Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Eelo

Potkulaisten julkiset harjoituspäiväkirjat

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Eelo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 503
Viestit: 1692
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Re: Eelo

#421

Viesti Eelo »

17.9

Nyrkkeily 1h


Alkuun palloa ja sitten 6erää sparria. Otin samanpainosen jätkän kanssa jolla on samanlainen ottelutyyli (balettia...) kuin mulla, eli oli vähän hassua kun molemmat pomppii vaa karkuun tosia. Muutama erä otettiin lähietäisyydeltä, meni ihan hyvin, tein paljon väistöjä alaspäin, joista ois voinu tulla nenä kpeeks jos ois ollu polvet mukana. Tein myös paljon koutterikomboja kun ei saanu yksittäisiä perille kunnolla kun toinen peräänty heti ku lähti lyömään. Nekin meni ihan jotenki, kroppaan oli paljo helpompi osua.

158
Eelis Mikkola
Kuvake
Eelo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 503
Viestit: 1692
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Re: Eelo

#422

Viesti Eelo »

ashihara 1h15min

Tänään oli tekniikka treenit. Eli rentoa menoa. Alkuun lyötiin toista ja blokkailtiin, sitte väistettiin otettiin takista kiinni ja potkastii päähän. Tämmöstä jonki aikaaa, taidettiin kyllä sitä ennen potkia ja lyödä tyynyä, ihmeen äkkiä loppu voimat siinä. Sitte tehtiin ylä- ja alapotkuihin blokkia ja kounttereita. Muuta ei sitte tehtykkään.

Oli suht rennot treenit ja iha hyvä saada tekniikkaa kuntoon, en kyllä osaa yhtään blokkailla yläpotkuja.

159

Venyttely 30min
Eelis Mikkola
Kuvake
Eelo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 503
Viestit: 1692
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Re: Eelo

#423

Viesti Eelo »

18.9

Venyttely 30min


Muuta en tehny kun kuume nous taas....
Eelis Mikkola
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 18
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

Re: Eelo

#424

Viesti MarkkuT »

Eelo kirjoitti: Muuta en tehny kun kuume nous taas....
Oisko muutaman päivän totaalitauon paikka?
Ain't no one.
Kuvake
kollegiassessori
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 36
Viestit: 2405
Lauteille: Kesäkuu 2006

Re: Eelo

#425

Viesti kollegiassessori »

MarkkuT kirjoitti:
Eelo kirjoitti:Muuta en tehny kun kuume nous taas....
Oisko muutaman päivän totaalitauon paikka?
Kannatetaan. Don't play with your health young man. :patsukki:
"It's a good tonic, altruism. Nothing helps one put problems in perspective like allegiance to higher cause."
Kuvake
Eelo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 503
Viestit: 1692
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Re: Eelo

#426

Viesti Eelo »

kollegiassessori kirjoitti:
MarkkuT kirjoitti:
Eelo kirjoitti:Muuta en tehny kun kuume nous taas....
Oisko muutaman päivän totaalitauon paikka?
Kannatetaan. Don't play with your health young man. :patsukki:
Joo vois pitää, Jää vaan huomisen treenit väliin :cry:
Eelis Mikkola
Kuvake
Eelo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 503
Viestit: 1692
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Re: Eelo

#427

Viesti Eelo »

22.9

Näin pitkän tauon jälkeen taas menossa, tänään oli tämmönen hämärä päivä, aamulla sujuuu, illalla ei. Yleensä toistepäin...

Nyrkkeily 45min (pyörä taas hajalla ni pitää kävellä kouluun ni ei ehi olla...)


Elikkäs sparrailtii paljon, otettiin alkuun silleen, että ollaan kokoajan lyöntietäisyyden sisällä. Sitte silleen, että pidetään kokoajan otsat vastakkain ja siinä liikutaan ja lyödään. Loppuun semmosta, että mä koitan päästä lähelle ja siinä hakkaamaaan. Onnistu kaikki aivan sairaan hyvin, nenä oli kyl vähä kipee ton jälkeen, mutta ei se mitään. Onnistuin lyömään takakättä sisään tosin kuin yleensä, vielä vastapalloon sain tosipaljon lyötyä. Eriä en osaa sanoo ku sekosin laskuissa.

