Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Krav Magan ja Defendon yhtäläisyydet ja eroavaisuudet

Nykyaikaiset itsepuolustuslajit eli Defendo, ICS, Krav Maga, MilFight, PDFS, Senshido jne.

Valvoja: Valvoja

Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

Krav Magan ja Defendon yhtäläisyydet ja eroavaisuudet

#46

Viesti L.K. »

Firefighter kirjoitti: Katutilanteista 90% voi pääytä mattoon (olisiko mahdollisesti mattoihmisten PR puheita.. ;) ), mutta 100% niistä alkaa pystystä.
Erittäin hyvin sanottu. Eipä ole vielä "kadulla" nähnyt että vastapuoli olisi heittäytynyt perseelleen ja viittonut tulemaan guardiinsa tms... :D
Mjölnir kirjoitti: Tätä kutsutaan myös hyväksi opettamiseksi :D
Totta. :) Tämäkään ei valitettavasti ole ihan itsestään selviö aina..
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
S_L
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 659
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Tampere

Krav Magan ja Defendon yhtäläisyydet ja eroavaisuudet

#47

Viesti S_L »

Firefighter kirjoitti: Katutilanteista 90% voi pääytä mattoon (olisiko mahdollisesti mattoihmisten PR puheita.. ;) ), mutta 100% niistä alkaa pystystä.
Ei kai nyt sentään. Olen ollut itsepuolustustilanteessa (ja aika pahassa sellaisessa) joka ei alkanut pystystä. En usko, että ovat edes kovin harvinaisia tilanteet, joissa ainakin toinen osapuoli on istuma- tai makuuasennossa mähinöinnin alkaessa.
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

Krav Magan ja Defendon yhtäläisyydet ja eroavaisuudet

#48

Viesti L.K. »

S_L kirjoitti:
Firefighter kirjoitti: Katutilanteista 90% voi pääytä mattoon (olisiko mahdollisesti mattoihmisten PR puheita.. ;) ), mutta 100% niistä alkaa pystystä.
Ei kai nyt sentään. Olen ollut itsepuolustustilanteessa (ja aika pahassa sellaisessa) joka ei alkanut pystystä. En usko, että ovat edes kovin harvinaisia tilanteet, joissa ainakin toinen osapuoli on istuma- tai makuuasennossa mähinöinnin alkaessa.
Pitänee paikkansa tuokin, mutta ei varmasti kovinkaan usein ala täysin makuuasennosta tai ns. mattopainista suoraan. Istuvilteen kun taas pelataan kuitenkin ainakin omasta mielestä aika samankaltaisilla ratkaisuilla kuin pystystä.

Ja kyllähän jokaisen pitäisi tajuta nousta siitä tuolilta tai maasta jos tilanne meinaa alkaa eskaloitumaan. ;) Toki jos täysin puskista joku käy päälle kun olet istumassa, sehän on eri tilanne.

Minun on kuitenin vaikea kuvitella tilannetta, että makailen jossain ja joku sitten hyökkää kimppuuni.Aurinkorannalla? :?
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Kuvake
Paappa
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 12787
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Krav Magan ja Defendon yhtäläisyydet ja eroavaisuudet

#49

Viesti Paappa »

L.K. kirjoitti: Minun on kuitenin vaikea kuvitella tilannetta, että makailen jossain ja joku sitten hyökkää kimppuuni.Aurinkorannalla? :?
Jos on eksynyt ns. väärään osoitteeseen ja osoitteen oikea haltija tulee kesken kaiken sisään?
"Always keep an edge on yr knife, son, always keep an edge on yr knife
'cause a good sharp edge is a man's best hedge against the vague uncertainties of life"
(Corb Lund)
Kuvake
taikuri
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2719
Lauteille: Kesäkuu 2008
Paikkakunta: Mazatlan, Sinaloa, Mx

Krav Magan ja Defendon yhtäläisyydet ja eroavaisuudet

#50

Viesti taikuri »

Paappa kirjoitti:
L.K. kirjoitti: Minun on kuitenin vaikea kuvitella tilannetta, että makailen jossain ja joku sitten hyökkää kimppuuni.Aurinkorannalla? :?
Jos on eksynyt ns. väärään osoitteeseen ja osoitteen oikea haltija tulee kesken kaiken sisään?
Paapalta hyvä huomio.

