Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Bittihelvetti

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 254
Viestit: 93956
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#61

Viesti Mika »

(eräässä toisessa ketjussa) Naked kirjoitti: Itse suositan, että kukaan ei asenna codec packejä koneelleen. Mutta tästä aiheesta voi jauhaa sitten kun se on ajankohtaista.
Ei edes tätä (jos siis on XP-käyttäjä)?
http://www.free-codecs.com/download/XP_Codec_Pack.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Kerro nyt lisää, niin paljon noita kuitenkin käytetään. :)
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
sivarinlötkö
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 6855
Lauteille: Kesäkuu 2005

#62

Viesti sivarinlötkö »

Mikä vika niissä vanhoissa MPEGeissä on jotka pyörii missä vaan ilman lisäcodeceja?
Kuvake
sivarinlötkö
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 6855
Lauteille: Kesäkuu 2005

#63

Viesti sivarinlötkö »

Mä haluaisin koneelle jonkun soittimen joka SISÄLTÄÄ mahdollisimman paljon codeceja. Käyttiksenä on siis NT 4, jolle en pysty asentelemaan codeceja sellaisenaan. Onko tällainen edes mahdollista?
Kuvake
Naked
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 32
Viestit: 2185
Lauteille: Elokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki
Yhteystiedot:

#64

Viesti Naked »

sivarinlötkö kirjoitti: Mikä vika niissä vanhoissa MPEGeissä on jotka pyörii missä vaan ilman lisäcodeceja?
Tuplakoko eikä silti laatu ole ihan samaa. Vanhat MPEGit toimivat korkeilla bitrateilla nykymittapuun mukaan välttävästi, eivätkä ole niin paljoa isompia kuin vastaavat paremmat codecit, mutta jos jotain pienempää haluaa, niin laatuero on aivan liian häiritsevä.
Nuutti Kotivuori

"Karvainen ja helppo"
Kuvake
Jukka Suominen
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 1019
Lauteille: Marraskuu 2005
Paikkakunta: Tampere

#65

Viesti Jukka Suominen »

Pitää nyt viedä oma neitsyys tällä foorumilla kun on aikansa näitä lukenut, aloitetaan nyt vaikka nörttitoiminnasta

Eli itse käytän videotiedostojen mulkoiluun winampia, monien playereiden jälkeen tuntuu kaikista parhaalta ohjelmalta joka formaattiin. Ja kyllä, siihenKIN pitää ladata tuo codec pack, osaa tosin päivittää itse itseään.
Jos ei miellytä niin kokeile CorePlayer ohjelmaa, toinen lemppari.
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 18966
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

#66

Viesti Andy »

.avi-tiedostoista kuuluu vain ääni. Mitä teen? Olen yrittänyt ladata jotain codeceja, muttei ole auttanut. Mikähän olisi sopiva? Käyttöjärjestelmänä on ME.
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 39
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

#67

Viesti MarkkuT »

Andy kirjoitti: .avi-tiedostoista kuuluu vain ääni. Mitä teen? Olen yrittänyt ladata jotain codeceja, muttei ole auttanut. Mikähän olisi sopiva? Käyttöjärjestelmänä on ME.
Taitaapi olla divX ellen ihan väärin muista. Kokeile:

http://www.divx.com
Ain't no one.
Kuvake
mronkain
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 91
Viestit: 8623
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Roihuvuori

#68

Viesti mronkain »

Mika kirjoitti:
(eräässä toisessa ketjussa) Naked kirjoitti:Itse suositan, että kukaan ei asenna codec packejä koneelleen. Mutta tästä aiheesta voi jauhaa sitten kun se on ajankohtaista.
Ei edes tätä (jos siis on XP-käyttäjä)?
http://www.free-codecs.com/download/XP_Codec_Pack.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Kerro nyt lisää, niin paljon noita kuitenkin käytetään. :)
Juu, itsekin vähän ihmettelin. Tietysti joku voi heittää troijalaisia noihin aina, mutta noita kahta mainitsemaani ainakin saa jakelupaikoista, joissa sisältö tsekataan. Hirveä homma olisi aina yksitellen asennella kaikki mahdolliset codecit.

Playerina käytän itse Mediaplayer Classicia, ihan ässä.