Meni hyvin, selvästi teki pieni tauko hyvää kun pysty kunnon ajatuksella tekemään.

Ashihara 1h30min


Tänää oli vähän niinku kihonsovellus treenit. Eli alkuun kihonia, siitä sitte sovelletaan (aseta nimi tähän), potkittiin toisia munille ja tehtiin kataaa. Tästä päästiinkin aina ihanaan sparraamiseen, kahen tataminpalan sisällä (2x2m), tuli turpaan ja pahasti, ei vaa onnistunu ku ei saanu juosta pakoon. Sitten otettiin pääkontaktilla samoilla neliöillä, tuli taas turpaan, pari hyvää kyllä tässä sain suoria leukaan, mutta muuten iha vituiks. Jäin kokoajan samaan, eli mun hihasta otetaan kiinni ja hakataan toisella kädellä päähän.... ns. katutekniikkaa jota en osaa yhtään. Hankin semmosen KOBRKAINEVERDAI gi:n ni ei tarvii tommosia murehtia. Tai sitte mua napataan vaa lihasta kiinni... Loppuun lyötiin sanchinista suoria tyynyyn ja pistareihin, myös kumite dachista.

Eli meni huonosti, en osannu kihonia, en osannu sparrata. Kata sentään onnistu jotenkin...

Venyttely 30min


Nyt venyttelemään...

161
Eelis Mikkola
Sole
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 20
Viestit: 783
Lauteille: Tammikuu 2008
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Eelo

#428

Viesti Sole »

Tätä sun treenistäs ku lukee ni alkaa kokoaja vaa tehdä enemmä mieli alottaa joku täyskontakti karate, kiukkusika perheestä mielellään. Harmi että asun perseessä ja täällä ei mitään ole... :s
"Our fathers came here with panzerwagens, we came with guitars!"
Klaus Meine, 1989 Moscow.
Kuvake
Eelo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 503
Viestit: 1692
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Re: Eelo

#429

Viesti Eelo »

Sole kirjoitti: Tätä sun treenistäs ku lukee ni alkaa kokoaja vaa tehdä enemmä mieli alottaa joku täyskontakti karate, kiukkusika perheestä mielellään. Harmi että asun hanuriä ja täällä ei mitään ole... :s
Ongelmahan on korjattavissa, muutat opiskelemaan helsinkiin ja alat käymään ashiharassa! Mulla on kyllä toi sama fiilis ainaku jossain lukee paini/bjj/vapari tms. kokoajan tekis mieli vetää toinen meiän seuran "isoistapojista" guardiin ja kuristaa se sieltä, vaikka toisaalta se tappais mut siitä päältä, mutta ei se mitään. Karate on kyllä jees, oon oppinu järjettömästi nyt tän karateurani aikana ja parempaa porukkaa tuolla on ku vaparisalilla.
Eelis Mikkola
Kuvake
Eelo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 503
Viestit: 1692
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Re: Eelo

#430

Viesti Eelo »

Itse asiaan, eli treenaamiseeen.

23.9

Säkki n.45min


6 erää bokrailua
6 erää magereita (en vaan osaa näitä, pakko harjotella lisää)
3 erää avareita ja lähiottelua
9 erää kihonia, kaikkea tein

Meni jotenki potkut huonosti, lyönnit lähti ihan voimalla.

Kuula 50min


yhen käden heilautus: 3x20/puoli
rinnalleveto: 3x15/puoli
kyykky: 3x20
sotilaspunnerrus: 3x10/puoli
tempaus: 3x15/puoli

Alkaa meneen aika rennosti nää kaikki, pitäis ehkä lisätä parin viikon päästä määriä.

163
Eelis Mikkola
Kuvake
Eelo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 503
Viestit: 1692
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Re: Eelo

#431

Viesti Eelo »

24.9

Nyrkkeily 1h


6 erää sparria tais tulla ja muutama erä palloa. Meni sparrit hyvin, sain paljon suoria sisään ja muutaman hyvän kombon. Takakäsi alkaa olla kanssa paljo parempi kuin aikasemmin. Otin kyllä itekkin koppeja aivan tarpeeks. Paha tapa pitää etukättä liian alhaalla.

