Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Bahar

Potkulaisten julkiset harjoituspäiväkirjat

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Bahar
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1107
Viestit: 1901
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Helsinki

Bahar

#1441

Viesti Bahar »

maanantai 15.6. 1,5 h wing tsun

tiistai 16.6. 1,5 h weapons combat escrima
Bahar Tokat
Youtube-kanava
Kuvake
Bahar
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1107
Viestit: 1901
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Helsinki

Bahar

#1442

Viesti Bahar »

Onnistun aina saamaan short power-treenistä selkäni jumiin (escrimassa tehtiin sitä tiistaina) :D Ilmeisesti en ole tarpeeksi rento.

Keskiviikko 17.6. 1,5 h wing tsun

Lyöntejä pistareihin, sekä ykkösiä että kolmosia. Sitten pak-sau -hyökkäyksiä alas, johon puolustus gan-saulla. Loppuun tyynyn lyömistä, potkimista ja polvia.
Bahar Tokat
Youtube-kanava
Kuvake
Bahar
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1107
Viestit: 1901
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Helsinki

Bahar

#1443

Viesti Bahar »

torstai 18.6. 1,5 h wing tsun

Tein suurimman osan tunnista ykköskakkosasteelle menijöiden kanssa pak-sau -hyökkäyksiä. Siitä sitten mentiin aina pidemmälle, hyökkääjä tekee fak-saun, sitten toinen torjuuu fak-saun, toinen puolustaa vielä jne. Tein myös itsekseni dummya. Hitsi ne dummyn vedot ja bong-saut sukkaa kun se dummy on niin korkealla enkä osaa nostaa kättäni tarpeeksi ylös ilman että olkapää alkaa nousta.

pelasu lomaa

maanantai 22.6. aamulla juoksulenkki

tiistai 23.6.

1,5 h escrima
1 h escrima ottelutreenit
Bahar Tokat
Youtube-kanava
Kuvake
Bahar
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1107
Viestit: 1901
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Helsinki

Bahar

#1444

Viesti Bahar »

Keskiviikko 24.6.

Aamulla lenkki

Torstai 25.6.

Aamulenkki
1,5 h weapons combat

Aamulenkit eivät ole mua varten. Ainakaan juoksu. Juoksen sitten tästä lähin iltaisin.

Perjantai 26.6.
1,5 h wing tsun
30 min paini

Kolmen ihmisen voimin menimme vapaavuorolla treenaamaan. Four gatesia, chi-sau -juttuja. Koska meitä oli kolme, kiersimme. Minä tein väleissä dummya. Sujuu se paremmin. Vasen kyynerpää ei vaan tykkää dummyn "päästä" pullaamisesta, kun joudun pullit tekemään kädet suorana kun muuten ei yletä.

Paini. En olekaan pitkään aikaan paininut. Tarkalleen en miitin jälkeen. Olin jäärä enkä taputtanut giljotiinissa, ja nyt on leuka ihan piip kipeä :p

Lauantai 27.6.
1,5 h wing tsun
30 min weapons combat escrima ottelu

samaan aikaan oli sekä wing tsun - että escrimatreenit. escrimadoreja/-donnia oli viisi minä mukaanlukien, ja wingi-ihmisiä vain yksi, joten menin treenaamaan wingiä. Teimme potkuja ja niiden puolustuksia eli taan- ja bong-geukeja. Ennen suorastaan pelkäsin niiden tekoa, nyt se ei ollut niin kamalaa. Meni paremmin kuin koskaan ikinä jopa. Etupotkuja, kiertareita ylös ja alas. Myös pelkkiä askeleita sisään, suoraan sekä etuviistoon.

