Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Kamppailulajiopettajan taustat

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 43
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Jim Shortt

#301

Viesti bodyguard »

S_L kirjoitti: No olen kuullut vähän kriittisempiäkin kannanottoja Shorttin opetuksiin,
Joo, olen ollut havaitsevinani sellaista vedenjakajaa että kriittisimmät kannanotot on tullut niiltä joilla on ennen näitä koulutuksia kokemusta ja koulutusta henkilönsuojauksesta. Mutta niinkuin sanoit niin mahdotonhan se on itse sanoa sellaisesta mitä ei ole kokenut.

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 11231
Lauteille: Kesäkuu 2008

Jim Shortt

#302

Viesti Jorge »

Mjölnir kirjoitti:
sanppa75 kirjoitti:
Esa Tyynismaa kirjoitti: Oikea sotilas tekee mitä käsketään,eikä pohdi mitään moraalisia kysymyksiä.
:lol:

Toi oli hyvä.


Esa Tyynismaa kirjoitti: Moraalin pohtiminen on päättäjien hommaa.

Mutta tää vielä parempi... :smt003
Ensimmäisestä erimieltä.

Sotilas pohtii moraaliset kysymykset valmiiksi, ja sen jälkeen harkitsee, onko kykenevä siihen työhön, johon häntä tarvitaan. Maailmalla on paljon sellaisia juttuja, joihin omat moraalikäsitykseni eivät taivu. Lisäksi nykypäivänä sellaiset, kuin voimankäytön säädökset ohjaavat pitkälle niitäkin, joilla ei välttämättä ole omaa moraalia, eli näin ollen tuo jälkimmäinen pitää osin paikkansa, eli ylempi taso tekee päätökset siitä, mikä on hyväksyttävää. On tietysti henkilöitä, jotka eivät edellenkään koe tuota toimintaa mahdolliseksi, ja he etsivät paikkansa jostain muualta.
Aika suuri osa maailman sodissa ja konflikteissa taistelevista sotilaista ei varsinaisesti ole valinnut osaansa, tai harkinnut sitä, kestääkö moraali sitä.

Näin varsinkin asevelvollisuusarmeijoissa. Taisi täälläkin olla juttua joskus siitä, kuinka suuri osa II MS:n amerikkalaissotilaista oli ampunut tahallaan ohi.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 33
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Jim Shortt

#303

Viesti Mjölnir »

Jorge kirjoitti: Aika suuri osa maailman sodissa ja konflikteissa taistelevista sotilaista ei varsinaisesti ole valinnut osaansa, tai harkinnut sitä, kestääkö moraali sitä.

Näin varsinkin asevelvollisuusarmeijoissa. Taisi täälläkin olla juttua joskus siitä, kuinka suuri osa II MS:n amerikkalaissotilaista oli ampunut tahallaan ohi.
Jeps, ja siksi hän ei tee sitä, mikä on moraalin vastaista.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Mika Luostarinen
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 1131
Lauteille: Maaliskuu 2009

Jim Shortt

#304

Viesti Mika Luostarinen »

bodyguard kirjoitti:
S_L kirjoitti: No olen kuullut vähän kriittisempiäkin kannanottoja Shorttin opetuksiin,
Joo, olen ollut havaitsevinani sellaista vedenjakajaa että kriittisimmät kannanotot on tullut niiltä joilla on ennen näitä koulutuksia kokemusta ja koulutusta henkilönsuojauksesta. Mutta niinkuin sanoit niin mahdotonhan se on itse sanoa sellaisesta mitä ei ole kokenut.
Kertokaa joitakin yksityiskohtia kritiikin sisällöstä.
S_L
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 659
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Tampere

Jim Shortt

#305

Viesti S_L »

