa. Vapaissa treeneissä voi sitten tehdä mitä haluaa ja touhu on yleensä mukavan rentoa jutusteluineen. Mikäli uutta peruskurssia miettii, niin ehkä kaapelille hakeutuu millin verran kilpailualttiimpaa porukkaa. En kuitenkaan näe siinä mitään syytä olla tulematta, vaikka kilpailu ei kiinnostaisikaan. Se, että vanhempia kilpailuhaluttomia harrastajia katsottaisiin kieroon, kuulostaa suoraan sanoen oudolta :D. Ehkä kaapelin BJJ:stä liikkuu jotain huhuja, jotka nyt eivät pidä paikkaansa. Harrastelu todellakin onnistuu ilman kilpailemista. Ne kilpailevat, joilla on siihen draivia. En ole ainakaan mitään virallista kantaa asiaan kuullut. Alkuvuodesta aloittaa myös väliryhmä peruskurssin lisäksi, niin ei alkeiskurssinkaan jälkeen tarvitse mennä kilpailijoiden joukkoon kuristeltavaksi, mikäli ei halua. Harrastajia alkaa olemaan siis todella paljon ja sinne mahtuu varmasti minkä tahansa tavoitteen omaavia ihmisiä. Suosittelen! Laji on loistavaa kuntoliikuntaa!
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Alliance Helsinki - kokemuksia, mielipiteitä?

#4

Viesti Totte »

Sieppo kirjoitti: Alkuvuodesta aloittaa myös väliryhmä peruskurssin lisäksi, niin ei alkeiskurssinkaan jälkeen tarvitse mennä kilpailijoiden joukkoon kuristeltavaksi, mikäli ei halua.
En ole kuullut tuollaisesta? Sopisi minulle todella hyvin kun olen peruskurssin käynyt mutta sen jälkeen mattovääntäminen on jäänyt todella vähiin. Ei tarvis mennä suoraan dominoitavaks mikä ei ole treenikavereidenkaan kannalta kovin mielekästä. Yritin katsoa kotisivuja jne, mutta en löytänyt tietoa. Onko jo treeniaikoija, ohjaajaa yms. lyöty lukkoon?
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
Sieppo
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 177
Lauteille: Toukokuu 2006
Paikkakunta: Helsinki

Alliance Helsinki - kokemuksia, mielipiteitä?

#5

Viesti Sieppo »

Totte kirjoitti:
Sieppo kirjoitti: Alkuvuodesta aloittaa myös väliryhmä peruskurssin lisäksi, niin ei alkeiskurssinkaan jälkeen tarvitse mennä kilpailijoiden joukkoon kuristeltavaksi, mikäli ei halua.
En ole kuullut tuollaisesta? Sopisi minulle todella hyvin kun olen peruskurssin käynyt mutta sen jälkeen mattovääntäminen on jäänyt todella vähiin. Ei tarvis mennä suoraan dominoitavaks mikä ei ole treenikavereidenkaan kannalta kovin mielekästä. Yritin katsoa kotisivuja jne, mutta en löytänyt tietoa. Onko jo treeniaikoija, ohjaajaa yms. lyöty lukkoon?
Väliryhmän ajoista tiedän vain, että muistaakseni sunnuntaina 19:15 ja maanantaina 20:30 vetäjänä toimii Juuso ja itse olen apuna. Olikohan siellä sitten vielä yksi vuoro lisäksi joskus ainakin tuon mukaan:

http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 054&ref=ts" onclick="window.open(this.href);return false;
JuusoH
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 293
Lauteille: Huhtikuu 2006
Paikkakunta: Helsinki

Alliance Helsinki - kokemuksia, mielipiteitä?

#6

Viesti JuusoH »

Nuo alkeiskurssin ja väliryhmän treeniajat tulee seuran sivuille tässä ihan lähiaikoina. Sen verran kuitenkin on jo selvillä että uusi alkeiskurssi treenaa ma, to ja su ja tuo ns. väliryhmä jatkaa noilla tällä hetkellä alkeiskurssilla käytössä olevilla treeniajoilla (ti, pe, su). Vetäjätkin selviävät aivan lähiaikoina mutta ainakin itse vedän yhdet alkeiskurssi- ja yhdet väliryhmän treenit tuossa tämän kevään aikana. Ja Sieppo tosiaan toimii apuna noissa treeneissä. Myös Juha, Samuli ja Jukka ovat mukana ohjaamassa noita alkeis- ja väliryhmän treenejä.

Ja muuten tuosta meidän treeneistä ja ilmapiiristä. Itse olen ainakin tykännyt tuolla möyriä nyt sen 10 vuotta. Ei todellakaan kovin formaalia touhua. Tosin silloin kun treenataan niin treenataan ja jauhetaan shaissea sitten myöhemmin. Ja kilpaileminen ei todellakaan ole pakollista. Voi ihan harrastella huvikseen jos siltä tuntuu.

