Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

''Kuudes aisti''

Japanilaiset lajit

Valvoja: Valvoja

Kuvake
Nikke
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 110
Lauteille: Kesäkuu 2007

''Kuudes aisti''

#1

Viesti Nikke »

Moi, oletteko te huomanneet tuota legendaarista kuudennetta aistia joka Karaten mukana pitäisi tulla, itse tälläistä olen huomannut, ala-asteella, kaveri tulee takaa kertomaan minulle jotain jota enää en muista, käännyn, lyön, repeän, yläasteella tässä lähiaikoina kävi näin, kaverini tietää että harrastan taistelulajeja, yksi heistä päätti hyökätä takaa minun kimppuun, tajusin asian menin valmiusasentoon (eli valmistauduin leikki mieliseen tönäisyyn) kaveri hyökkäsi mutta itselläni ''sumeni'' ja ''heräsin'' ja huomasin vain kaverini valittelevan lyöntiä ja kaikki nauroivat ja sanoivat ''Ei pipari Nikke löi sitä!'' olin itse ihan ''WTF?'' sitten ajattelin tämän olevan se ''kuudes aisti'' pyysin kaveriani sitomaan silmäni, lyömään minua mahaan niin kovaa kun lähtee, kaveri löi, minä torjuin, toisaalta mietityttää olisinkohan jotenkin alitajunnassa reagoinut vain lyönnin ääneen ja torjunut sen? Toisaalta taas en ''tietoisesti'' kuullut mitään.

Sitten minulle tulikin legendaarinen ''Mega-Refleksi'' maine.
Eikös refleksit määrää solujen liikkuma nopeus?

Ja kyllä legendaarinen Wadojutsu mestari on oppinut pilkkujen nöyrän taidon (Tai ainakin edennyt) : )

Anteeksi epäselvä putkeen kirjoitettu teksti!
Teillä mitään kokemuksia ja mielipiteitä?
http://budoka.jouluserver.com/index.php" onclick="window.open(this.href);return false; Sinne siis
Kuvake
injunjack
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1617
Lauteille: Heinäkuu 2005
Paikkakunta: Helsingin mlk.
Etulaji: Seibukania - perkele

''Kuudes aisti''

#2

Viesti injunjack »

Budokari123 kirjoitti: Moi, oletteko te huomanneet tuota legendaarista kuudennetta aistia joka Karaten mukana pitäisi tulla, itse tälläistä olen huomannut,
?

ÖÖÖÖ....WTF, ei mulle oo kukaan koskaan kertonu, että aistit lisääntyy kun Kakea treenaa....monenko vuoden jälkeen tulee 7. tai mahd. 8. peliin???
Onko mua huijattu, onko dojoni sittenkin McDojo?

Jack
-REMEMBER; SOME PEOPLE ARE ALIVE SIMPLY BECAUSE IT IS ILLEGAL TO SHOOT THEM-

Kauas on pitkä matka.
https://www.facebook.com/SeibukanPKS/
Kuvake
Nikke
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 110
Lauteille: Kesäkuu 2007

''Kuudes aisti''

#3

Viesti Nikke »

injunjack kirjoitti:
Budokari123 kirjoitti: Moi, oletteko te huomanneet tuota legendaarista kuudennetta aistia joka Karaten mukana pitäisi tulla, itse tälläistä olen huomannut,
?

ÖÖÖÖ....WTF, ei mulle oo kukaan koskaan kertonu, että aistit lisääntyy kun Kakea treenaa....monenko vuoden jälkeen tulee 7. tai mahd. 8. peliin???
Onko mua huijattu, onko dojoni sittenkin McDojo?