Mika Luostarinen kirjoitti:
bodyguard kirjoitti:
S_L kirjoitti: No olen kuullut vähän kriittisempiäkin kannanottoja Shorttin opetuksiin,
Joo, olen ollut havaitsevinani sellaista vedenjakajaa että kriittisimmät kannanotot on tullut niiltä joilla on ennen näitä koulutuksia kokemusta ja koulutusta henkilönsuojauksesta. Mutta niinkuin sanoit niin mahdotonhan se on itse sanoa sellaisesta mitä ei ole kokenut.
Kertokaa joitakin yksityiskohtia kritiikin sisällöstä.
Kovin tarkkoja yksityiskohtia en sinulle voi listata, kun kyse on vuosientakaisesta treeninjälkeiskeskustelusta. Samoja teemoja kuitenkin, kun mitä täälläkin on jo käsitelty.
Mjölnir kirjoitti: Silloin kun Jimbo oli selvin päin, piti oikein hyviä treenejä. Taas jotkut krapulapäivät olivat ihan pazkaa :)
Sardaukar
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 86
Viestit: 223
Lauteille: Syyskuu 2008

Jim Shortt

#306

Viesti Sardaukar »

DeusVult kirjoitti: Minun mielestäni se on kyllä ihan ymmärrettävää, että asian tiimoilta on nämä oikeat sotilaat käyneet vähän kierroksilla... he kumminkin pistävät duunissaan henkensä likoon "for king and country", toisin kuin herra "paroni", joka ratsastaa erikoisjoukkojen maineella vaikka omaa vähemmän sotilaskoulutusta kuin suomalainen varusmieskoulutuksen käynyt reservin jääkäri. Ja ymmärrän hyvin senkin, että joku joka pitää hallussaan suvussaan todistettavasti 800 vuotta kulkenutta arvonimeä saattaa hieman katsoa kieroon kun joku myöntää itse itselleen vastaavan tittelin. Eikä kyse ole siitä että heppu olisi vähän kavereilleen puhunut ohi suunsa, vaan mies on systemaattisesti ja tietoisesti vedättänyt koko maailmaa (siltä osin kuin maailma hänet tuntee) jo vuosien ajan.

Sillä, onko Shortt kova myllyttäjä vai ei, ei ole asian kanssa mitään tekemistä. Tappeluteho ei ole ainoa ihmisen arvoa määrittävä asia maailmassa. Kyseessä on lähinnä törkeä petos, jonka uhreja on lukuisia, ihan viranomaistahoja myöden. Asian kuittaaminen hekottelulla tyyliin "no onhan näitä sen juttuja aina näissä piireissä vähän naureskeltu...", on mielestäni merkki hieman erikoisesta arvopriorisoinnista.

En itse olisi voinut asiaa paremmin ilmaista, siksi lainasin. Jos joku ei tuosta ymmärä, ei tietoisesti halua ymmärtää.

Jimbo on säälittävä roisto...ja motiivi asian esille tuomiseksi täälläkin (joidenkin lujasta vastustuksesta huolimatta) oli Jimbon esittämä uhkaus meikäläistä kohtaan. En siis asioita alkanut levittelemään pelkästä yleisestä hyvästä. Toisin kuin Jimbo, olen kuitenkin muitakin valoja (tai juhlallisia vakuutuksia) käynyt läpi, kuin sen että "vannon puhuvani tårta på tårta ja valehtelevani taustoistani". Sanasta miestä, sarvesta härkää.

Tarkemmin, ihan oikeilta ihmisiltä asiaa selvitettyäni, pikkasen jo harmittaa, että olen käyttänyt moisen pellen takia varsin paljon aikaa.

Kari varmasti hyväksyisi myös kaverin, joka kantaisi Talvi- ja Jatkosodan muistomitaleita ihan sen takia, että se on niin kova antaan turpaan. Jostain syystä Jimbo edelleen kantaa "hauskassa" mitalikokoelmassaan Belgian WW1 ja WW2 muistomitaleita.