Kokeilemallahan tuo selviää eli teretulemast. Jos meinasit aloittaa tammikuun alkeiskurssilla niin kannattaa ilmoitautua etukäteen sillä nyt on lyöty lukkoon ryhmäkoko että ei käy niinkuin viime syksynä jolloin siellä oli yli 100 uutta kaveria pyörimässä. Tilat kävi vähiin ennen kuin ne loppui...
Alliance Helsinki
Sieppo
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 177
Lauteille: Toukokuu 2006
Paikkakunta: Helsinki

Alliance Helsinki - kokemuksia, mielipiteitä?

#7

Viesti Sieppo »

Ja tuosta kilpailemisesta. Se tuo mukavasti lisähaastetta, -sisältöä ja päämääriä elämään, jos niitä tarvitsee. Ei se niin hirveää ole :D.
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Alliance Helsinki - kokemuksia, mielipiteitä?

#8

Viesti Totte »

Kiitoksia tiedoista. Itse en ole Facebookissa niin en saa tietoa sitä kautta. Nuo väliryhmän treenit sopii aikatauluun kohtalaisen hyvin, eli tulen varmasti käymään, ja tavoitteena on että ihan säännöllisesti muun ohella jaksaisi vääntää myöskin matossa.

Nyt kun väliryhmä on perustettu ja peruskurssille on osallistujakatto, niin peruskurssin ajat on sitten varmaan varattu vain peruskurssille, kun ne toistaiseksi on ollut ihan vapaassa käytössä jos on halunnut joskus kerrata perustekniikkaa?

Alkuperäiselle kysyjälle voisin sanoa että ilmapiiri on mielestäni ollut todella hyvä, eikä ilmapiiri todellakaan ollut syy miksi mattopaini jäi minulta peruskurssin jälkeen vähemmälle. Treenikaverit on mukavia ja kannustavia sekä vetäjät jaksavat auttaa kaikkia taitotasosta ja kilpailuvietistä riippumatta. Kilpapainottainen seura on mielestäni vain laadukkaan opetuksen ja hyvätasoisten sparrikaverin tae.

Jos myöhemmin haluaakin osallistua kilpailuihin niin se on helppoa ja jos etenee pitkälle niin löytyy edelleen sparrivastusta. Ryhmässä vierailee kuitenkin myös mm. HJJ:n harrastajia jotka haluavat parantaa mattotaitojaan, eli jos haluaa painia huvikseen niin samanhenkistö porukkaa löytyy. Kokemuksesta voin sanoa että ylemmät vyöt ottavat sparrissa aina taitotason huomioon, eli sitä ei tarvitse pelätä.

En siis itse sanoisi että kaapelitehtaalla on kilpaseura, vaan kaapelitehtaalla on seura jossa on myöskin aktiivinen ja hyvätasoinen kilpapuoli. Eli siis näen aktiivisessa kilpatoiminnassa pelkästään etuja ja mahdollisuuksia.
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
Kuvake
Polvi
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 9836
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Wisteria Lane

Alliance Helsinki - kokemuksia, mielipiteitä?

#9

Viesti Polvi »

Totelta erittäin hyvä kirjoitus ja allekirjoitan sen täysin. :)

Itseäkin polttelisi palata Kaapelille reenien pariin, mutta kun aikaa on vain rajallinen määrä.. :(
Arrogance and ignorance go hand in hand
Metallica - Holier than thou
Sami Tolvanen
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 210
Lauteille: Huhtikuu 2009
Paikkakunta: Helsinki

Alliance Helsinki - kokemuksia, mielipiteitä?

#10

Viesti Sami Tolvanen »

Kiitoksia erinomaisen hyvistä vastauksista. :)

Tuosta kilpailemisesta, olisiko 37-vuotiaana aloittavalla sitten mielestänne vielä mahdollisuus kilpailla? En tarkoita nyt mihinkään pokaaleille asti yltämistä mutta lähinnä ehkä treenin vuoksi kisaamista.
flammac
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 664
Lauteille: Toukokuu 2006
Etulaji: Taekwon-do
Takalajit: Hapkido

Alliance Helsinki - kokemuksia, mielipiteitä?

#11

Viesti flammac »

Jos itseä kiinnostaa kilpaileminen, niin eihän siinä ole mitään syytä olla sitten kilpailematta, (tietääkseni ainakaan?).
Kilpaileminen on oma hieno kokemuksensa aina ja voi tuoda yllättäviäkin puolia ja voimavaroja esille :)
Jarppa
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 5549
Lauteille: Heinäkuu 2005

Alliance Helsinki - kokemuksia, mielipiteitä?

