Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Parhaat liikunta- ja terveysalan kustantamot ja kirjat

Keskustelua voimaharjoittelusta, kamppailulajien oheisharjoittelusta, liikuntaravitsemuksesta ja urheiluvammoista

Valvoja: Valvoja

Mars
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 1048
Lauteille: Helmikuu 2007

Parhaat liikunta- ja terveysalan kustantamot ja kirjat

#31

Viesti Mars »

Elina kirjoitti: ..aivojen rakenteisiin, ja ne lienevät sun tapauksessasi sitten turhia osioita.
Joo mä keskityn jalonpiin ruuminosiin.

Kitoos.
“Fatigue makes cowards of us all.”
Kuvake
Tyttö
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 7295
Lauteille: Huhtikuu 2007
Paikkakunta: Kirkkonummi
Etulaji: Krav Maga
Sivulajit: Judo
Takalajit: Defendo, Karate (shorinji-ryu)

Parhaat liikunta- ja terveysalan kustantamot ja kirjat

#32

Viesti Tyttö »

Työtä käskettyä: Liikkujan Ravitsemus
Krav Maga 1998 > ja Judo 2006 >
KMG Instructor: Self Defence, Kids & Teens, Combat & Fighting, VIP, Women
Ammattivalmentaja
Method Putkisto ja MP Pilates -ohjaaja
Kahvakuulaohjaaja
Sampo Mälkiä
vastapotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 77
Lauteille: Lokakuu 2008
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Parhaat liikunta- ja terveysalan kustantamot ja kirjat

#33

Viesti Sampo Mälkiä »

Mars kirjoitti: Eli oliko sulla Sampo tähän jotain vinkkiä eli ei? Saa olla englanninkielinenkin.
Muistaakseni tuo Herposen kirja oli ihan ok (en nyt pääse tarkistamaan, kun se on jossain muuttolaatikoiden kätköissä piilossa). En kyllä varmasti muista miten tarkasti siinä oli esim. nivelet käsitelty.

Itelläni on varsinaisena anatomian "lunttilappuna" Mooren & Dalleyn tiiliskivi (Clinically Orientated Anatomy), mutta se on sitten jo todella perusteellinen teos (niin kuin varmasti kaikki nuo tuollaiset lääkiksen / liikuntabilologian oppikirjat).
halmehe
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 660
Lauteille: Elokuu 2009

Parhaat liikunta- ja terveysalan kustantamot ja kirjat

#34

Viesti halmehe »

http://www.suurikuu.fi/PublishedService ... 9519882200" onclick="window.open(this.href);return false;
Onko tuttu?
...ei siinä auta hillo, jos on polttanut jo letut... (Raappana)
Sampo Mälkiä
vastapotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 77
Lauteille: Lokakuu 2008
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Parhaat liikunta- ja terveysalan kustantamot ja kirjat

#35

Viesti Sampo Mälkiä »

Tontut olivat unohtaneet Pukin kuormasta yhden paketin, joka sitten saapui mulle tossa just ennen Joulua.

Kyseessä on Michael Boylen uusi "Advances in Functional Training" -kirja (itseasiassa niin uusi, että tuokin näyttää olevan 2010 painos, vaikka siis saapui tänne pohjolaan 2009 vuoden puolella). Kirja on jatko-osa Boylen "Functional Training for Sports" -kirjalle (2004?). Tässä jälkimmäisessä osassa keskitytään enemmän toiminnallisuuden teoriaan ja harjoittelun toteuttamiseen, mikä on mielestäni ihan hyvä juttu (ensimmäinen osa piti sisällään mun mielestä liikaa erilaisia liikkeitä). Tämä siis pikaisen selailun perusteella.

Koitan muistaa kirjoittaa tarkempaa analyysia, kunhan saan kirjan joskus luettua. Toisaalta Boyle on sen verran ykkösäijä reviirillään, että kyllä tuota melkein uskaltaa (alasta kiinnostuneille) suositella lukemattakin :D
Kuvake
Pexi
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 210
Lauteille: Syyskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki

Parhaat liikunta- ja terveysalan kustantamot ja kirjat

#36

Viesti Pexi »

Meillä käytetään SUHO:ssa Frank Netterin Atlas of Human Anatomy ja Antti Hervosen Tuki- ja liikuntaelimistön anatomia kirjoja. Kummatkin ovat oikein selkeitä ja niistä saa melko kokonaisvaltaisen hahmotuksen elimistön rakenteista. Hervonen esittelee myös muutamia yleisimpiä tuki- ja liikuntaelin sairauksia, mutta siihen löytyy huomattavasti parempiakin kirjoja, kuten VK-kustannukselta varmasti heidän mestaripainoksensa Urheiluvammat -ennaltaehkäisy, hoita ja kuntoutus. Oman painokseni kustannusvuosi on -94, mutta olen ollut erittäin tyytyväinen. Nyt syksyllä ostin myöskin VK-kustannukselta kirjan Selän rakenne, toiminta ja kuntoutus. Se on ollut ihan mielenkiintoinen, mutta hyvin vaikeaselkoinen. Ei sovellu peruspulliaisten iltasaduksi vaan aiheesta pitää olla jo aikaisempaa tuntemusta, jotta ymmärtää mitä lukee. Kovin syventävä kylläkin. :)