Mitähän isänne ja ne jotka olivat kovan paikan edessä miehestä ajattelisivat?
jussip
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 2447
Lauteille: Syyskuu 2006
Paikkakunta: Suomi

Jim Shortt

#307

Viesti jussip »

Sardaukar kirjoitti: Mitähän isänne ja ne jotka olivat kovan paikan edessä miehestä ajattelisivat?
Varmaankin että riittäähän noita ja mitäpä aiheesta stressaamaan. Ne jotka ovat olleet kovassa paikassa tietävät sen itse ja mitäpä muista välittämään.
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 57
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Jim Shortt

#308

Viesti Kari Aittomäki »

Kuten sanottu, en asiaa ollenkaan hyväksy enkä edes ymmärrä.
Hoksasin just jotta olen kenties antanut sellasta mielikuvaa että suhtaudun välinpitämättömästi tai jopa halveksien sotilasmaailman arvoihin.
Anteeksipyynnöin, näin ei tietenkän ole. Vaan olen vaan nähdäkseni prosessoinut päässäni näitä paljastuksia ystävästäni ja opettajastani. Se on saattanut sävyttää kirjotteluani.
En ymmärrä asiaa oikeestaan ensinkään vieläkään. Mikä ihmeessä saattaa olla tollasen toiminnan motiivi?

Muttasitte:
Sardaukar kirjoitti: Mitähän isänne ja ne jotka olivat kovan paikan edessä miehestä ajattelisivat?
Äijä, eli isäni on ollu senverran kovassa paikassa että on tehnyt aseellista vastarintaa virkapukusille, monastikin. Eli on vanha roisto. Se tykkäis Jimbosta aikalaillakin.
Isänsä eli pappani oli ikäänkuin uskovaista sorttia, veteraani ja sotainvalidi, mutta isoäiteen puolen miehet on hurjaa väkeä.
Eno-Toivo (iso-eno) oli raaka ja pelottava kaukopartiomies ja muistan elävästi hänen heiluneen tansseissa ämpärikännissä ilman paitaa ja puukko kädessä, mitalit persauksesta roikkuen.
Me koltiaiset oltiin vaan että hihihi, toivottavasti se ei puukota ketään. Olin jotain kaheksan, eli Toivo meni alkupuolella kuudetta vuosikymmentään. Ja oli vielä paha tapaus.
En tiedä mikä hänet ne mitalit sinne jatsareihin oli saanu ripustamaan, ota noista hulluista nyt sitte selvää.
Hän olis juopotellu Jimin kans mielellään. Kuten etenkin se sen sukuhaaran tapaus joka on tiettävästi kuopattu Mongoliaan. Ja ne muutki levottomat. Jimi on hyvä tyyppi ja pätevä jutuissaan, en tajua yhtään tätä paronipuolta.

Ja muuten Sardaukar, täytyy kysyä miksi olet valinnut juuri tämän toimintatavan?
Pohojalaisuuteen kuuluu kuitenkin tietty pelottomuus, ois ikäänkuin ilmapiirille parempi jos oisit menny kännikalan eteen ja nostanu nyrkit pystyyn. Vaikka sitte taktisestikin (yllärillä).
Vaikka olet kutakuinkin oikeassa tossa moraalisessa vimmassasi, nettiräävääminen tahraa kaikkia osapuolia.
Se on vaan rumaa.
A.L
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 88
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Tampere

Jim Shortt

#309

Viesti A.L »

Sardaukar kirjoitti: Jimbo on säälittävä roisto...ja motiivi asian esille tuomiseksi täälläkin (joidenkin lujasta vastustuksesta huolimatta) oli Jimbon esittämä uhkaus meikäläistä kohtaan.
Huhu huh, mitä juttua...
Kuka on kirjoittaja Sardaukar. Nimimerkki, joka ei uskalla kertoa nimeään, mutta uskaltaa väitellä?
Syytetyn puheenvuoroa odotellessa. Siinä se aika kuluu.


