Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Käytättekö ravintolisiä?

Keskustelua voimaharjoittelusta, kamppailulajien oheisharjoittelusta, liikuntaravitsemuksesta ja urheiluvammoista

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Olppaemi
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 1182
Lauteille: Joulukuu 2005

#91

Viesti Olppaemi »

Vastaan huomenna tarkemmin jos on vielä tarvetta. Sillä välin Toni voit vaikkapa perustella miksi omenamehu on hyvä treenin jälkeen. Käytä vaikka Fineliä apuna. Sieltä löytyy myös banaanit sun muut.

Esim. kotona treenatessa palautusjuoman korvaaminen ruoalla voi minusta olla ihan hyväkin vaihtoehto, ainakin joillekin. Pääsääntöisesti näin tulee itse tehtyä. Helpompaa, halvempaa eikä tehokkaampaa ruokakikkailu ei silti ole. Mm. se imeytyminen on ongelmana kiinteän ruoan kanssa.

Itsekin olin aikoinaan vastarannan kiiskenä kaikkia "mömmöjä" kohtaan, kunnes tuli itse kokeiltua.
“The soldier, above all other people, prays for peace, for he must suffer and bear the deepest wounds and scars of war.”
tonik
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 920
Lauteille: Helmikuu 2007

#92

Viesti tonik »

noh mitä mä tähän,tos tuli hyvä linkki.
en tässä asiassa haluis olla "vastarannakiiski"kun olen kokeillut melko pitkälle kaikkia noita juttuja.
ei siis perustu siihen että en pidä lisäravinteista vaan mä olen kokeillut ja tuun toimeen ilman.
mä nostin punttia ekan kerran 20v sitten
nykyään tuntuu että nuoret karjut laskee grammamitalla jauhoja kun pitäis treenata.
prkl
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 31
Viestit: 93972
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#93

Viesti Mika »

tonik kirjoitti: ei siis perustu siihen että en pidä lisäravinteista vaan mä olen kokeillut ja tuun toimeen ilman.
Kai ymmärrät ettei tämä ole kovin vakuuttava peruste aiemmille väitteillesi. Jos ensi kerralla joko muotoilisit väitteesi selvästi vain perustelemattomiksi mielipiteiksi tai hakisit niille tieteellistä tukea, sujuisi keskustelu jouhevammin.
mä nostin punttia ekan kerran 20v sitten
nykyään tuntuu että nuoret karjut laskee grammamitalla jauhoja kun pitäis treenata.
prkl
Niin minäkin nostin. Musta taas tuntuu että nuoret karjut tietää punttauksesta enemmän kuin sinä ja minä 20 vuotta sitten. Prkl.


Kehotan alueen ylipotkijan ominaisuudessa sinua soveltamaan hieman tarkempaa kielioppia tänne kirjoittaessasi. Ole hyvä ja aloita virkkeet isolla alkukirjaimella ja erota lauseet toisistaan pilkuilla (jos niillä ei ole yhteistä tekijää). Sanon edelleen että tuo rivinvaihtojen hakkaaminen tuhlaa kirjoitustilaa ja turhaan pidentää viestejäsi, joten luovu siitä, kiitos.
Mars
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 1048
Lauteille: Helmikuu 2007

#94

Viesti Mars »

Oliskohan tuossa sokeri/malto jutussa kyse ns. "tyhjistä kaloreista"? Energiaa ilman suojaravinteita. On käynyt itsellänikin mielessä tuo sokeriin vertaus.
“Fatigue makes cowards of us all.”
Kuvake
Ade93
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 132
Lauteille: Toukokuu 2007
Paikkakunta: Vantaa

#95

Viesti Ade93 »

Mitäköhän sivuvaikutuksia näillä jauhoilla on, ite vedin palkkarina ja alko pistää sydämmestä ja kyljestä !
Venäläinen mörkömies
Kuvake
kenttiensankari
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 5265
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Wroclaw
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Thainyrkkeily, Vapaaottelu, BJJ, Karate

#96

Viesti kenttiensankari »

Ade93 kirjoitti: Mitäköhän sivuvaikutuksia näillä jauhoilla on, ite vedin palkkarina ja alko pistää sydämmestä ja kyljestä !
Samoja kuin normiruualla. Kreatiini tosin voi sekoittaa vatsaa.
"Tärkeintä ei ole voitto, vaan jalo kilpa" - Eräs häviäjä
Kuvake
Ade93
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 132
Lauteille: Toukokuu 2007
Paikkakunta: Vantaa

#97

Viesti Ade93 »

Jaa, vedinköhän itteni vaa nii uuvuksiin... ;)
Venäläinen mörkömies
Kuvake
niilahasko
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 462
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki

#98

Viesti niilahasko »

Ei se mehu nyt niin paha ole treenin jälkeen. Aluksihan on tärkeätä saada nopeasti kadonnut sokeri korvattua. Perustreenaaja pärjää ihan hyvin ilman jauhoja. Banaani, mehu, rahka yms. ja oikeaoppinen syöminen riittävät suurimmalle osalle kamppailijosta. Minä juon palautusjuomaa, koska se on mielestäni helpompi vaihtoehto. Ei niitä jauhoja tartte olla jatkuvasti miksaamassa. Parin kilon purkkiin maltoa, heraa, dektroosia, ja kreatiinia. Ihan perus setti. Kerran sekoittaa kahden kilon setin, niin kyllä se pitäisi vähäksi ajaksi riittää. Palautusjuoman lisäksi terveellinen proteiinirikas ruokavalio...

