Voit luoda tilin myös sosiaalisen median tunnuksillasi. Klikkaa alta. :)

Kuva

Kiertopotku ja sitä tukevat harjoitteet

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Vastaa Viestiin
cyt
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 3103
Liittynyt: Helmi 9, 2008, 21.43
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

Kiertopotku ja sitä tukevat harjoitteet

#1

Viesti Kirjoittaja cyt »

Hei,

haluaisin neuvoja harjoitteista jotka tukisivat kiertopotkua, kuinka sen saisi nopeemmaksi ja paremmaksi ... tai mitkä kuntosali harjoitteet auttaisi siihen!
Kiitos vastauksista :)
Aikido(aikikai), Karate(shorinji-ryu renshinkan), Ju-jutsu (Hokutoryu)
Harjoituspäiväkirja[/linkki]
[113_linkki=http://potku.net/blogit/cyt/]Cytin blogi![/113_linkki]

Avatar
Pyrkele
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1730
Liittynyt: Huhti 9, 2006, 21.34
Paikkakunta: Rovaniemi
Etulaji: Tai shin mun
Sivulajit: Pena
Takalajit: Mave
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

#2

Viesti Kirjoittaja Pyrkele »

Hei vain itsellesi.
Kiertopotkut on vallan mainio tapa treenata kiertopotkuja :p

Anteeksi
"Homoläppä on parasta. Ja tissit"
-Pyry Parviainen; Kulttuurivaikuttaja ja älykkö.

Meidät löytää myös instasta https://www.instagram.com/taishinmun/

Avatar
normaalilapsi
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 492
Liittynyt: Touko 1, 2008, 21.04
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

#3

Viesti Kirjoittaja normaalilapsi »

Pokusta saa nopeamman potkimalla nopeasti. Ei mitään kuntosaleja, potkuun tulee voimaa nopeudesta ja rentoudesta. Vaikka ite en kyllä mikään hyvä potkimaan olekkaan :doubt: Mutta näin mulle on neuvottu, hidastahan se kehittyminen ainakin mulla on, mutta en oo ainakaan viä keksiny mitään muuta metodia :)

Lelu
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 366
Liittynyt: Heinä 10, 2008, 12.51
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

#4

Viesti Kirjoittaja Lelu »

Pyrkele kirjoitti: Hei vain itsellesi.
Kiertopotkut on vallan mainio tapa treenata kiertopotkuja :p

Anteeksi
Oon aikalailla samaa mieltä. Perustelut vois olla vaikka jotain seuraavaa: Mikäli sen potkut potkasee soveltuvalla tekniikalla (oman kokemuksen pohjalta esim. thaikkukiertari ja "karatekiertari" on aika erilaisia), niin se potku on jo itsessään sen verran voimakas, ettei sitä voi vedellä ihan surutta kovaa joka tilanteessa (lähinnä oman jalkansa turvallisuutta ajatellen). Nopeus kehittyy siinä samassa, kun se liikerata alkaa tuntumaan luonnolliselta ja mitäs vielä.

Saleilla on yleensä säkki. Kovaan säkkiin matalien kiertareitten potkiminen (veto-/painovoima pitää huolen siitä, et säkit ovat usein pohjasta kovempia kuin vaikkapa yläpäästä) on aikalailla hyvää treeniä jalan keston kehittämiseksi ja tätä kautta sit ehkä uskaltaa joskus vedellä kovii kiertopotkuja kohteisiin, jotka voi heittää säärtä, polvee, päätä etc. kovaa matskua tielle. Tietty jos tekniikka on kunnossa ja jalka kestää vedellä täpöllä jo nyt, niin tuhlasin vaan aikaasi =/

Kannattaa myös kiinnittää huomiota viestiin, joka tulee alkamaan jotenkin: "Lelu ei nähtävästi oo koskaan potkinu kiertareita... [-X "

Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 41
Viestit: 13418
Liittynyt: Helmi 24, 2006, 15.56
Paikkakunta: Kokkola
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

#5

Viesti Kirjoittaja Kari Aittomäki »

Elävä maali eteen.

