Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Judon aloittaminen "vanhemmalla" iällä

Kamppailu-urheilulajit eli BJJ, MMA, nyrkkeily, paini, potkunyrkkeily, thainyrkkeily jne.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 20197
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

#61

Viesti JanneM »

Mä en oo kyllä millään mittarilla kova... Tuskin edes otsan kohdalta.

Tähän tietoon on tulossa JanneM, judo, D.F. ja Vlad Tepes vielä harkitsee... (Älä harkitse vaan tuu mukaan)
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Kuvake
Yodhi
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 995
Lauteille: Joulukuu 2007
Paikkakunta: Etelä-Suomi

#62

Viesti Yodhi »

Tulossa (ainakin hyvin todennäköisesti). Naiset -63 kg tai jos erittäin hyvin käy, -57 kg. :D
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 19092
Lauteille: Helmikuu 2005

#63

Viesti Jussi Häkkinen »

Yodhi kirjoitti: Tulossa (ainakin hyvin todennäköisesti). Naiset -63 kg tai jos erittäin hyvin käy, -57 kg. :D
Oho, eka olisi minun sarjani. Eiku siis, miehissä olisi (ei varmaan isommin tökkisi nappaista tuohon paino punnitukseen mennessä).
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 20197
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

#64

Viesti JanneM »

Jussi Häkkinen kirjoitti:
Yodhi kirjoitti:Tulossa (ainakin hyvin todennäköisesti). Naiset -63 kg tai jos erittäin hyvin käy, -57 kg. :D
Oho, eka olisi minun sarjani. Eiku siis, miehissä olisi (ei varmaan isommin tökkisi nappaista tuohon paino punnitukseen mennessä).
Joo joo... Me Jussi jo tiedetään, että sä olit ennen lähes mies ja nykyään tyttö... ;)
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Kuvake
Yodhi
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 995
Lauteille: Joulukuu 2007
Paikkakunta: Etelä-Suomi

#65

Viesti Yodhi »

Jussi Häkkinen kirjoitti:
Yodhi kirjoitti:Tulossa (ainakin hyvin todennäköisesti). Naiset -63 kg tai jos erittäin hyvin käy, -57 kg. :D
Oho, eka olisi minun sarjani. Eiku siis, miehissä olisi (ei varmaan isommin tökkisi nappaista tuohon paino punnitukseen mennessä).
Jussi, tule mun kanssa nujuamaan! ;) Taidat kyllä olla sen verran laihassa kunnossa tätä nykyä, että menet puhaltamalla nurin. :p
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 19092
Lauteille: Helmikuu 2005

#66

Viesti Jussi Häkkinen »

Yodhi kirjoitti: Jussi, tule mun kanssa nujuamaan! ;) Taidat kyllä olla sen verran laihassa kunnossa tätä nykyä, että menet puhaltamalla nurin. :p
Ei tuuli saa risuista otetta. ;)
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Kuvake
D.F.
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 230
Lauteille: Tammikuu 2008
Paikkakunta: Tampere

#67

Viesti D.F. »

Minä olen tulossa, kuten tuossa jo aiemmin mainitsin...

Vielä vähän mietityttää, menenkö alle 52-kiloisiin vai alle 57-kiloisiin. Varmaan pääsisin alempaan, jos "pinnistäisin", mutta aivoni kieltäytyvät vastaanottamasta laihdutuskäskyjä. Luultavasti siis lihotan itseäni pari kiloa, että olen isomman painoluokan ylärajalla. :D

Olisin varmaan kuitenkin vahvuustasoltani paljon paremmassa tilanteessa siellä alle 52-kiloisissa, koska niin kuivassa kunnossa mulla ei olisi jäljellä enää kuin lihakset. Mutta ei ole kivaa olla niin pieni, ja tykkään muutenkin liikaa roskaruoasta. ;)

Onkohan siellä odotettavissa monta ottelua? Kun ainakin viimeksi tuo minun alle 57-kiloisten painoluokkani vaikutti olevan suosituin...
"My attitude is that if you push me towards something that you think is a weakness, then I will turn that perceived weakness into a strength."
sinappi
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 3279
Lauteille: Tammikuu 2006
Etulaji: Taihojutsu
Takalajit: Brasilialainen jujutsu, vapaaottelu, lukkopaini, Bujinkan budo taijutsu, Hontai Yoshin-ryu jujutsu, judo, taekwondo ja muay thai.