164
Eelis Mikkola
Kuvake
Eelo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 503
Viestit: 1692
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Re: Eelo

#432

Viesti Eelo »

Karate 1h15min

Eli alkuun kihoneita, jotka meni muuten (omasta mielestä) yllättävän hyvin, ehkä kyokushin opetusvideoiden kattominen autto. Sitten otettiin kumitea, eka normisäännöillä ja sitten päälyönneillä. Normisäännöillä meni ihmeen hyvin, normaalisti mulla lattiaa pyyhkivä samankokonen kaveri ei pyyhkiny, paitsi ehkä hiekä otsalta. Päälyönneillä meni aluks hyvin, sitte jotenki kaikki räjähtävyys katos kun aloin kyttäileen. Sitte potkittiin thaimitsejä. Meni huonosti. Loppuun vähän tekniikkaa : kuristamista ja naamasta mattoon viemistä, tätä mä oon kaivannu. Täähän on defendoa, parempaa vaan! Oli loistavaaa tekniikkaa pakko sanoa, vaikkei kauheen hyvin menny vieläkin liekeissä kun muisteleee kuinka kääntää nenästä päätä ja 130kg jätkä (vaikka ei vastustellutkaan) menee maihin mun rimpulakäsillä!

Hyvät treenit, lisää lisää lisäää. Miksei karatea voi olla 2x päivässä joka päivä.

165
Eelis Mikkola
Kuvake
Eelo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 503
Viestit: 1692
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Re: Eelo

#433

Viesti Eelo »

25.9

Säkki 42min


Elikkäs:
6 erää potkista
6 erää maegeria
3 erää mawoja
3 erää alapotkumawoja
3 erää väistelyjä (laitoin siis säkin heilumaan ja aloin väisteleen)

Tänään vielä kahvakuulaa ja venyttelyä illemmalla, ei oo oikeen toi venyttely pysyny jokapäiväsenä ohjelmana.

166
Eelis Mikkola
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 18
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

Re: Eelo

#434

Viesti MarkkuT »

Eelo kirjoitti: 3 erää väistelyjä (laitoin siis säkin heilumaan ja aloin väisteleen)
Mun mielestä näissä kannattaa mennä ihan niihin 1, 2, 3 ja 4 asemiin ja keskittyä siihen, että paketti pysyy kasassa. Hyvää treeniä monien ashiharajuttujen pohjalle. Periaatteessa ajatus lajissa on se, että sitten kun noi perusjalkatyökuviot sujuu, voi ruveta ottamaan mukaan nyrkkeilytyylistä ylävartalolla väistelyä (bobbing & weaving).
Ain't no one.
Kuvake
Eelo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 503
Viestit: 1692
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Re: Eelo

#435

Viesti Eelo »

MarkkuT kirjoitti:
Eelo kirjoitti:3 erää väistelyjä (laitoin siis säkin heilumaan ja aloin väisteleen)
Mun mielestä näissä kannattaa mennä ihan niihin 1, 2, 3 ja 4 asemiin ja keskittyä siihen, että paketti pysyy kasassa. Hyvää treeniä monien ashiharajuttujen pohjalle. Periaatteessa ajatus lajissa on se, että sitten kun noi perusjalkatyökuviot sujuu, voi ruveta ottamaan mukaan nyrkkeilytyylistä ylävartalolla väistelyä (bobbing & weaving).
Heh, kun mulle ei oo ikinä opetettu noita asemia :D 1 ja 2 taidan tietää, mutta muita en :lol:

Kuula 45min


Sama ku aikasemminki, tein tempauksia, silleen lyöden vahvasti vaan toispuolisella lantion heilautuksella. Tuntu ihan hyvältä. Nyt lopuks on vaa selkä suht kipeee ja lonkka, teki jo vähän kipeetä heilutuksissa, mutta lopussa nyt enemmän pistävää.

167
Eelis Mikkola
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 44 kurkkijaa