Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Harjoituspäiväkirjat

Potkulaisten julkiset harjoituspäiväkirjat

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
sivarinlötkö
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 35
Viestit: 6855
Lauteille: Kesäkuu 2005

#346

Viesti sivarinlötkö »

Kyllä ne opeteltavat asiat pitää osata tietoisella tasolla ennenkuin voi jotain "selkärankaan menemistä" treenata.
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

#347

Viesti MarkkuT »

sivarinlötkö kirjoitti: Kyllä ne opeteltavat asiat pitää osata tietoisella tasolla ennenkuin voi jotain "selkärankaan menemistä" treenata.
Näin maanantaiaamuna taitaa olla huumori aika tiukassa. Kiitos muistutuksesta.
Ain't no one.
tabitha
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 51
Viestit: 6065
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#348

Viesti tabitha »

Relatkaa vähän pojat. Kyllä mä osaan ne tekniikat. En mä vaan muista, missä treenissä mitäkin nimenomaista tekniikkaa treenattiin. Ja jos todella treenaan ajatuksella, muistan itse tekniikoista ja niiden järjestyksestä vielä vähemmän, koska keskityn silloin niiden sisältöön, itseeni, ja pariini.
Eerik Norvio
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein. -Friedrich Nietzsche
Kuvake
Mudhoney
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 45
Lauteille: Heinäkuu 2005
Paikkakunta: Olari

#349

Viesti Mudhoney »

Omalta kohdaltani voin sanoa, että itsellä jokainen liike muay thaissa on vielä tietoista - vuoden olen kohta harrastanut. Pitäisi vaan tehdä enemmän ja enemmän toistoja ja kyllä liikkeet siitä automatisoituisivat ja huomiokapasiteettia jäisi enemmän vaikkapa sparrissa pelin lukemiseen.

Kaikkia yksityiskohtia ei ole tarkoituksenmukaistakaan muistaa, mutta jos oppimistilanteesta ei jää mitään mieleen, niin silloin ei ole tapahtunut ainakaan kovin syvätasoista oppimista. Eli ajatusta mukaan kun uutta asiaa opettelee.
tabitha
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 51
Viestit: 6065
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#350

Viesti tabitha »

Ihmiset, lukekaa tarkemmin se mun viikkotreeniselostukseni. Kyllä mä ainakin perjantain vielä muistan. Ja useimmat sitä aikaisemmatkin treenit. Sanoin vain muutamista, että en muista.

Ei voi vaatia, että muistaisin mitä kaikkea olen treenannut joskus viikko sitten. Pari päivää sitten on eri asia.
Eerik Norvio
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein. -Friedrich Nietzsche
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

#351

Viesti MarkkuT »

tabitha kirjoitti: En mä vaan muista, missä treenissä mitäkin nimenomaista tekniikkaa treenattiin. Ja jos todella treenaan ajatuksella, muistan itse tekniikoista ja niiden järjestyksestä vielä vähemmän, koska keskityn silloin niiden sisältöön, itseeni, ja pariini.
Näin se minullakin menee.
Ain't no one.
DaNjA
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 1591
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Ivalo

#352

Viesti DaNjA »

johannes kirjoitti: Mua vaan kiinnostaa kung-fu,kun siihen liittyy meidän lajia harrastamattomien silmiin niin paljon mystisyyttä. Vähän niinkuin karate kaksikymmentä vuotta sitten.
mene alkeiskurssille niin saat tietää lajista enemmän....jos kiinostaa
-Tanja Akujärvi-

Ei voittaminen tai häviäminen merkitse, vaan se miten ikuiseen häviämiseen suhtautuu.
Miettikääppä sitä :D
Vlad Tepes
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 6831
Lauteille: Elokuu 2005

#353

Viesti Vlad Tepes »

johannes kirjoitti: Mua vaan kiinnostaa kung-fu,kun siihen liittyy meidän lajia harrastamattomien silmiin niin paljon mystisyyttä. Vähän niinkuin karate kaksikymmentä vuotta sitten.
Asiaan vaikuttaa myös se että tyylejä on satoja ja joidenkin niiden välinen ero on niin suuri että yhteistä on vain nimitys kung fu.

Itse esim onnekkaasti löysin sellaisen kung fu seuran jonka harjoittelema tyyli on niin kaukana yleisistä lajiin liityvistä mielikuvista että jos lainaan kirjastosta kirjan jonka tulisi esitellä kung fu noobielle en löydä mitään mikä muistuttaisi minua asioista joita harjoittelemme.
dop
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 363
Lauteille: Maaliskuu 2005

#354

Viesti dop »

Itsellänikin äärettömän huono lähimuisti, mutta jäi viimeviikolla vaivaamaan tuo kun ei muistanut treenien jälkeen järjestystä miten asiat käytiin läpi. Ma ja Ti muistin kun kirjoitin heti kotona muistamani jutut ylös, mutta torstaina en millään saanut järjestystä, en edes kaikkia harjoituksia, mieleeni.

Nyt päädyin siihen, että kun Ma ja Ti tehtiin tekniikkaharjoituksia enemmänkin, ja To nämä yhdistetettiin parin kanssa / paria vastaan, homma meni niin intensiiviseksi (sekä 'vauhdilta' että lopussa fysiikalta, quit smoking!) ettei tullut 'luppoaikaa' / selkeää asian vaihtumista harjoitusten välissä jotka olisivat muodostuneet kiintokohdiksi järjestyksen muistamiselle.


