Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Eelo

Potkulaisten julkiset harjoituspäiväkirjat

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Eelo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 503
Viestit: 1692
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

#226

Viesti Eelo »

23.5

Sali 45min


Penkki : 3x10x50kg, 2x5x60kg
Ylätalja : 3x10x55kg
Linkkari : 3x20
Niskaliike : 3x15
Selkä : 3x20

Ahhhhh, kohta pääsee uuestaan lääkäriin ja jos hyvin käy saan alkaa tekeen kyykkyä ja muuta kivaa.

Venyttely 30min
Eelis Mikkola
Kuvake
Eelo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 503
Viestit: 1692
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

#227

Viesti Eelo »

26.5

Puistoreeni 1h


Elikkäs parin kaverin kanssa puistossa treenailemassa kaikkea mahollista, aika paljon katteltiin (mitä mä ny muistin) jännäkikkoja Combat Karate esittelystä. Sparriakin otin aika paljon, oli hienoa kun ekalla alapotkulla minkä potkasin kaveri tipahti :lol: Noh onneks ei käyny pahemmin ku puujalka, enkä mä ees potkassu kovaa. Onnistuin myös siinä pystykursituksesta mitä miitissä karate osuudessa katottiin, ei vaan menny ihan nii smoothisti ku ois pitäny ;) .

Piti vielä Ashiharaan mennä, mutta olin nii väsy, että päätin vaan siirtyä kebabille treenaamaan vatsalihaksia.
Eelis Mikkola
Kuvake
Eelo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 503
Viestit: 1692
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

#228

Viesti Eelo »

Oho unohin miitin tosta välistä.

POTKUMIITTI Xh


Eli vähän sparrailin ja Karate osuuden kokeilin. Sitte vähän matossa painin Sitavin ja Polven kanssa, meni ihan loistavasti. Kanssa vähä toimitsin, eipäs muuta
Eelis Mikkola
Kuvake
Eelo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 503
Viestit: 1692
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

#229

Viesti Eelo »

27.5

Punttis


Penkki : 3x10x52.5kg 2x5x60kg
Ylätalja : 3x10x55kg
Vatsa : 3x10x5kg (ei oikeen lähteny)
Selkä : 3x20
Niska : 3x15

Tajusin just, että mulla on tommonen pystyottelijalle tarkotettu harjotuskirja missä on aika ylävartalo painotteisia treeniohjelmia. Pitääkin koittaa.

Pesis n1h


Hävittiin 11-0 :D Hyvä minä ja kaverit. Ihan hyvin haavoja tein (siis sain koppeja), muttei oikeen lyöminen lähteny.

Edit. Nytku on kokeet loppu niin ehtii käymään kunnon reeneissä enemmän!
Eelis Mikkola
Kuvake
Eelo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 503
Viestit: 1692
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

#230

Viesti Eelo »

28.5

Ashihara 1h15min


Lämppäriks toisten potkimista ja lyömistä. Tekniikkana katottiin vähän kaikenlaisia blokkeja + väistöjä potkuihin ja niistä köynttereitä. Siitä sitten thaityynyjä hakkaamaan ja potkimaan. Loppuun semmosta, että toinen hyökkää yhellä potkulla/lyönnillä ja toinen countteraa sitten siitä. Mä potkasin sitä päähän, se oli vielä ihan normaalikokonen mies, elämäni hienoin hetki.

Elikkä tosiaan venyttelyistä ollu jotain hyötyä :D
Eelis Mikkola
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

#231

Viesti Mjölnir »

Eelo kirjoitti: Elikkä tosiaan venyttelyistä ollu jotain hyötyä :D
Ja olethan sen lisäksi hieman keskivertoa pidempi :)
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Eelo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 503
Viestit: 1692
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

#232

Viesti Eelo »

Mjölnir kirjoitti:
Eelo kirjoitti: Elikkä tosiaan venyttelyistä ollu jotain hyötyä :D
Ja olethan sen lisäksi hieman keskivertoa pidempi :)
Nii mut ennen kato en pystyny potkaseen ees keskikokosta kääpiötä nilkoille :D
Eelis Mikkola
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 93922
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#233

Viesti Mika »

Ja mitä noin muuten ehdin katsella sivusilmällä huojumistasi tässä Potku-tapaamisessa ja ainakin yhdessä edellisessä, niin sanoisin että sulla on kyllä edellytyksiä edetä kamppailussa. Luontevan näköistä, ja olet kuitenkin aika nuori vielä. Ennustan nousujohteista uraa. 8-)
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Eelo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 503
Viestit: 1692
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

#234

Viesti Eelo »

Kiitos Kiitos!!!! Kehuja on aina mukava saada :D Pitää toivoa tosiaan tota nousujohteista uraa. Jos vaikka joskus pääsis länsinaapuria nöyryyttämään karatessa ;)
Eelis Mikkola
Kuvake
Eelo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 503
Viestit: 1692
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

#235

Viesti Eelo »

29.5

Säkki+naru 30min


Elikkäs päätin opetella hyppiin narua, tää on se toinen juttu akrobatian lisäks mitä mä en osaa ollenkaan :D Noh pääsin 12 asti. Sitten ainaku kyllästyin naruun menin potkiin säkkiä (lähes joka potku osu 8-) ja se on n 140cm-190cm välillä se säkki elikkä "yläpotkuja", tekniikkaa koitin mahollisimman paljon saada hiottua. Pakko sanoa, että jos saisin joskus ton mun takakiertosuorapotkun osumaan muuhunki ku säkkiin ni siinä ois kyl voimaa,

Siirtykäämme nyt saunaan!

