Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Vlad Tepes

Potkulaisten julkiset harjoituspäiväkirjat

Valvoja: Valvoja

Vlad Tepes
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 6831
Lauteille: Elokuu 2005

Vlad Tepes

#1

Viesti Vlad Tepes »

No hei kaikki.

Olen kiireinen liiketalouden opiskelija joten en mitenkään kerkiä treenata niin kuin haluaisin. Harrastan urheilun puolella gong fua, judoa, punttia ja juoksua. Voima/koko suhteeni on nyt aika heikko koska olen kaappiutunut melko lailla mutta voima on silti aika aneeminen. Ehkäpä saan hyviä vinkkejä voimatreeniin.

Gong fusta en viitsi juurikaan kirjoittaa, judosta mieluummin. Katsotaan jos saan jotain aikaiseksi.

Paino on noin 90 kg.
Pituus on noin 175 cm.
Viimeksi muokannut Vlad Tepes, loka 14, 2005, 10.15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuvake
sivarinlötkö
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 6855
Lauteille: Kesäkuu 2005

Re: Vlad Tepes

#2

Viesti sivarinlötkö »

Vlad Tepes kirjoitti: Gong fusta en voi juurikaan kirjoittaa, judosta ymmärtääkseni kyllä. Katsotaan jos saan jotain aikaiseksi.
Teh deadlyn uusi kaveri, teh siikret :roll:
Vlad Tepes
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 6831
Lauteille: Elokuu 2005

Re: Vlad Tepes

#3

Viesti Vlad Tepes »

sivarinlötkö kirjoitti: Teh deadlyn uusi kaveri, teh siikret :roll:
Kun tyylistä ei muuten tiedoteta niin en viitsi ilman lupaa levitellä tietoa. Se on kunnioitusta erinomaista valmennustasoa kohtaan. Sinällään tyylissä ei ole mitään mystistä. Hyvin maanläheinen laji. :D
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 20207
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

#4

Viesti JanneM »

Voitko sanoa, edes perustiedot tyylistä?
Tyylin nimi, seura, opettaja, yhteystiedon jne...
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Vlad Tepes
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 6831
Lauteille: Elokuu 2005

#5

Viesti Vlad Tepes »

En ilman lupaa. En ole mikään tyylin tiedotusvastaava vaan nykyistä lajiani vasta alkuvuodesta treenannut.

Ajattelin kirjoitella lähinnä voima/kunto/liikkuvuus treenistä, ehkä ruokavaliosta ja judon alkeiskurssin tunnelmia.
ka1
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2188
Lauteille: Maaliskuu 2005

#6

Viesti ka1 »

Haiskahtaa tuo touhu pikkuisen...
Vlad Tepes
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 6831
Lauteille: Elokuu 2005

#7

Viesti Vlad Tepes »

ka1 kirjoitti: Haiskahtaa tuo touhu pikkuisen...
Sille en voi mitään. Haiskahtaako sinusta siis seuramme touhu vai minun harrastaminen?

Jos teet jonkun kanssa jotain sinulle arvokasta tärkeää ja syvällistä, niin etkö halua kysyä tuolta henkilöltä lupaa siihen saatko siitä julkisesti puhua vai et?
Viimeksi muokannut Vlad Tepes, loka 14, 2005, 10.25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuvake
sivarinlötkö
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 6855
Lauteille: Kesäkuu 2005

#8

Viesti sivarinlötkö »

Jos et voi edes tyyliä kertoa, niin mielestäni 1) ylisalailet itse 2) homma haiskahtaa todella pahasti. Veikkaan ja toivon ensimmäistä.
Kuvake
keskilinja
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2609
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Tampere

#9

Viesti keskilinja »

Vlad Tepes kirjoitti: Peruskurssin kovetus
Tai Shin Mun???
Hernberg Jussi

Tu tö deth!!!
ka1
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2188
Lauteille: Maaliskuu 2005

#10

Viesti ka1 »

Vlad Tepes kirjoitti:
ka1 kirjoitti:Haiskahtaa tuo touhu pikkuisen...
Sille en voi mitään. Haiskahtaako sinusta siis seuramme touhu vai minun harrastaminen?
En toki epäile sinun harrastamistasi.
Vlad Tepes kirjoitti: Jos teet jonkun kanssa jotain sinulle arvokasta tärkeää ja syvällistä, niin etkö halua kysyä tuolta henkilöltä lupaa siihen saatko siitä julkisesti puhua vai et?
Riippuu vähän. Tietysti jos julkinen tiedottaminen on erikseen kielletty, niin eihän sitä sitten voi tehdä.
Mikäli tällaista sääntöä ei kuitenkaan ole, en näe siinä mitään pähaa, että puhuu lajistaan täällä, tai jossain muualla. Mieleeni ei juolahda myöskään syitä sille, miksi seuranne pyrkisi pysymään salassa.
Vlad Tepes kirjoitti: Gong fu oli minulle oikea onnenpotku kun löysin tuon seuran. Pääsin harrastamaan lajia joka antaa IP taitoja mutta ei myöskään unohda täysin perinteitä. Juuri sitä mitä olen hakenut. Peruskurssin kovetus, liikkuvuus ja kestävyystreenit olivat koko elämäni hienoimpia kokemuksia joilla oli pysyvä vaikutus elämääni.
Kuulostaa loistavalta, ja olen pahoillani jos jotenkin loukkasin.
Vlad Tepes kirjoitti: Eikö tuossa sanottu että täällä saa puhua vaikka keilaamisesta niin onko nyt siis pakko ruveta 1. ilman lupaa 2. vastentahtoisesti. 3. ilman asiantuntemusta kertomaan lajista jonka katson olevan elämäni tärkein asia perheeni, ystävieni ja rakkaani jälkeen.
Ei ole mikään pakko.
Vlad Tepes
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 6831
Lauteille: Elokuu 2005

