Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Eelo

Potkulaisten julkiset harjoituspäiväkirjat

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Eelo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 503
Viestit: 1692
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Eelo

#541

Viesti Eelo »

21.2

Karate n.1h30min


Alkuun vähä varjoa huidoin ja sitten otettiin paaaljon kumitea. Alotettiin 10 prossalla ja lopetettiin 70 prossan tehoilla. Lyötiin myös thaimitsejä ja vähän tyynyä.

Rikoin jalkapöydän uuestaan tossa ja vikat erät kumitea vedin vaan käsillä.

16
Eelis Mikkola
Kuvake
Eelo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 503
Viestit: 1692
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Eelo

#542

Viesti Eelo »

22.2

Luistelu/lätkä n.30min-1h


Eli Atmanin (tällä foorumilla siis) kanssa vähän tekemässä suberb kynärikikkoja (eli mua nöyryytettiin) ja sitte tästä suivaantuneena vähän kamppailullisempaa toimintaa (tönimistä). Hyvä palauttava treeni.

En kyllä osaa yhtään luistella enään :D

Karate 1h30min


Alkuun kihonia, joka meni mun mielestä yllättävän ajatuksella. Sitten tehtiin tekniikkaa, vähän jotain heiteltiin ja liikuttiin ja kaikkea. Sitten vähän kumitea. Meni ihan käsille, noh oppiipahan potkimaan tolla vasurilla. Loppuun lyötiin pistareita, lähti lyönni aika nopeesti.

Ihan hauskaa oli vaikka ei kauheen hyvin menny...

18
Eelis Mikkola
Kuvake
Eelo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 503
Viestit: 1692
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Eelo

#543

Viesti Eelo »

24.2

n.2h30min kisiksellä


Elikkäs Kungfulijoiden (Baji-porukat) kanssa treenaamassa. Alkuun vähän pystypainia lämppäriks ja sitten sparria. Sparrasin ainkin kungfumiehen ja jonkun toisen kanssa (nimen kanssa voi auttaa :D). Sitten kanssa vähän jotain väistelyjä ja torjuntoja tein tekniikkana ja vähän vielä loppuun sparrailin Killuminatin kanssa vartaloonlyönneillä ja ilman hanskoja päähänlyönneillä (ihan heiveröisellä osumalla, jos osumalla ollenkaan).

Meni ihan hyvin vaikka vähän räpsy silmät. Tätä lisää.

19
Eelis Mikkola
Kuvake
kollegiassessori
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 36
Viestit: 2405
Lauteille: Kesäkuu 2006

Eelo

#544

Viesti kollegiassessori »

Eelo kirjoitti: 24.2

n.2h30min kisiksellä


Elikkäs Kungfulijoiden (Baji-porukat) kanssa treenaamassa. Alkuun vähän pystypainia lämppäriks ja sitten sparria. Sparrasin ainkin kungfumiehen ja jonkun toisen kanssa (nimen kanssa voi auttaa :D). Sitten kanssa vähän jotain väistelyjä ja torjuntoja tein tekniikkana ja vähän vielä loppuun sparrailin Killuminatin kanssa vartaloonlyönneillä ja ilman hanskoja päähänlyönneillä (ihan heiveröisellä osumalla, jos osumalla ollenkaan).

Meni ihan hyvin vaikka vähän räpsy silmät. Tätä lisää.

