Etsitkö kamppailuharrastusta? Aloita suoraan tästä uusi aihe valmiiden kysymysten kanssa ja odota, kun konkarit vastaavat sinulle. :boxing2:

Voimaharjoitteluni

Keskustelua voimaharjoittelusta, kamppailulajien oheisharjoittelusta, liikuntaravitsemuksesta ja urheiluvammoista

Valvoja: Valvoja

Kuvake
Mika
etupotkija
Lauteille: Joulukuu 2004
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang

Viesti Mika »

Olen sitä mieltä, että RM% ei ole ratkaiseva tekijä väsymyksen aiheuttamisessa, vaan kokonaisvolyymi on.
Paha Kani kirjoitti: Eikä mitään pakkotoistoja tai pudotussarjoja, ikinä.
Jättäisin noin niinkuin muuten tuon ikinä-sanan pois, mutta tuossa katsoisin olevan yksi vastaus tähän nimenomaiseen kysymykseen.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
sivarinlötkö
päähänpotkija
Lauteille: Kesäkuu 2005

Viesti sivarinlötkö »

Mulla ei ainakaan ole väliä vetääkö puntit ja lajitreenit samana päivänä vai ei (kunhan ei nyt peräkkäin vedä) ja onko lepopäivä heti seuraava punttitreenistä... Jos volyymi on niin suuri pidemmällä aikavälillä että siitä ei palaudu, niin sitten ei palaudu.
Sampo
etupotkija
Lauteille: Tammikuu 2007

Viesti Sampo »

sivarinlötkö kirjoitti: Ahaa. No, mä en voi puhua kuin sen puolesta miten itsellä tuntuu.

Entäs kun mulla on vähän sellainen fiilis, että kyllä nää oikeat painijat, judokat ym. treenaa sujuvasti aamulla punttikset ja illalla lajitreenit. Olenko ihan hakoteillä?
Joo no voi olla että me puhutaan vähän eri asioista. Eli mä tarkoitin ihan puhdasta maksimivoimatreeniä (esim. voimanostajan). Toisaalta kyllä puntin ja lajitreenin voi samalle päivälle laittaa, jos puntin tarkoituksena on vain tukea lajia. Toisaalta nämä "oikeat" painijat ja judokat yms. urheilevat (lähes) ammatikseen, joten heillä keho pystyy paremmin palautumaan rasituksesta kuin meillä tavan pulliaisilla,. Ja toisaalta kyllähän se totta on että ei kokeneemmalla harrastajalla tule treenistä (oli se sitten maksimivoima, body tai lajitreeniä) paikat aivan yhtä kipeeksi, kuin noviisilla.
Mars
kylkeenpotkija
Lauteille: Helmikuu 2007

Viesti Mars »

sivarinlötkö kirjoitti: Mulla ei ainakaan ole väliä vetääkö puntit ja lajitreenit samana päivänä vai ei (kunhan ei nyt peräkkäin vedä) ja onko lepopäivä heti seuraava punttitreenistä... Jos volyymi on niin suuri pidemmällä aikavälillä että siitä ei palaudu, niin sitten ei palaudu.
"Oikein suunniteltu voimaharjoittelu ei häiritse muuta harjoittelua." Lainaus jostain hienosta kirjasta niin kaukaa etten muista mistä.

Pidä toi.
“Fatigue makes cowards of us all.”
Kuvake
kollegiassessori
kylkeenpotkija
Lauteille: Kesäkuu 2006

Viesti kollegiassessori »

Hmm..

Olisiko siinä järkeä, että maanantaina treenaisi yläkropan, tiistaina jalat ja perjantaina koko kropan?
"It's a good tonic, altruism. Nothing helps one put problems in perspective like allegiance to higher cause."
Tuksa
aloituspotkija
aloituspotkija
Lauteille: Huhtikuu 2008

Viesti Tuksa »

Täällä on erittäin hyvää materiaalia voimaharjoitteluun...
http://stronglifts.com/stronglifts-5x5-" onclick="window.open(this.href);return false; ... g-program/
" Friends may come and go. But two hundred pounds is always two hundred pounds. "
- Henry Rollins
Kuvake
kollegiassessori
kylkeenpotkija

Tuksa kirjoitti: Täällä on erittäin hyvää materiaalia voimaharjoitteluun...
http://stronglifts.com/stronglifts-5x5-" onclick="window.open(this.href);return false; ... g-program/
No mutta tuohan näyttää aivan helkutin hyvältä. Aikaakin sanottiin kuluvan vain 30 min per treeni ja liikkeetkin näyttävät hyviltä.

Kiitos Tuksa, taidan aloittaa tuon käyttämisen, mitäpä sitä sen kummenpia murehtimaan :)
"It's a good tonic, altruism. Nothing helps one put problems in perspective like allegiance to higher cause."
Kuvake
Elina
etupotkija

Viesti Elina »

Voi vitsi, tuolla kuvan likalla on samanlainen kroppa kuin meikälläkin :D Semmoinen ärsyttävä :lol: Vähän jenkkiksiä ja isot jalat. :lol:
Kaptah
kylkeenpotkija

Viesti Kaptah »

Mä en kyllä nää mitään jenkkiksiä :smt017
Ja en kyllä niitä isoja jalkojakaan...
:)
Kohtuus kaikessa - kohtuudessakin

Sin Moo Hapkido 4.Dan
Haedong Kumdo 3.Dan
Kuvake
Elina
etupotkija

Viesti Elina »

:roll:
Kuvake
Rawson
munillepotkija

Viesti Rawson »

Elina: kuvan naisella ei ole jenkkiksiä eikä isoja jalkoja. Voit vaikka järjestää äänestyksen asiasta.