#12

Viesti Jarppa »

Sami Tolvanen kirjoitti: Kiitoksia erinomaisen hyvistä vastauksista. :)

Tuosta kilpailemisesta, olisiko 37-vuotiaana aloittavalla sitten mielestänne vielä mahdollisuus kilpailla? En tarkoita nyt mihinkään pokaaleille asti yltämistä mutta lähinnä ehkä treenin vuoksi kisaamista.
Tottakai. BJJ:ssä on vielä niin, että isoissa kisoissa (EM ja MM) on omat ikälohkot jolloin esim. sä pääset kilpailemaan 35-40 vuotiaiden sarjassa saman vyön omaavia vastaan. Paikalliskisoissa sit otellaan pääsääntöisesti ilman ikärajoituksia (1 poikkeus löytyy). Potkussakin lienee pari sun ikäistä ketkä on kilpailleet BJJ:ssä?
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 20197
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

Alliance Helsinki - kokemuksia, mielipiteitä?

#13

Viesti JanneM »

Jarppa kirjoitti: Tottakai. BJJ:ssä on vielä niin, että isoissa kisoissa (EM ja MM) on omat ikälohkot jolloin esim. sä pääset kilpailemaan 35-40 vuotiaiden sarjassa saman vyön omaavia vastaan. Paikalliskisoissa sit otellaan pääsääntöisesti ilman ikärajoituksia (1 poikkeus löytyy). Potkussakin lienee pari sun ikäistä ketkä on kilpailleet BJJ:ssä?
Joo. Jo kahden vuoden päästä pääset NLOssa +40 vuotiaiden sarjaan. (lasketaan syntymävuoden mukaan)
Mutta ainakin yhtä lukuun ottamatta kaikki seniroi sarjan urhot viime NLOssa kisasivat myös yleisessä sarjassa.
BJJssä on se hyvä puoli, että jos rupee kesken matsin meno hirvittämään, niin sieltä pääsee pois. :D
Juuri sen takia tiekkin uskaltaudun matolle aina välillä. ;P
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Geezer
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 651
Lauteille: Helmikuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Alliance Helsinki - kokemuksia, mielipiteitä?

#14

Viesti Geezer »

Sami Tolvanen kirjoitti: Kiitoksia erinomaisen hyvistä vastauksista. :)

Tuosta kilpailemisesta, olisiko 37-vuotiaana aloittavalla sitten mielestänne vielä mahdollisuus kilpailla? En tarkoita nyt mihinkään pokaaleille asti yltämistä mutta lähinnä ehkä treenin vuoksi kisaamista.
Itse aloitin BJJ:n 34-vuotiaana, nyt mittariin tulee 39v parin kuukauden päästä. Olen kilpaillut vaihtelevasti lähes koko treenaamisen ajan,salikisoja ja muutamat SM-kisat.Kilpailut hyvä tekosyy pitää itseään kondiksessa ja pudottaa painoa.
Menestystä ei ole tullut(lue surkea kisaaja), mutta eipä tuolla ole merkitystä ollut.En oletakaan pärjääväni aktiivisesti treenaaville parikymppisille kolleille, kun omat treenimäärät on 2-3xvko lajiharjoitetta.Perhekuviot ja muut riennot ovat kuitenkin priorisoitu nujuamisen edelle.

Eli suosittelen kilpailemista ehdottomasti.

JanneM sen tossa sanokin hyvin.Hidas ja kankea pääsee pois matolta taputtamalla :D
Huumoria yllä,yrittämistä ei lopeteta ja eiku lisää tårta på tårta housuun!
Kuvake
Point
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 6870
Lauteille: Tammikuu 2009

Alliance Helsinki - kokemuksia, mielipiteitä?

#15

Viesti Point »

Itse kamppailulajit "sitten teini-iän" uudelleen aloittaneena näin 3-kymppisenä voin suositella seuraa. Kuulin vasta jälkikäteen Alliancen kilpailu-henkisyydestä ja täytyy myöntää, että alukisi ihmettelin, että peruskurssilla on aika hyväkuntoista porukkaa. Mutta koska minäkin pyörin mukana edelleen (Ja minua pyöritetään), niin ei siellä mikään huippu urheilija tarvitse olla. Jatkan siis tulevassa väliryhmässä keväällä. :)


Parasta on kuitenkin ohjaajien tuoma hyvä henki, jota ei kaikissa kamppailuseuroissa ole. Huono henki ja joidenkin suosiminen oli yksi syy, miksi taannoin kamppailulajit jäivät. Mukaan vaan ja palstalla roikkuville ohjaajille iso käsi
Detox ei ole pelkkä dietti. Se on elämäntapa.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 25 kurkkijaa