19
Törmäsitkö mielenkiintoisin tyyleihin/taktiikoihin? Bajista kun oli kyse, saattoi hiukan eroa olla. :)
"It's a good tonic, altruism. Nothing helps one put problems in perspective like allegiance to higher cause."
Kuvake
Eelo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 503
Viestit: 1692
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Eelo

#545

Viesti Eelo »

Joo oonhan mä aikasemminki aika paljon noitte baji tyyppien kanssa ottanut, että ihan tuttu taktiikka jo nyt mulle. Aikasemmin kyllä vähän yllätti se, etäisyys miltä ne lyö 8-)

Karate 1h15min


Alkuun kihonia. Taas jotenki ihmeen keskittyneesti onnistuin tekemään. Taidettiin tehä tekniikkana aivan loistavaaa vastalöyntiä, jota käytän muutenkin paljon. Eli kun vastustaja lähtee tulemaan päin niin etukättä rintaan(tai naamaan mä kyl lyön päähänlyönneillä) ja jos pääsee ihan lähelle niin kiertari sisäreiteen samalla kun vastustaja lyö takakättä ja siinä sitten voi naureskella vastustajan huonolle asennolle. Taidettiin kumiteakin ottaa, meni taas ihan reisille.... Ei oikeen yhtään onnistumisia, haluun oikeen jalan kuntoon.

Tällä viikolla jää perjantai ja lauantai karatet väliin kun pitää mennä risteilemään. Noh voin sitten vallottaa tanssilattioita kun on nyt tullu vähän harjoteltuakin tanssimistakin.

20
Eelis Mikkola
Kuvake
Eelo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 503
Viestit: 1692
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Eelo

#546

Viesti Eelo »

26.2

Kuulailu n.1h


Rinnalleveto + pystypunnerrus: 4x8/puoli
Tempaus: 4x8/puoli
Läpsypunnerrus: 4x8
Janda rutistus: 4x9 (meni jotenki ihmeen helposti, ehkä teen jotain väärin)
Linkkari: 4x10
Yhen jalan kyykky: 4x8 /puoli x 16kg

Ajattelin hankkia 24kilon kuulan ja muutta jonkulaiseks perusvoimatreeniks jossain vaiheessa (varmaan kun kesäloma alkaa). Tuntuu, että se perusvoima on se missä saattaa olla eniten puutteita. Vaikka en mä kyllä räjähtäväkään oo. Niin ja tein tän helpomman kun ei ollu taas kauheesti aikaa. Niitä venäläisiä kiertoja koitin kanssa tehä, mutta siinä 50 kohilla alko kädet väsyyn eikä vatsassa tuntunu, niin ajattelin ehkä jättää ne pois. Tai sitten pitäis opetella vaan tekee niitä paremmin.

Viikonloppuna sitten risteilemään, jeejeejee.

21
Eelis Mikkola
Kuvake
Eelo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 503
Viestit: 1692
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Eelo

#547

Viesti Eelo »

27.2

Kuulailu n.1h


Rinnalleveto + pystypunnerrus: 4x8/puoli
Tempaus: 4x8/puoli
Läpsypunnerrus: 4x8
Janda rutistus: 4x9
Linkkari: 4x10
Yhen jalan kyykky: 2x8 /puoli x 16kg (aika loppuu)

22
Eelis Mikkola
Sole
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 20
Viestit: 783
Lauteille: Tammikuu 2008
Paikkakunta: Jyväskylä

Eelo

#548

Viesti Sole »

Ootkos sä huomannu tolla kuulailulla olevan jotan konkreettisia vaikutuksia jotka heijastuu muuhun treenaamiseen? Siis että lyönnit kovempia tai muuta?

Ja kuinka rankkaa sanoisit treenaamisen olevan kuulilla?
"Our fathers came here with panzerwagens, we came with guitars!"
Klaus Meine, 1989 Moscow.
Kuvake
kollegiassessori
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 36
Viestit: 2405
Lauteille: Kesäkuu 2006

Eelo

#549

Viesti kollegiassessori »

Sole kirjoitti: Ootkos sä huomannu tolla kuulailulla olevan jotan konkreettisia vaikutuksia jotka heijastuu muuhun treenaamiseen? Siis että lyönnit kovempia tai muuta?