Eri asia on sitten se, että ottaako asunnon haltijalta pari tälliä "ihan myötätunnosta". Tarkoitin, että kannattaako ryhtyä rähisemään vaan painua munasillaan rappukaäytävään vaatteet (suurin osa) mukana mikäli ei ole välitöntä uhkaa hengenmenolle.
When tyranny becomes law, rebellion becomes duty.
diesel 64
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1396
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Vaasa

Krav Magan ja Defendon yhtäläisyydet ja eroavaisuudet

#51

Viesti diesel 64 »

Firefighter kirjoitti: Katutilanteista 90% voi pääytä mattoon (olisiko mahdollisesti mattoihmisten PR puheita.. ;) ), mutta 100% niistä alkaa pystystä.
MUTTA SITTEN,KUN SE TAPAHTUU?? OLETKO VALMIS?? ;)

" onclick="window.open(this.href);return false;

Kuinka paljon te Maga ja Defendo treeneis otatte "matto"-treeniä,niin että teillä on ase+vyö- härdelli päällä?
Itsellä ei ole kokemusta,olisi kiva kuulla fiiliksiä.Kiitos

(Aika rennosti tuossa glipissä kaveri pyörii,eikä mielestäni huomio/suojele asetta riittävästi.)
Kuvake
Tyttö
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 7295
Lauteille: Huhtikuu 2007
Paikkakunta: Kirkkonummi
Etulaji: Krav Maga
Sivulajit: Judo
Takalajit: Defendo, Karate (shorinji-ryu)

Krav Magan ja Defendon yhtäläisyydet ja eroavaisuudet

#52

Viesti Tyttö »

diesel 64 kirjoitti: Kuinka paljon te Maga ja Defendo treeneis otatte "matto"-treeniä,niin että teillä on ase+vyö- härdelli päällä?
Itsellä ei ole kokemusta,olisi kiva kuulla fiiliksiä.Kiitos
En ole ollut treeneissä, jossa tuollaista olisi ollut. Ainoastaan puukkopainia on ollut muutaman kerran ja heti kyllä muuttuu paini ihan toisenlaiseksi...
Krav Maga 1998 > ja Judo 2006 >
KMG Instructor: Self Defence, Kids & Teens, Combat & Fighting, VIP, Women
Ammattivalmentaja
Method Putkisto ja MP Pilates -ohjaaja
Kahvakuulaohjaaja
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Krav Magan ja Defendon yhtäläisyydet ja eroavaisuudet

#53

Viesti Mjölnir »

diesel 64 kirjoitti: Kuinka paljon te Maga ja Defendo treeneis otatte "matto"-treeniä,niin että teillä on ase+vyö- härdelli päällä?
Ei perustreeneissä oteta, kun lähtökohtaisesti suomalainen harrastaja ei kanna asetta vyöllä. Ammattiryhmien treeneissä taas kaikki treenaaminen tehdään siinä varustuksessa, jota kantaa työtehtävässä.

edit: kuten tyttö totesi, niin puukko-/asepainia tehdään, joten tulee sitä pahiksena kannettua.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
diesel 64
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1396
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Vaasa

Krav Magan ja Defendon yhtäläisyydet ja eroavaisuudet

#54

Viesti diesel 64 »

Ok.kiitos. Puukko rymyämistä meilläkin on silloin tällöin.

Kiinnostais myös miten treenaatte silmien räpsymisen minimoimista ip-tilanteessa ,me otettiin viimme treeneis nyrkkeiliöiltä kopioitua mallia.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Krav Magan ja Defendon yhtäläisyydet ja eroavaisuudet

#55

Viesti Mjölnir »

diesel 64 kirjoitti: Kiinnostais myös miten treenaatte silmien räpsymisen minimoimista ip-tilanteessa ,me otettiin viimme treeneis nyrkkeiliöiltä kopioitua mallia.
Altistamisen kautta esim välineharjoittelussa, jossa otetaan iskuja kilpeen, jota pidetään kasvojen suojana.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Ohiampuja
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 181
Lauteille: Huhtikuu 2006
Paikkakunta: Tampere

Krav Magan ja Defendon yhtäläisyydet ja eroavaisuudet

#56

Viesti Ohiampuja »

Mjölnir kirjoitti: Olen tästä eri mieltä. Olen niin paljon tehnyt ihmiskokeita, että auttavan pystypainin oppii paljon nopeammin kuin auttavan potkunyrkkeilyn
Tämä oli oikein kannustava kommentti, tälläisenä heiveröisenä ja pitkäraajaisena hujoppina olen kokenut nuo pystypainit aika hankalina. Tämähän luo uskoa tulevaan, ehkä tässä vielä vanhallakin on toivoa...

Tämä siis oli tälläinen sivusta seuraajan kommentti, en harrasta kumpaakaan ko. lajeista. Valitettavasti.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 28 kurkkijaa