VK-kustannusta en kyllä muuten liputa oikein mielelläni, koska mielestäni kirjat ovat ylihinnoiteltuja ottaen huomioon sen, että kustannukset ovat rahoitettu kirjasta löytyvin mainoksin...
Sin Moo Hapkido 1.dan
BJJ/Lukkopaini
Sampo Mälkiä
vastapotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 77
Lauteille: Lokakuu 2008
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Parhaat liikunta- ja terveysalan kustantamot ja kirjat

#37

Viesti Sampo Mälkiä »

No ei noi VK-kustannuksen kirjat nyt mitään aivan älyttömän kalliita mun mielestä ole (eikä niitä mainoksia ole mun mielestä haitaksi asti). Jotenkin mä vähän veikkaan, että ei noista silti kirjoittajille mitään jättiomaisuutta kerry (koska ala on sen verran pieni ja aiheet usein varsin spesifejä). Muutenkin VK-kustannus on parantanut aika paljon tasoa viime vuosina (esimerkkinä vaikka Laatua käytännön valmennukseen ja Lasten ja nuorten urheiluvalmennuksen perusteet, jotka ovat erittäin laadukkaita teoksia). Mullakin on toi sama urheiluvammakirja ja oon kanssa tykännyt siitä tosi paljon (vaikka sitä aina tuleekin avattua vain ikävissä merkeissä).

Mutta asiaan: Selailin tänään Amazon.comia tilatakseni Dos Remedioksen kirjan Cardio Strength Training. Loppujenlopuksi ostoskoriin tarttuivat tuon lisäksi "Tapering and Peaking for Optimal Performance" (Iñigo Mujika), sekä "Athletic Body in Balance" (Gray Cook). Koitan muistaa kirjoitella mielipiteita kunhan opukset saapuvat. Ennakko-odotukset ovat ainakin korkeat! Mutta kyllä mä silti taas kiroan tuon nettishoppailun helppouden :D

Human Kineticsin sivuilta muuten pystyy näköjään ostamaan suurinta osaa kirjoista nykyään myös eBook-muodossa paperiversiota huokeammin. Ihan kätevä uudistus (tai en mä tiedä onko toi ollut tuolla kauan, nyt vasta huomasin), mitä tulee varmasti joskus vielä testattua.

JK. Oon näköjään kirjoittanut tähän topicciin sekä nimimerkeillä "Sampo", että tällä vastapotkijanickillä. Koitan käyttää jatkossa pelkästään tätä, että homma pysyy selkeänä, eikä mua bannata :D
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 93833
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Parhaat liikunta- ja terveysalan kustantamot ja kirjat

#38

Viesti Mika »

Sampo Mälkiä kirjoitti: JK. Oon näköjään kirjoittanut tähän topicciin sekä nimimerkeillä "Sampo", että tällä vastapotkijanickillä. Koitan käyttää jatkossa pelkästään tätä, että homma pysyy selkeänä, eikä mua bannata :D
:smt003
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Mars
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 1048
Lauteille: Helmikuu 2007

Re: Parhaat liikunta- ja terveysalan kustantamot ja kirjat

#39

Viesti Mars »

Mars kirjoitti:
bloodycut kirjoitti: Antti Hervosen Tuki- ja liikuntaelimistön anatomia on hyvä opus anatomian hahmottamiseen.
Joku tällainen opus pitäisi hommata. Plussia/miinuksia tästä kirjasta? Tai joku vielä parempi kirja?
Tällasen löysin, riittänee mulle. --> http://www.getbodysmart.com" onclick="window.open(this.href);return false;
“Fatigue makes cowards of us all.”
JAH
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 66
Lauteille: Huhtikuu 2009
Paikkakunta: naarajärvi

Parhaat liikunta- ja terveysalan kustantamot ja kirjat

#40

Viesti JAH »

Annan ääneni (kotimaisista)jo pari kertaa mainitulle Valmennuskolmiolle, sarjan kirjat kuluneet käytössä -88 lähtien.
Anatomia&fysiologia oppaat löytyy englanninkielisestä maailmasta, suomeksi tarjonta on vähän niukkaa mutta medi sarjan anatomian kuvasto on poikkeuksellinen tapaus monessakin mielessä...
Mars
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 1048
Lauteille: Helmikuu 2007

Parhaat liikunta- ja terveysalan kustantamot ja kirjat

#41

Viesti Mars »

Mars kirjoitti:
Sampo Mälkiä kirjoitti: Minkälaiseen tarkoitukseen olet kirjaa hommaamassa?
Ihan omaan käyttöön "anatomian hahmottamiseen". Nivelten rakenne olisi hyvä olla selvästi esitettynä.
Tämmönen pötkähti tänään ja ensiselailulta vaikuttaa juuri minulle sopivalta.
Kuva
Anatomy Without a Scalpel
" onclick="window.open(this.href);return false;
“Fatigue makes cowards of us all.”
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 40 kurkkijaa