- Marko
Kuvake
Magician
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 42
Viestit: 734
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Vorssa
Yhteystiedot:

#69

Viesti Magician »

kodekki ongelmat tuonelaan! asentakaa vlc player niin jo alkaa nakymaan kaikki muu paitsi real median tiedostot...
marcus
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1117
Lauteille: Elokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#70

Viesti marcus »

Andy kirjoitti: .avi-tiedostoista kuuluu vain ääni. Mitä teen? Olen yrittänyt ladata jotain codeceja, muttei ole auttanut. Mikähän olisi sopiva? Käyttöjärjestelmänä on ME.
Sellanen ohjelma ku gspot (joo oikeasti) on kätevä. Sille annetaan videotiedosto, ja se kertoo mitä codecceja ko. tiedoston näyttämiseen tarvitaan, sekä mitkä niistä sinulla on / ei ole. Sitten sen mukaan voi niitä codecceja hankkia.

Täältä pitäis löytyä. Samasta osoitteesta tod. näk. löydät puuttuvia codecceja.
http://www.free-codecs.com/download/GSpot.htm

Itselläni on ollut matroska pack (muistaakseni). Jonkun paketin kanssa rupesivat äänikortin ajurit kinaamaan, mutta tällä paketilla toimi minun koneella. En tiedä perusteita pakettivastaisuuteen, mulla ei ole ollut tän kanssa ongelmia.
Kuvake
mronkain
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 91
Viestit: 8623
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Roihuvuori

#71

Viesti mronkain »

Tietäisikö kukaan muuten hyvää quicktime codecia (joka toistaisi mpeg-4:t ja mpeg-2:t, .mov. ja mp4 -tiedostot sun muut mahdolliset quicktime-formaatit)? Playerina Media Player Classic.

- Marko
Kuvake
Naked
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 32
Viestit: 2185
Lauteille: Elokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki
Yhteystiedot:

#72

Viesti Naked »

Mika kirjoitti:
(eräässä toisessa ketjussa) Naked kirjoitti:Itse suositan, että kukaan ei asenna codec packejä koneelleen. Mutta tästä aiheesta voi jauhaa sitten kun se on ajankohtaista.
Ei edes tätä (jos siis on XP-käyttäjä)?
http://www.free-codecs.com/download/XP_Codec_Pack.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Kerro nyt lisää, niin paljon noita kuitenkin käytetään. :)
En edes tuota. Vaikka kyseessä onkin varmasti yksi parhaimmista, mitä löytyy.

Jos täsmennän vähän, niin vaikkapa tuo codec pack on jopa suositeltava, jos
  1. asennettuna on vain yksi codec pack
  2. ei ole käsin erikseen asenneltuja codecceja
  3. codecceja ei halua päivittää erikseen, vaan koko codec packistä otetaan vain uudempi versio
Ongelma codec packeissä syntyy useimmiten siitä, että ne eivät toimi yhteen sen muun asian kanssa, mitä koneelle asennetaan. Sen lisäksi codec packit yrittävät saada kaikki mahdolliset videotiedostot soimaan ja tämän takia lisäävät tavalliselle käyttäjälle tarpeettomiakin palasia ja palasia joita hoitaa jo jokin muu osa järjestelmästä.
XP Codec Pack 1.2.6 includes :

