Jättäisin noin niinkuin muuten tuon ikinä-sanan pois, mutta tuossa katsoisin olevan yksi vastaus tähän nimenomaiseen kysymykseen.Paha Kani kirjoitti: Eikä mitään pakkotoistoja tai pudotussarjoja, ikinä.
Etsitkö kamppailuharrastusta? Aloita suoraan tästä uusi aihe valmiiden kysymysten kanssa ja odota, kun konkarit vastaavat sinulle.
Voimaharjoitteluni
Valvoja: Valvoja
-
- etupotkija
- Lauteille: Joulukuu 2004
- Etulaji: HIIT, girya
- Sivulajit: pilates, yinjooga
- Takalajit: Tanglang
Olen sitä mieltä, että RM% ei ole ratkaiseva tekijä väsymyksen aiheuttamisessa, vaan kokonaisvolyymi on.
-
- päähänpotkija
- Lauteille: Kesäkuu 2005
-
- etupotkija
- Lauteille: Tammikuu 2007
Joo no voi olla että me puhutaan vähän eri asioista. Eli mä tarkoitin ihan puhdasta maksimivoimatreeniä (esim. voimanostajan). Toisaalta kyllä puntin ja lajitreenin voi samalle päivälle laittaa, jos puntin tarkoituksena on vain tukea lajia. Toisaalta nämä "oikeat" painijat ja judokat yms. urheilevat (lähes) ammatikseen, joten heillä keho pystyy paremmin palautumaan rasituksesta kuin meillä tavan pulliaisilla,. Ja toisaalta kyllähän se totta on että ei kokeneemmalla harrastajalla tule treenistä (oli se sitten maksimivoima, body tai lajitreeniä) paikat aivan yhtä kipeeksi, kuin noviisilla.sivarinlötkö kirjoitti: Ahaa. No, mä en voi puhua kuin sen puolesta miten itsellä tuntuu.
Entäs kun mulla on vähän sellainen fiilis, että kyllä nää oikeat painijat, judokat ym. treenaa sujuvasti aamulla punttikset ja illalla lajitreenit. Olenko ihan hakoteillä?
-
- kylkeenpotkija
- Lauteille: Helmikuu 2007
"Oikein suunniteltu voimaharjoittelu ei häiritse muuta harjoittelua." Lainaus jostain hienosta kirjasta niin kaukaa etten muista mistä.sivarinlötkö kirjoitti: Mulla ei ainakaan ole väliä vetääkö puntit ja lajitreenit samana päivänä vai ei (kunhan ei nyt peräkkäin vedä) ja onko lepopäivä heti seuraava punttitreenistä... Jos volyymi on niin suuri pidemmällä aikavälillä että siitä ei palaudu, niin sitten ei palaudu.
Pidä toi.
“Fatigue makes cowards of us all.”
-
- kylkeenpotkija
- Lauteille: Kesäkuu 2006
-
- aloituspotkija
- Lauteille: Huhtikuu 2008
Täällä on erittäin hyvää materiaalia voimaharjoitteluun...
http://stronglifts.com/stronglifts-5x5-" onclick="window.open(this.href);return false; ... g-program/
http://stronglifts.com/stronglifts-5x5-" onclick="window.open(this.href);return false; ... g-program/
" Friends may come and go. But two hundred pounds is always two hundred pounds. "
- Henry Rollins
- Henry Rollins
-
- kylkeenpotkija
No mutta tuohan näyttää aivan helkutin hyvältä. Aikaakin sanottiin kuluvan vain 30 min per treeni ja liikkeetkin näyttävät hyviltä.Tuksa kirjoitti: Täällä on erittäin hyvää materiaalia voimaharjoitteluun...
Kiitos Tuksa, taidan aloittaa tuon käyttämisen, mitäpä sitä sen kummenpia murehtimaan
"It's a good tonic, altruism. Nothing helps one put problems in perspective like allegiance to higher cause."
-
- kylkeenpotkija
-
- etupotkija
- Lauteille: Joulukuu 2004
-
- munillepotkija
Elina: kuvan naisella ei ole jenkkiksiä eikä isoja jalkoja. Voit vaikka järjestää äänestyksen asiasta.
Hyväkuntoinen voi hyvin tehdä perusvoimapuntin, missä ei hapotella, vaikka pari tuntia ennen lajitreenejä. Olen myös kuullut teorian, että tällä tavalla annetaan ekaksi lihaksille signaali, että nyt pitäisi vahvistua ja sitten lajitreenissä näytetään, että miten ja mihin niitä lihaksia pitäisi käyttää. Voimatreenissä kannattaa muistaa progressio. Muuten jää vaan junnaamaan. Progression voi toteuttaa; lisäämällä painoja, vähentämällä taukoja tai lisäämällä toistoja.
Edellisessä työpaikassani mulla oli sali, missä pystyi tekemään voimaliikkeiden välissä isku- ja potkusarjoja säkkiin. Ihan muutama kpl riitti. Tuntui hyvälle ja oli kyllä nopeuden kannalta plussaa.
Hyväkuntoinen voi hyvin tehdä perusvoimapuntin, missä ei hapotella, vaikka pari tuntia ennen lajitreenejä. Olen myös kuullut teorian, että tällä tavalla annetaan ekaksi lihaksille signaali, että nyt pitäisi vahvistua ja sitten lajitreenissä näytetään, että miten ja mihin niitä lihaksia pitäisi käyttää. Voimatreenissä kannattaa muistaa progressio. Muuten jää vaan junnaamaan. Progression voi toteuttaa; lisäämällä painoja, vähentämällä taukoja tai lisäämällä toistoja.