Jack
Haha, moni Karatesta kertova kirja ja muistaakseni Wikipediakin niin väittää, 7 aisti tulee kun seuraava sukupolvi alkaa... ; )
Miten tuo Mcdojo tähän liittyy? ;o
http://budoka.jouluserver.com/index.php" onclick="window.open(this.href);return false; Sinne siis
Kuvake
TimoS
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 23344
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Hesa
Etulaji: Shorin ryu Seibukan karate
Sivulajit: Matayoshi kobudo
Takalajit: Matsuoi-ha Shorinji ryu Renshinkan karate
Yhteystiedot:

''Kuudes aisti''

#4

Viesti TimoS »

injunjack kirjoitti: Onko mua huijattu, onko dojoni sittenkin McDojo?
Meidän pitää kysyä Janilta ja/tai Kimiltä asiasta ja jos ei hekään tiedä, voivat kysyä Measaralta :p Luulen nimittäin, ettei Ville ole vielä tarpeeksi edistynyt ;)

Tuli muuten aiheesta mieleen, miten vanhassa seurassa joskus jotain tuollaista ehkä kenties mahdollisesti yritettiin vissiin kehittää seuraavanlaisilla harjoituksilla: parin kanssa toinen seisoo paikallaan silmät suljettuna ja toinen hipsii siinä ympärillä (muistaakseni koko ajan piti tuon hipsijän kuitenkin pitää fyysinen kontakti pariinsa). Sitten jossain vaiheessa hipsijä "lyö" sitä paikallaolijaa kohti sellaisen oikein hitaan lyönnin, joka piti sitten yrittää silmät yhä kiinni torjua. Seibukanissa en ole tämmöiseen harjoitukseen törmännyt ;)
Timo Saksholm

Karate wa kunshi no bugei
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

''Kuudes aisti''

#5

Viesti bodyguard »

Onko tuo kuudes aisti vain kakeharrastajille. eikö muiden lajien reenaajat saa sitä ollenkaan :(

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
Nikke
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 110
Lauteille: Kesäkuu 2007

''Kuudes aisti''

#6

Viesti Nikke »

bodyguard kirjoitti: Onko tuo kuudes aisti vain kakeharrastajille. eikö muiden lajien reenaajat saa sitä ollenkaan :(
Karateen se nyt eniten on yhdistetty, mutta kaipa sen muutenkin saa.
Miksi puhumme tästä kuin ''tavarasta'' enemmänkin se on ''kokemuksen tuoma aisti''
http://budoka.jouluserver.com/index.php" onclick="window.open(this.href);return false; Sinne siis
Kuvake
kala
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 932
Lauteille: Huhtikuu 2005

''Kuudes aisti''

#7

Viesti kala »

Olen myös kuullut sellaisesta käsitteestä kuin henkinen kehittyminen. Voisiko näillä olla jotain tekemistä toistensa kanssa?
karate ni sente nashi

"Civilized men are more discourteous than savages because they know they can be impolite without having their skulls split."
Conan The Cimmerian
Kuvake
Nikke
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 110
Lauteille: Kesäkuu 2007

''Kuudes aisti''

#8

Viesti Nikke »

kala kirjoitti: Olen myös kuullut sellaisesta käsitteestä kuin henkinen kehittyminen. Voisiko näillä olla jotain tekemistä toistensa kanssa?
Viittaatko kenties minuun? En ymmärrä pointtiasi jos viittaat.
http://budoka.jouluserver.com/index.php" onclick="window.open(this.href);return false; Sinne siis
Kuvake
<Viper>
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 43
Lauteille: Joulukuu 2008

''Kuudes aisti''

#9

Viesti <Viper> »

kaikilla varmaan on sellainen "kyky" et pystyy taustamelun taittumisella aistimaan läsnäolijan..... ei sinänsä kuudes aisti mut jännä homma......
"Imagination is more important than knowledge" -Albert Einstein-
Kuvake
Nikke
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 110
Lauteille: Kesäkuu 2007

''Kuudes aisti''

#10

Viesti Nikke »

