Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Shinson Hapkido Suomessa?

Korealaiset lajit

Valvoja: Valvoja

Vastaa
vappu kantola
aloituspotkija
aloituspotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2
Lauteille: Lokakuu 2008

Shinson Hapkido Suomessa?

#1

Viesti vappu kantola »

Olen Hampurissa asuessani harrastanut sydämeni vienyttä Shinson Hapkidoa. Nyt Tampereelle asetuttuani yritän löytää lajin, joka muistuttaisi tätä monipuolista, viehättävää lajia. Erityisesti pidän Shinson Hapkidon yhdistelmästä monipuolisia tekniikoita, hengitysharjoituksia ja henkisyyttä, terveyteen, tasapainoon ja harmoniaan pyrkimistä. Treeneissä oli aina iloinen ja reilu tunnelma ja ihailin vetäjiä, joista huokui malttia ja hyvyyttä.

Mahtaakohan laji olla lainkaan tunnettu Suomessa? Löytyykö ketään, joka osaisi verrata
tänne rantautuneita lajeja Shinson Hapkidoon ja arvioida, mikä muistuttaisi sitä? Olen
kokeillut aikidoa, mutta se oli makuuni turhan pidättyväistä, hillittyä ja vaisua,
vaikkakin itse liikunnallisessa osuudessa on paljon samantapaisuutta.

Mistä lajista löytäisin korvaavan harrastuksen? En oikein piittaa miehekkäästä
itsepuolustuksen tekniikkaan painottuvasta meiningistä, jossa jätetään pois kaikki
filosofiat ja muut "turhuudet". Arvostan nimenomaan kamppailulajien henkisen kasvun
puolta, itsehillintää, toveruutta ja sopusointua niin itsensä kuin ympäristön kanssa.
Silti lajissa saa olla hyvä ja reipas meininki.
Mika Väyrynen
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 943
Lauteille: Tammikuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Re: Shinson Hapkido Suomessa?

#2

Viesti Mika Väyrynen »

Ihan tuntematon laji minulle. Googlasin nopeasti ja noin äkkiä katsottuna lajissa ei näyttäisi olevan varsinaisesti mitään "uutta". Kyseessä lienee yhden mestarin perustama Hapkidosuuntaus/liitto. Paljon lapsia näytti olevan treenaamassa, ja kenties sekin vaikuttaa yleispositiiviseen meininkiin.

Sinuna menisin tutustumaan eri seurojen toimintaan ja katsomaan olisiko jossakin sellainen yleismeininki mistä pidät. Heittoja, lyöntejä, potkuja, hengitysharjoitteita yms. kun treenataan monessa lajissa. Tampereella Nääshalli on pullollaan lajeja, ja sieltä varmaan löytyy sinullekin sopiva laji. Hapkidoa varmaan löytyy (en ole varma, onko Treella SinMoo ym. Hapkidoja?), HanMoodoa kenties jne.

Luulen ymmärtäväni mitä etsit. Kyllä se varmasti löytyy, mutta vaatii hiukan panostusta: etsi, tutki, katsele ja haastattele harjoittelijoita. Käy kokeilemassa ja päätä sitten mihin liityt.

Onnea etsinnälle,
Mika Väyrynen
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 93832
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Re: Shinson Hapkido Suomessa?

#3

Viesti Mika »

On Tampereella Sin Moo:ta, samoin Combatia.

http://www.kamppailulajit.net/kaupungit/tampere.html" onclick="window.open(this.href);return false;


http://www.shinsonhapkido.org/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.shinsonhapkido.de/" onclick="window.open(this.href);return false;


Videoiden perusteella vaikuttaisi vahvasti juniorityöhön painottuneelta.

http://www.youtube.com/watch?v=M3-kMwo7pB0" onclick="window.open(this.href);return false;

Näytöstä:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=1ZO5OLY29QE[/youtube]


Kerro toki Vappu lisää kokemuksistasi, koska taidat olla ainoita tätä tyyliä kokeilleita suomalaisia!

Ja :tervetuloa:
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
diesel 64
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1396
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Vaasa

Re: Shinson Hapkido Suomessa?