Malto mainittiin aiemmin keskustelussa palautusjuoman osasena. Mulla on kuitenkin dekstroosia mukana, koska se imeytyy nopeammin ja palauttaa sokerivajetta maltoa nopeammin.
no pain no game

helsingin wushu ry
http://www.wushu.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 24
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

#99

Viesti L.K. »

niilahasko kirjoitti: Ei se mehu nyt niin paha ole treenin jälkeen. Aluksihan on tärkeätä saada nopeasti kadonnut sokeri korvattua. Perustreenaaja pärjää ihan hyvin ilman jauhoja. Banaani, mehu, rahka yms. ja oikeaoppinen syöminen riittävät suurimmalle osalle kamppailijosta. Minä juon palautusjuomaa, koska se on mielestäni helpompi vaihtoehto. Ei niitä jauhoja tartte olla jatkuvasti miksaamassa. Parin kilon purkkiin maltoa, heraa, dektroosia, ja kreatiinia. Ihan perus setti. Kerran sekoittaa kahden kilon setin, niin kyllä se pitäisi vähäksi ajaksi riittää. Palautusjuoman lisäksi terveellinen proteiinirikas ruokavalio...

Malto mainittiin aiemmin keskustelussa palautusjuoman osasena. Mulla on kuitenkin dekstroosia mukana, koska se imeytyy nopeammin ja palauttaa sokerivajetta maltoa nopeammin.
Näähän on ihan makuasioitakin sinällään.

Esim. itse en vaan saa rahkaa uppoamaan pitkässä juoksussa ja jatkuvasti.Siihen verrattuna useimmat jauhot maistuvat todella hyvälle.
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Kuvake
Ade93
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 132
Lauteille: Toukokuu 2007
Paikkakunta: Vantaa

#100

Viesti Ade93 »

Niin... Jos elelis vaikka tonnikalalla, rahkalla ja raejuustolla kuukauden nii vois tulla ikävä noit jauhoi ;)
Venäläinen mörkömies
KukiHilli
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 463
Lauteille: Elokuu 2005

#101

Viesti KukiHilli »

Ade93 kirjoitti:
tonik kirjoitti:okei kokeillaan.
ruisleipä mieluummin kun malto,leivästä tulee kuituja mitälie.
okei mikäs imeytymisvaste on banaanilla?
omenaa ei treenin jälkeen vaan ennen,vaik sen ruisleivän kanssa.
omenamehu on taas erittäin hyvä harjotuksen jälkeen
minkätakia ihminen tarvii just sen 30g proteiinia ja mitälie hiilareita treeninjälkeen?
kuka sen on mitannut?
miks venäjällä ei tarvita

v1ttu että repesin :lol: Sen protskujen ja hiilarien tarve lasketaan painon mukaan noin 1.5g protskuu jokaista paino kiloa kohti päivässä
Se on 2g/rasvaton painokilo. :pilkku:

Siinä vaiheessa kun mennään treeneissä joka kerta anaerobisen kynnyksen yläpuolelle monta kertaa lyhyessä ajassa, alkaa palautusjuomien tarve tulla esiin.

Muussa tapauksessa, kunnollinen ja monipuolinen ruokavalio on riittävä "normiharrastajalle".
Eipä niistä jauhoista kuitenkaan mitään haittaa ole, ellei ala näkymään lihomisessa ja ympäristön kaasuuntumisessa :)
Kaikki kirjoittamani on jokaisen seuran virallinen kanta asiaan.
Kimmo Skogberg
Kuvake
sivarinlötkö
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 6855
Lauteille: Kesäkuu 2005

#102

Viesti sivarinlötkö »

KukiHilli kirjoitti: Se on 2g/rasvaton painokilo. :pilkku:
Lähde?
KukiHilli
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 463
Lauteille: Elokuu 2005

#103

Viesti KukiHilli »

sivarinlötkö kirjoitti:
KukiHilli kirjoitti:Se on 2g/rasvaton painokilo. :pilkku:
Lähde?
Lääkäri Tuomo Karilan kanssa käydyistä keskusteluista.
Kaikki kirjoittamani on jokaisen seuran virallinen kanta asiaan.
Kimmo Skogberg
tube
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 606
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Tapiola Garden City

#104

Viesti tube »

Tästä on väännetty jo niiiiin monta kertaa että kohta ihan oikeasti kirjoitan sen FAQn ravintolisistä (ja laihduttamisesta ja myyn sitä kirjana ja tienaan miljoonia).

Olympiakomitea sanoo 1.2-1.8 g/rasvaton kilo lajista riippuen. 2g lienee liikaa, muttei vaarallista (err on the safe side). Mainittakoon, että [henkilökohtainen tiedonanto] ei oikein kelpaa referenssiksi.

/T
Tuomas Lähdeoja
Ei pidä ehtimiseen nykiä käsittimestä.
Kuvake
Ade93
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 132
Lauteille: Toukokuu 2007
Paikkakunta: Vantaa

#105

Viesti Ade93 »

Tuo Olympiakomitean suosituksen keskiarvo on 1.5g/ Painokilo :sherlock:
Venäläinen mörkömies
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 66 kurkkijaa