<Viper> kirjoitti: kaikilla varmaan on sellainen "kyky" et pystyy taustamelun taittumisella aistimaan läsnäolijan..... ei sinänsä kuudes aisti mut jännä homma......
Mutta treenaamalla se kehittyy, ainakin kun kaverit ihmettelevät miten torjun heidän iskut? En pidä itseäni mitenkään hienona, vaan uskon että jokaisella se kehittyy kun treenaa.
http://budoka.jouluserver.com/index.php" onclick="window.open(this.href);return false; Sinne siis
Kuvake
kala
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 932
Lauteille: Huhtikuu 2005

''Kuudes aisti''

#11

Viesti kala »

Budokari123 kirjoitti:
kala kirjoitti: Olen myös kuullut sellaisesta käsitteestä kuin henkinen kehittyminen. Voisiko näillä olla jotain tekemistä toistensa kanssa?
Viittaatko kenties minuun? En ymmärrä pointtiasi jos viittaat.
Voi olla, että viittaan toiseen samalla lailla utuiseen ja salaperäiseen käsitteeseen, jota ei voi mitata, mutta jolla voi hyvin myydä lajiaan tietämättömille.
karate ni sente nashi

"Civilized men are more discourteous than savages because they know they can be impolite without having their skulls split."
Conan The Cimmerian
Kuvake
Nikke
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 110
Lauteille: Kesäkuu 2007

''Kuudes aisti''

#12

Viesti Nikke »

kala kirjoitti:
Budokari123 kirjoitti:
kala kirjoitti: Olen myös kuullut sellaisesta käsitteestä kuin henkinen kehittyminen. Voisiko näillä olla jotain tekemistä toistensa kanssa?
Viittaatko kenties minuun? En ymmärrä pointtiasi jos viittaat.
Voi olla, että viittaan toiseen samalla lailla utuiseen ja salaperäiseen käsitteeseen, jota ei voi mitata, mutta jolla voi hyvin myydä lajiaan tietämättömille.
Tietämättömille? Tiesin ennen kuin aloitin Karaten siitä enemmän kuin moni seurastani, tiesin XBOX 360 Konsolistani enemmän kuin kaverini joka osti sen, jos ostan tai aloitan jonkun asian perehdyn asiaan perinpohjaisesti. Kyllä taistelulajit refleksejä kehittää ''Kuudetta aistia'' : )
http://budoka.jouluserver.com/index.php" onclick="window.open(this.href);return false; Sinne siis
Kuvake
Nikke
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 110
Lauteille: Kesäkuu 2007

''Kuudes aisti''

#13

Viesti Nikke »

Pitkäaikainen karaten harjoittelu kehittää eräänlaisen kehonliikkeiden kuudennen aistin, jonka avulla karateka nopeasti pystyy reagoimaan vastustajansa liikkeisiin ja kääntämään ne omaksi edukseen.
Siinä se, suomen Karateliiton sivuilta.
http://budoka.jouluserver.com/index.php" onclick="window.open(this.href);return false; Sinne siis
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

''Kuudes aisti''

#14

Viesti MarkkuT »

Mulla on semmonen, että kun kävelen mihin tahansa uuteen kauppaan niin osaan useimmiten jotenkin yliluonnollisesti suunnata suoraan olutosastolle. En ole kokeillut silmät kiinni, mutta luulisin, että onnistuu. Tämä taito tuli 1,5 vuoden gensei-ryu karaten harjoittelulla, tosin ei ihan heti harrastuksen päätyttyä.
Ain't no one.
Kuvake
kala
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 932
Lauteille: Huhtikuu 2005

''Kuudes aisti''

#15

Viesti kala »

Budokari123 kirjoitti:
Pitkäaikainen karaten harjoittelu kehittää eräänlaisen kehonliikkeiden kuudennen aistin, jonka avulla karateka nopeasti pystyy reagoimaan vastustajansa liikkeisiin ja kääntämään ne omaksi edukseen.
Siinä se, suomen Karateliiton sivuilta.
Lukee internetissä, pakko olla totta!
karate ni sente nashi

"Civilized men are more discourteous than savages because they know they can be impolite without having their skulls split."
Conan The Cimmerian
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 41 kurkkijaa