Ja kuinka rankkaa sanoisit treenaamisen olevan kuulilla?
Tehokkuuden voi itse säätää mummujumpasta infernaaliseen oksennusrääkkiin. :smt003
"It's a good tonic, altruism. Nothing helps one put problems in perspective like allegiance to higher cause."
Sole
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 20
Viestit: 783
Lauteille: Tammikuu 2008
Paikkakunta: Jyväskylä

Eelo

#550

Viesti Sole »

No sä kun oot kokeillu kumpaakin, ainakin tota ekaa sillon joskus Oprahia katsellessas, ni kait se pitää uskoa... :D

Mutta entäs eka, joka onkin se tärkeempi.
"Our fathers came here with panzerwagens, we came with guitars!"
Klaus Meine, 1989 Moscow.
Kuvake
kollegiassessori
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 36
Viestit: 2405
Lauteille: Kesäkuu 2006

Eelo

#551

Viesti kollegiassessori »

Sole kirjoitti: No sä kun oot kokeillu kumpaakin, ainakin tota ekaa sillon joskus Oprahia katsellessas, ni kait se pitää uskoa... :D

Mutta entäs eka, joka onkin se tärkeempi.
Millai n säkin muistat jotain tommosta.. :lol:

kuitenniin en ole itse vielä kuulaillt niin kauaa että tietäisin efekteistä mutta pakko sen auttaa on: treeni menee aerobiselle ja anaerobiselle puolelle ja koettelee lihaskestävyyttä, suurinpiirtein kaikki ottaa joko todella moneen tai kaikkiin lihasryhmiin ja yhdellä kuulalla heiluessa päästään kamppailun ytimeen eli kaikki tehdään toispuolisesti, niinkuin tapellessakin.

Eräs tuttu judoka on minua vain hieman isompi ja lajin lisäksi vain kuulailee mutta on kehittänyt aika tavalla voimaa ja prosessissa muovannut aika vakuuttavat biitsilihakset. Kuulalla saa kuulemma sixpäkin vaikkei treenaisi vatsaa erikseen ikinä. ;)

Parasta on kuitenkin ehkä ettei tarvitse lähteä erikseen sinne puntille ja säätää aikataulujen kanssa: treenata voi koska tykkää ja puolikin tuntia riittää itsensä vammaistamiseen aivan hyvin. Vaativimmat kuulailuliikkeet ovat aika lailla käsittämättömiä.

Eli siis mä ainakin tykkään.
"It's a good tonic, altruism. Nothing helps one put problems in perspective like allegiance to higher cause."
Kuvake
Eelo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 503
Viestit: 1692
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Eelo

#552

Viesti Eelo »

Sole kirjoitti: Ootkos sä huomannu tolla kuulailulla olevan jotan konkreettisia vaikutuksia jotka heijastuu muuhun treenaamiseen? Siis että lyönnit kovempia tai muuta?

Ja kuinka rankkaa sanoisit treenaamisen olevan kuulilla?
En ihan oikeesti voi varmasti sanoa, että ois kuulailun takia mikään lyöntien tms voima noussut kun tekniikkakin parantuu kokoajan. Kumminkin voin sanoa, että oon elämäni vahvimmassa kunnossa nyt ton kuulailun ansiosta.

Niin ja onhan se rankkaa. Tossa mitä mä teen tällä hetkellä niin tulee vaan vähän hiki, mutta sillon kun teki niitä pidempiä sarjoja niin tuli kunnolla aerobistakin treeniä.

Niin ja assessoria komppaan.

Niin ja sitten päivittelyä päivyriiin...

27.2

Tunteja tanssia. Vallotin kaikkien mielet ja sydämet loistavilla tanssiliikkeillä.

28.2

Reivaaamista kuin huomista ei olisi. Tunteja tätäkin.

24
Eelis Mikkola
Kuvake
Eelo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 503
Viestit: 1692
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Eelo

#553

Viesti Eelo »

12.3

Jumankauta! Nyt kun taudit on kuritettu (heh, vaihteeks kipeenä olin) niin kädettömien ja lahjattomien kerhon lupaus maailmalle on päässyt taas treenaamaan!