#11

Viesti Vlad Tepes »

ka1 kirjoitti: Kuulostaa loistavalta, ja olen pahoillani jos jotenkin loukkasin.
En loukkaantunut. Kiitos kuitenkin huomaavaisuudesta. :occasion5:
Kuvake
KungFuMiäs
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 5372
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Vaasa

#12

Viesti KungFuMiäs »

Minua ainakin alkoi kiinnostamaan aaaivan sairaasti harjoittelemasi tyyli. Että jos jotenkin voisit vaikka kysyä vetäjältä että jos saisit mainita tästä muille gong fu harrastajille niin ainakin minä olisin kiitollinen... ja voisin nukkua yön yli rauhassa.
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 20207
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

#13

Viesti JanneM »

Tietenkään pakko sinun ei ole kirjoittaa mitään mitä et halua, mutta itseäni ainakin kiinnostaa kovasti mikä tuo laji ja tyyli on.

JOS opettajasi haluaa pysyä salassa ja maan alla opettaen vain tarkkaan valittuja huippuyksilöitä, niin toki kunnioitan sitä enkä utele enempää. Silti ehkä hieman eopäilen, että mikäköhän tämä juttu on ja kiinnostus aina lisääntyy moisen salailun mukana. Ihminen kun on utelias eläin.
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Kuvake
f-e
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 391
Lauteille: Kesäkuu 2005

#14

Viesti f-e »

uuh, saako kysyä miten päädyit kyseisen lajin pariin?
Vlad Tepes
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 6831
Lauteille: Elokuu 2005

#15

Viesti Vlad Tepes »

(Kyse on ihan normaalista eri tyylejä sekoittelevasta gong fu tyylistä jota ilmeisesti ei ole vielä edes tarkkaan nimetty. Ihan normaalit peruskurssimainokset ja muut on kaupungilla ei mitenkään salaista eikä varmaan edes ainutlaatuista.)

Harjoitukset ma 19.9.2005

Judo

Kuunneltiin taas ohjeita turvallisesta harjoittelusta.

Harjoiteltiin liikkumista ymmärtääkseni sitä kutsutaan nimellä tai sabaki. Sitten jotain perusheittoa jonka nimeä ei kerrottu jossa juuri harjoiteltua liikkumista sovellettiin. Heittoa ei saanut viedä loppuun asti vaan pysäytettiin ennen maahan vientiä. :cry:

Harjoiteltiin ukemi tekniikoita joissa oli taas minullakin parantamisen varaa vaikka näitä on jo ennenkin useammankin lajin puolella tullut harjoiteltua. Sivulle kaatuminen onnistuu, taaksepäin onnistuu, mutta jostain syystä eteenpäin kaatuessa minulla on tapana tehdä virheitä. No, opinpahan ainakin kaatumaan kunnolla kun judossa sitä tarvitsee koko ajan. Laji tuntuu mielekkäältä. :cartwheel:

Myönteistä:

Hyvä ilmapiiri
Hyvä opetus

Kritiikkiä:

Liian lepsua. On toki kyseessä vain peruskurssi, mutta hiukan voisi kovettaa treenaajia jo alussa.



Tänään olisi tarkoitus mennä salille ja tehdä esim seuraavaa:

(joistain liikkeistä en vielä osaa sanoa varmaksi mitä painoja käytän, osan olen ottanut vasta äsken ohjelmistoon ja opettelen vielä myös oikeaa suoritustapaa)

alkulämpiminä käsien pyörittelyä, niskat yms
sotilaspunnerrus kolme viiden toiston sarjaa
kyykkyä 80 kg 3 x 6
dippejä 2 x 8
ylätalja 70 kg 3 x 6
alatalja 70 kg 3 x 6
vatsoja hiukan eli esim 60 perusvatsaliikettä ja vähän muita
muutama perus selkäliike jumppapatjalla
pari leukaa (en juuri saa enempää :lol: )
säkkiin potkuja, lyöntejä, ehkä hiukan sparria kevyesti salikaverin kanssa
muutama satasen juoksu vielä jälkiruoaksi

Tuossa nyt on perusrunko mitä suurinpiirtein ajattelin tehdä. Minun pitäisi hankkia kunnon ohjausta ja ohjelma jotta saisin paremmin tuloksia. Ihan kivasti on voima kasvanut ihan omin avuin, mutta vähän huolestuttaa että jos kuitenkin teen jotain väärin.
Viestiketju lukittu

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 37 kurkkijaa