Ylipotkija: Lainaukset korjattu.
Kuvake
TimoS
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 20
Viestit: 23344
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Hesa
Etulaji: Shorin ryu Seibukan karate
Sivulajit: Matayoshi kobudo
Takalajit: Matsuoi-ha Shorinji ryu Renshinkan karate
Yhteystiedot:

Jim Shortt

#310

Viesti TimoS »

A.L kirjoitti: Huhu huh, mitä juttua...
Kieltämättä itseänikin ihmetyttää tämä ristiretki Shorttia vastaan. Eiköhän se ole jo tullut kaikille selväksi, että Shortt on "hieman" kaunistellut ansioluetteloaan, joten ei siitä tarvitse jatkuvasti paasata.
Timo Saksholm

Karate wa kunshi no bugei
Kuvake
sanppa75
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 1913
Lauteille: Elokuu 2005
Paikkakunta: Kuopio

Jim Shortt

#311

Viesti sanppa75 »

TimoS kirjoitti:
A.L kirjoitti: Huhu huh, mitä juttua...
Kieltämättä itseänikin ihmetyttää tämä ristiretki Shorttia vastaan. Eiköhän se ole jo tullut kaikille selväksi, että Shortt on "hieman" kaunistellut ansioluetteloaan, joten ei siitä tarvitse jatkuvasti paasata.
Siis sinua ihmetyttää Sardaukarin paasaaminen Shorttin töllöilyistä? Jos paasaaminen ei kiinnosta niin onko se pakko lukea tätä ketjua...? ;) Sardaukar, gambatte vaan! Hyvä että myös ns. hiukan aroista asioista uskalletaan "jauhaa".

Oletko muuten Timo havainnut, että tuo jauhaminen ja paasaaminen ei olekaan niin tavattoman harvinaista täällä potkussa? Esimerkiksi vaikkapa toimiiko aikido tai hermopistelaji -ketjut...tai se että tapahtuipa yhteiskunnassa mitä tahansa edes vähänkään negatiivissävytteistä, siihen ovat syyllisinä joko viherhipit, kommarit tai tavja. :badgrin:

Itse arvelen, että kysymys on niinkin yksinkertaisesta asiasta, kuin siitä että hyvin monilla meistä on tarve paasata niistä asioista joita itse pidämme tärkeinä. Minulla on jonkinlainen tarve puolustaa aikidoa ja koryu:ta kamppailemisena, eikä pelleilynä...Mjölnirillä on tarve katsella lähes kaikkea kamppailemista sotilaan ja "realitybased"-treenaajan näkökulmasta, ja Jussi Häkkisellä on tarve erottaa vihreiden puolue selkeästi vanhakantaisesta oikeisto-vasemmisto jaottelusta ja siirtää se edessä-takana jaotteluun( ;) )(sinne etusektoriin). Timolla on tarve heittää välillä sankollinen kûsta kommareiden niskaan. :D ;)

Onko se sitten hyvä vai paha? Onko kaikkien "tarpeidentyydyttely" välttämättä rakentavaa? Niimpä. Nämä on ilmeisesti niitä asioita jotka meidän pitää vain hyväksyä, vaikka se välillä saattaa hiukan ihmetyttääkin. Yksi pointti vielä, esimerkiksi Aittomäen Kari on tarkentanut mielipiteidensä ja sanomisiensa tarkoituksia ketjussa moneenkin otteeseen...joten ei voitane sanoa, että keskustelu on ollut turhaa. Ottaen huomioon, että Kari on meistä yksi niitä harvoja, jotka ovat Shorttin opissa oikeasti olleet.


