Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Krav Magan ja Defendon yhtäläisyydet ja eroavaisuudet

Nykyaikaiset itsepuolustuslajit eli Defendo, ICS, Krav Maga, MilFight, PDFS, Senshido jne.

Valvoja: Valvoja

Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

Krav Magan ja Defendon yhtäläisyydet ja eroavaisuudet

#31

Viesti L.K. »

Mjölnir kirjoitti:
Mars kirjoitti: Itselleni mieluisin konsepti ehkä olisi eräänlainen "tiivistetty Krav Maga" josta "turhat rönsyt" olisi poistettu. "Samankaltaiseen ongelmaan samankaltainen ratkaisu", kuten Saario eräällä Riksun leirillä sanoi.
Tämä on versio Valkeakosken Heracles. Eihän kukaan pakota harjoittelemaan sellaisia sovelluksia, jotka eivät sovi jollekin henkilölle? Paitsi jos haluat treenata tasokokeita varten, mutta se on sitten eri asiaa kuin itsepuolustuksen treenaaminen.
Samaa mieltä. Lisäksi mielestäni on erittäin tärkeää, että kerrotaan selvästi jollein jos jokin tekniikka/ratkaisu ei hänellä toimi ja tarjotaan korvaavaa vaihtoehtoa. Eikä vain sanota, että "kyllä tää kaikilla toimii".
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 24817
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Krav Magan ja Defendon yhtäläisyydet ja eroavaisuudet

#32

Viesti Mjölnir »

L.K. kirjoitti: Lisäksi mielestäni on erittäin tärkeää, että kerrotaan selvästi jollein jos jokin tekniikka/ratkaisu ei hänellä toimi ja tarjotaan korvaavaa vaihtoehtoa. Eikä vain sanota, että "kyllä tää kaikilla toimii".
Tätä kutsutaan myös hyväksi opettamiseksi :D
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
koodipotku
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 73
Lauteille: Marraskuu 2008

Krav Magan ja Defendon yhtäläisyydet ja eroavaisuudet

#33

Viesti koodipotku »

Luulen että tähän on paljon erinäkemyksiä joten korjatkaa jos olen väärässä:

Meillä defendossa käydään melko paljon mattotekniikkaa itsepuolustus tilanteessa mutta olen kuullut kaverilta joka käy krav magassa niin siellä ei kuulemma käydä läpi mattotekniikoita koska siellä on periaate "jos joudut maahan olen hävinnyt". Mutta eikö se ole suunilleen niin että 90% katutappeluista päättyy sinne maahan niin eiköhän se ole hyvä sielläkin osata puolustautua.
Jopo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2241
Lauteille: Lokakuu 2005
Paikkakunta: Pori

Krav Magan ja Defendon yhtäläisyydet ja eroavaisuudet

#34

Viesti Jopo »

koodipotku kirjoitti: Mutta eikö se ole suunilleen niin että 90% katutappeluista päättyy sinne maahan niin eiköhän se ole hyvä sielläkin osata puolustautua.
joo-o. Harvemmin hätävarjelutilanteessa käy niin, että mätkitään toisia pari minuuttia ja sitten lähdetään eri nakkikioskeille jonottamaan.
” Liiasta nestetankkauksesta seuraa ainoastaan se, että paska lentää keihästä kauemmaksi.”
Rädyn ohje kaikille urheilijoille
planter
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1676
Lauteille: Huhtikuu 2007
Paikkakunta: Tampere

Krav Magan ja Defendon yhtäläisyydet ja eroavaisuudet

#35

Viesti planter »