Ottelutreenit ei olleet tänään niin toivottomat minun osalta.
Bahar Tokat
Youtube-kanava
Kuvake
KungFuMiäs
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 5372
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Vaasa

Bahar

#1445

Viesti KungFuMiäs »

En olis koskaan arvannu näkeväni Baharia Hong Kongilaisessa elokuvateatterissa :D .
(Menin katsomaan Musta Jää honkkarissa :) )
Kuvake
Bahar
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1107
Viestit: 1901
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Helsinki

Bahar

#1446

Viesti Bahar »

Voou oon kuuluisa :D EN tiennyt että ne näyttää siellä nii vanhoja leffoja.

maanantai 29.6. iltalenkki
Bahar Tokat
Youtube-kanava
Kuvake
Bahar
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1107
Viestit: 1901
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Helsinki

Bahar

#1447

Viesti Bahar »

Olenpa ollut laiska kirjoittamaan :D

En ole oikeastaan paljon tehnytkään. Viime viikkolla kävin luovuttamassa verta taas, jonka jälkeen ei jaksanut tehdä mitään. Tälä viikolla olen käynyt juoksemassa ja kävelemässä, tehnyt lihaskuntoa ja tänään taas kävin lenkillä.
Venytellyt olen kyllä enemmänkin. Nivunen on juoksemisesta alkanut taas kipeytyä ( :( ) eli on ollut pakko.
Bahar Tokat
Youtube-kanava
Kuvake
Bahar
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1107
Viestit: 1901
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Helsinki

Bahar

#1448

Viesti Bahar »

Tuon viimeisen merkinnän jälkeen kävin vielä muutaman kerran lenkillä, ja ehti siinä olla yhdet escrimatreenitkin. Nyt kuitenkin matkakertomus Tanskasta

Olen siis ollut Tanskassa 31.7.-3.8. Matkan syy oli lauantain 1.8. escrimakisat, kuten olen jo maininnutkin.

Perjantaina 31.7. olin 1,5 tunnin wt-treeneissä. Siellä tein lähinnä lap-kuenia. Tanskassa sitä harjoitellaan nykyään eri tavalla kuin Suomessa, ja minulla oli koko ajan vaikeuksia muistaa että nyt tehdään tätä uutta :D Harjoittelimme myös eräänlaisesta "niskalenkistä" poispääsyä kun toinen alkaa polvittaa. Oli kivat treenit :D

Lauantaina kisat. Ekat escrimakisat minulle. Oli kyllä paljon tiiviimpi tunnelma kuin esimerkiksi viime vuoden puolella olleissa Kopenhagen openeissa. Kisaajiakin oli enemmän. Ja tällä kertaa oli myös naisia mukana. Tasan kolme kappaletta.
Suomalaisten taistellessa tuli huudeltua kannustuksia ja kirouksia niin paljon että loppupäivästä olikin sitten kurkku kipeänä. Ennen omaa taisteluvuoroa jännitti. Mielessä oli vaan hakata päähän niin maan prkleesti. En ollut asettanut muita tavoitteita (esim. voitto. Vaikka olisi se kyllä toietysti kiva :).
Ottelu oli kova ja lopputuloksesta erien jälkeen ei ollut hajuakaan. Olin lyönyt vastustajaa monta kertaa päähän mutta toisaalta hän oli saanut minut kaadettua kerran. Ottelun jälkeen olin aivan poikki.
Sitten tuli aika julistaa voittaja. Oman käden noustessa olo oli aivan mahtava :D
Ennen toista ottelua tiesi jo mitä odottaa. Sen kuitenkin koittaessa ja ollessa ohi en ollut niin loppu kuin edellisen jälkeen. Saattaa olla että olin ottanut astmalääkehenkoset ennen sitä.
Tämänkin ottelun voittajajulistuksessa oma käsi nousi, ja sitä taas en ollut osannut ollenkaan odottaa.

Tässä vaiheessa luulin jo että kaikki ottelut oli oteltu. Kuitenkin meille kerrottiin, että finaalissa olisi vielä yksi ottelu. Kaksi parasta kolmesta.

Sen jälkeen minulla oli tavoite: voittaa juuri voittamani vastustaja uudestaan. Halusin nähdä, pystyisinkö siihen uudestaan.