#4

Viesti diesel 64 »

Jep,
Uusi tuttavuus myös minulle ja sekoitinkin sen aluksi SHINSEI HAPKIDOON :oops:
http://www.hapkidokorea.org/shinseihapkido.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Sin moo hapkido vaikuttaisi olevan lähimpänä sitä mitä haet.

http://www.hapkido.fi/foorumi/viewtopic.php?t=610" onclick="window.open(this.href);return false;

Wonhwa-do voi olla myös yksi vaihtoehto
Harrastuspaikat

Wonhwa-do on korealainen budolaji ja tarkoittaa harmonian tietä. Harjoittelun yksi päämäärä on saavuttaa tasapaino (harmonia) kehon ja mielen välillä. Tähän pyritään sekä fyysisten että henkisten harjoitusten kautta.

Wonhwa-don perustekniikoihin kuuluvat lyönnit, potkut, torjunnat ja heitot. Näiden ns. 'kovien' tekniikoiden lisäksi lajiin kuuluu pehmeitä tekniikoita joita sanotaan myös pyöriviksi tekniikoiksi niiden jatkuvan liikkeen vuoksi. Eri liikkeitä käydään läpi liikesarjoissa ja paritekniikoissa ja sovelletaan kamppailu- ja itsepuolusharjoittelussa. Lisäksi teemme harjoituksissa paljon lihaskuntoa, notkeutta ja motoriikkaa kehittäviä ja ylläpitäviä liikkeitä.

Wonhwa-do on hyvä ja tasapainoinen harrastus joka sopii kaikille. Wonhwa-dossa ei ole järjestettyä kilpailutoimintaa vaan jokainen kilpailee itsensä kanssa. Usein tässäkin on tarpeeksi haastetta ja monesti paras olo tulee juuri itsensä voittamisesta.
http://www.kamppailulajit.net/lajit/won ... aikat.html" onclick="window.open(this.href);return false;



:tervetuloa: vappu

:)
Mika Väyrynen
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 943
Lauteille: Tammikuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Re: Shinson Hapkido Suomessa?

#5

Viesti Mika Väyrynen »

Jep,

mutta WonHwaDoa (World WonHwaDo Federationin tyyli, Han Bong Ki:n) ei treenata enää Suomessa. Olin sen pääopettaja täällä (In Hwa 5.dan), joten tiedän asian aika hyvin.

Samuli Kinnusen ja kumppaneiden tyyliä (Wonhwa-do, - perustuu Dr. Joon Ho Seukin näkemyksiin yhdistelmälajista.) treenataan kai vielä Vantaalla, Kuusankoskella jne. Tampereella tietääkseni ei.

Ovat muuten kaksi eri lajia nämä WonHwaDo ja Wonhwa-do, vaikka nimi onkin liki sama. Itse olen treenannut molempia - joten senkin tiedän aika hyvin:-)

Ehdottaisin Sin Moo Hapkidoa myös. Jos seuran meininki muuten miellyttää.

Mika Väyrynen
diesel 64
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1396
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Vaasa

Re: Shinson Hapkido Suomessa?

#6

Viesti diesel 64 »

Mika Väyrynen kirjoitti: Jep,

mutta WonHwaDoa (World WonHwaDo Federationin tyyli, Han Bong Ki:n) ei treenata enää Suomessa. Olin sen pääopettaja täällä (In Hwa 5.dan), joten tiedän asian aika hyvin.

Samuli Kinnusen ja kumppaneiden tyyliä (Wonhwa-do, - perustuu Dr. Joon Ho Seukin näkemyksiin yhdistelmälajista.) treenataan kai vielä Vantaalla, Kuusankoskella jne. Tampereella tietääkseni ei.

Ovat muuten kaksi eri lajia nämä WonHwaDo ja Wonhwa-do, vaikka nimi onkin liki sama. Itse olen treenannut molempia - joten senkin tiedän aika hyvin:-)

Ehdottaisin Sin Moo Hapkidoa myös. Jos seuran meininki muuten miellyttää.

Mika Väyrynen
ok,kiitos selvityksestä.

:)
Eeva
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 72
Lauteille: Lokakuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Re: Shinson Hapkido Suomessa?