Mun mielestäni ei järkeä. Menee bodytreenin puolelle tuollainen. Koko kropan treenissä voi tehdä liikepareja esim. leuka + penkki, kyykky + pystypunnerrus ja tehdä pienemmällä tauolla (30 - 60 s). Tehot nousee eikä mene koko iltaa salilla. Tuollainen treeni on kyllä enemmän voimakestävyyspainotteinen, mutta kamppailtaessa se on huomattavasti painottuneempi juttu kuin maksimi penkkitulos.Olisiko siinä järkeä, että maanantaina treenaisi yläkropan, tiistaina jalat ja perjantaina koko kropan?
Edellisessä työpaikassani mulla oli sali, missä pystyi tekemään voimaliikkeiden välissä isku- ja potkusarjoja säkkiin. Ihan muutama kpl riitti. Tuntui hyvälle ja oli kyllä nopeuden kannalta plussaa.
-
- kylkeenpotkija
- Lauteille: Helmikuu 2005
Katsotaanpas kollegiassessorin ensimmäisen viestin ensimmäistä ohjelmaa:
Voin antaa vihjeen. Ympyrä on sulkeutunut.
Editoin hieman.
Tarkoitukseni ei ollut piruilla kollegiasessorille tai muille. Pointti on siinä, että oikea työ, kasvu ja kehitys siellä voimaharjoitteluosastolla tehdään niillä perusliikkeillä ja vapailla painoilla.
Toivotan kaikille hauskoja treenejä hienoilla perusliikkeillä ja mahtavaa kehitystä aina ja iänkaikkisesti.
Vertailkaa Rawsonin linkin ohjelmaan (oli muuten hyvä linkki ja ohjelma 8) ) ja tehkää johtopäätöksenne.kollegiasessori kirjoitti: voimapainottainen, 4 x 4-6, lepo 1 min
a-1 maastanosto
a-2 Penkki tangolla
b-1 leuanveto
b-2 1- jalan kyykky
nopeuspainottainen, 6-8 x 3 lepo 1 min
a-1 tempaus
a-2 Kulmasoutu tangolla
b-1 työntöpunnerrus
b-2 hyppyjä
kestävyyspainottainen, 3 x 15-20, liikkeet putkeen, lepo syklien välillä 90s
a-1: askelkyykky
a-2: Etunojapunnerrus
a-3: etusilta
b-1: Romanialainen maastonosto
b-2: Face pull
b-3: Sivusilta
Voin antaa vihjeen. Ympyrä on sulkeutunut.
Editoin hieman.
Tarkoitukseni ei ollut piruilla kollegiasessorille tai muille. Pointti on siinä, että oikea työ, kasvu ja kehitys siellä voimaharjoitteluosastolla tehdään niillä perusliikkeillä ja vapailla painoilla.
Toivotan kaikille hauskoja treenejä hienoilla perusliikkeillä ja mahtavaa kehitystä aina ja iänkaikkisesti.
In my heart, in my mind, in my soul
lalalaalaa lalalaalaa lalalaa
lalalaalaa lalalaalaa lalalaa
-
- aloituspotkija
- Lauteille: Huhtikuu 2008
Kollegiasessorille vielä tosta strongliftistä...ite kans ihmettelin mitä siellä salilla vois ruveta tekemään, se oli aikasemmin ollu semmosta päämäärätöntä huuhailua ja kunnon liikkeistä eli kyykky, mave yms.. ollu hajuakaan itseasiassa pelkällä tangolla kyykkääminenki jo pelotti , mutta sit löysin ton linkin ja siitä lähti, ensin tyhjällä tangolla tekniikat haltuun ja sitte vaan kärsivällisesti treenasin sen mukaan ja homma toimi.
Ja mulla ei ollut/ole mitään kamppailulaji taustaa eikä hirveesti muutakaan mutta semmone 2-3 kk niin jo kyykkäsin 1,5 elopainon, ei mitää ihmeellistä varmaan, mutta hyvältä tuntu siihen nähden mitkä oli lähtökohdat...
Ja mulla ei ollut/ole mitään kamppailulaji taustaa eikä hirveesti muutakaan mutta semmone 2-3 kk niin jo kyykkäsin 1,5 elopainon, ei mitää ihmeellistä varmaan, mutta hyvältä tuntu siihen nähden mitkä oli lähtökohdat...
" Friends may come and go. But two hundred pounds is always two hundred pounds. "
- Henry Rollins
- Henry Rollins
-
- päähänpotkija
- Lauteille: Kesäkuu 2005
Mä oon jo monta kertaa meinannut vastata tähän threadiin ja poistanut sitten vastauksen
No mutta eniveis, ite teen kyykkyä, penaa ja kulmasoutua pääosin. Isot raudat, muttei niin isot että tekniikka hajoaa. Joka viikko lisää painoa ellei fiilis ole ihan surkea tai viikon treenit jäänyt huonoiksi... on tuntunut helvatan hyvältä!
No mutta eniveis, ite teen kyykkyä, penaa ja kulmasoutua pääosin. Isot raudat, muttei niin isot että tekniikka hajoaa. Joka viikko lisää painoa ellei fiilis ole ihan surkea tai viikon treenit jäänyt huonoiksi... on tuntunut helvatan hyvältä!
-
- kylkeenpotkija
Herra assessori kuittaa ja kiittää ja jatkaa perusliikkeiden tekemistä.
Iso kiitos kuuluu myöskin painonnostajakaverilleni, joka on tätä oikeaa tietä käytännssä osoittanut.
Ei kokeneiden punttajien sanoja usko vasta kun on itse koittanut
Iso kiitos kuuluu myöskin painonnostajakaverilleni, joka on tätä oikeaa tietä käytännssä osoittanut.
Ei kokeneiden punttajien sanoja usko vasta kun on itse koittanut
"It's a good tonic, altruism. Nothing helps one put problems in perspective like allegiance to higher cause."