- AC3Filter 1.01a RC5
- AVI Splitter 1.0.0.4
- CDXA Reader 1.0.0.0
- CoreAAC (AAC DirectShow Decoder) 1.2.0
- CoreFlac Decoder 0.4
- FFDShow MPEG-4 Video Decoder 2004.10.12
- GPL MPEG-1/2 Decoder 0.1.2.0
- Matroska Splitter 1.0.2.6
- Media Player Classic 6.4.8.6
- OggSplitter/CoreVorbis 1.1.0.79
- RealMedia Splitter 1.0.1.0
- RadLight MPC Filter 1.0.0.4
- RadLight APE Filter 1.0.0.4
- RadLight OFR Filter 1.0.0.4
- RadLight TTA Filter 1.0.0.2
- The Codec Detective 2.0
- VSFilter (DirectVobSub) 2.33
Itselläni olisi tällaista valitettavaa ylläolevasta codec packistä:
  • AC3Filter turha. Media Player Classiciin on sisäänrakennettu ac3 dekoodaus. Vain jos tarvitsee erikoisominaisuuksia ja silloinkin sitä pitää osata konffata kunnolla.
  • AVI Splitter turha. Löytyy käyttiksestä defaulttina, ja parempi Media Player Classicistä sisäänrakennettuna. Tarpeellinen vain jos haluaa ne kaikkein rikkinäisimmät avitkin näkymään. Todennäköisesti enemmän konflikteja kuin hyötyä.
  • CDXA Reader turha. Media Player Classic hoitaa.
  • CoreAAC mahdollisesti turha. Media Player Classic sisältää taaskin, mutta en ole ikinä testannut toimiiko se hyvin. Jokatapauksessa Media Player Classicciä pitää käsin konffata, että tämä edes tekisi mitään.
  • GPL MPEG-1/2 Decoder turha. MPEG 1 löytyy käyttiksestä, MPEG 1 ja 2 löytyvät ffdshowsta ja vielä Media Player Classicistä erikseen. Onko neljäs MPEG dekooderi tosiaan tarpeen? Taaskin erikoistapauksissa juuri tämä decoder saattaa olla parempi.
  • Matroska Splitter turha. Media Player Classic hoitaa. Korkeintaan tarpeellinen joidenkin erikoisten filejen kohdalla joissa on monia streameja - mutta sellaista ei uusimman Media Player Classicin kanssa tullut vielä vastaan.
  • RealMedia Splitter turha ja ehkä ongelmallinen. RealMedia tiedostoissa on useimmiten RealMedian omia codecceja, jolloin pelkän tiedostomuodon ymmärtämisestä ei ole paljoa apua vaan pitäisi saada se codec myöskin. Jos tämän codecin sitten itse asentaa, saattaa se sotkeutua tämän RealMedia Splitterin kanssa jos ne eivät ole yhteensopivia. Ja sen lisäksi vielä Media Player Classic osaa splitata tämänkin.
  • VSFilter mahdollisesti turha. Tällä saa tekstitykset videohin. Media Player Classic osaa kuitenkin tekstittää, niinkuin myös ffdshow, jos sillä decodataan. Tekstityksien toimivuuden kanssa on kyllä välillä hankaluuksia, että ehkä yksi vaihtoehto lisää (joka kyllä taaskin pitää käsin konffata) ei haitanne.
Mitä hyvää jäi sitten jäljelle?
  • CoreFlac Decoder. FLAC formaatin soittaminen on hyödyllistä. Kuitenkin useimmiten FLACiä soitetaan musiikkisoittimella kuten foobar2000, eikä Media Player Classicillä.
  • FFDShow. Nykyaikana ehdoton vaatimus videoiden katselulle, pitää pitää asennettuna. Hoitaa melkein kaikki formaatit mitä tavallisesti tulee vastaan. Tästä kyllä kannattaa ottaa SSE tai SSE2 versio, jos oma prosessori tukee.
  • Media Player Classic. Todella hyvä soitin ja varmasti monipuolisin tuessaan. Erikoistarkoituksiin voi asentaa erikoissoittimia, mutta tällä kannattaa hoitaa kaikki muu. Paljon sisäänrakennettua varmatoimista toiminnallisuutta. Bugejakin löytyy, mutta useimmiten ne eivät liikaa häiritse.
  • OggSplitter/CoreVorbis. OggSplitter on turha, mutta taitaa tulla samassa paketissa CoreVorbiksen kanssa. Ogg Vorbis tuki on tärkeä, koska monissa videotiedostoissa on nykyään ogg ääni.
  • RadLight * Filter. Kasa lossless ääni codecceja. Hyödyllisiä jos näillä pakattuja tiedostoja tulee vastaan. Näitä näkyy kyllä hyvin harvoin, että en usko että suurimmalle osalle tulee ikinä vastaan.
  • The Codec Detective. Ihan kelpo softa codec ongelmien setvimiseen. Kuitenkin täysin tarpeeton jos codeceja ei mene rikkomaan, tai ei ymmärrä mitä softa yrittää kertoa.
Eli loppujen lopuksi aikasta vähän. Ja koska tarpeetonta tai jopa haitallista tulee noin paljon mukana, ei hyötysuhde codec packissä ole tarpeeksi hyvä.