Nimim. Niska märkänä. :D
Sami Hyvärinen

"Saru mo ki kara oshiru"
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 33
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Jim Shortt

#312

Viesti Mjölnir »

sanppa75 kirjoitti: yksi niitä harvoja, jotka ovat Shorttin opissa oikeasti olleet.
Saattaa kuulostaa jo rikkinäiseltä levyltä, mutta Jimbon osaamista ei vähennä se, että hän on kusettanut cv:ssään. Miehen oikeasti tavanneet ovat varmaan kanssani samoilla linjoilla.

Kusetus ei ole hyväksyttävää, mutta mies on ehdottomasti antanut paljon turvahommissa työskennelleille tai työskenteleville.

Itse muunmuassa tein opinnäytetyön käytännössä hänen oppiensa pohjalta, ja sain siitä hyvät arvioinnit.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 43
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Jim Shortt

#313

Viesti bodyguard »

A.L kirjoitti: Kuka on kirjoittaja Sardaukar. Nimimerkki, joka ei uskalla kertoa nimeään, mutta uskaltaa väitellä?
Sanoo nimimerkki A.L. :lol:
No, olen melko hyvä arvaamaan joten en ihmettele toisaalta sympatioita Shorttin suuntaan.
Syytetyn puheenvuoroa odotellessa. Siinä se aika kuluu.
Mistäs Sardaukar on syytettynä?

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
sanppa75
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 1913
Lauteille: Elokuu 2005
Paikkakunta: Kuopio

Jim Shortt

#314

Viesti sanppa75 »

Mjölnir kirjoitti:
sanppa75 kirjoitti: yksi niitä harvoja, jotka ovat Shorttin opissa oikeasti olleet.
Saattaa kuulostaa jo rikkinäiseltä levyltä, mutta Jimbon osaamista ei vähennä se, että hän on kusettanut cv:ssään. Miehen oikeasti tavanneet ovat varmaan kanssani samoilla linjoilla.

Nyt en hokassu mikä pointtisi oli...? :)

Enhän nääs ole tuosta sanomastasi erimieltä.

Mua siinä cv:ssä häiritsee lähinnä tämän kaltaiset väitteet: Olin nönnönnöö erikoisjoukoissa siellä ja täällä ja opetin siellä kurmootusta. Sitten joku virallinen taho kyseisestä lafkasta sanoo ettei ole ollut eikä ole opettanut. Onhan tietty mahdollista, että syystä tai toisesta jimin tekemiset joissakin joukkoyksiköissä on "pyyhitty pois" historian kirjoista. ;) Silkkaa spekulatiota toi kuitenkin.
Mjölnir kirjoitti: Kusetus ei ole hyväksyttävää, mutta mies on ehdottomasti antanut paljon turvahommissa työskennelleille tai työskenteleville.
Aivan totta. Mutta mutta, jos tiedät, että jollakulla on tapana puhua välillä niin sanotusti påskaa samalla suulla millä syö, niin eikö välillä mietitytä että milloin se nyt puhuu totta ja milloin torttua? Jos valhe kerrotaan oikein hyvin, niin siitä osa on totta ja tarkistettavissa.

Mjölnir kirjoitti: Itse muunmuassa tein opinnäytetyön käytännössä hänen oppiensa pohjalta, ja sain siitä hyvät arvioinnit.
Hyvä niin. Pätevä myllääjä varmaan. Ja sen opettaja.

Tämä on nyt kieltämättä hiukan epäasiallinen vertaus, mutta kenenkään ei käy kieltäminen että Hannu Kalevi Kailajärven bisnekset ovat auttaneet häntä itseään ja monia ihmisiä vaurastumaan huomattavasti. Tämähän tekee hänestä todellä pätevän rahankahmojan.
Sami Hyvärinen

"Saru mo ki kara oshiru"
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 33
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Jim Shortt

#315

Viesti Mjölnir »

Juuri noilla huomioilla. Itsellä ei ole mitään antipatioita Jamesia kohtaan. Ei ole kusettanut minua eikä uhkaillut. Vaikka olenkin tavannut useasti
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 60 kurkkijaa