Ja tällä avautumisella annan anteeksi itselleni etten osannut torstaina kirjoittaa mitään ylös, ja menen hyvällä omallatunnolla taas illalla treenaamaan luottamalla siihen että viimekerran asiat ovat liikeratoineen muistissa astetta paremmin.

Edit: Paritekniikkaa aikapaljolti oli tänäänkin, paljon piti muistella että ne pienimmätkin väliharjoitukset muistuivat siihen paperille. Voisi varmaan vetäistä kahvit ennen treenejä vireyden nostoon ja toivoa ettei närästä..
Viimeksi muokannut dop, syys 13, 2005, 00.49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuvake
tonitee
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 116
Lauteille: Elokuu 2005
Paikkakunta: Tampere

#355

Viesti tonitee »

Aikidoa: ma ja to.
Astanga-Joogaa: pe.
Omaa treeniä: pari tuntia joku päivä viikonloppuna.

Joskus(lukiossa n. 3v sitten) harrastin kolmea lajia samaan aikaan:
wushu 2x1h/vko
capoeira 2-3x1,5h/vko
thieulam 3x1,5h/vko

Reenit meni joskus päällekkäinkin eli yksi päivä viikossa oli tyyliin:
koulusta bussilla(lempäälästä treelle 1h) thieulamiin, sieltä suoraan wushuun, ja sieltä capoeiraan. Capoeirassa huomaskin jo että energia taso oli nolla, mutta kyllä sitä silti jakso tehdä parhaansa... Sitten päivän päätteeksi olikin jo ihan puhki...ja aamulla taas kouluun! :P Se oli joskus, ei enää..

Aattelin et vois alkaa tehdä aamuisin taas seisontaharjoituksia yi quanista ja joogaa..
tonitee
Harrastan: Aikido(alkeiskurssi), Astanga-Jooga(1v) ja Capoeira.
Lajihistoria: Thieulam Kung-fu(3v), Capoeira(1v), Ryu-kyu Kempo(3kk + 1 seminaari) ja Wushu(3v).
Kuvake
Elina
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 32
Viestit: 16300
Lauteille: Joulukuu 2004

#356

Viesti Elina »

Treenipäiväkirjaa:

Tältä päivältä jäi punttis ja jäi spinningkin. :D Että näin. Oli kaksi ja puoli saliohjausta töissä. Vähän kyllä kehtuutti selostaa pakaralaitteen toimintaa neljään eri kertaan tänään, mutta tehtävä oli. :lol: Aattelin sitten siinä, että jospas jätän puntin tältä päivältä...

Illalla sitten Tang Lang -treenit, joissa oli huisin mukavaa. Hikeä pukkasi. Jännää oli, että jalat ei väsyneet, mutta keskivartalo kyllä...
Kuvake
Mänzy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 4951
Lauteille: Maaliskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Bujinkan Budo Taijutsu, HEMA
Takalajit: Brasilialainen jujutsu, historiallinen miekkailu (italialainen tyyli)

#357

Viesti Mänzy »

Harjoittelupäiväkirjaa, 12.9.: 1,5 h treenit omalla dojolla, aiheena kihon yoroi. Sieltä toisen dojon 1,5 h treeneihin, aiheena ungyaku-kata viikonlopun seminaarilta. Join treenien välissä n. litran vettä ja hyvin jaksoi loppuun asti.


Mänzy
Mikko Mänttäri

In the game of thrones you win, fanat ad patolg, or you die.
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 20197
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

#358

Viesti JanneM »

Tuosta Kihon Yoroista tulikin mieleen ja kun justiin olen katselemassa teitin Ranskan taikain videoita, että kuinkapaljon teillä treenataan noita haarniskatekniikoita ja kuinka paljon niissä on oikeasti haarniska mukana?
Voisi kuvitella, että ihan jokaisella jantterilla ei sellasita haarniskahökötystä ole treenikassissa.
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Ronin
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 4457
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Mushroomland

#359

Viesti Ronin »

Treenipäiväkirja 12.9

Krav maga 60min
Tänään keskityttiin potkuihin. Pääasiassa etupotkuun ja kombinaatioihin. Perusteita, perusteita. Ihan hauskaa oli kuitenkin. Lopussa erittäin v*ttumainen, mutta hauska punnerrusharjoitus. Havaitsin, että seurassa on yllättävän mukavaa porukkaa. Cool.

Pyöräilyä sellaiset 5km taas treeneihin ja takaisin. That's about it. Huomenna punttikselle.
When facing difficult situations it is best to dash forward bravely and with joy...

Liity Etupotkijaksi!

Luettavaa (ja tykättävää) potkulaisille!
Kuvake
AriJ
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 18
Viestit: 12708
Lauteille: Tammikuu 2005

#360

Viesti AriJ »

Mänzy kirjoitti: ...aiheena ungyaku-kata viikonlopun seminaarilta.
...oisko "Ujaku" (tai myös nimellä "Kasasagi" tunnettu) Gyokko-ryû Kosshijutsu Chûryaku no makin ensimmäinen muoto?

(Uke; lyönti+potku... Tori; Ukenagashi, Kerigaeshi, Boshiken, Katatenage?)
______________________
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 46 kurkkijaa