Hyväkuntoinen voi hyvin tehdä perusvoimapuntin, missä ei hapotella, vaikka pari tuntia ennen lajitreenejä. Olen myös kuullut teorian, että tällä tavalla annetaan ekaksi lihaksille signaali, että nyt pitäisi vahvistua ja sitten lajitreenissä näytetään, että miten ja mihin niitä lihaksia pitäisi käyttää. Voimatreenissä kannattaa muistaa progressio. Muuten jää vaan junnaamaan. Progression voi toteuttaa; lisäämällä painoja, vähentämällä taukoja tai lisäämällä toistoja.
Olisiko siinä järkeä, että maanantaina treenaisi yläkropan, tiistaina jalat ja perjantaina koko kropan?
Mun mielestäni ei järkeä. Menee bodytreenin puolelle tuollainen. Koko kropan treenissä voi tehdä liikepareja esim. leuka + penkki, kyykky + pystypunnerrus ja tehdä pienemmällä tauolla (30 - 60 s). Tehot nousee eikä mene koko iltaa salilla. Tuollainen treeni on kyllä enemmän voimakestävyyspainotteinen, mutta kamppailtaessa se on huomattavasti painottuneempi juttu kuin maksimi penkkitulos.

Edellisessä työpaikassani mulla oli sali, missä pystyi tekemään voimaliikkeiden välissä isku- ja potkusarjoja säkkiin. Ihan muutama kpl riitti. Tuntui hyvälle ja oli kyllä nopeuden kannalta plussaa.
fatman
kylkeenpotkija
Lauteille: Helmikuu 2005

Viesti fatman »

Katsotaanpas kollegiassessorin ensimmäisen viestin ensimmäistä ohjelmaa:
kollegiasessori kirjoitti: voimapainottainen, 4 x 4-6, lepo 1 min

a-1 maastanosto
a-2 Penkki tangolla
b-1 leuanveto
b-2 1- jalan kyykky

nopeuspainottainen, 6-8 x 3 lepo 1 min

a-1 tempaus
a-2 Kulmasoutu tangolla
b-1 työntöpunnerrus
b-2 hyppyjä

kestävyyspainottainen, 3 x 15-20, liikkeet putkeen, lepo syklien välillä 90s

a-1: askelkyykky
a-2: Etunojapunnerrus
a-3: etusilta
b-1: Romanialainen maastonosto
b-2: Face pull
b-3: Sivusilta
Vertailkaa Rawsonin linkin ohjelmaan (oli muuten hyvä linkki ja ohjelma 8) ) ja tehkää johtopäätöksenne.

Voin antaa vihjeen. Ympyrä on sulkeutunut.

Editoin hieman.

Tarkoitukseni ei ollut piruilla kollegiasessorille tai muille. Pointti on siinä, että oikea työ, kasvu ja kehitys siellä voimaharjoitteluosastolla tehdään niillä perusliikkeillä ja vapailla painoilla.

Toivotan kaikille hauskoja treenejä hienoilla perusliikkeillä ja mahtavaa kehitystä aina ja iänkaikkisesti.
In my heart, in my mind, in my soul
lalalaalaa lalalaalaa lalalaa
Tuksa
aloituspotkija
aloituspotkija
Lauteille: Huhtikuu 2008

Viesti Tuksa »

Kollegiasessorille vielä tosta strongliftistä...ite kans ihmettelin mitä siellä salilla vois ruveta tekemään, se oli aikasemmin ollu semmosta päämäärätöntä huuhailua ja kunnon liikkeistä eli kyykky, mave yms.. ollu hajuakaan itseasiassa pelkällä tangolla kyykkääminenki jo pelotti :D , mutta sit löysin ton linkin ja siitä lähti, ensin tyhjällä tangolla tekniikat haltuun ja sitte vaan kärsivällisesti treenasin sen mukaan ja homma toimi.
Ja mulla ei ollut/ole mitään kamppailulaji taustaa eikä hirveesti muutakaan mutta semmone 2-3 kk niin jo kyykkäsin 1,5 elopainon, ei mitää ihmeellistä varmaan, mutta hyvältä tuntu siihen nähden mitkä oli lähtökohdat...
:D
" Friends may come and go. But two hundred pounds is always two hundred pounds. "
- Henry Rollins
Kuvake
sivarinlötkö
päähänpotkija
Lauteille: Kesäkuu 2005

Viesti sivarinlötkö »

Mä oon jo monta kertaa meinannut vastata tähän threadiin ja poistanut sitten vastauksen :D

No mutta eniveis, ite teen kyykkyä, penaa ja kulmasoutua pääosin. Isot raudat, muttei niin isot että tekniikka hajoaa. Joka viikko lisää painoa ellei fiilis ole ihan surkea tai viikon treenit jäänyt huonoiksi... on tuntunut helvatan hyvältä!
Kuvake
kollegiassessori
kylkeenpotkija

Herra assessori kuittaa ja kiittää ja jatkaa perusliikkeiden tekemistä.

Iso kiitos kuuluu myöskin painonnostajakaverilleni, joka on tätä oikeaa tietä käytännssä osoittanut.

Ei kokeneiden punttajien sanoja usko vasta kun on itse koittanut :)

:lippaan

Seuraajat

Kuvake
Eppu
Hemmukka
Kuvake
Hukka
Kuvake
Jasse
Kuvake
kallev
Kuvake
MarkkuT