Olen sutatuinkin harrastanut Defendoa 1 vuoden 2008 ja MilMaga tyypistä Krav Magaa 2007 alkaen. Molemmista on ollut hyötyä erittäin paljon. Sanoisin näin: jos pitäisi valita jokin itsepuolustus tai hyökkäysmoodi uskoisin että se tapahtuisi tilanteen mukaan tai ehkäpä vaiston mukaan. Handu to handu hyökkäyksessä todennäköisesti se olisi maga, defence knife to handu se olisi maga, defence handu to handu se olisi defendo, kick attack se varmaankin olisi milmaga-defendo, wrestling systems se varmaan olisi defendo, muusta torjunnasta eli siitä mil modelista ei kai enää uskalla puhua. Vaiston varaisesti tapahtuva toiminta on karatemaista. Katsoessani elokuvaa mm. kauhua kun joku mörkö tulee kulman takaa, kädet nousevat lähelle ja on millisekanteista kyse ettei lähde isku.

Kerroinkin joskus treeneissä seuraavan itsestäni tehdyn havainnon: olin aamuyöstä menossa pissaamaan, joudun kävelemään makuuhuoneesta eteisen läpi wc:n, eteisen seinällä on Elvis peili semmoinen 1x1m siis Elviksen naamakuva + peili. Olin unenpöperössä ja näin peiliä ohittaessani vieraat kasvot siis omani ja peljästyin niin paljon että tempasin sivulyönnin peiliin. Onneksi peili ei hajonnut, tunne oli tietenkin jälkeen epäuskottava, hakata nyt omaa peilikuvaansa.

Itse asiassa, on hieno huomata vielä vanhoina päivinä, että raajat toimivat jotenkuten. Tärkeintähän oli huomata, että vaikka aivot olisivatkin narikassa, niin autonominen puolustus pelaa.
Mitä kylvät, sitä niität.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 93961
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Krav Magan ja Defendon yhtäläisyydet ja eroavaisuudet

#36

Viesti Mika »

koodipotku kirjoitti: Mutta eikö se ole suunilleen niin että 90% katutappeluista päättyy sinne maahan niin eiköhän se ole hyvä sielläkin osata puolustautua.
Kannattaa muuten lukaista tämä ketju.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 24817
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Krav Magan ja Defendon yhtäläisyydet ja eroavaisuudet

#37

Viesti Mjölnir »

koodipotku kirjoitti: krav magassa niin siellä ei kuulemma käydä läpi mattotekniikoita koska siellä on periaate "jos joudut maahan olen hävinnyt".
Bullskit!


Mutta eikö se ole suunilleen niin että 90% katutappeluista päättyy sinne maahan
ei ole.
niin eiköhän se ole hyvä sielläkin osata puolustautua.
On, vaikka vain prosentti sinne joutumiseen onkin oikeasti paljon pienempi.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Paha Kani
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 748
Lauteille: Maaliskuu 2008
Paikkakunta: Lieto

Krav Magan ja Defendon yhtäläisyydet ja eroavaisuudet

#38

Viesti Paha Kani »

90 % katutappeluista päätyy maahan, jos yli 50 % osallistujista on treenannut yli 40 prosenttisesti brassijutsua.

Eikö toi prosentti tullu jostain tutkimuksesta, jossa tutkittiin poliisin voimankäyttötilanteita? Nehän on hiukan eri juttu tuon maahanvientivimmansa kanssa.
MBC Kiitos 2006-2013[/linkki]
Väiski
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 9
Lauteille: Lokakuu 2008

Krav Magan ja Defendon yhtäläisyydet ja eroavaisuudet

#39

Viesti Väiski »

Eiköhän meillä tuolla magassakin noita mattotekniikoita löydy? Se on hiukan huonoa alkaa kommentoimaan tekniikoita perusteella, että kaveri kertoi....
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 24817
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Krav Magan ja Defendon yhtäläisyydet ja eroavaisuudet

#40

Viesti Mjölnir »

Väiski kirjoitti: Eiköhän meillä tuolla magassakin noita mattotekniikoita löydy? Se on hiukan huonoa alkaa kommentoimaan tekniikoita perusteella, että kaveri kertoi....
Kyllä niitä on jonkin verran. Katsokaa vaikka täältä magan maassa treenaamista.