Jumppa 45min



Rinnalleveto + pystypunnerrus: 4x8/puoli
Tempaus: 4x8/puoli
Läpsypunnerrus: 4x8
Janda rutistus: 4x9
Linkkari: 4x10
Yhen jalan kyykky: 4x8 /puoli x 16kg

Huomenna ja ylihuomenna karate! Tästä tää taas lähtee. Toivotaan, että en oo kipeenä heti ensviikkoa...

25
Eelis Mikkola
Kuvake
Eelo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 503
Viestit: 1692
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Eelo

#554

Viesti Eelo »

13.3

karate 1h30min


Uhhh, uus harrastaja meillä, mutta asiaan. Elikkäs tehtiin vähän liikkumista ja kihonia alkuun. Sitten tekniikkana vähän toisen pyörittelyä hihasta. Sitten tietysti kumitea tekemään. Sain paljon hyviä suorituksia, mutta huomas kyllä, että olin vähän jäissä. Oikea jalka kesti hyvin potkimisen kun potki säärellä. Pitkästä aikaa kanssa tehtiin sabakia, en ehkä tehny kaikken fiksuimpia ratkasuja, mutta ei se mitään. Paljon pääsin polkemaan maassa makaavia kumminkin, mikä on tärkein pointti.

Hyvä päästä taas treenaamaan!

26
Eelis Mikkola
Kuvake
Eelo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 503
Viestit: 1692
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Eelo

#555

Viesti Eelo »

14.3

Karate 2h


Elikkäs sain ihan yksityisopetusta ja oli hyvää. Lämmöt varjolla ja tekniikkana jotain valaisevaa, eli ohjaavia torjuntoja. Ennen tekniikkaa kumminkin tehtiin lyömistä ja pois liikkumista, joka on asia mikä mun pitäis oppia paremmin. Tehtiin suoriin potkuihin tätä loistavaa konseptia (ohjaava torjunta), eli vähän ohjattiin sivuun samalla kun blokattiin (tai sitten tahmattiin se jalka kiinnni) ja siinä oltiinkin loistavassa tilanteessa jatkolle, sain tätä maistaa kumitessakin. Tehtiin myös vähä samalta idealta semmosta toinen käsi pois edestä ja toisella lyödään, tekniikkaa. Toimi myös hyvin mulla, tulee olemaan arsenaalissa tästä eteenpäin. Tekniikkana tehtiin vielä erikseen vähän ip-hommia (hyvähyvä), eli repimistlanteesta lyödään kyynerpäällä. Tääkin vaikutti tosi käyttökelposelta tekniikalta. Vähä kanss lyötii thaimitsejä.

Sparrit ja kumitet olikin sitten toinen päivän iso asia. Otettiin aluks perus kumitet, jotka meni jotenkin. Jäin pari kertaa siihen tekniikkaan mitä just harjoteltiin (Potkusta ohjaava torjunta) ja kävin lattiassa kun oli maksa aivan avoinna ja otin siihen vaparin kun olin niin huonossa asennossa. Pari onnistumista tuli, mutta ei kauheesti. Sitten nyrkkeiltiin, oli mun tekeminen aika hirveen näköstä :D, mutta kyllä se jabi vielä jotenkin lähtee. Ihan loppuun KOOYKKÖSTÄ (kovin laji maailmassa) , jossa olin aivan teuras. Jumankauta ei ois voinu mennä yhtää huonommi se loppu :boxing:

Oli todella hyvät treenit, sai loistavia tekniikoita käyttöönsä ja pääs pitkästä aikaa nyrkkeilee ja potkunyrkkeilee. Vähän on kyllä sormet auki takin repimisestä, mutta niin käy joskus.

Tein vielä illalla palauttavan treenin :D

Tanssia 2h


28
Eelis Mikkola
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 46 kurkkijaa