Finaaliottelun ensimmäisen erän jälkeen kuitenkin kaikki meni minun osaltani mönkään. Henki loppui hesken tauon (stressihengityksen kaltainen juttu mutta niin ettei henki kulkenut muutamaan sekuntiin ollenkaan vaikka kuinka yritti saada happea ja että se tuli yhtäkkiä. Käynyt muutaman kerran treeneissä sama juttu, on ihan ok). Ihan yhtäkkiä en vaan saanut enää ilmaa sisään. Minulle sanottiin, että en saa jatkaa, ja toinen julistettiin voittajaksi. Itse olen sitä mieltä että olisin hyvin voinut jatkaa, ja siksi hopea harmitti pitkään, mutta kisamenestykseni oli kuitenkin parempi kuin itse olisin osannut odottaa. Tuleehan noita kisoja lisää, seuraavat on marraskuussa. Lokakuussa olisi taas Rene Latosan seminaari ja Turussa Larsin escrimaseminaari, pitää saada äkkiä työ että voi maksaa kaiken tuon.

Näissä kisoissa Suomalaiset oli hyviä. Yksi hopea, yksi pronssi, kaksi kultaa ja yksi palkinto parhaista tekniikoista. Yksi jäi ilman mitalia mutta hyvin tappeli!

Tämä reissu oli pidempi kuin aikaisemmat, eli kerrottavaakin on enemmän. Sunnuntaina olin ensin suunnitellut meneväni ensin pariksi tunniksi treeneihin ja sitten Tivoliin. En kuitenkaan mennyt ollenkaan treeneihin vaan meninkin Tivoliin jo ennen puoltapäivää. Siellä muiden suomalaisten kanssa rellestimme, yhden heistä kanssa kävimme kahdessa ylihinnoitellussa laitteessa. Kivaa oli.

Sunnuntaina olin taas 1,5 h wingitreeneissä. Siellä teimme alkuun steppiharjoittelua, sitten siihen lisättiin lyönnit: Toinen seisoo edessä tyynyn kanssa ja liikkuu kun näkee että toinen aikoo lyödä. Sitten etäisyystreenausta tyynyjen kanssa: toinen lähestyy tyynyn kanssa ja toinen lyö kun voi.
Tan-dar -harjoittelua. Vieläkin on kamalat mustelmat haukkareissa :D

Loppuaika chi-sauta. Pon-sauta vähän aikaa, ja sitten pak-sau -hyökkäykseen puolustautuminen.

Sunnuntaina päivällä kävin vielä kävelemässä Köpiksen keskustassa, ja sitten lensin takaisin kotiin. Kuvat reissusta on paraikaa latauksessa. Just wait ;)

(edit. unohtuneita juttuja lisätty)
Bahar Tokat
Youtube-kanava
Kuvake
Bahar
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1107
Viestit: 1901
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Helsinki

Bahar

#1449

Viesti Bahar »

http://s478.photobucket.com/albums/rr14 ... open 2009/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sieltä käykää kattomassa kisakuvat!
Bahar Tokat
Youtube-kanava
Kuvake
Bahar
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1107
Viestit: 1901
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Helsinki

Bahar

#1450

Viesti Bahar »

Torstai 6.8. 1,5 h escrima

Vähemmän kepittelyä ja enemmän aseetonta ja veitsijuttuja.

Tänään lauantaina onkin sitten viimeiset tämän nykyisen vetäjän treenit.
Bahar Tokat
Youtube-kanava
Kuvake
Bahar
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1107
Viestit: 1901
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Helsinki

Bahar

#1451

Viesti Bahar »

Lauantai 8.8. 1,5 h escrima

Short poweria ja veitsijuttuja.
Bahar Tokat
Youtube-kanava
Kuvake
Bahar
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1107
Viestit: 1901
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Helsinki

Bahar

#1452

Viesti Bahar »

Juuri kun treenit alkoi taas olla säännöllisiä kesätauon jälkeen, Wt -seuramme sai vähän yllättäen (ja oikeastaan vahingossa) tietää että Combat muuttaakin Kamppiin. On ollut siis muuttohälinää (kaikki dummyt ja aseet ja kamat piti roudata ulos vanhasta salista jne) ja vuorotkin on vaihtuneet ihan kokonaan. Ekat treenit Kmapin salilla oli torstaina. Vuorot on useimmat vaan tunnin mittaisia (:() eli treeniaikakin lyheni huomattavasti.

Huomenna lähden Turkuun Larsin seminaariin. Yritän kirjoittaa siitä lyhyen tiivistyksen kun tulen takaisin. Nykyisin en vaan kauheasti ehdi koneella hengata kun olen töissä päivät ja illat treeneissä/opiskelemassa kieliä/kumpaakin.