Ja sitte kuvittelet potkasevas silta vettupäältä kaalin irti, maata kiertävälle radalle.
Ja annat palaa.

Tottakai se Per Saukko nostaa mitsit tai jotain eteen mutta kenties se seuraava veto jo osuu!
Ja siitä sitte..

Juho
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 613
Liittynyt: Kesä 21, 2006, 19.55
Paikkakunta: Hki
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

#6

Viesti Kirjoittaja Juho »

Loistavaa voimantuotto- ja nopeusharjoitusta saa, kun heittää jalkoihin parin kilon painot. Potki säkkiä painot jaloissa puoli tuntia, jonka jälkeen vartti ilman.

Suosittelen tarkkailemaan erityisellä huolella tekniikkaa potkiessa painot jaloissa. Saattaa tuntua haasteelliselta, mutta kehityksen huomaa nopeasti - jo muutamien treenituntien jälkeen.

tkd - 1.dan.

Lelu
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 366
Liittynyt: Heinä 10, 2008, 12.51
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

#7

Viesti Kirjoittaja Lelu »

Juho kirjoitti: Loistavaa voimantuotto- ja nopeusharjoitusta saa, kun heittää jalkoihin parin kilon painot. Potki säkkiä painot jaloissa puoli tuntia, jonka jälkeen vartti ilman.

Suosittelen tarkkailemaan erityisellä huolella tekniikkaa potkiessa painot jaloissa. Saattaa tuntua haasteelliselta, mutta kehityksen huomaa nopeasti - jo muutamien treenituntien jälkeen.

tkd - 1.dan.
Tää kuulostaa vekkulilta idealta, jota tarvinneen joskus koittaa. Ei se muodosta mitään ongelmaa, et ne painot sattuu hengaamaan osuma-alueella (sääressä)? Mun muistaakseni tollaset lisäpainot ei ollu kauheen kovia, joten se ei varmaan oo ongelma, mut kestääks ne sellasta reuhtomista? (Kuten voi lukee läpi, en tie potkitaanko taekwondossa säärellä vai jalkapöydällä [smilie=masa.gif])

Avatar
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 6470
Liittynyt: Maalis 10, 2005, 13.08
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

#8

Viesti Kirjoittaja MarkkuT »

Kari Aittomäki kirjoitti: Elävä maali eteen.

Ja sitte kuvittelet potkasevas silta vettupäältä kaalin irti, maata kiertävälle radalle.
Ja annat palaa.

Tottakai se Per Saukko nostaa mitsit tai jotain eteen mutta kenties se seuraava veto jo osuu!
Ja siitä sitte..
:lol:

Meillä on aika sanatarkasti ollut tämä metodi käytössä. Tosin ei tarvinnut maata kiertävälle radalle asti sentään. On ainakin minun tekniikoihin tuonut pientä lisäruutia, kun on alkanut aktiivisesti unohtaa ne mitsit siitä välistä ja potkia ns. tositarkoituksella.

Tekniikassa on kyllä rentous mun mielestä ihan tärkein homma. Itse fiilistelen tekniikkaa potkimalla säkkiä ihan löysästi ja hitaasti.
Ain't no one.

Juho
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 613
Liittynyt: Kesä 21, 2006, 19.55
Paikkakunta: Hki
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

#9

Viesti Kirjoittaja Juho »

Lelu kirjoitti: Ei se muodosta mitään ongelmaa, et ne painot sattuu hengaamaan osuma-alueella (sääressä)? Mun muistaakseni tollaset lisäpainot ei ollu kauheen kovia, joten se ei varmaan oo ongelma, mut kestääks ne sellasta reuhtomista?
Onstin sabesta kwonin vähän laadukkaammat painot, jotka on kyllä reilua hutkimista kestäneet, mitä nyt ompelusaumoista saattaa vähän alkaa ratkeamaan (laitoin rakkolaastaria päälle niin asia korjaantui).

