Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

HanMooDo ottelusuojat?

Korealaiset lajit

Valvoja: Valvoja

Kuvake
Verr
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 2747
Lauteille: Marraskuu 2005
Paikkakunta: JKL

#16

Viesti Verr »

Lohikäärmepallo kirjoitti: Olen käsittänyt että nainen joka ottelee ilman rintapanssaria on vähän samanlaisessa tilanteessa, kuin mies, joka ottelee ilman alasuojia.
Turkasen feministit, tästä ei keskustella! :angryfire:
Harva minua kestää ja minä harvaa.
KonDe
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 254
Lauteille: Huhtikuu 2006
Paikkakunta: Jyväskylä

#17

Viesti KonDe »

Turkasen feministit, tästä ei keskustella!
Que??
"Työ on luonteeltaan terapeuttinen, ja sen arvo psykologista"
kaik
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 1904
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu

#18

Viesti kaik »

Lohikäärmepallo kirjoitti: Muistaakseni panssarista luovuttiin joskus 1990-luvun lopulla.
Panssarista luovuttiin 1995. Voihan sitäkin toki 1990-luvun lopuksi jo sanoa..
Kai Koivisto
"Ei ole ongelmia, on vain haasteita."
Kuvake
Eizei
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 928
Lauteille: Huhtikuu 2006
Paikkakunta: Jyväskylä

#19

Viesti Eizei »

Panssarista luovuttiin 1995. Voihan sitäkin toki 1990-luvun lopuksi jo sanoa..
1900-luku loppui vuonna 1995 siis... :lol: Ehkä jollain on tuo viimeset viis vuotta menny todella lujaa... :D

Naisilla tää rintapanssari tulee kai yleistymään. Senhän nyt ymmärtää. Kyseessä ei kuitenkaan ole tuollainen takemallin panssari, vaan sellainen muotoihin istutettu malli, kyllä juuri niihin...
Antti Junikka
Kuvake
Lohikäärmepallo
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 792
Lauteille: Syyskuu 2006

#20

Viesti Lohikäärmepallo »

Ok, aloitin itse hanmoodon harrastamisen vuonna 1995. Ensimmäisissä kisoissa, joissa ottelin, käytettiin rintapanssaria. Niitä näki kyllä leireillä ja treeneissä epämääräisen muistikuvan mukaan vuoden 1995 jälkeenkin. Voin toki muistaa väärin, onhan siitä jo yli kymmenen vuotta kuitenkin.
kaik
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 1904
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu

#21

Viesti kaik »

Lohikäärmepallo kirjoitti: Ok, aloitin itse hanmoodon harrastamisen vuonna 1995. Ensimmäisissä kisoissa, joissa ottelin, käytettiin rintapanssaria. Niitä näki kyllä leireillä ja treeneissä epämääräisen muistikuvan mukaan vuoden 1995 jälkeenkin. Voin toki muistaa väärin, onhan siitä jo yli kymmenen vuotta kuitenkin.
Keväällä 1995 Ylivieskan kansallisissa kisoissa (tjsp.. en muista kun yli 10v aikaa) käytettiin rintapanssaria, syksyn SM-kisoissa panssarit jätettiin pois. Ymmärtääkseni ne olivat ensimmäiset panssarittomat kisat.
Kai Koivisto
"Ei ole ongelmia, on vain haasteita."
lasu
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 15
Lauteille: Joulukuu 2007
Paikkakunta: Kokkola

#22

Viesti lasu »

Itse luin jostain HMD .pdf tiedostosta että naisille rintapanssari tai joku sellane rintasuoja on pakolline (tietyn aikaa kun on harrastanut).. ?

Vai luinkohan väärin ;O
Kuvake
Samppa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 2239
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

#23

Viesti Samppa »

lasu kirjoitti: Itse luin jostain HMD .pdf tiedostosta että naisille rintapanssari tai joku sellane rintasuoja on pakolline (tietyn aikaa kun on harrastanut).. ?

Vai luinkohan väärin ;O
En tiedä onko tuo jo pakollinen, mutta ainakin suositeltava. Kyseessä siis rintasuoja, ei panssari.
Joni K
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 122
Lauteille: Kesäkuu 2007

#24

Viesti Joni K »

Meillä kwan nyom hapkidossa ainoat ottelusuojat ylävöillä on kypärä, munasuojat ja hammassuojat. Tai itseasias Jaska jotain puhui että ottais sen kypäränki pois käytöstä kun ne on aika häjysti tiellä aina matossa vääntäes. Tai siis tottakai saa olla vaikka mitkä suojat jos haluaa, mutta harvat laittavat esim säärisuojia tai hanskoja, koska niillä saa paukutettua vastustajaa ihan eri tavalla kun suojilla. Mutta eipä ole tainnut Sm-kisoissa kertaakaan kenelläkään kylkiluita murtua. Kyllä niitä tyrmäyksiä on näkyny kylkiluihin pamahtaes kun mustavyö päästää tulemaan paljaalla säärellä. Mut ite en kyl laittaisi panssaria päälle. Joskus on kokeiltu huvin vuoksi nii aika vaikeelta tuntuu ottelu. Siihen nyt pitää tietysi tottua.

Olis kyllä hieno jos taekwondosta otettaisiin pois nuo panssarit. Tulisi tyrmäyksille ihan uusia ulottuvuuksia :)
Mika.Sutinen
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 96
Lauteille: Toukokuu 2012

#25

Viesti Mika.Sutinen »

Muutaman kerran treeneissa oteltiin rintapanssarin kera. Todella ahdistava kokemus ja lyönteihin oli helppo suhtautua melko välinpitämättömästi kun ne eivät tuntuneet missään panssari päällä. Kyllä sitä oli tuon suojauksen kanssa paljon tarkempi silloin kun suojia oli vähemmän. Syy oli tietysti se että vartaloon tulevat osumat tuntuivat ikäviltä jolloin niiden ottamista luonnollisesti vältti niin hyvin kuin mahdollista.
kaik
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 1904
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu

#26

Viesti kaik »

MikaS kirjoitti: lyönteihin oli helppo suhtautua melko välinpitämättömästi kun ne eivät tuntuneet missään panssari päällä.
Sehän riippuu täysin lyöjästä. Kyllä osaava lyöjä lyö kovaa ja sattuu vaikka olisi panssari.
Kai Koivisto
"Ei ole ongelmia, on vain haasteita."
Mika.Sutinen
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 96
Lauteille: Toukokuu 2012

#27

Viesti Mika.Sutinen »

Niin joo, tuossa unohtui mainita että sekä minä että kaveri olimme molemmat suhteellisen kokemattomia harrastajia.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 30 kurkkijaa