Ja koska kyseessä on täysin ilmainen ja laillinen codec pack, puuttumaan jää pari tärkeää asiaa. Nimittäin oikea RealMedia tuki ja QuickTime tuki. Jos vapaa levitettävyys ei paljoa mieltä paina, niin näita tarkoituksia varten kannattaa asentaa Real Alternative ja QuickTime Alternative. Löytää googlella helposti. Kyseessä on ihan aidot codecit, jotka on vaan erotettu siitä kaikesta muusta tauhkasta joka tulee virallisten asennuspakettien mukana ja paketoitu kauniisti.

Eli, itse suosittaisin yksinkertaisesti Media Player Classic, ffdshow, Real Alternative ja QuickTime alternative. Pitäisi aueta 99% vastaantulevasta ja codec ongelmia ei pitäisi olla. Musiikin kuunteluun foobar2000, joka hoitaa loput. Kaikkia mainittuja voi erikseen päivittää, uninstalloida ja installoida ilman että toiset palaset siitä häiriintyvät.

Marko varmaan huomaa tästä viestistä vastauksen omaan kysymykseensä kans ;)
Nuutti Kotivuori

"Karvainen ja helppo"
Kuvake
mronkain
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 91
Viestit: 8623
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Roihuvuori

#73

Viesti mronkain »

Jep, itse asiassa bongasin tuon alternativen jo, mietin vain onko se paras. Itse optimoin tuota joskus niin että tein kaavion siitä mitä asentaa ja missä järjestyksessä. Ongelma on alati päivittyvät vaatimukset ja uudet formaatit.

- Marko
Kuvake
Naked
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 32
Viestit: 2185
Lauteille: Elokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki
Yhteystiedot:

#74

Viesti Naked »

mronkain kirjoitti: Jep, itse asiassa bongasin tuon alternativen jo, mietin vain onko se paras.
QuickTime Alternative on ainoa virallisen QuickTimen ohella joka saa uudet varsinaiset QuickTime codecit auki. Ei siis ole vaihtoehtoja oikeastaan.

Ei siinä kyllä mitään vikaakaan ole, että miksipä ei käyttäisi :)
Nuutti Kotivuori

"Karvainen ja helppo"
Kuvake
flammee
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 36
Viestit: 11130
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu

#75

Viesti flammee »

Andy kirjoitti: .avi-tiedostoista kuuluu vain ääni. Mitä teen? Olen yrittänyt ladata jotain codeceja, muttei ole auttanut. Mikähän olisi sopiva? Käyttöjärjestelmänä on ME.
Jos FFDSHOW puuttuu niin poista kaikki codecit ensin ja asenna se. Olen joitakin codecpaketteja testannut ja yleensä ne vaan haittaavat, eräskin pisti nykimään leffat. Eikun siis kaikkien vapaasti netissä imuroitavissa olevat kamppailulajiklipit. Eipä silläkään kaikkia saa toimiin, mulla on lisäksi vielä asennettuna BSplayer ja windows media player. Viimeksimainittu osaa soittaa .wmv-fileistä ehkä puolia, loppuihn pitää käyttää BSplayeria, enisn pitää kuitenkin testata wmp:llä että näkyykö sillä koska osa fielistä on sellaisia että näkyy vaan vihreätä ja hiiren kursori muuttuu näkymättömäksi ja se pitää käydä vaihtamassa toiseksi ohjauspaneelista. Kuitenkin tällaiset filet näkyvät siis wmp:ssä ja sellaiset jotka eivät näy wmp:ssä näkyvät BSplayerissa. Lisäksi jotkin äänet wmv-fileissä toistuvat aivan liian kovalla bassolla eli särinäksi menee.

On mulla VLC-playerkin, mutta sehän on helvetin huono. Kuvaa ei yleensä näy ollenkaan (joskus näkyy) kuin kokoruudun tilassa, tekstitysten kanssa on ihmeissään ja ohjelmalta kestää järkyttävän kauan lähtä käyntiin. Kun ohjelman avaa niin mitään ei näytä tapahtuvan, kovalevy ei tee elettäkään ja sitten puolen minuutin päästä se käynnistyy.

Edit: oho, siellähän oli nakedin ohjeita, pitäs melkeen testata, mutta kun nyt toimii näinkin hyvin niin arvanneeko kuitenkaan..
– Lukutaitoinen ihminen ymmärtää, että jos kaksi asiaa on samassa virkkeessä, se ei tarkoita sitä, että ne rinnastetaan keskenään.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 126 kurkkijaa