Tietysti opettajan mieltymykset vaikuttavat harjoittelumääriin. Itse vedän defendoa aika paljon pystypainipainotteisemmin, kun taas magaa enemmän lyöntipotku-painotettuna. Syy: näin teen itselleni helpommin eron, kumpaa lajia olen opettamassa.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 93961
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Krav Magan ja Defendon yhtäläisyydet ja eroavaisuudet

#41

Viesti Mika »

Paha Kani kirjoitti: 90 % katutappeluista päätyy maahan, jos yli 50 % osallistujista on treenannut yli 40 prosenttisesti brassijutsua.
:smt003
Eikö toi prosentti tullu jostain tutkimuksesta, jossa tutkittiin poliisin voimankäyttötilanteita? Nehän on hiukan eri juttu tuon maahanvientivimmansa kanssa.
Kyllä. Ja tästä on siis oma ketjunsa.
Mika kirjoitti:
koodipotku kirjoitti: Mutta eikö se ole suunilleen niin että 90% katutappeluista päättyy sinne maahan niin eiköhän se ole hyvä sielläkin osata puolustautua.
Kannattaa muuten lukaista tämä ketju.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
koodipotku
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 73
Lauteille: Marraskuu 2008

Krav Magan ja Defendon yhtäläisyydet ja eroavaisuudet

#42

Viesti koodipotku »

Väiski kirjoitti: Eiköhän meillä tuolla magassakin noita mattotekniikoita löydy? Se on hiukan huonoa alkaa kommentoimaan tekniikoita perusteella, että kaveri kertoi....


Halusin kommentoida jotta kuulisin teiltä ketkä sitä magaa treenaatta että harjoitteletteko mattotekniikoita.
Mika kirjoitti:
koodipotku kirjoitti: Mutta eikö se ole suunilleen niin että 90% katutappeluista päättyy sinne maahan niin eiköhän se ole hyvä sielläkin osata puolustautua.
Kannattaa muuten lukaista tämä ketju.


Kiitos mika. Lukasen tuon ketjun läpi kun kerkiän. Niin ja toi mun 90% on tullu lähinnä siitä että mitä meille on defendo treeneissä joskus sanottu. Ja minun mielestä eine prosentit oo niin justiinsa pääasia että osaa puolustautua niin pystyssä kuin maassa.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 93961
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Krav Magan ja Defendon yhtäläisyydet ja eroavaisuudet

#43

Viesti Mika »

koodipotku kirjoitti: Kiitos mika. Lukasen tuon ketjun läpi kun kerkiän. Niin ja toi mun 90% on tullu lähinnä siitä että mitä meille on defendo treeneissä joskus sanottu. Ja minun mielestä eine prosentit oo niin justiinsa pääasia että osaa puolustautua niin pystyssä kuin maassa.
Juu, ei ne niin tarkkoja ole, mutta opettajan tietysti kannattaisi pysyä vankalla tietopohjalla kommenteissaan.

Missä seurassa muuten harjoittelet?
MUOKKAUS: OK, tiedoista sen näkee...
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
koodipotku
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 73
Lauteille: Marraskuu 2008

Krav Magan ja Defendon yhtäläisyydet ja eroavaisuudet

#44

Viesti koodipotku »

Jeppistä. No mutta luulen että valmentajakin ajatellu että saadaan kiinostus heräämän mattotekniikoihin ku vähän dramatisoidaan tilastoja tai joku ajatus luulen että siinä on kuitenki ollut. Pakko puolustaa valmentajia koska kyllä ne meidän salilla on omasta mielestä todella päteviä.
Firefighter
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 71
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Valkeakoski

Krav Magan ja Defendon yhtäläisyydet ja eroavaisuudet

#45

Viesti Firefighter »

Katutilanteista 90% voi pääytä mattoon (olisiko mahdollisesti mattoihmisten PR puheita.. ;) ), mutta 100% niistä alkaa pystystä.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 52 kurkkijaa