Wingissä on tapahtunut sen verran että olen vähän päässyt tekemään muitakin chi-sau -sektioita kuin vain ekaa. Kivaa!

Escrimassa tehty vähän veitsijuttuja ja paljon figure eightiä ja sen variaatioita.
Bahar Tokat
Youtube-kanava
Kuvake
Bahar
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1107
Viestit: 1901
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Helsinki

Bahar

#1453

Viesti Bahar »

" onclick="window.open(this.href);return false;

Tässä video jonka väsäsin seminaarista.
Bahar Tokat
Youtube-kanava
Kuvake
Bahar
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1107
Viestit: 1901
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Helsinki

Bahar

#1454

Viesti Bahar »

Sainpas kaivettua päiväkirjan interwebin syövereistä. Eipä ole tosiaan melkein vuoteen kirjoteltu tänne, olenkohan mä ihan jo unohtanut miten tää menee.. Kokeillaan :P

Tällä hetkellä treenaan edelleen Wing Tsunia ja Escrimaa. Wingissä menen asteella 10 ja Escrimassa 8. Wingitreenit alkaa taas syksyn alussa, elokuussa, ja escrimaa ollaan treenattu kerran viikossa (Combatti on kiinni viikonloput). Uutena juttuna olen alkanut käydä salilla, sekä retuuttamassa kahvakuulaa sekä kuntojumpissa. Nannaa!

Palasin juuri Wing Tsun Finlandin perinteiseltä vuotuiselta kesäleiriltä, ja täälläkin vielä oikein paljon kiitoksia joksaselle järjestelyistä, oli hieno leiri. Plus, teknikkogreidaukset (joksanen sai 1. teknikon ja eräs toinen vetäjistä 2.) ja itse Dai-Sifu olivat uutta leirillä.

Treenasin koko leirin ajan lähinnä Wing Tsunia. Perjantaina treenit oli Weapons Combatin wingi-osuutta (eli lähinnä aseettomana keppiä vastaan). Illalla kävin taas uimassa järvessä, saunassa ja sitten istuttiin grillillä ja ihailtiin Suomen kesää ja luontoa (ja moottoritietä). Majapaikkana oli Ystävyyden majatalo Kruusilassa. Paikka oli mukava ja hyvä leiripaikaksi. Ovissa ei tosin ollut lukkoja :D mutta pihalla oli iso trampoliini, jolla tuli pompittua jokunen kerta. Voltteja en uskaltanut kokeilla, sillä siinä ei ollut suojaverkkoa ympärillä. Olen vielä aika nössö mitä voltteihin yms tulee. Viimeksi kävin Kisiksellä toukokuussa...

Lauantaina oli aamulla qikongia. En ollutkaan tehnyt whole-body-formia pitkään aikaan. Formin jälkeen tehtiin muutamat aktiivivenytykset, jonka jälkeen oltiinkin valmiita lauantaitreeneihin. Tehtiin sisääntuloaskelharjoitusta ja lyöntikulmaa. Melkein koko päivä meni samoissa merkeissä, treenattiin myös kaverin seuraamista tai oikeammin hollilla pysymistä. Yllättävän helppoa pysäyttää lyöntihyökkäys joka tulee lähietäisyydeltä. Wing Tsunin hyvä puoli. Lauantain viimeiset yleisötreenit oli erikoistreenejä. Joksanen veti etäisyys- ja ensi-iskutreeniä, ja itse olin Antin soft methods-treenissä. Kuuluu 11. asteen arsenaaliin, pitää harjoitella, kun ei ole tullut vähään aikaan tehtyä. Vähän hikistä se kieltämättä oli. En ole edes paininut pitkään aikaan.