Kyseiset painot saa laitettua säärtä vasten hyvin sillälailla, ettei säkkiä potkaistessa paino-osa tunnu pahasti luuta vasten, vaan painot ovat takana.
Jokainen tsänssi on mahdollisuus!

cyt
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 3103
Liittynyt: Helmi 9, 2008, 21.43
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

#10

Viesti Kirjoittaja cyt »

Kiitos vastauksista! :)

Tosiaan potkuihin paras tapa kehittyä on varmaan potkimalla. Mutta ajattelin nyt vaan että tekisin kaikkeni että saisin potkuista tehokkaat!
Aikido(aikikai), Karate(shorinji-ryu renshinkan), Ju-jutsu (Hokutoryu)
Harjoituspäiväkirja[/linkki]
[113_linkki=http://potku.net/blogit/cyt/]Cytin blogi![/113_linkki]

cyt
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 3103
Liittynyt: Helmi 9, 2008, 21.43
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

#11

Viesti Kirjoittaja cyt »

Ja lisää saa vielä laittaa, jos tulee jotain mielee :D
Aikido(aikikai), Karate(shorinji-ryu renshinkan), Ju-jutsu (Hokutoryu)
Harjoituspäiväkirja[/linkki]
[113_linkki=http://potku.net/blogit/cyt/]Cytin blogi![/113_linkki]

Nico Koskeva
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1439
Liittynyt: Huhti 20, 2008, 22.39
Paikkakunta: Helsinki
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

#12

Viesti Kirjoittaja Nico Koskeva »

Harjottelu tekee potkuistasi nopeempia, opit rentouttamaan lihakset oikeaan aikaan. Ei niitä kuntosalilla saada paremmaks, IMO.

Avatar
johannes
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1843
Liittynyt: Maalis 9, 2005, 18.58
Paikkakunta: Haukipudas!
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

#13

Viesti Kirjoittaja johannes »

MarkkuT kirjoitti: . On ainakin minun tekniikoihin tuonut pientä lisäruutia, kun on alkanut aktiivisesti unohtaa ne mitsit siitä välistä ja potkia ns. tositarkoituksella.
Etsin partneria välinetreeneihin tositarkoituksella :pimp:
"There's no business like ho business" :pimp:

cyt
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 3103
Liittynyt: Helmi 9, 2008, 21.43
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

#14

Viesti Kirjoittaja cyt »

Felipewiii kirjoitti: Harjottelu tekee potkuistasi nopeempia, opit rentouttamaan lihakset oikeaan aikaan. Ei niitä kuntosalilla saada paremmaks, IMO.
Juu mä tajusin sen jo. Mut kuntosalilla voi esim. vahvistaa jalkojen lihaksia, vai olenko tässäkin ihan väärässä...

Sorii, että avasin suuni .... öööh :roll:
Aikido(aikikai), Karate(shorinji-ryu renshinkan), Ju-jutsu (Hokutoryu)
Harjoituspäiväkirja[/linkki]
[113_linkki=http://potku.net/blogit/cyt/]Cytin blogi![/113_linkki]

cyt
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 3103
Liittynyt: Helmi 9, 2008, 21.43
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

#15

Viesti Kirjoittaja cyt »

Hei laittakaa jos teil on jotain harjoitteita jolla treenatte potkuja, treeneissä (tai on ollut) ... esim maasta tehtyjä potkutreenejä jne...
Aikido(aikikai), Karate(shorinji-ryu renshinkan), Ju-jutsu (Hokutoryu)
Harjoituspäiväkirja[/linkki]
[113_linkki=http://potku.net/blogit/cyt/]Cytin blogi![/113_linkki]

Vastaa Viestiin