Btw kävin tänään kattoo rasvaprosentin. Oli alle 15. Tarkkaa arvoa ei osannu sanoa kun asteikkoa ei ollu mun ikäsille niin katottiin, että jos oisin 20v. On kyllä silti vähä liian ylhäällä, mutta oonki lihonnu ja oon nykyään 85kg. Lihasta ei oo yhtään lisää niin sen täytyy olla läskiä.
Eelis Mikkola
Jutoka
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 1843
Lauteille: Heinäkuu 2006
Paikkakunta: Helsinki

#236

Viesti Jutoka »

Eelo kirjoitti: Btw kävin tänään kattoo rasvaprosentin. Oli alle 15. Tarkkaa arvoa ei osannu sanoa kun asteikkoa ei ollu mun ikäsille niin katottiin, että jos oisin 20v. On kyllä silti vähä liian ylhäällä, mutta oonki lihonnu ja oon nykyään 85kg. Lihasta ei oo yhtään lisää niin sen täytyy olla läskiä.
Millä vermeellä? Näin silmämääräisesti väitän, että tuo 15% on kyllä ehdoton maksimi sinun tapauksessa. Useilla vermeillä heittely on todella suurta, helposti luokkaa plusmiinus 5 prosenttiyksikköä.
Kuvake
Eelo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 503
Viestit: 1692
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

#237

Viesti Eelo »

Jutoka kirjoitti:
Eelo kirjoitti: Btw kävin tänään kattoo rasvaprosentin. Oli alle 15. Tarkkaa arvoa ei osannu sanoa kun asteikkoa ei ollu mun ikäsille niin katottiin, että jos oisin 20v. On kyllä silti vähä liian ylhäällä, mutta oonki lihonnu ja oon nykyään 85kg. Lihasta ei oo yhtään lisää niin sen täytyy olla läskiä.
Millä vermeellä? Näin silmämääräisesti väitän, että tuo 15% on kyllä ehdoton maksimi sinun tapauksessa. Useilla vermeillä heittely on todella suurta, helposti luokkaa plusmiinus 5 prosenttiyksikköä.
Niinno ei sitä tiiä :D Kanssa väähän ihmettelin kun muutama kilo pienempänä se oli joskus viimevuonna about 12.

Osaatkos muuten sanoa, mikä se unelma rasvaprosentti ois?

edit. niin se laite oli semmonen mitä piti puristaa molemmilla käsillä.
Eelis Mikkola
Kuvake
Eelo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 503
Viestit: 1692
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

#238

Viesti Eelo »

Tälle päivälle lisää

Venyttely 45min
Eelis Mikkola
Jutoka
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 1843
Lauteille: Heinäkuu 2006
Paikkakunta: Helsinki

#239

Viesti Jutoka »

Eelo kirjoitti: Osaatkos muuten sanoa, mikä se unelma rasvaprosentti ois?
Miehellä normaaliksi luokiteltava rasvaprosentti on 10-20. Urheilijoilla on tietenkin alempaakin, mutta tuossa 10 prosentissa pitäisi vatsalihaksien jo näkyä ainakin jossain määrin.
Eelo kirjoitti: edit. niin se laite oli semmonen mitä piti puristaa molemmilla käsillä.
Kuuluu sarjaan kiva lelu. Se laskee ison osan tuloksesta sinun pituuden, painon ja sukupuolen mukaan. Hyvin pieni osa tuloksesta perustuu itse mittaukseen ja sekin pelkästään yläkroppaan. Eli tuo suurempi mittaustulos johtuu siitä, että sinun paino on kasvanut. Se ei liity mitenkään rasvan ja lihasten jakaumaan.

Kokeilkaa vaikka ja vaihtakaa sukupuolta. Jos asettaa siihen miehen sijasta naisen, niin se näyttää 10 prosenttiyksikköä suurempaa tulosta.
Kuvake
Elina
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 16300
Lauteille: Joulukuu 2004

#240

Viesti Elina »

Kaikissa bioimpendanssimittareissa on joka tapauksessa kaava siellä sisällä. Siksi sinne pitääkin syöttää perustiedot (yleensä ikä, pituus, paino, sukupuoli) ja joissakin voi määritellä myös, onko normaali vai atleettinen (kriteerinä yleensä, että vähintään puoli vuotta on harjoitellut rankasti 10 h/vko ja leposyke on alle 60 bpm tai on entinen aktiivitreenaaja).

Laite laskee sitten impendanssin ja kaavan sekä sinne syötettyjen tietojen perusteella arvioidun rasvaprosentin (osa vimpaimista erittelee myös nesteen määrän kehossa -> antaa viitteitä kehonkoostumuksesta rasvaprosentin ohella). Iästä tietenkin sakotetaan, samaten sukupuolesta - naisten viitearvot ovat yleensä 10% suuremmat kuin miesten.

Eli hyvä seurantaväline, mutta ei kannata ottaa lukemia liian tosissaan.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 91 kurkkijaa