Tehtiin perus rare naked choke lyöntiä vastaan, käsitriangeli (pää ja käsi omien käsien välissä, en tiedä oikeaa/ keksinyt parempaakaan termiä), ja muutama kepin kanssa tehtävä lukko. Loppuun vielä treeni, jossa toinen tapattuaan menee ihan veltoksi tajunnan menettämisen merkiksi, kaveri nostetaan istumaan, otetaan käsistä kiinni ja raahataan muutaman askeleen päähän vaaratilanteiden estämiseksi. Antti osuvasti ilmoitti asian "piiloonviemiseksi" :'D

Soft methodsien jälkeen oli vielä puoli tuntia long pole -treeniä. Olin väsännyt pyynnöstä tennispallon, johon olin naskalin ja virkkuukoulun avulla kiinnittänyt narun, josta se sitten ripustettiin kattopaarruun riippumaan ja jota sitten tökittiin poleilla. Yllättävän vaikea osua kun kunnolla yrittää seivästää, yritin monta kertaa ihan turhautumiseen asti. Argh!

Illalla oli sauna ja pulahdin siinä välissä muutaman kerran uimaan. Vesi oli Pernjärvessä ehkä vähän likaista, kun sieltä nousi ylös oli ihokarvat ihan ruskeita. Naisten saunan jälkeen oli greidaustilaisuus, jonka jälkeen vapaata grillailua ja jutustelua. Suurin osa meni nukkumaan ehkä kahden-kolmen aikoihin tai ennen sitä, juuri ennen ukkosta. Salamat valaisi koko pernarutto- anteeksi, Pernjärven, oli aivan mielettömän upeen näköistä. Sytytettiin takkaan tuli, ja tunnelman lisäämiseksi vielä muutama kynttilä. Yksi kynttilä oli kaminan päällä, jossa olikin ollut reikiä, ja kynttilä oli syttynyt palamaan sitä kautta. Lieskat oli jo aika korkeita kun paikan omistaja pelasti tilanteen (tai jotain sinnepäin) vaahtosammuttimella. Sen jälkeen takkahuoneessa leijaili pitkän aikaa savu ja ihmeellinen löyhkä ja pöly, joka tarttui kaikkeen minkä edellään näki. Siinä sitten istuttiin pioliksi sateessa ovensuussa ja odoteltiin savun hälvenemistä.
Viimeisimmät yökukkujat minä mukaan lukien menivät nukkumaan puoli viiden-viiden aikoihin. Aamulla ei väsyttänyt kuin ehkä vasta rentouttavan qikongin jälkeen, mutta kotimatkalla nukuin mukavasti autossa matkan ajan ja illalla ennen nukkumaanmenoa :D

Aamulla oli kiva qikongi, whole-body-formin jälkeen tehtiin muutama aktiivivenytys lisää, ja lisäksi hierottiin toistemme niskaa ja selkää, kuten ystävyyden majatalossa konsanaan. Oli todella rentouttavaa ja mukavaa.

Varsinaiset treenit treenasin escrimaa, sillä olin saanut leirin aikana silmätulehduksen (heräsin sunnuntaina toinen silmä muurautuneena umpeen ja tänään maanantaina kumpikin silmä sinetöitynä), ja sen leviämisen välttämiseksi ajattelin, että on parempi treenata jotain, jossa on välissä jotain kättä pidempää.

Ja hyvät treenit olikin! Treenit keskittyivät figure eightin tärkeyteen ja sen muistamiseen muissakin harjoitteissa. Lopuksi tehtiin veitsien passaamista, joka ei ihan minun lempparia ole. En osaa.

Seuraavana vuonna uudestaan! Kaikki messiin!
Bahar Tokat
Youtube-kanava
Kuvake
joksanen
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 3170
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Turku

Bahar

#1455

Viesti joksanen »

Naisten saunan jälkeen oli greidaustilaisuus, jonka jälkeen vapaata grillailua ja jutustelua.
Tuota tuota.. sertienjaon piti olla ennen mitään saunomista, mutta joillakuilla oli vähän hoppu löylyihin. Lopulta me oltiin toista tuntia myöhässä aikataulusta, kun ei haluttu aloittaa ilman että kaikki pääsi paikalle. Hyvää kandee tietty aina odottaa ja päästiin me miehet sitten turhia jonottamatta suoraan kylmään saunaan. Todettiin että nasseista ei olisi ollut hyötyä häkälöylyihin niin jätettiin ne pihalle.

Sulta muuten jäi se videoklinikka väliin. Yksinkertaisuudestaan huolimatta se tuntui olevan varsin pätevä rasti.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 47 kurkkijaa