#68

Viesti sinappi »

judo kirjoitti: Nii, ketkäs kaikki sinne on tulossa?
:smt039
Mie kanssa. Just sain vyöarvon judossa. Vähän vajaa seitkyt on painoa, enkä sitä ala pudottelemaan, eli -73 -sarjaan taidan mennä (vai miten nuo judon painoluokat nyt ikinä menikään).

Potkulaisille joku lappu otsaan, että tunnistaa!


Miten tuo Häkkisen Jussi noin kevyt on! Valokuvissa näyttää isolta mieheltä! :shock:
Pete H
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 23
Viestit: 582
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Etelä-Savo

#69

Viesti Pete H »

Joo, lappu :lol: . Mä olen se lyhyt, parrakas ja läski joka huohottaa epätoivon vimmassa n 30 sek jälkeen, ellen ole jo hävinnyt. :D
Pete, se läski ja rikkinäinen.
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 20197
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

#70

Viesti JanneM »

judo kirjoitti: Joo, lappu :lol: . Mä olen se lyhyt, parrakas ja läski joka huohottaa epätoivon vimmassa n 30 sek jälkeen, ellen ole jo hävinnyt. :D
Mä oon se sama jätkä. :D
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 19092
Lauteille: Helmikuu 2005

#71

Viesti Jussi Häkkinen »

sinappi kirjoitti: Miten tuo Häkkisen Jussi noin kevyt on! Valokuvissa näyttää isolta mieheltä! :shock:
Keventynyt "vähän". Kokonaisuudessaan aikoinaan aloitetun "projektin" lähtötasosta tuollaiset 40 kiloa...

(Sori OT)
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
sinappi
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 3279
Lauteille: Tammikuu 2006
Etulaji: Taihojutsu
Takalajit: Brasilialainen jujutsu, vapaaottelu, lukkopaini, Bujinkan budo taijutsu, Hontai Yoshin-ryu jujutsu, judo, taekwondo ja muay thai.

#72

Viesti sinappi »

:respect:

(Myöskin OT)
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 20197
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

#73

Viesti JanneM »

sinappi kirjoitti: :respect:

(Myöskin OT)
Sairaanloisessa alipainossa ei oo mun mielestä mitään respectiä...

15-20kg ois ollu respect, mut nykyinen näännytys on mun mielestä lähes säälittävää...

Mutta tämä taas ei liity judon aloittamiseen aikuisiällä mitenkään. Paitsi ehkä siten, että Häkkinen katkeis judotatamilla nykykunnossaan. ;)
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 19092
Lauteille: Helmikuu 2005

#74

Viesti Jussi Häkkinen »

JanneM kirjoitti:
sinappi kirjoitti::respect:

(Myöskin OT)
Sairaanloisessa alipainossa ei oo mun mielestä mitään respectiä...
Hmm, kyse ei onneksi ole tuollaisesta. Laitti mutta ei vielä ihan liian laitti.

Ja joo, voishan tässä vääntölajissa pitkäraajaisena olla vähän helisemässä. Toisaalta, voisi kyllä olla optioita johonkin. Vaatisi kyllä treeniä aika paljon.

Judoilu olisi kiinnostavaa, jos olisin aloittanut n. 22 vuotta sitten.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Jopo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2241
Lauteille: Lokakuu 2005
Paikkakunta: Pori

#75

Viesti Jopo »

Mulla on kans poltellut tasaisin väliajoin tuo judon aloittaminen. Yhtä tasaisin väliajoin olen tehnyt päätöksen pysyä poissa.

Ruumiin rakenne ei oikein sovellu tuonne tatamilla pyörimiseen, jos näyttää aliravitulta oravalta niin kannattanee pysyä noissa pystymättölajeissa. Lisäksi olen sen verran kilpailuhenkinen, että 24-vuotiaana aloitettu judo (en osaisi pysyä poissa kilpailuista) tarjoaisi pettymyksiä enemmän kuin henkinen hyvinvointi on valmis käsittelemään. Yli kymmenen vuoden etumatkaa ei ihan noin vain oteta kiinni, edes välttävälle tasolle. Tähän tulokseen tulin Japanissa koulujoukkueen kanssa temutessa, silloin jos olisi aloittanut niin voisi edes toivoa tyydyttäviä sijoituksia kansallisissa kilpailuissa.

No, rehellisesti sanottuna en usko, että selkäni nykytilanteessa kestäisi edes harrastelija judoa. Silti polte olisi kova käydä kokeileen. Judossa vaan on jotakin todella hienoa.
” Liiasta nestetankkauksesta seuraa ainoastaan se, että paska lentää keihästä kauemmaksi.”
Rädyn ohje kaikille urheilijoille
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 8 kurkkijaa