#7

Viesti Eeva »

vappu kantola kirjoitti: Erityisesti pidän Shinson Hapkidon yhdistelmästä monipuolisia tekniikoita, hengitysharjoituksia ja henkisyyttä, terveyteen, tasapainoon ja harmoniaan pyrkimistä. Treeneissä oli aina iloinen ja reilu tunnelma ja ihailin vetäjiä, joista huokui malttia ja hyvyyttä.
Enpä osaa vertailla eri lajien tekniikoita. Sen voin silti sanoa, että olen treenaillut Sin Moo Hapkidoa kaksi kertaa viiikossa elokuun alusta asti, ja juuri nuo mainitsemasi elementit ovat ainakin minut koukuttaneet tähän lajiin. Tosin en voi väittää, että treeneissä noita asioita kauheasti korostettaisiin aina ja alituiseen, mutta jollain tavalla ne välittyvät, opettajan asenne ainakin on kärsivällinen ja juuri maltillinen. Kärsivällisyyttä tarvitaan ainakin minun kohdallani, taidan olla ryhmässäni ainoa jollla ei ole aiempaa kokemusta mistään kamppailulajeista.
vappu kantola
aloituspotkija
aloituspotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2
Lauteille: Lokakuu 2008

Re: Shinson Hapkido Suomessa?

#8

Viesti vappu kantola »

Shinson Hapkidossa painotetaan terveyden ja hyvinvoinnin edistämistä. Tekniikat saattavat olla samankaltaisia sukulaislajien kesken, mutta painopiste on ns. pehmeissä arvoissa. Lajissa itsepuolustukseen liittyvät olennaisesti energia- ja hengitysharjoitukset, terveysvoimistelu, hieronta ja meditaatio.

Treenit ovat välillä rauhallisia, toisiaan hyvinkin dynaamisia. Juuri tämä vaihtelu kiehtoi itseäni. Lajin voi sanoa olevan yllätyksellistä ja virkistävää. Tärkeänä pidetään harjoittelijoiden kiinnostusta liikkeisiin ja kontaktia toisiinsa. Treeneihin voivat osallistua kaikenlaiset- ja ikäiset ihmiset.

Hampurin seura panostaa erityisesti työskentelyyn lasten- ja nuorten parissa. Ehkä siitä tosiaan tuli oma riemukas tunnelmansa dojangiin. Jos jotakuta kiinnostaa tutustua tarkemmin, niin seuralla on mainiot saksankieliset nettisivut:

http://www.suyang.de" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 20197
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

Re: Shinson Hapkido Suomessa?

#9

Viesti JanneM »

Hanmoodo voisi olla yksi varteenotettava vaihtoehto.

Kannattaa käydä tutustumassa paikallisiin seuroihin ja valita sieltä itselleen sopivin. :)
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 93832
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Re: Shinson Hapkido Suomessa?

#10

Viesti Mika »

JanneM kirjoitti: Hanmoodo voisi olla yksi varteenotettava vaihtoehto.

Kannattaa käydä tutustumassa paikallisiin seuroihin ja valita sieltä itselleen sopivin. :)
Äh, meinasikin unohtua. Tosiaan, HanMooDo saattaisi olla hyväkin vaihtoehto. Se jengi on todella rentoa ja mukavaa, ja Sami Meisalmi sanoi että toimintaa ollaan virkistelemässä Tampereella. Aika moni vetäjä kun joko muutti, rupesi tekemään töitä ahkerasti tms., mutta uudestisyntymisen aika on aina hedelmällistä hypätä johonkin seuraan. Kaikkien motivaation lajia kohtaan taatusti huomaa eri tavalla kuin muulloin.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Olppaemi
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1182
Lauteille: Joulukuu 2005

Re: Shinson Hapkido Suomessa?

#11

Viesti Olppaemi »

Mitään varsinaista henkistelyä en ole HMD:ssa tavannut, mutta noin muuten kuulostaa aika samantyyliseltä menolta.
“The soldier, above all other people, prays for peace, for he must suffer and bear the deepest wounds and scars of war.”
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 22 kurkkijaa